– Već danas smo se prihvatili posla rešavanja sukoba interesa zbog roka koji ističe 1. aprila. Sada nam je prioritet da se oni funkcioneri koji se nalaze u konfliktu interesa opredele za jednu od funkcija, budući da im je zakon ostavio prostor od 90 dana da donesu odluku. To nam je sada osnovni cilj – kaže Zorana Marković, direktorka Agencije za borbu protiv korupcije, odgovarajući na pitanje šta su sledeći prioriteti Agencije nakon što je većina funkcionera prijavila podatke o finansijskom stanju i imovini.


Šta sa situacijom u Skupštini Vojvodine, s obzirom na to da se čini da je tamo veliki broj poslanika u sukobu interesa?

– Ne znam šta će biti s vojvođanskom skupštinom. Imaćemo okrugle stolove s funkcionerima i objasniti im probleme koji postoje. Oni s kojima ne budemo imali sastanke mogu da se pismeno obrate Agenciji, koja će im dati svoje mišljenje. Nama se do danas niko iz vojvođanskog parlamenta ni sa kakvim zahtevom nije obratio. Ne želim da s novinarima polemišem o tome. Mi ćemo postupati po zahtevu koji nam se bude dostavio zvaničnim putem. Nećemo preko novina rešavati ničiji slučaj.

Čini se da to stvara veliki politički problem.

– Ne mogu da se složim s vama da je to veliki problem ako se Agenciji još niko nije obratio. Za nas problem ne postoji, već samo pritisak novinara.

Dakle, Agencija nema obavezu da reaguje ukoliko zna da u nekom slučaju postoji konflikt interesa?

– Nema obavezu da reaguje, nema ni obavezu da zna… Kakvo vam je to pitanje… To znači da ja treba da čitam novine i da iz novina saznajem da je neko u sukobu interesa. Mi imamo funkcionere koji su 1. januara zatečeni u vršenju dve funkcije i imaju rok od 90 dana da se izjasne i u tom roku se ne tretiraju kao da su u sukobu interesa. Mi hoćemo da pomognemo da oni tu obavezu izvrše, a još ćemo ispasti i krivi što to radimo.

Kako protiče proces obrade podataka o imovini i prihodima državnih funkcionera?

– Još pristižu izveštaji, koji se sada vode kao pristigli nakon isteka roka. Najpre ćemo kontaktirati s tim funkcionerima da nas izveste o razlozima zašto su se prijavili po isteku roka, da bismo znali kako dalje da vodimo postupak, jer su razlozi možda opravdani. Oni koji su podneli nepotpune izveštaje ili su podneti na nevažećim obrascima dobiće rok od 15 dana da dostave pravilno popunjene. Uredno primljenih 14.500 izveštaja ćemo obraditi i podatke objavljivati sukcesivno na internet sajtu Agencije.

Kako će Agencija rešiti problem finansiranja stranaka, budući da u toj oblasti ima mnogo problema i nedoumica oko toga iz kojih se izvora stranke finansiraju?

– Preuzeli smo taj posao i od oktobra 2009. je počela da nam stiže dokumentacija od Odbora za finansije Skupštine Srbije. Dobili smo jedan iscrpan izveštaj o tome s kakvim se problemima Odbor suočavao. Formirali smo ekspertsku grupu koja će analizirati sve probleme, formirana je radna grupa za promenu Zakona o finansiranju političkih partija, Agencija je delegirala svoje predstavnike u tu radnu grupu i s njima ćemo raditi na promeni Zakona. Što se tiče prakse, još primamo izveštaje o vanrednim lokalnim izborima, a u toku je izrada novog obrasca za prijavljivanje troškova izbornih kampanja. U toku naredne sedmice taj obrazac bi trebalo da bude usvojen i trebalo bi da realističnije prikaže troškove stranaka. Mislim da ćemo već na izborima u Negotinu da vidimo kako funkcioniše taj novi pravilnik. To nam je trenutno prioritet i na tome radimo.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari