POSLE INCIDENTA SA MIRJANOM KARANOVIĆ: Lekcije iz pozorišne kulture

M. MIRKOVIĆ

27. 07. 2016. u 08:00

Dramski umetnici često prinuđeni da sa scene brane integritet svoje profesije. Pamti se "obračun" Mirjane Karanović sa foto-reporterima tokom predstave

ПОСЛЕ ИНЦИДЕНТА СА МИРЈАНОМ КАРАНОВИЋ: Лекције из позоришне културе

Slobodan Beštić i Mirjana Karanović

MNOGO leta diskutuje se o izmeštanju pozorišnih sadržaja Grada teatra izvan zidina budvanskog Starog grada, van domašaja muzike iz kafića koja je znala da nadjača i obesmisli i najubojitije replike. Upravo zbog te "nelojalne konkurencije" oličene u raznoraznim pevaljkama sa kojima su glumci neretko bili prinuđeni da se nadvikuju, Ibzenove "Aveti" igrale su se u nedelju u Bečićima. Međutim, pokazalo se da umetnici opet nisu "izbegli" dovoljno daleko, te da ni "Vještice" nisu adekvatna scena, jer su i ovo izvođenje uspeli da prekinu "bukači", istina ne iz publike, već kamiondžije.

Publika je, ipak, bila u prilici da u celosti odgleda "Aveti", zahvaljujući glumici Mirjani Karanović, kojoj ovo nije prvi put da prekine pozorišno izvođenje ustajući u odbranu dostojanstva profesije. Ostala je upamćena njena rezignirana (ništa manje direktna i efikasna) reakcija na uporno, četrdesetominutno "škljocanje" mnogobrojnih foto-aparata tokom premijere predstave "Fedrina ljubav" u JDP. Iritantno "škljocanje" doživelo je kulminaciju u trenutku najviše dramske tenzije, kada Fedra pokazuje obnažene grudi pred svojim pastorkom. Glumica je tada sa scene poručila foto-reporterima da su "slikali ono šta su hteli" te da napuste salu, inače će prekinuti predstavu. Oni su je (postiđeno?) poslušali, dok ju je publika nagradila aplauzom.

- Trpela sam 40 minuta, ali kad je škljocanje aparata postalo glasnije od glumaca, prekinula sam predstavu. Doživela sam to kao nasilje i branila ono što je do mene - rekla je tada Mirjana, dok je reditelj Gorčin Stojanović Fedrino "isterivanje" foto-reportera nazvao "vapajem protiv torture medijskog terora".



SERGEJ I MOBILNI

SERGEJ Trifunović je upamćen i kao glumac koji je prvi prekinuo predstavu zbog mobilnog telefona, čija je zvonjava neretko postajala deo zvučne kulise u srpskim pozorištima.

Krajem prošle godine, Sergej Trifunović u afektu je čak zapretio pojedincima koji su, sedeći u publici, neprekidno fotografisali izvođenje "Julija Cezara" u Svilajncu. Glumcu u kostimu Bruta dozlogrdilo je sevanje (zabranjenih) bliceva i uporno škljocanje koje umetnicima remeti koncentraciju, a pristojnim gledaocima ugođaj. Iziritiran takvim ponašanjem, glumac je između replika ispisanih Šekspirovom rukom, umetnuo opasku upućenu bahatim "slikačima", propraćenu slikovitom pretnjom, i opet zaslužio - aplauz na otvorenoj sceni.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Србин

27.07.2016. 10:42

Стварно претерасмо са моб.телефонима,у праву је Мирјана. А за Сергеја ме баш заболе

Radmila Mirkovic

27.07.2016. 11:44

Nikola Simic je jos pre 35 godina u Jugoslovenskom dramskom za vreme predstave Dundo Maroje upleo u tekst i opomenu brbljivoj publici, nesto u stilu: " Ovo je kraj prvog dela i sada cete moci da se ispricate tokom pauze".

ana

27.07.2016. 11:58

miru ne podnosim organski ali je sad 100 % u pravu. ove telefioniste zaposlite sve na centrali.

Lune

29.07.2016. 08:01

Naravno da nije prijatno da se u toku predstave remeti koncentracija glumaca. Međutim, pitanje, koje se samo nameće, je odgovornost onih koji su zaduženi za organizaciju predstave, bezbednost u pozorišnoj sali ...Zašto su, uopšte, dozvolili da do ovakvih, neprijatnih, momenata dođe? Da li postoje službe koje su dužne da foto-reportere, na vreme, upozore, da su preterali, isto to važi za one koji koriste mobilne telefone i sl. Zar mora doći do toga da glumci upozoravaju publiku?