NOVOSTI UŽIVO IZBORI 2024 SA LICA MESTA

Stigao erbas A330 koji će leteti za NJujork

Z. RADOVIĆ

11. 05. 2016. u 17:22

Na Aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu u sredu sleteo prvi širokotrupni avion "erbas A330", kojim će se od 23. juna obnoviti letovi ka Americi nakon 23 godine

Стигао ербас А330 који ће летети за Њујорк

Foto: Milena Anđela

PRVI širokotrupni avion u floti "Er Srbije", "erbas A330", sleteo je u sredu u 17 časova na Aerodrom "Nikola Tesla". Svi pogledi bili su uprti u nebo, iščekujući da se pojavi letelica sa oznakama nacionalne avio-kompanije, koja će od 23. juna pet puta nedeljno leteti za Sjedinjene Američke Države.

U znak dobrodošlice zaposleni na Aerodoromu "Nikola Tesla" dočekali su ga tradicionalnim pozdravom vodenim topovima. Iz kokpita se vijorila srpska trobojka. Letom iz Abu Dabija, novim avionom doputovali su i Dane Kondić, direktor "Er Srbije" i gradonačelnik Beograda Siniša Mali, koji je i predsednik Nadzornog odbora nacionalne avio-kompanije.

Avion indijskog "Džet ervejza" iznajmljen je za novu rutu "Er Srbije" do Njujorka, a narednih dana, posle registracije u Direktoratu civilnog vazduhoplovstva, ponovo će odleteti za Abu Dabi. Tamo će mu biti kompletno renovirana unutrašnjost, sa novim sedištima i oznakama "Er Srbije".

- Ovo je veoma značajan događaj za "Er Srbiju" i za naš narod - rekao je Siniša Mali. - Dolazak "erbasa A330" u svoj novi dom u Beogradu trenutak je ponosa za sve nas, a time pokazujemo da "Er Srbija" nastavlja da investira u svoju budućnost i budućnost Srbije. Ovaj avion uspostavlja nove veze između naše zemlje i SAD, otvarajući nove mogućnosti za razvoj turizma i trgovine. Od 11 zemalja u regionu, samo Srbija ima direktan let do Amerike i ovakav avion. Naš cilj je da privučemo veliki broj investitora, a sve je to lakše kad imamo direktnu vezu sa SAD.

Mali je istakao da je već prodato više od 11.000 karata za letove do Njujorka. Dane Kondić je istakao da će iznajmljivanje aviona u narednih pet godina koštati 500.000 dolara mesečno, ali da će ta linija biti profitabilna već za dve godine.


— Air Serbia (@airserbia) May 11, 2016


- Dolazak novog aviona je istorijski događaj za ovu kompaniju, jer otvara mogućnosti za njen razvoj - rekao je Kondić. - U narednih nekoliko nedelja "erbas" će biti u potpunosti renoviran i opremljen novim kabinama biznis i ekonomske klase, koje će gostima pružiti neprevaziđena iskustva putovanja preko Atlantika.

Predsednik Nadzornog odbora "Er Srbije" Siniša Mali je napomenuo da avion još nema ime, ali je predložio da mu kumuju novinari. Kako je rekao, već u četvrtak će biti objavljeni kontakti na koje će svi moći da predlažu imena.


KOMFOR ZA ROBU I PUTNIKE

NOVI avion ima najveći kapacitet od svih u floti "Er Srbije", a moći će da primi i više od 10 tona robe po letu. Raspolaže sa 254 sedišta, od kojih je 18 u biznis klasi. Na 18 kožnih tapaciranih ležajeva koji se mogu razvući na dužinu od oko 160 centimetara moći će tokom jednog leta da uživaju putnici u biznis klasi. Prednost ovakvog, povlašćenog tretmana tokom putovanja podrazumeva i uslugu nameštanja ležaja kako bi putnik tokom leta mirno spavao, kao i posluživanje jela u svakom trenutku kada klijent poželi. Putnici u ekonomskoj klasi će moći da ponesu i dva puta po 23 kilograma prtljaga, dok će oni iz biznis klase moći da ponesu dva puta po 32 kilograma prtljaga.


TEŽAK 233 TONE

PILOT koji je dovezao "erbas" iz Abu Dabija je Davor Mišeljić, izvršni direktor za saobraćaj "Er Srbije".

- Ovakav avion je kruna letačke karijere svakog pilota - rekao je Mišeljić. - Veliko je zadovoljstvo i stvar prestiža njime upravljati. Može da leti duže od 15 sati, a težak je 233 tone. Do sada je 28 naših pilota završilo obuku i moći će da voze putnike za Njujork.

VUČIĆ: SIMBOL USPEHA SRBIJE

PREMIJER Aleksandar Vučić izjavio je da je dolazak aviona koji će leteti na liniji između Beograda i Njujorka simbol uspeha Srbije.

- To ne možete da dobijete ukoliko niste politički sigurni i snažni. To je velika stvar za Srbiju - rekao je Vučić. - Uspostavljanje direktne avio-linije između Beograda i Njujorka će znatno olakšati putovanje koje će biti uz manje maltretiranja i uz jeftiniju kartu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (16)

Манитоба

11.05.2016. 18:04

А шта би са обећаваним директним летом за Торонто??? Он би много значио Србима у Канади.

Miki

11.05.2016. 21:31

@SkY - takav tip finansiranja nije neobicno s'obzirom da taj tip aviona kosta 240 miliona dolara.u ostalom je taj nacin finansiranja veomo efikasan za avio kompaniju koja je fokusirana na efikasni ekononmski rad.

Dragan

11.05.2016. 23:54

@SkY - Avioni nisu roba koja je izlozena na tezgi i koju svaki prolaznik moze odmah da kupi i ponese sa sobom. Za njihovu kupovinu postoje liste cekanja i od sklapanja ugovora do isporuke obicno prodju 3-4 godine. Air Serbia je 2014. godine sklopila ugovor o kupovini 10 novih A320 NEO aviona a prvi ce joj biti isporucen tek 2018. godine. Inace, prvi ovaj avion proizveden i isporucen je pre nekoliko meseci kompaniji koja ga je narucila 2012. godine. Ne verujem da je procedura kupovine A330 kraca.

Miki

11.05.2016. 21:27

@Slobodan Nikolic - druze, ovaj avion nije bas bilo koji avion. od ovog aviona se proizvelo do sada samo oko 1000 komada na svetu a kosta 240 miliona €.u ostalom je srbija jedina u regiji koja ima ovaj avion i koja ce nuditi direktnu liniju bg - ny.mislim da se takav dogadjaj moze prenositi na tv-u i zasluzuje to.

Merlin

11.05.2016. 22:15

Pola miliona dolara mesecno.Plus gorivo..osoblje....odrzavanje..itd..Valjda znaju sta rade.

Душко

11.05.2016. 23:36

@Merlin - 500.000 долара звучи много, али једно повратно путовање се наплаћује око 1200 долара. Са 250 путника у авиону, то се наплати за 4 дана (колико је потребно за 2 комплетна тур-ретур лета). Дакле, цена изнајмљивања је отприлике једна осмина укупне зараде....То је, онако одока оцена исплативости, али није да нема смисла...

Stanko

12.05.2016. 13:03

@Merlin - Zasto bi leteo za 1200 dolara kad druge kompanije nude upola manju cenu uz duplo vecu uslugu u toku leta, na mnogo novijim letelicama.?

Sudija

12.05.2016. 11:02

I da mi je znati samo koga ce da prevoze pet puta u sedmici. Ni za jedan put sedmicno nemaju putnike. Ti su cisto prolupali. Ubrzo slijedi bankrot.

Dragan

12.05.2016. 13:01

Taj "novi" avion ko zna koliko je star. Druga stvar je sto ce ga gurnuti do maksimuma izdrzljivosti sa 5x nedeljno do SAD, a odrzavanje na avionu ce biti minimalno. Hvala ali prekocicu ErSrbiju na letovima do Amerike.

DW

12.05.2016. 18:52

U kom svojstvu Siniša Mali dočekuje avion nacionalnog avio-prevoznika?! Nadam se samo da nećemo morati mnogo da subvencionišemo liniju Beograd-Njujork. A da, linija će biti profitablina za najviše 2-2.5 godine.