Totalni zaokret Amerikanaca: Sada broj jedan...

Ova godina može biti godina flaširane vode, jer je njena prodaja po prvi put nadmašila prodaju sokova. Prodaja vode skočila je 7,9 odsto lani, najviše ikada.

Svet

Izvor: B92

Četvrtak, 21.04.2016.

17:27

Totalni zaokret Amerikanaca: Sada broj jedan...
Foto: Thinkstock

Na pitanje šta je novi američki napitak, odgovor definitivno više nisu gazirani sokovi. Prema najnovijim podacima potrošnje pića Marketing Inka, Amerikanci definitivno obnavljaju svoju “ljubav” prema vodi.

Prodaja flaširane vode povećana je za 7,9 odsto u 2015., a prognoze su da bi prodaja mogla da nastavi svoju uzlaznu putanju u odnosu na sok i u ovoj godini.

Potražnja za flaširanom vodom bila je neverovatna u protekloj deceniji, uprkos zabrinutosti za životnu sredinu. Samo 82 odsto od 42,6 milijardi plastičnih flaša kupljenih svake godine se reciklira, što znači da se 18 odsto ili 7,7 milijardi, baca u smeće.

Oni koji su protivnici flaširane vode tvrde da je voda iz česme i čistija i bezbednija. Kako kažu, voda sa česme se svakodnevno testira, dok se flaširana stavlja na test samo jednom nedeljno.

Cena i pogodnost koju donosi flaširana voda, zajedno sa malim brojem kalorija, dovela je do masovne popularnosti, posebno u odnosu na gazirane napitke I druga bezalkoholna pića.

Potrošači znatno manje piju sok, od 53,7 litara po osobi u 2000. godini do 38,9 litara po osobi u 2015.

Zanimljivo je i da sok gubi bitku, ne samo sa vodom već i sa drugim napicima kao što je kafa i energetski napitci. Prodaja gaziranih sokova pala je 1,5 odsto u prošloj godini.

Sa ovim problemom suočava se i Koka Kola, jer prodaja gaziranih napitaka u kontinuirano pada. Koka Kola je rešena da se izbori sa tim tako što ističe svoje zdravije proizvode sa manje sode. Kompanija se bazira na rastu na drugim tržištima, kao što je Azija, gde prodaja ide uzlaznom putanjom.

Koka Kola je najavila da će svoje proizvode staviti pod “jedan brend” kišobran, za svoja četiri najpopularnija napitka.

I Pepsi reaguje na ove promene. Kompanija je saopštila da 25 odsto njene prodaje dolazi od gaziranih pica, ali da potrošači u svakodnevnoj konzumaciji biraju i njihove negazirane sokove i vodu.

Zbog toga Pepsi reaguje tako što na neki način razdvaja svoje brendove od sokova sa sodom.

Pepsi je u januaru pokrenuo i restoran Kuća kole u Njujorku, gde je sa novim ukusima i izgledom pokušao da privuče nove korisnike koj iimaju nešto drugačije navike.

Reakcije na potez Pepsija kada su u pitanju gazirani sokovi bile su različite, ali kada je flaširana voda u pitanju, tu je zabeležen napredak

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

28 Komentari

Možda vas zanima

Srbija

Oni su sada jedini vlasnici Knjaz Miloša

Mattoni 1873, najveći proizvođač mineralne vode i bezalkoholnih napitaka u Centralnoj Evropi, preuzeo je od kompanije PepsiCo manjinski udeo (46,43 odsto) u Knjaz Milošu, postavši jedini vlasnik.

18:20

26.4.2024.

1 d

Svet

Zapad zapretio, Kina uzvratila

Kina je usvojila zakon o carinama kojim želi da osnaži mehanizme odbrane svoje ekomonije nakon pretnji Sjedinjenih Američkih Država i Evropske unije da će reagovati na izvoz jeftinih kineskih proizvoda.

7:59

27.4.2024.

1 d

Svet

Preuzeće kontrolu? Putin: Setite se 90-ih...

Ruski predsednik Vladimir Putin najavio je mogućnost nacionalizacije kompanija u interesu nacionalne odbrane, napominjući da je prelazak preduzeća u državnu svojinu opravdan samo ako radnje vlasnika štete bezbednosti zemlje.

15:15

27.4.2024.

17 h

Podeli: