Izvor: B92

Kompanija Dženeral elektrik avijejšen sastavila je motor od 3,35 metara u prečniku, s ulaznim kanalom dimenzija 5,4 x 3,7 metara. Ova mašina može da proizvede potisak od 45 tona.

Motor GE9X, prvi prototip za boing 777x, trenutno se testira u kampu u blizini Piblsa u američkoj saveznoj državi Ohajo.

Nova linija aviona ima 406 sedišta, a u komercijalni avio-saobraćaj trebalo bi da stupi 2020. godine, piše "Dejli mejl".
-
Za novi motor su zainteresovane brojne aviokompanije, uključujući Emirate, Lufthanzu i Katar ervejz, koje su ga već poručile.

Delovi motora GE9X načinjeni su od lakih materijala, otpornih na visoke temperature, poznatih kao keramičke kompozitne matrice (CMC).

“Što je motor zagrejaniji, to je efikasniji”, izjavio je Rik Kenedi, portparol kompanije.

“Zahvaljujući 3D tehnologiji, proizvedeni su kompleksni delovi koje je nekada bilo nemoguće proizvesti, uključujući tunele i šupljine koji su dugo čuvana tajna. Oni određuju kako će se gorivo kretati kroz rasprskivač i prskati u komori za sagorevanje”, dodao je.

Za testiranje GE9X izdvojeno je 10 miliona dolara.

Podeli:

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.