Novi sistem obuke vozača i polaganja vozačkog ispita stvara probleme

Predstavnici auto-škola Srbije ocenili su danas da novi sistem obuke vozača i način polaganja vozačkog ispita koji se primenjuje od 1. januara ove godine stvara mnogo problema auto-školama i polaznicima obuke.
Generalni sekretar Privredne komore auto-škola Srbije Petar Rašeta kazao je da auto-škole nisu protiv unapređenja obuke vozača i polaganja vozačkog ispita, ali da to treba da bude urađeno na moderan i unapređen način koji će da poveća kvalitet budućih vozača i poveća bezbednost saobraćaja.
 
On je podsetio da je pravno definisanje novog sistema obuke vozača počelo 2009. donošenjem novog Zakona o bezbednosti saobraćaja, dok su pravilnici za obuku vozača doneti krajem 2013, ali da je zakon do sada menjan pet puta, a pravilnici osam puta. Prema njegovim rečima, predstavnici auto-škola u Srbiji očekivali su da će novi sistem obuke vozača obezbediti da budući vozač dobije znanje i veštinu i da će zbog toga biti bezbedniji u saobraćaju, ali je stvoren sistem obuke koji u ovom obliku nema nijedna zemlja u svetu, a koji je "neživotan, neracionalan, u nekim delovima staromodan i kontraproduktivan".
 
Rašeta je naglasio da nije racionalno zahtevati od auto škola da u vlasništvu imaju 19 voznih jedinica, a dokaz za to je da je u Srbiji nekad bilo preko 900 auto škola, a da ih trenutno ima 448, ali se u proseku po jednoj auto-školi obavlja obuka za 3,39 kategorija. "Ovo je dokaz neiskorišćenosti znanja u auto školama, jer ga imaju za 17 kategorija, ali nemaju finansijskih sredstava ili su izračunali da im neće biti ekonomično da kupe 19 vozila. Na ovaj način iskorišćenost znanja u auto školama je u proseku samo 19,94 odsto", kazao je on.
 
Prema njegovim rečima, dokaz neracionalnosti je i to da u Srbiji ne postoji auto škola u kojoj bi se mogli obučavati kandidati za ''M'' i ''D1E'' kategoriju iako je to zakonom predviđeno. Rašeta je naveo da nije racionalno i da se od auto-škola i lokalnih samouprava zahteva posedovanje prostora za poligonske operacije "enormno" velikih dimenzija.
 
On je istakao i da Privredna komora auto-škola nije protiv teorijske nastave, ali da smatraju da je 40 časova previše i da je teorijski deo preobiman, a loše je i to što kandidati nemaju pravo da iznostanu nijedan čas. Kazao je i da novi ISO sistem koji je u primeni od početka godine nije dobro testiran i da ima mnogo nedostataka među kojima su nemogućnost čitača da prepozna i očita dokumenta radnika i vozila.
 
Autor: Beta
  • mile

    06.02.2016 06:57
    Opet se nekome namesta.
  • Dejan

    05.02.2016 19:32
    Jedno je sigurno
    Jedno je sigurno, Novosađani su daleko najlošiji vozači u Srbiji. Nemoguće da novosadske auto škole nisu te koje su krive za to, makar najvećim delom. Apelujem na vozače, krenite na zeleno, da i ti koji su drugi u redu, ne čekaj da ovaj ispred tebe odmakne pola kilometra. I ti koji skrećeš levo iz Jaše Tomića na Bulevar, nemaš prednost, zadnji si koji treba da prođeš kroz raskrsnicu, tupađžijo. Apelujem na nadležne da izmene režim na toj raskrsnici.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Preminuo novinar Bojan Tončić

U Beogradu je u 57. godini, nakon duge bolesti, preminuo novinar Bojan Tončić, saopštilo je danas Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS).

Uhapšen zbog pokušaja ubistva u Mirijevu

Policija u Beogradu je, u saradnji sa Višim javnim tužilaštvom, uhapsila M. P. (41) zbog sumnje na pokušaj ubistva, saopštili su danas iz Ministarstva unutrašnjih poslova.