Deo tih "sitnica" koje su nam promenile život od početka milenijuma sledi, ne po značaju, već abcednim redom.
Aerodromi - Da li se sećate vremena kada se niste izuvali pre ulaska u avion i kada ste slobodno unosili flašicu soka u putničku kabinu? Opasnost od terorizma izbrisala je to vreme.
Ajpod - Ikona digitalne ere. Lansiran 2001, a šest godina kasnije bilo je prodato već 100 miliona ajpoda.
Alternativna medicina - Od akupunkture do dodataka od bilja u borbi protiv bolesti, uključujući rak, alternativna medicina popularnija je nego ikad.
Apps odnosno aplikacije - Godine za nama obeležila je eksplozija različitih uređaja, od ajfona (iPhone), preko laptopa, do džipiesa (GPS).
Blekberi - Prošlo je vreme kada bi vas ta reč asocirala na jagodičastu voćku - kupinu. Danas blekberi znači samo jedno - pametni telefon koji koristi više od 28 miliona ljudi u svetu.
Blog - Svi su na blogu i ponekad se pitamo kako smo uopšte provodili vreme pre bloga. Procenjuje se da ima više od 100 miliona blogova.
Budi zelen - Ne koristi plastične kese već platnene, to već i školska deca govore roditeljima.
Debljina - U prethodnih desetak godina debljina je proglašena državnim neprijateljem broj jedan.
Džipies - Više i ne možemo da se izgubimo. Ali pazite kada određujete lokaciju jer je jedan par "omašio" za 650 kilometara pošto je umesto Carpi ukucao Capri.
Fejsbuk - Gotovo je nemoguće zamisliti da je svojevremeno ta mreža bila ograničena samo na studente na Harvardu. Sada ima više od 300 miliona korisnika širom sveta.
Gugl - Postao je deo naših moždanih funkcija. Šta god te zanima, izgugluj.
Jutjub - Za ubijanje vremena i zabavu gledanjem video materijala.
Kablovska TV - Sve je na kablovskoj - vesti 24 sata, drama koja dobija Emija, pa i Opra na kablovskoj.
Kamere - Čak i vaša baka ima digitalnu kameru i preko mejla vam šalje fotografije ili ih postavlja na sajtove.
Kroks - Plastične klompe koje su se pojavile 2002. Mnogi ih vole jer su udobne i lagane ali imaju i brojne protivnike koji pozivaju na uništenje kroksica. Teško jer ne treba smetnuti s uma da ih je i Mišel Obama nosila letos na odmoru.
Mobilni - Više od 85 odsto Amerikanaca koristi mobilne telefone. Sličan je trend i u svetu.
Organsko - Organska hrana je "in" i u SAD je to danas industrija vredna 21 milijardu dolara u poređenju sa 3,6 milijardi u 1997. Naravno, i Mišel Obama u vrtu Bele kuće ima organski povrtnjak.
Povezanost - Non-stop smo povezani preko kompjutera. Ako vam šef u nedelju pošalje mejl, bolje odgovorite jer opravdanja nema, osim ako ste "of" na Antarktiku.
Rialiti TV - Gledaoci postaju zavisnici a učesnici u rijaliti programima pokušavaju da postanu slavni.
Starenje - Nije moderno pokazivati godine. I 50-godišnjakinje danas oblače isto što i 18-godišnjakinje, devojčice liče na devojke, duga kosa se nosi bez obzira na godine a ženska moda sve više izgleda kao da je namenjena samo jednoj starosnoj grupi.
Tetoviranje - Počelo je nevino - leptirićem na ramenu ili nekim plemenskim simbolom na nadlaktici. Zatim su stigli kineski znaci čije je pravo značenje uglavnom nepoznatno tetoviranom. Sada ih svi imaju, čak i sredovečne gospođe.
Trudnoća - U modi je stomak koji pupi, kreira se šik odeća za trudnice, fotografišu ih čak i nage, sve u slavu trudnoće.
TV ekrani - Postali su veći i tanji i pretvorili dnevne sobe u bioskope.
Vikipedija – Idealno rešenje za lenje studente, uvek dostupna enciklopedija sa uglavnom tačnim podacima.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Komentari 5
Pogledaj komentare