Šabić: Skandal u Infostanu, potvrda neodgovornog odnosa prema podacima građana

Tanjug

04. 10. 2015. u 11:15

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić ocenio je kao "skandal" dostavljanje građanima Beograda računa "Infostana" u koji je uključena i nedugovana stavka za osiguranje

Шабић: Скандал у Инфостану, потврда неодговорног односа према подацима грађана

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić ocenio danas kao "skandal" dostavljanje građanima Beograda računa "Infostana" u koji je uključena i nedugovana stavka za osiguranje.

To je još jedna potvrda neodgovornog odnosa javnih komunalnih preduzeća prema ličnim podacima građana, smatra Šabić.

"Osim što izaziva probleme u vezi sa mogućim plaćanjem nedugovanog i povraćajem novca stvaranjem neželjene obaveze i nužnih formalnosti za njeno anuliranje i slično, postupak JKP Infostan je i direktno ugrožavanje prava građana iz Zakona o zaštiti podataka o ličnosti", naveo je Šabić u saopštenju.

On je ocenio da je normalno što je gradonačelnik Beograda najavio da će tražiti da se kritična stavka izostavi iz računa, ali da nije normalno što za tim uopšte ima potrebe i neće biti normalno ako i ovaj put izostane odgovornost.

Šabić je naglasio da je otklanjanje nezakonitosti isključivo obaveza JKP Infostan i da to nikako ne sme podrazumevati nepotrebno trošenje vremena građana.

"Građani nisu dužni da potpisuju bilo kakve izjave, da šalju mejlove, da čekaju pred šalterima i slično, oni imaju puno pravo da od javnih komunalnih preduzeća zahtevaju poštovanje svojih zakonom utvrđenih prava", rekao je Šabić najavljujući da će i ovim povodom sprovesti postupak nadzora u JKP Infostan i potom preduzeti odgovarajuće korake.

Šabić je naveo da je obaveza javnih komunalnih preduzeća da se prema ličnim podacima građana odnose na zakonit način i koriste ih samo u svrhe predviđene zakonom, a u druge svrhe eventualno i isključivo uz prethodno pribavljen pristanak.

Podsećajući da javna komunalna preduzeća nisu marketinške agencije sa zadatkom da profitiraju zahvaljujući činjenici da raspolažu velikim bazama podataka građana, Šabić je podsetio da je u septembru 2011. sličnim povodom sproveo nadzor u JKP Infostan i uputio mu odgovarajuće upozorenje.

Nakon toga, navodi Šabić, Poverenik je uputio javno upozorenje svim komunalnim preduzećima i tada ga je Infostan pismeno obavestio da će u potpunosti postupiti u skladu sa upozorenjem i prekinuti sa dotadašnjom praksom dostavljanja raznoraznog promotivnog i reklamnog materijala, ponuda za zaključenje ugovora...

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

lena

04.10.2015. 13:36

Bezobraznici jedni, kako su se na silu uvalili! Bahato je i slanje flyera sa racunom za infostan (tj.koriscenje nasih podataka), a, kamoli dopisivanje stavke od 200 din na racun! Iako odavno razmisljam o osiguranju stana, sad namerno necu ovima da placam.. Da li mi sada cekamo korigovan racun, ili, treba da popunjavamo nalog za uplatu, i time dodatno cekamo po redovima da bi platili ovaj "naduvani"??

Pedja

04.10.2015. 18:49

Sta li bi infostan radio kada neko ne plati racun koji je nevazeci jer je zabranjeno fakturisanje nepruzenih usluga. Ni sudski ne bi dobili spor za njega? Na ciji bi teret islo stampanje novih? Koliko je samo gradjana dalo trajni nalog bankama za infostan pa sada moraju da ga sa mukom opozivaju.