Komentar: Komanda

R. Dragović

06. 04. 2015. u 17:17

Da je 13. marta nebo bilo vedro, da akcija spasavanja bebe nije bila urgentna, da je bilo više discipline, možda bi pilot Omer Mehić i njegova posada i danas bili u svom helikopteru

Коментар: Команда

DA je 13. marta nebo nad Srbijom bilo vedro, da akcija spasavanja bebe nije bila urgentna, da nije menjan plan letenja, da je bilo više discipline, razmišljanja i odgovornosti - možda bi pilot Omer Mehić i njegova posada i danas bili u svom helikopteru.

Želeli su najbolje i nisu se premišljali kada su čuli da ih u Raški čeka beba koja hitno mora u bolnicu. Svojim životima, međutim, platili su račun improvizaciji i nemaru. Više tuđem, nego svom.

"Pravilo letenja Vojske Srbije" knjiga je napisana krvlju poginulih pilota. Ona je pilotsko jevanđelje u koje se ne sumnja i koga se svaki letač bespogovorno drži. U tamnoj noći 13. marta, nažalost, čitano je između redova.

Istraga nam je otkrila drugu stranu Vojske Srbije. Komanduje se mobilnim telefonima, meteo-situacija se ceni odoka, piloti nemaju dovoljno treninga niti obuke, a ni čaša pića nije čudo.

A javašluk se u avijaciji skupo plaća.

Nesreće vojnih aviona i helikoptera do sada su smatrane internim problemom vojske, a izveštaji su završavali u fiokama visokih oficira. U slučaju tragedije kod Surčina, prvi put su objavljeni rezultati istrage. I još važnije - Vojska je priznala sopstvene greške. I najvažnije - predložila kako da se spreče.

Prosto, vojnički, rečeno je: odgovorne pred lice pravde, a ostalima jasni zadaci. Da komande vode računa o limitima letelica, i da se drže pravila, da urgentnost ne bude važnija od bezbednosti, da se "utegne" ljudstvo i više vežba. Da se kupe kacige i pojasevi.

Mehić i drugovi svojom smrću dopuniće vojne propise. Major, kapetan i zastavnici izdali su naređenje pukovnicima i generalima. Od toga kako ga izvrše, zavisi da li ćemo biti svedoci i novih nesreća. Sada su oni na potezu.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (6)

Hermes

06.04.2015. 18:29

Razlika između ove i prethodnih vazduhoplovnih nesreća u vojsci je u tome što su ovaj put stradali i civili pa nije moguće ograničiti problem na vojne komisije i njihove izveštaje. I do sada su postojali zaključci i predlozi mera ali civili ne haju za njih. Ovo je takođe prvi put da su političari učesnici u slučaju što otvara novu dimenziju problema. Koliko je života potrebno za jednu ostavku? Da li je transportni avion prava mera?

pera

06.04.2015. 20:40

Dragovicu, svaka ti cast na tekstu. Skoro sve si rekao... Nedostaje odgovornost drzave za ulaganje u vojsku, odgovornost za lazno izvestavanje o stanju u vojsci radi licnog napredovanja i ulagivanja pretpostavljenom. Vojska je skupa i zahtevna a mnogo je onih koji lazu da mogu sve sa malo para, obecavaju vladaru kule i gradove sa izmozdenim ljudima i tenikom, sve radi svoga cina i naklonosti vladara. Tako se obmanjuje ovaj narod a ne vladar.

Ratko

07.04.2015. 09:40

Potpuni promašaj ili namerno skretanje sa stvarnog uzroka, to jest korena problema. Želim da verujem da autor nije napisao ovakav tekst pod dejstvom političkog pritiska, ali prosto mi to deluje malo verovatno. Neverovatno koliko se ovih dana svi bave analizom šta se dešavalo tokom leta a da se niko ne bavi analizom šta se dešavalo pre leta. Posebno obratiti pažnju "da akcija spasavanja bebe nije bila urgentna". Do sada niko nije izneo dokaz da je za transport bebe bio neophodan helikopter.

Зоран

07.04.2015. 12:04

Волео би да неко изврши експертизу налаза бебе која је страдала и због чијег транспорта је дошло до трагедије. Да ли је стварно било неопходно транспортовати бебу у БГ, или је могло у КГ, КВ, или Ниш?