Kobni raskid kopilota s verenicom?

Goran ČVOROVIĆ

27. 03. 2015. u 09:52

Kopilot odgovoran za pad aviona "Džermanvingsa" imao ozbiljne psihičke probleme još od obuke. Andreas Lubic dogodine planirao venčanje, ali nedavno prekinuo vezu s devojkom. Bio sve vreme pod lekarskim nadzorom

Кобни раскид копилота с вереницом?

Kopilot Andreas Lubic
Foto: Tanjug / AP

DA li su ljubavni jadi naterali Andreasa Lubica da digne ruku na sebe, istovremeno odvodeći u smrt 150 nedužnih ljudi? Na ovo pitanje odgovor će pokušati da pruži istraga, koja se već uglavnom skoncentrisala na najverovatniji mogući razlog pada aviona "Džermanvingsa" nad francuskim Alpima - samoubistvo kopilota.

Već sada je sasvim jasno da je Andreas Lubic (27) imao ozbiljnih psihičkih problema. A to povlači pitanje odgovornosti matične kuće "Lufthanza". Da mu nije bilo dobro, pokazuje podatak da je danas u njegovom stanu u Diseldorfu pronađena doznaka za bolovanje, baš na dan tragedije, koju je on sakrio od poslodavaca i pocepao?!

Činilo se, ipak, da je Andreas Lubic imao sve što je bilo potrebno da bi čovek bio srećan. Radio je posao koji je voleo, imao novca, bio je mlad, uspešan, imao predusretljive roditelje. Takođe, spremao se da se sledeće godine venča sa verenicom. U ovom poslednjem podatku, međutim, možda se krije i ključ tragedije, jer neki Lubicovi susedi navode da je nedavno raskinuo vezu s devojkom.

Prve znake slabosti Andreas Lubic pokazao je tokom obuke 2009. godine, kada je "pregoreo" u nemogućnosti da ispuni profesionalne zahteve. Tada je na šest meseci prekinuo školovanje, a onda nastavio kao da se ništa nije dogodilo.

U dosijeu mu je zapisano da je imao ozbiljne zdravstvene probleme, ali ne i kakve, ali to mu nije smetalo da dobije odgovoran posao.

Policija je pretresla kuću Lubicovih u Montabauru, gde je povremeno živeo, kao i njegov stan u Diseldorfu. Pronašli su dosta dokumenata, izneli kompjuter na analizu, ali nigde nije bilo traga oproštajnom pismu, radikalnim religijskim brošurama ili nečem sličnom.

U mestu gde žive njegovi roditelji, komšije opisuju Andreasa kao mirnog i učtivog, ali odlučnog mladića. Kažu da potiče iz imućne, protestantske porodice. Njegovi užasnuti roditelji još ne mogu da dođu sebi, niti imaju objašnjenje za ono što se dogodilo.

Neki od prijatelja Andreasa Lubica iz Diseldorfa kažu da je, osim "pregorevanja" na obuci, pre šest godina patio i od depresije, ali da je posle toga živeo manje-više stabilno. Ipak, ima i nagoveštaja da se poslednjih petnaestak dana nije osećao dobro.

Porodice stradalih su ogorčene posle saznanja kako je došlo do nesreće. Neki od njih su to javno iskazali, kao Klod Drisens, čiji je brat Kristijan stradao u avionskoj nesreći. On je direktno prozvao kompaniju što je dozvolila da ličnost, s medicinskim dosijeom koji ukazuje na psihijatrijske probleme sedne za komande aviona.

Situacija je nerazumljiva, tim pre, što je Andreas Lubic, od trenutka kada mu je utvrđena depresija, bio sve vreme pod redovnim lekarskim nadzorom.

Ostanak Andreasa Lubica samog za komandama dodatno je zabrinjavajući, u kontekstu njegovog neiskustva. Navedeno je da je on do sada imao oko 630 sati leta, ali to podrazumeva i vreme obuke. U suštini, on je u vazduhu, kao zaposlen, proveo svega stotinak sati.

I pored tako malog iskustva, ipak je, izgleda, do tančina uspeo da izvede svoj pakleni plan. Razgovor u kokpitu je tekao normalno sve do momenta kada je pilot najavio kolegi da će na trenutak izaći. Tad je njegov glas odjednom postao hladan i odsečan. Pilot je na povratku u kabinu uzalud lupao na vrata. Kažu da se na snimku čulo da je na kraju, kada je shvatio da je sve izgubljeno, i zaplakao.


SAMOUBICE

* 2013 - Kapetan kompanije "Lam" iz Mozambika zaključao se u kabini, sprečavajući kopilota da uđe. Poginulo je 33 ljudi.

* 1999 - Kopilot "Idžipt era" tokom pauze pilota, uključio autopilota, pročitao molitvu i oborio avion sa 217 ljudi, zbog finansijskih teškoća i nezadovoljstva položajem u kompaniji.

* 1999 - Zbog velkih dugova pilot "Silk era" isključio crne kutije i srušio avion sa 104 putnika na ostrvo Sumatra.

* 1994 - Pilot "Rojal era" namerno srušio avion sa 44 osobe na planinu Atlas.

* 1982 - Mentalno nestabilan pilot "Džapan erlajnsa" preživeo rušenje aviona u Tokiju u kome su stradale 23 osobe. (K. M.)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (37)

Деки

27.03.2015. 10:10

Добар изговор (лаж), пара вреди! У овом случају, много пара...

Dejan

27.03.2015. 10:24

Nema te preventivne psihijatrije,ili bilo kakve pomoći onog trenutka kada čoveku "kvrcne" u glavi ! Jedino možda postoji mogućnost da se duplira broj pilota na četvoricu i trojica iz službe sigurnosti...Jeste da je to skuplja varijanta po kompanije,ali bezbednost nema cenu.

ali bezbednost nema cenu

27.03.2015. 19:43

@Dejan - Ima, ima, onda ne bi bio low-cost. Pa sad trcite za jeftinim avio kartama.

ovo je previše

27.03.2015. 10:37

molim vas da nas poštedite detalja oko tog aviona..u redu shvatili smo.. pišite šta je bilo s istragom o našem helikkopteru ako ste još imalo srbi a ne nemci... ako smete objavite ovaj komentar i prestanite da gnjavite s tuđim tragedijama..imamo dovoljno i svojih.

lesa

27.03.2015. 10:44

Njih nema i niko ne može da potvrdi ove priče iz prve ruke. Mrtva usta ne govore, pa su zato kompanije na sve spremne ne bi li sprečile pad svog rejtinga i profita! Moje mišljenje je da je avion bio u kvaru i da je zato ovakva medijska slika napravljena: Ucviljeni kopilot, zbog neuzvraćene ljubavi, odveo u smrt stotine nevinih. ccccPa ko da ne poželi da ponovo poleti Lufthanzom, ne bi li pokazao svoj prkos i stav ovakvim pojedincima kao što je bio kopilot! Svi Lufthanzom!

Srbistanac

27.03.2015. 10:50

Da da, profesionaloni pilot ubio 150 ljudi zbog neke tamo, dajte to malo ubedljivije. Ovim scenariom kompanija i proizvodjac letelice izbegavaju placanje enormne odstete porodicama nastradalih, a porodici pilota se udara zig dozivotne sramote. Ovaj svet je dotakao dno, na sta su sve ljudi spremni zbog novca.

naranca

29.03.2015. 11:01

@Srbistanac - @Srbistan Brilijantan komentar.I dobro si primetio.U zadnje vreme su se opustili pa izlaze sa nekim totalno nemastovitim I vrlo tankim teorijama I ''objasnjenjima''.

Krle

27.03.2015. 11:05

Sta ako je napuklo staklo i ako je kopilot zbog toga zatvorio kabinu?Pad se desavao celih 20 minuta.Mozda vlasnici zele da se ne zna pravi razlog.

Vladimir

27.03.2015. 11:15

Ja u ovo ne verujem. Jednostavno nema smisla. Sta je prava istina ili se ne zna, ili se zataskava prebacivanjem odgovornosti na mrtvog coveka, koji ni jedan jedini pravi razlog da ucini tako nesto nije imao niti je bio problematican po bilo kom osnovu.

teror

27.03.2015. 11:39

Čuj, sad se samo sumnja... Države, nečlanice EU i NATO, koje su imale putnike u avionu, a i sve ostale, bi trebale zatražiti transparentnu istragu, kao što se to traži sa njihove strane, za dešavanja u Rusiji, Kini, ili bilo gde drugo. Jer, ova verzija je veoma, veoma čudna. Čak je i nemačka kancelarka javno izjavila da su takvi rezultati istrage nezamislivi, i da prevazilaze i najveću maštu. Najlakše je pilota proglasiti ludim, jer drugih razloga za tako nezamislivo ponašanje nema.

kataklinger

27.03.2015. 11:56

najlakse je svaliti na njega, bio je malo depresivan, pa eto odlucio da ubije 150 ljudi. brzo izasli sa ovom pricom, tako da vise verujem u kvar na avionu, ali boze moj, lufthansa je ozbiljna kompanija i njoj se takve stvari ne mogu desiti, pogotovo posle strajka i pustanja aviona u promet da bi se sto brze nadoknadili gubici. kad bi ova prica ispala tacna to bi po meni bilo jos gore, jel bi onda svaki put kada ulazimo u njihov avion trebali da se zapitamo da li je kopilot mozda dobio korpu.

Neduzan

27.03.2015. 12:07

Stvar je jasna. Pilot se uspavao, kad si u kabini sam i kad imas brige oko veridbe, nespavas celu noc, fino toplo monotono, sam u kabini. Pritisnuo je dugme za spustanje i trebao da ga iskluci, uspavao se i glupa pravila koja su uveli u avio saobracaju da se vrata zakljucavaju i da ni Kapetan ne moze da udje, mora kad tad ovo da se desi. Njima je jasno a ako je i nama onda veliku odsetu avio kompanija ima da plati i morace da se menja ovaj sistem gde ovo moze da se desi!

nik

27.03.2015. 12:07

NIsta to nije istina, Napadaju mrtvoga covjeka da bi sakrili pravu istinu I izbjegli paniku.

vh

27.03.2015. 12:25

ako je tako, apsi devojku. Njeni postupci su mogli biti usmereni ka izazivanju katastrofe. Nije to prvi put da zbog 'ljubavi' stradaju neduzni ljudi.

vh

27.03.2015. 20:10

@vh - to se zove istraga. Ona i njegovi roditelji mozda najbolje znaju zasto je 150 ljudi ubijeno. Sve se mora ispitati pre nego dodjes do vestica ili miseva.

zoran

27.03.2015. 12:32

Sve je to nagadjanje da je kopilot poveo u smrt putnike,mozda je covek izgubio svest,pilot je lupao da mu otvori vrata u toj panici mozda su zaboravili kod za otvaranje vrata,da su putnici imali padobrane postojala bi veca verovatnoca da se neko spasi

da su putnici imali padobrane

27.03.2015. 19:40

@zoran - A to ni pod razno, to je low-cost, a zato je i 25 godina star avion tu munut.

crna trava

27.03.2015. 21:01

@zoran - LAZU;LAZU sa ovim lazima udaraju sa sviju strana.zapadu posle 1999 nikad.,i nikad ne verujem jednostavno kvar, insta drugo.svaki dan probise ljudima glave sa laznim izmisljotinama.toliko poginu u IRAK ;svski dan pa niko nista.

ili se salis

28.03.2015. 00:02

@zoran - Ma ne sali se i njega ostavila devojka, pa ima nekih problema.

zoran

27.03.2015. 12:43

Ovaj razlog veze sa mozgom nema...ova izjava je na nivou morona. Da je hteo da se ubije, 100% ne bi vukao putnike za sobom...ma nema shanse...kakva crna veridba i gluposti. Uostalom kako da im covek veruje kada su izjavljivali da je pilot pokushao da razbije vrata kabine kako bi ushao, a zna se lepo da se vrata mogu otvoriti spolja, kroz shifru a i mehanichki. Avion je bio nesipravan i to sada kriju. U Shpaniji je popravljan 7 sati. Pilot odbio da vozi..zasto ne pisu o tome..???

Zoran stariji

27.03.2015. 18:41

@zoran - Pa on je svaba zoki moj ! A svabe puno volu da ubiju mnogo i odjednom to se zove germanska efikasnost.

emka

27.03.2015. 21:25

@zoran - Prezime je slovenskog porekla, potice iz istocne Nemacke gde su zivela slovenska plemena. Ovo prezime postoji i medju Jevrejima.

ana

27.03.2015. 12:48

Zar kompanija nije takodje odgovorna što nije kontrolisala kako treba psihičko zdravlje pilota? Jer on tu nije sedeo kao privatno lice, nego kao službenik kompanije.

sreto

27.03.2015. 13:36

Sto nije skocio sa tog mosta, gde se slikao? Sto su mu neduzni putnici, posebno deca smetali da i njih odvede u smrt?

milan

27.03.2015. 14:12

Napravi propaganda od kopilota totalnog ludaka kako bi sprali odgovornost sa avio kompanije i kako im ne bi opalo poverenje u Lufthanzu i njihovu krsinu od aviona staru 25 godina!

Aleksandar

27.03.2015. 14:18

Што се тиче пада немачког авиона не могу да верујем која су то правила службе да један пилот може сам да се закључа, а главни пилот не може да се врати из WC-а у кабину. Ваљда кад пилот изађе стјуарт улази да копилот не буде сам. Ово је срамота за западну цивилизацију. Може рецимо копилот да добије инфаркт,врата закључана и шта онда.

@ Aleksandar

27.03.2015. 14:54

@Aleksandar - Evropska regulativa nije dobra,amerikanci imaju malo drugaciju kod njih je upravo da bi se sprecili ovakvi slucajevi obavezno da kada jedan od pilota mora da izadje iz kabine zbog fizioloskih potreba u kabinu udje neko od osoblja kako bi u kabini uvek bile dve osobe,jer ukoliko ostane jedna osoba sama ona moze da zakljuca kabinu i niko vise nemoze da udje u nju sto se desilo u ovom slucaju.Inace da je kopilot imao infarkt pilot bi mogao da udje u kabinu unosenjem koda za hitne slucajeve

Uspavan

27.03.2015. 16:08

Imao sam i ja brige i bio depresivan, zbog devojke, nisam spavao celu noc zbog raskida.Sutradan za volanom sam se uspavao.Da sam tad poginuo rekli bi izvrsio samoubistvo!Dugme za automatsko spustanje se ukljucuje dok se ne postigne odredjena visina i moze da bude deo standardne procedure, podrazumeva se da se preuzme kontrola kad je zeljena visina postignuta.Taman da je pilot kriv, avio kompanija se nece izvuci sto procedura za wc omogucava da ovo moze da se desi. Hvataju se za slamku!

Zorangalamic

27.03.2015. 18:39

Vidite kako mi u jevropi za pet dana sve raskrinkamo a oni tamo u maleziji ne znaju cak ni gde im ja pao avion ?! Nema kontinenta bez srbije bato

bio je na bolovanju na dan nesreće

27.03.2015. 19:35

Pa kako je onda bio u avionu, ako je bio na bolovanju.

naranca

29.03.2015. 11:05

@bio je na bolovanju na dan nesreće - To ti je kvantna teorija.Elektron moze da bude na 2 mesta u isto vreme.

Istina

27.03.2015. 19:36

Pa ljudi boziji to je EVROPA. U Srbiji normalniji nedobiju vozacku dozvolu za traktor.

naranca

29.03.2015. 11:16

Devojka?Cekaj ja procitah negde da je bio zeljan slave I da je hteo da obezbedi sebi mesto u istoriji!