Kobni raskid kopilota s verenicom?
27. 03. 2015. u 09:52
Kopilot odgovoran za pad aviona "Džermanvingsa" imao ozbiljne psihičke probleme još od obuke. Andreas Lubic dogodine planirao venčanje, ali nedavno prekinuo vezu s devojkom. Bio sve vreme pod lekarskim nadzorom
DA li su ljubavni jadi naterali Andreasa Lubica da digne ruku na sebe, istovremeno odvodeći u smrt 150 nedužnih ljudi? Na ovo pitanje odgovor će pokušati da pruži istraga, koja se već uglavnom skoncentrisala na najverovatniji mogući razlog pada aviona "Džermanvingsa" nad francuskim Alpima - samoubistvo kopilota.
Već sada je sasvim jasno da je Andreas Lubic (27) imao ozbiljnih psihičkih problema. A to povlači pitanje odgovornosti matične kuće "Lufthanza". Da mu nije bilo dobro, pokazuje podatak da je danas u njegovom stanu u Diseldorfu pronađena doznaka za bolovanje, baš na dan tragedije, koju je on sakrio od poslodavaca i pocepao?!
Činilo se, ipak, da je Andreas Lubic imao sve što je bilo potrebno da bi čovek bio srećan. Radio je posao koji je voleo, imao novca, bio je mlad, uspešan, imao predusretljive roditelje. Takođe, spremao se da se sledeće godine venča sa verenicom. U ovom poslednjem podatku, međutim, možda se krije i ključ tragedije, jer neki Lubicovi susedi navode da je nedavno raskinuo vezu s devojkom.
Prve znake slabosti Andreas Lubic pokazao je tokom obuke 2009. godine, kada je "pregoreo" u nemogućnosti da ispuni profesionalne zahteve. Tada je na šest meseci prekinuo školovanje, a onda nastavio kao da se ništa nije dogodilo.
U dosijeu mu je zapisano da je imao ozbiljne zdravstvene probleme, ali ne i kakve, ali to mu nije smetalo da dobije odgovoran posao.
Policija je pretresla kuću Lubicovih u Montabauru, gde je povremeno živeo, kao i njegov stan u Diseldorfu. Pronašli su dosta dokumenata, izneli kompjuter na analizu, ali nigde nije bilo traga oproštajnom pismu, radikalnim religijskim brošurama ili nečem sličnom.
U mestu gde žive njegovi roditelji, komšije opisuju Andreasa kao mirnog i učtivog, ali odlučnog mladića. Kažu da potiče iz imućne, protestantske porodice. Njegovi užasnuti roditelji još ne mogu da dođu sebi, niti imaju objašnjenje za ono što se dogodilo.
Neki od prijatelja Andreasa Lubica iz Diseldorfa kažu da je, osim "pregorevanja" na obuci, pre šest godina patio i od depresije, ali da je posle toga živeo manje-više stabilno. Ipak, ima i nagoveštaja da se poslednjih petnaestak dana nije osećao dobro.
Porodice stradalih su ogorčene posle saznanja kako je došlo do nesreće. Neki od njih su to javno iskazali, kao Klod Drisens, čiji je brat Kristijan stradao u avionskoj nesreći. On je direktno prozvao kompaniju što je dozvolila da ličnost, s medicinskim dosijeom koji ukazuje na psihijatrijske probleme sedne za komande aviona.
Situacija je nerazumljiva, tim pre, što je Andreas Lubic, od trenutka kada mu je utvrđena depresija, bio sve vreme pod redovnim lekarskim nadzorom.
Ostanak Andreasa Lubica samog za komandama dodatno je zabrinjavajući, u kontekstu njegovog neiskustva. Navedeno je da je on do sada imao oko 630 sati leta, ali to podrazumeva i vreme obuke. U suštini, on je u vazduhu, kao zaposlen, proveo svega stotinak sati.
I pored tako malog iskustva, ipak je, izgleda, do tančina uspeo da izvede svoj pakleni plan. Razgovor u kokpitu je tekao normalno sve do momenta kada je pilot najavio kolegi da će na trenutak izaći. Tad je njegov glas odjednom postao hladan i odsečan. Pilot je na povratku u kabinu uzalud lupao na vrata. Kažu da se na snimku čulo da je na kraju, kada je shvatio da je sve izgubljeno, i zaplakao.
SAMOUBICE
* 2013 - Kapetan kompanije "Lam" iz Mozambika zaključao se u kabini, sprečavajući kopilota da uđe. Poginulo je 33 ljudi.
* 1999 - Kopilot "Idžipt era" tokom pauze pilota, uključio autopilota, pročitao molitvu i oborio avion sa 217 ljudi, zbog finansijskih teškoća i nezadovoljstva položajem u kompaniji.
* 1999 - Zbog velkih dugova pilot "Silk era" isključio crne kutije i srušio avion sa 104 putnika na ostrvo Sumatra.
* 1994 - Pilot "Rojal era" namerno srušio avion sa 44 osobe na planinu Atlas.
* 1982 - Mentalno nestabilan pilot "Džapan erlajnsa" preživeo rušenje aviona u Tokiju u kome su stradale 23 osobe. (K. M.)
Деки
27.03.2015. 10:10
Добар изговор (лаж), пара вреди! У овом случају, много пара...
Nema te preventivne psihijatrije,ili bilo kakve pomoći onog trenutka kada čoveku "kvrcne" u glavi ! Jedino možda postoji mogućnost da se duplira broj pilota na četvoricu i trojica iz službe sigurnosti...Jeste da je to skuplja varijanta po kompanije,ali bezbednost nema cenu.
@Dejan - Ima, ima, onda ne bi bio low-cost. Pa sad trcite za jeftinim avio kartama.
@Dejan - U demokratiji sve ima cenu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
molim vas da nas poštedite detalja oko tog aviona..u redu shvatili smo.. pišite šta je bilo s istragom o našem helikkopteru ako ste još imalo srbi a ne nemci... ako smete objavite ovaj komentar i prestanite da gnjavite s tuđim tragedijama..imamo dovoljno i svojih.
Komentari (37)