Vesti

0

Mihajlović: Žeželjev most kasni iz političkih razloga

Autor: SA

Izvor: Beta

Mihajlović: Žeželjev most kasni iz političkih razloga

Izvor: Foto: Beta

"Prolem je političke prirode, ali ne sa stanovišta Vlade Srbije", rekla je ona novinarima u Vladi Srbije i dodala da je nekoliko puta ponudila svaku vrstu razgovora sa predsednikom Pokrajinske vlade Bojanom Pajtićem ili kim god je potrebno da bi se nastavili radovi na mostu.

Mihajlovićeva je rekla da je rešenje blizu, ali da su broj zahteva i način na koje se ponašla Pokrajinska vlada neverovatni jer nemaju nikakve veze sa željom da se radi na mostu, nego sa političkim ucenama.

"Radovi će biti nastavljeni, ali velika je šteta što neko misli da politika sma da bude iznad infrastrukturnih projekata", rekla je Mihajlovićeva, koja je i potpredsednica Srpske napredne stranke (SNS).

Ona je rekla da očekuje da će radovi na gradnji Žeželjevog mosta preko Dunava biti nastvljeni u roku od mesec dana. 

Mihajlovićeva je rekla da su predlozi dva ugovora o nastavku radova u Minitarstvu finansija i da će mišljenja biti data što je brže moguće.

"Tehnika i birokratija neće ni jednog trenutka biti prepreka da se nastavi gradnja Žeželjevog mosta", rekla je ministarka.

Generalni direktor Železnica Srbije Miroslav Stojčić rekao je da su predstavnici Železnica Srbije razgovarali sa predstavnicima italijanskog Azvija, koji gradi most i da je sada potrebno da se prebace sredstva za nastavak radova.

On je rekao da će za par dana biti održan sastanak u Italiji da bi se sa njihovim inženjerima i stručnim službama železnica videlo šta je ostalo sporno u zahtevima i na koji način će se sredstva preusremititi.

Stojčić je dodao i da je gradnja Žeželjevom mosta neophodna za realizaciju projekta izgradnje brze pruge od Beograda do Budimpešte.

Ugovor o izvođenju radova na izgradnji drumsko-železničkog Žeželjevog mosta preko Dunava u Novom Sadu, vredan 45,3 miliona evra, potpisan je u januaru 2011. godine. Prema dinamici izgradnje, most je trebalo da bude sagrađen do jeseni 2013.

Izgradnju Žeželjevog mosta sufinansiraju Evropska unija, pokrajina Vojvodina i Grad Novi Sad, dok su Železnice Srbije preuzele prava i obaveze investitora izgradnje mosta u ime Srbije.

Novi rok za završetak mosta je sredina 2016. godine. Izvođač radova je špansko-italijanski konzorcijum Azvi-Tadei-Horta Koslada. 

Problem u izgradnji novog Žeželjevog mosta su dodatni radovi zbog kojih je povećana vrednost posla.

Stari Žeželjev most u Novom Sadu srušio je NATO u bombardovanju bivše SR Jugoslavije, u aprilu 1999. godine. 

Komentari (0)

POŠALJI KOMENTAR