DSS traži da se razjasne nejasnoće ugovora sa Etihadom

Demokratska stranka Srbije ocenjuje da i dalje postoje mnoge nejasnoće u vezi ugovora o prodaji JAT-a Etihadu, uključujući i to što, kako tvrde u saopštenju, objavljeni ugovor o transakciji u potpunosti menja Okvirni ugovor o transakciji potpisan 1. avgusta 2013.
Demokratska stranka Srbije ocenjuje da i dalje postoje mnoge nejasnoće u vezi ugovora o prodaji JAT-a Etihadu, uključujući i to što, kako tvrde u saopštenju, objavljeni ugovor o transakciji u potpunosti menja Okvirni ugovor o transakciji potpisan 1. avgusta 2013.

DSS navodi da je vlada, pod pritiskom političkih partija i javnosti, objavila Ugovor o ulaganju, potpisan 1. avgusta 2013, Ugovor o izmenama i dopunama ugovora o ulaganju iz 2013. potpisanog 31. jula 2014 i Okvirni ugovor o transakciji potpisan 31. jula 2014, a dva od njih su potpisani samo dve nedelje pre "dugo odlaganog i nevoljnog objavljivanja".

DSS pita zašto vlada nije objavila originalni ugovor o transakciji iz 2013. godine? Prema Ugovoru o ulaganju iz 2013. godine Etihad treba da obezbedi finansiranje Er Srbije do 100 miliona dolara, od kojih je 40 miliona dokapitalizacija, kroz konvertibilni zajam (koji se pretvara u vlasništvo), dok su ostatak klasični zajmovi. Za iznos od 40 miliona dolara, Etihad je stekao 49 odsto vlasništva nad srpskim avio-prevoznikom, navodi DSS.

Ova stranka pita i zašto nije urađena procena vrednosti JAT Keteringa koji je integrisan u Er Srbiju, a da nije urađena bilo kakva procena njegove vrednosti, te zašto obaveze Srbije nisu jasno i precizno definisane? Zašto celokupni rizik od eventualnog neuspeha zajedničkog preduzeća je u krajnjem na Srbiji i zašto vrednost slotova nije uzeta u obzir prilikom izračunavanja udela Srbije u zajedničkom preduzeću, takođe pita DSS.

Takođe, zašto slotovi (rezervisani vremenski periodi sletanja i uzletanja sa aerodroma), koji su najvrednija imovina JAT-a , uopšte nisu vrednovani kao realna imovina koju JAT, odnosno Srbija, unosi "u brak" sa Etihadom, navodi DSS, uz procenu da je njihova vrednost najmanje 800 miliona dolara. Kolika je stvarna vrednost uloga Srbije u zajedničko preduzeće i kolika je vrednost investicija i gubitka profita na godišnjem nivou Aerodroma Beograd i NIS-a koji su praktično uključeni, kao srpska obaveza, u ovaj aranžman? Previše je nejasnoća, spornih, pa i nesumnjivo štetnih rešenja u ovom poslu, da bi se sve završilo samo objašnjenjima da je JAT bio gubitaš, pa je onda sve dobro ma koliko loše bilo, zaključuje DSS.

  • 19.08.2014 12:53
    Bitna stranka da nas interesuje njihovo mišljenje.
  • 19.08.2014 12:02
    Blagovremena reakcija
    DSS je izrazito ogorčen jer "Bačka put" ne čisti sneg na svim magistralnim pravcima u Južnoj Bačkoj.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija