Tender za Beograd-Čačak 2010.

Tender za dve deonice autoputa od Beograda do Čačka, u dužini od 40 kilometara, biće raspisan 1. januara, kaže Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

Srbija

Izvor: Beta, Tanjug

Četvrtak, 03.09.2009.

18:47

Default images

Na pitanje da li su tačni navodi pojedinih medija da je obećao hrvatskom preduzeću Konstruktor da će raditi na izgradnji srpskog dela puta Beograd-Južni Jadran, on je kazao da "u Srbiji niko ništa ne može da obeća bez tendera" i dodao da je "samo podržao radove na crnogorskom delu tog puta", koje izvodi Konstruktor.

On je kazao bi radovi na tim deonicama na putu Beograd-Južni Jadran trebalo da počnu 1. marta.

Mrkonjić je rekao da se put Beograd-Južni Jadran kroz Crnu Goru od Bara do Boljara, u vrednosti od oko 3,3 milijarde evra, radi po principu privatno-javnog partnerstva i dodao da je teško odlučiti koji model finansiranja je najbolji, ali da "ne bi imao ništa protiv" da se i u Srbiji primeni model koji je primenjen u Crnoj Gori.

Za izgradnju puta Beograd-Južni Jadran od Beograda do Lajkovca potrebno je između 250 i 300 miliona evra, a Srbija je za sada za izgradnju namenila oko 100 miliona evra, rekao je on.

Mrkonjić: Gazela će biti obnovljena u roku

Mrkonjić je najavio da bi obnova mosta Gazele u Beogradu mogla da počne "za dva do tri dana", čim Evropska investiciona banka (EIB) odobri da se aktivira ugovor o kreditu za taj projekat.

Mrkonjić je kazao da je bilo planirnao da radovi počnu pre dve godine, ali da nisu počeli zbog toga što je bilo neophodno da se pre aktiviranja ugovora o kreditu EIB isele nehigijenska naselja ispod mosta Gazela, što je uradjeno tek nedavno.

Rok za izvođenje radova je 22 meseca, a vrednost radova se povećala zbog odlaganja radova i sada, prema podacima podizvodjača, srpskog preduzeća Mostogradnja, iznosi 5,4 milijarde dinara (57,8 miliona evra po današnjem zvaničnom srednjem kursu), kazao je on.

Evropska investiciona banka je 2007. godine Srbiji odobrila kredit od 33 miliona evra za obnovu Gazele, a kredit je ratifikovan u drugoj polovini 2008. godine.

Povodom izjave gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa da "posle višemesečnog insistiranja" nije uspeo od ministra za infrasturkturu i Puteva Srbije da dobije podatke o planiranoj dinamici rekonstrukcije Gazele i zatvaranju saobraćaja na tom mostu, Mrkonjić je kazao da nema razloga da građani "brinu" zbog mogućih problema u saobraćaju.

On je rekao da će se u prvih 10 meseci, odnosno do 1. juna, radovi izvoditi u unutrašnjosti mosta i da neće biti zatvaranja traka na Gazeli, dok će u kasnijoj fazi radova i prilikom "najkomplikovanijih" radova za saobraćaj biti otvorene najmanje dve trake.
Povodom Đilasove izjave da se na gradilištima koja su pod kontrolom republičkih institucija ne radi, on je kazao da se "svi rokovi znaju" i da se na Obilaznici oko Beograda radi "izvanrednim tempom sve što bi trebalo da se radi", kao i da je u toku i rekonstrukcija Kružnog puta na Obilaznici, od Ibarske magistrale do Bubanj potoka.

"Ne smeta što juče na kružnom putu (čija rekonstrukcija je u toku) nije bilo mnogo radnika, nisam ih brojao, brojaću ih sutra, to neće biti limitirajući faktor. To će biti završeno 3. decembra", kazao je on i dodao da je vrednost radova devet miliona evra.

Izvođač radova na Gazeli je Štrabag, a u finansiranju bi trebalo da učestvuju, pored EIB-a i Evropska banka za obnovu i razvoj, Grad Beograd, Putevi Srbije i Evropska agencija za rekonstrukciju.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 4

Pogledaj komentare

4 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: