Golim činjenicama protiv trafikinga

U Beogradu je počela kampanja antitrafiking centra Astra - "Gole činjenice", s ciljem da podseti građane i državne organe da problem trgovine ljudima u Srbiji.

Izvor: B92

Utorak, 03.06.2008.

17:32

Default images

U kampanji aktivno učestvuju Milutin Petrović, Željko Bodrožić, Ivan Tasovac, Dejan Anastasijević, Vukašin Marković, Jugoslav Ćosić i Branislav Lečić, koji nagi, sa bilborda ukazuju na strašne posledice trgovine ljudima.

Kod Brankovog mosta već se mogu videti bilbordi s fotografijama nagih muškaraca koji šalju poruke da "žene nisu meso", "deca nisu roblje" i "da ljudi nisu roba".

Osnovni motiv za takav vid kampanje jeste nemogućnost humanitarnih i nevladinih organizacija da finansiraju emitovanje svojih spotova u udarnim terminima putem malih ekrana ili radio talasa.

Kreativna direktorka kampanje Nadežda Milenković smatra da će snažnu poruku o strašnim posledicama trgovine ljudima mnogo delotvornije poslati ljudi iz javnog života, od kojih su se neki i bavili tom problematikom, nego glumci, ili manekeni.

"Najjednostavnije ideje su obično i najbolje ideje i pošto smo želeli da kažemo bukvalno gole činjenice o trgovini ljudima, a to je da žene koje se bave prostitucijom uglavnom to ne rade dobrovoljno, kao što ni deca koja nam smetaju na ulici svojom prošnjom takođe to ne rade dobrovoljno", kaže ona.

"Trgovina ljudima je, a to je jedna gola činjenica, treći najunosniji kriminalni biznis na svetu, uvećava se i verovatno će uskoro biti unosnija od trgovine drogom i oružijem. Kada smo shvatili da samo želimo da prenesmo neke gole činjenice, onda je realizacija bila dosta jednostavna", kaže Milenkovićeva.

Novinar Vremena Dejan Anastasijević kaže za B92 da se proučavajući razne vidove organizovanog kriminala bavio i trgovinom ljudima, tako da mu nije bilo teško da učestvuje u toj akciji.

"Glavni razlog je što se stvarno radi o jednom opravdanom cilju. Trgovina ljudima je jako veliki problem, mislim da jako mnogo ljudi u ovoj zemlji ili ne zna do koje mere je to problem ili imaju jednu pogrešnu predstavu kako to funkcioniše", kaže on.

"Mislim da je jako važno podići svest ljudi zato što u ovakvim stvarima, policija može da uradi jedan deo posla, ali je jako važno da postoji i podrška javnosti da se taj problem ograniči ako ne potpuno iskoreni", smatra Anastasijević.

"Gole činjenice“ su peta kampanja antitrafiking centra Astra koja će najjači intenzitet imati u junu i septembru. Tokom juna počinje velika ponuda sezonskih poslova, a vrbovanje za trgovinu ljudima u našoj zemlji najviše se vrši putem takozvanih poslovnih ponuda.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 3

Pogledaj komentare

3 Komentari

Možda vas zanima

Podeli: