Kancelarija za zaštitu prava pacijenata Beograda, koja je obrazovana kao posebna organizaciona jedinica Gradske uprave Grada, počela je sa radom u Tiršovoj 1 sa ciljem da obaveštava pacijente koja su njihova prava i kako mogu da ih ostvaruju i postupa po usmenim i pisanim prigovorima. Prema rečima Mladena Belojevića, šefa kancelarije, zaštita prava pacijenata je od velikog značaja.


– Prvi naš zadatak je medijacija, ukazivanje da je neophodan partnerski odnos, to jest uzajamno poverenje, uvažavanje i poštovanje zdravstvenih radnika i pacijenata. To je najbolji način da broj povreda prava pacijenata smanjimo na najmanju moguću meru – kazao je Belojević.

Savetnici pacijenata daju potrebne savete i informacije i postupaju po podnetim prigovorima. Pacijent može pismeno ili usmeno da se obrati savetniku ukoliko smatra da mu je uskraćeno neko pravo iz oblasti zdravstvene zaštite, što može da učini i zakonski zastupnik pacijenta.

Prigovor se može odnositi na zdravstvenu ustanovu, privatnu praksu ili drugo pravno lice koje obavlja zdravstvenu delatnost. Savetnici postupaju odmah po podnetim prigovorima, a po sprovedenom postupku prave izveštaj koji se dostavlja podnosiocu prigovora i odgovornom licu zdravstvene ustanove, to jest osnivaču privatne prakse.

Ukoliko se utvrdi da su prava pacijenta povređena, direktor zdravstvene ustanove ili osnivač privatne prakse u obavezi je da savetniku pacijenata dostavi obaveštenje o postupanju i preduzetim merama u vezi sa prigovorom.

Podnosilac prigovora koji nije zadovoljan izveštajem savetnika može da se obrati Savetu za zdravlje i zdravstvenoj inspekciji, tj. nadležnom organu zdravstvenog osiguranja kod kojeg je pacijent zdravstveno osiguran.

– Pacijenti će biti upućivani u to koja su njihova prava putem medija, a i u zdravstvenim ustanovama na vidnom mestu biće istaknuti plakati i obaveštenja, sa brojevima telefona Kancelarije za zaštitu prava pacijenata. Na taj način pacijenti će moći da dobiju dodatna obaveštenja ili razjašnjenja o svojim pravima – naglašava Belojević.

Savetnici primaju pacijente svakog radnog dana od 9 do 15 časova u prostorijama Kancelarije za zaštitu prava pacijenata. Broj telefona kancelarije je 011/3605-634.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari