Šest poteza za spas Srbije

E. V. N.

08. 10. 2013. u 12:10

Vlada jednoglasno usvojila paket ekonomskih mera kojima se sprečava grčki scenario i bankrot države. Dačić: Bez ove odluke narod ne bi imao nadu

NOVI paket ekonomskih mera, koje bi u narednim mesecima trebalo da spreče bankrot države, jednoglasno je usvojila Vlada Srbije na sednici u utorak koja je bila otvorena za javnost.

Najjače figure u Nemanjinoj 11 - premijer Ivica Dačić i prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić - ocenili su da su ovi ekonomski potezi nužni da bi se - spasla Srbija!

Na početku zasedanja, ministar finansija Lazar Krstić izložio je ključnih šest tačaka koje bi postepeno trebalo da dovedu do oporavka srpske privrede.

U najkraćem:

* Tokom sledeće godine biće smanjene plate u javnom sektoru veće od 60.000 dinara. Za 20 odsto će biti smanjen deo koji premašuje taj iznos, odnosno za 25 odsto za plate veće od 100.000.

* Povećanje prihoda - PDV sa osam procenata „skače“ na 10 odsto. Biće pojačana kontrola naplate poreza.

PUTOVANJA NEĆE PROĆI NA otvorenom delu sednice, Vučić je skinuo sa dnevnog reda tačku o službenim putovanjima. Gotovo ljutito se obratio kolegama: - Osma tačka dnevnog reda neće proći, taman niko više ne putovao! Ovo je peti put kako upozoravam na besmislena službena putovanja. Enorman broj ljudi ide u inostranstvo. Neko misli da su državne pare alajbegova slama. Ovi zaposleni u MUP kao da rade u Ministarstvu spoljnih poslova, stalno negde putuju. Svakog drugog dana neko ide u Litvaniju. Na to mu je ministar policije Dačić odgovorio da Litvanija predsedava EU i da neće više ići u tu zemlju kad neka druga država bude predsedavajuća. - Prihvatam da sam pogrešio, ali, šalu na stranu, ovako se više ne može putovati - uzvratio je Vučić, koji je najavio da će u nastavku sednice, „čim novinari izađu“, biti pokrenuto i pitanje službenih automobila, „kojih ima više od 50.000, a niko ne zna koliko košta njihovo održavanje, niti za šta se sve koriste“.

* Smanjenje subvencija javnim preduzećima.

* Ušteda 30 do 40 miliona evra u ministarstvima na kupovini robe i usluga (korišćenje službenih vozila, putovanja).

* Uzimanje jeftinijih kredita.

* Promena poslovnog ambijenta.

Premijer Ivica Dačić naglasio je da iza ovih mera za oporavak privrede i konsolidaciju javnih finansija stoji cela Vlada.

- Bez njih, Srbija bi za dve godine doživela argentinski ili grčki scenario. Nismo ovde da bismo lagali narod. Najveći teret krize treba da ponesu oni koji najviše imaju, i mi iz Vlade! Ciljevi mera su stabilizacija finansija, smanjenje deficita i ukidanje nepotrebnih troškova i privilegija.

Premijer je objasnio da mere nisu kreacija samo ministra finansija, niti samo njegova odgovornost, već cela Vlada sa punom odlučnošću ulazi u predstojeći proces:

- Bez ovakvog pristupa, ljudi u Srbiji ne bi imali čemu da se nadaju u narednim godinama. Vlada ima dva cilja, a oba podrazumevaju teške reforme: jedan je približavanje i ulazak u Evropsku uniju, što podrazumeva i sprovođenje Briselskog sporazuma, a drugi je ekonomska i finansijska konsolidacija. Ako u obe oblasti Vlada ne upravlja situacijom, situacija će upravljati ne samo Vladom, nego čitavom zemljom i nastaće haos. A stanje je takvo da smo skoro potrošili našu budućnost, u ekonomskom smislu.

Prvi potpredsednik vlade Aleksandar Vučić istakao je da je važno da se iznete mere nedvosmisleno podrže, kao i da je on lično u potpunosti saglasan sa svakom rečju ministra Krstića.

- Ministar Krstić svoj govor nije izveo politički vešto, već stručno, nanoseći nam više političkih udaraca u ovih 30 minuta nego što smo ih dobili u poslednjih godinu dana. To što je rekao važno je za opstanak ekonomije i srpske države. Grčka je imala EU da finansira njene dugove, a mi ne bismo imali nikoga.

Prema Vučićevim rečima, prethodne vlade ponašale su se neodgovorno, „pa smo došli u situaciju da ne znamo ni koliko država ljudi izdržava, kao poslodavac“.

Kako je protekla sednica Vlade na kojoj su predstavljene mere štednje pročitajte OVDE

Prvi potpredsednik je još jednom precizirao da penzioneri neće podneti teret ovih mera:

- Izbegli smo da na bilo koji način opteretimo penzionere. Oni su svoje penzije pošteno zaradili i neće platiti ni jedan jedini dinar - kaže Vučić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (179)

kemiska

08.10.2013. 12:21

Krstic nema razloga da zamazuje oci narodu, ovo sve sto radi radi profesionalno, sa zeljom da pomogne u spasavanju zemlje, jer i sam vidi dokle je ovo doslo. Slazem se sa ovim rezovima. I treba da se poostre mere da se opamete mnogi.

sijamce

08.10.2013. 12:24

Ako zelimo da se izvucemo iz ove bule, jedino su ove mere realne. Jer sve drugo pokusavanje je uzalud. Kao sto rece Vucic ovo nece biti popularne mere, i mnogi ce se buniti, ali ako zelimo da izadjemo iz krize i izbegnemo bankrot, jedino ovo nam sleduje. Da je zemlja cuvana i da nije rasipano ne bi dolazilo do ovoga, ali sta je tu je. Podrzavam Krstica, i verujem da ce uspeti da se odrze ove mere, i da izadjemo iz krize

Saracen

08.10.2013. 12:24

Dobro je rekao Vučić.ovo nam je direktno u lice sasuta sva istina.Krstić nije bio politički slatkorečiv već brutalno iskren,ali samo tako ćemo svi postati svesni težine situacije i ozbiljnosti mera koje MORAMO sprovesti.Bez podrške Krstić ne može uspeti,a sjajno je što je Vučić stao 100% iza njega

Max

08.10.2013. 12:26

Mi da stedimo u neimastini,a vi politicari i dalje da zivite luksuzno i nista ne radite.Srbiju ste svakako doveli do propasti i samo nam promjene mogu doci sa ulica.

Sasa

08.10.2013. 12:27

Pa da, prvo da se ministri i ostali u vladi malo spuste na zemlju, i da osete mere stednje, onda ce i narodu biti lakse, sto im se dodaje novi porez. Negde se mora poceti, a najbolje od najvecih trosadzija!

mobil

08.10.2013. 12:32

Koliko vidim Krstic se ne sali. Ako tako i treba, do sada je bilo rasipanja na sve strane. Kada se nista ne ulaze u zemlju nego samo odnosi iz nje, dodje se do ovakvog scenarija. Sreca pa Krstic zna to, i zna koje su jedine realne trenutno mere, za opstanak i izbegavanje bankrota. Uliva mi poverenje ovo sto su ozbiljno shvatili i sto prave ostre rezove i mere, a ne zamazuju oci narodu kao sto je to bio slucaj predhodnika.

Mile

08.10.2013. 12:38

Hteo sam da se pretstavim ali tu rubriku ne videh. Prvi potpredsednik vlade ne sme reci Bankrotiracemo pa ako se to i stvarno desi. On mi deluje deprimirajuce iako mu ovaj posao ne odgovara treba da se skloni. Drugo vec se dobro zna da imamo previse sluzbenih automobila koji ko zna cemu sve sluze ali sigurno nisu celo vreme u garazi posle radnog vremena pa se pitam sta rade sefovi garaze i ustanove gde su isli automobili posle radnog vremena a morali bi da to znaju. Zato su placeni.

UmilanGlasic

08.10.2013. 12:40

G. Prvi, u izbornoj kampanji ste obecavali stotine milijardi investicija, pokretranje proizvodnje, masovna zaposljavanja....a danas dizete poreze, zavlacite ruke u dzep narodu, zajmite kredite po svetu....Obmanjivali ste narod.

Niki

08.10.2013. 12:42

Ove mere su samo korak u dobrom pravcu ali primecuje se,sto je lose-nevoljno i nedovoljno.Trebalo je oporezovati sva primanja iznad proseka privrede (45.000) u jav.sektoru 20% a sva iznad 90.000 progresivno tj 40%. Dalje,obavezno uvesti poseban porez za sva vozila vrednosti >10.000eur takodje po progresivnoj skali i dodatno poseb.naknadu za sva 4x4 vozila (džipove) po kategorijama.Obzirom na široku popularnost demonstriranja ličnog blagostanja kolima verujem da bi Kasa bila dobrano napunjena

momcilo

08.10.2013. 12:42

mi smo kreativan narod , Vucic je u pravu, ali I Vucic mora saradjivati sa ljudima iz proizvodnje, nista nemozes ustedeti ako se nepokrene proizvodnja, a to nemogu ni novinari, ni pisci, ni reziseri, ni ekonomisti , ni experti vec hrabri ljudi iz direktne proizvodnje. istina proizvodjaci prave gramaticke greske, ali mogu ponuditi proizvod od kojega mozemo nahraniti decu, a dali ce vucic radi gramatickih gresaka ignorisati proizvidjace videcemo.

nenaTOM

08.10.2013. 12:45

Kada se radi strucno, kada se donese dobra odluka i proceni covek koji se postavlja na mesto ministra finansija, pri tom i obrazovan i nestranacka licnost..onda su i njegove odluke u interesu svih i treba ga i podrzati.

Dana

08.10.2013. 12:46

Ljudi, stvarno treba da se opasuljimo. Moramo da stedimo inace nam predstoji Grcki scenario. Podrzavam Krstica!

sterling

08.10.2013. 12:51

ja neprimam nikakvu platu jer sam nezposlen i nekako izdrzavam porodicu a ovaj Vucic je napokon uradio pravu stvar i skresao ove astronomske plate

gordon

08.10.2013. 12:56

Najbitnije od svega je to što mere neće obuhvatiti populaciju sa minimalnim primanjima.

millanka

08.10.2013. 15:20

@gordon - Predlozene mere u prvom redu pogadjaju one sto po svojim primanjima po srpskim standardima predstavljaju "srednju" klasu. Oni koji imaju manja primanja nisu mogli biti predmet mera stednje jer njihove zarade ionako ne pokrivaju ni prosecnu potrosacku korpu.

ljubica

08.10.2013. 12:56

Niko ne zeli da zamlja dodje u situaciju Grcke. Zato si ekonomske mere za spas Srbije i predlozene i sad je na vladi a ne samo na Vucicu da ih stoprocentno sprovede u delo. U predhodnom periodu je curilo na sve strane. A kad je bilo previse troskova od danas ce biti premalo, dok ne dodjemo u normalu.

robin hud

08.10.2013. 12:58

pa ovo je, ma ne znam sta da kazem, i dobro i lose ! dobro sto je NAPOKON neko ko se DOMACINSKI ponasa u toj nasoj vladi a lose je sto smo toliko dugo radili rasipnicki i nedomacinski !

Dusan Petrovic

08.10.2013. 13:02

Hm?lako je reci,ali je tesko ostvariti.Obicno kad je stani,pani osoba koja ima ideju i zelju da sprovede ovako tesku ideju,ostaje usamljena.Jos plus da im zakine setnju automobilima.Bojim se da si Vucicu vec sad usamljen.

Miroslav Vasic

08.10.2013. 13:03

Sto bi nas narod rekao, tri puta meri, jednom seci, pa ako je ministar sve odmerio kako treba, kad smo sve preziveli, prezivecemo i ove ekonomske reforme ako je to uslov da Srbija krene uzlaznom putanjom.

Janko

08.10.2013. 13:05

Ove mere nece imati efekta posto drzavne firme vode partijski kadrovi a svi znamo kakve je kadrove postavio sns u koridorima srbije, zeleznici, kolubari..to su nesposobni partijski poltroni sa kupljenim diplomama i kako neko moze da ocekuje da ce to preduzece pozitivno poslovati. Ovo sve iritira pametne i sposobne ljude koji ne vide svoju buducnost u idolopoklonstvu i zrtvovanju za nesto sto je nepravedno.

Nenad

08.10.2013. 13:08

Ja podržavam ove mere, nisam u poziciji da mi odbijaju platu, a voleo bih da jesam. To bi značilo da sam zaposlen, a nisam. A nadam se, da za dve godine.kada se finansijska situacija popravi i ja mogu dobiti posao.

dikica

08.10.2013. 13:19

Najbitnije je da se ove mere ispoštuju ne bi li se popravila situacija u srpskoj ekonomiji, samo na ovaj način to stanje možemo popraviti.

sima

08.10.2013. 13:20

Licemer a sto penzionere nesme da dira.Licemer,najlakse je uzeti od naroda.Sramota.Eto za koga se glasali .Udri po buraniji

miroslav

08.10.2013. 13:20

Sta god da uradi ovaj evroradikal,zapadni marioneta,gej lobista..,usledice salve pohvala.Ziveo vrhovni komandant drug-marsal Vucic!!!

gela

08.10.2013. 13:31

Dobro je sto je Vucic zastitio penzionere . Vecina penzionera pomaze ili cak i izdrzava svoju nezaposlenu decu i unuke. Ali NACIONALNE penzije koje se daju vec sa 40 godina zivota treba ukinuti za uvek ili bar privremeno.

sima

08.10.2013. 13:33

Licemerstvo.Devedesete na delu ponovo.Zona sumraka.Penzionere ne dirate.Lekar ima manju platu od vojnog penzionera koji ima penziju 90000 din ali ga cuva sveti Krkobabic.Srbijagas ,Kolubara,galenika,tu cete vise para ustedeti nego sto cete uzeti od lekara itd.Sramota .Srbijo probudi se

volemSremice

08.10.2013. 14:50

@sima - Devedesete kazes, a dvanaest godina ropstva pod demokratama si zaboravio, rasprodali su sve sto se moglo rasprodati i sad kad znamo u kakvoj smo situaciji onda kuku-lele

millanka

08.10.2013. 15:15

@sima - Penzioneri si vec ugrozna vrsta. Vise od 8o % penzionera ne prima penziju vecu od prosecne zarade u Republici, a veliki broj njih ni iznos tzv " minimalca". U drugom krugu mera , u red onih cija ce primanja biti smanjena biti i penzioneri sa penzijama od 90 000 dinara. Red je da teret krize i mere stednje prvo podnesu zaposleni u javnom sektoru. Najpre iz razloga, sto imaju zagarantovan obim prava iz ZOR, redovna primanja i brojne beneficije u odnosu na ljude zaposlene kod privatnika.

JA

08.10.2013. 15:28

@sima - Ne brini ti za lekare, imaju oni sasvim dovoljno, na sve strane uzimaju!

Zoran Maletic

08.10.2013. 16:23

@miroslav - Zašto ti u isti koš stavljaš ove kriminalce sa Vučićem.On je svetlosnu godionu udaljen od njih i njihovih dela.

konzola

08.10.2013. 13:44

Mere koje su donete jesu nepopularne ali u ovakvoj situaciji su neophodne i moraju se sprovesti do kraja, sve u svemu neće se mnogo odraziti na ljude sa minimalnim primanjima.

Konacno neko pametan

08.10.2013. 13:58

Ono sto smo danas imali priliku da cujemo od ministra Krstica je ono sto je odavno trebalo da se desi u ovoj drzavi.

zlatan

08.10.2013. 14:02

I ne treba da prodje. Sluzbena putovanja se moraju svesti na razumnu meru. Putovace se samo kada je to neophodno. Vreme je da i vlada pocne da se ponasa kao dobar i stedljiv domacin.

Thor

08.10.2013. 14:04

Smanjenje putivanja poslanika mora što pre da se odradi, jer mnogi putuju za ban badava i ne rade ništa pri tome al zato potroše pare a to mora da se sankcioniše i promeni.

Zoran Maletic

08.10.2013. 16:21

@Žarko Vojvodić - Da li je tragikomično ili nije,sami bi smo se vrlo brzo uverili.Bolje da ovo i nije tako,nego da udarimo kontra pa šta bude,a ono se ostvari ova zla slutnja.

Dymitr Ogonowski

08.10.2013. 14:11

Ja sam cuo da Grcka hoce odstete od Nemacke za II svetski rat. A Vucic nece odstete za 1999. A statistika pokazuje da napad bande NATO je ucinio veliku stetu BDP Srbije. A da ovaj napad je bio ilegalan s tacke vida medunarodnog prava ne negira cak Olbrhait.

Ruben Lonuestro

08.10.2013. 15:40

@Dymitr Ogonowski - Lakeji Polsky ; lakeji i pudlice su jedina populacija politickih sfera Srpskog naroda.

Dymitr Ogonowski

09.10.2013. 15:05

@Dymitr Ogonowski - A treba imati boljih:) Umesto pudlica - hovawarty (nemacka vrsta psa ali fina), a umestu takvih kao ja Zapad. Ali morate napadati na Amerikanca i Nemca i zahtevati ostete a takode bi postovali Vas integritet odnosno KiM. Drugacije cete biti siromasni puno decenja.

Isomi

08.10.2013. 14:12

Definitivno bismo bankrotirali ako bi nastavili da trošimo više nego što zarađujemo.Grcima je imao ko da pomogne da se izvuku iz krize, abojim se da samo mi nama samima možemo da pomognemo pošto niko drugi ne bi sprečio naš bankrot.

Jedna škola - jedan stil

08.10.2013. 16:57

@Isomi - Pa ti ponavljaš Vučićeve reči kao papagaj? A nekako mu i 90% komentara napisano sličnim stilom kao što je tvoj. Da ne dolazite iz iste političke škole?

Porodica na prvom mestu

08.10.2013. 14:18

@ - Mozete samo da se ugledate na Grcku i na njihovu nacionalnu politiku,tj. dostojanstvo i slobodarski duh,koji Srbija zahvaljujuci nasim marionetskim i poslusnickim Vladama,odavno nema.Neka Bog cuva bratsku Grcku i sve slobodarske narode koji ne zele da trpe briselska ponizenja i svakodnevne ucene.

Luxon

08.10.2013. 14:27

Veliki izazovi su pred celom vladom ali odlučnost Aleksandra Vučića i angažovanje dokazanih stručnjaka mi govori da smo na pravom putu.

Corun

08.10.2013. 14:28

ne shvatam ove komentare tipa uzima od obicnog naroda, ne sme od penzionera i td... pa ovi sto su na budzetu i imaju preko 60.000, sluzbena kola, savetnike, sekretarice, sluzbena putovanja, dnevnice, i koji su se tu zaposlili prethodnih deset godina, nisu obican narod, i treba im uzeti. Meni koji radim u fabric i imam 33.000 niko nece uzeti kao ni mojoj majci koja prima penziju od 26.000!

Nisi pročitao sve

08.10.2013. 16:10

@Corun - Pa tebi je bitno da ti niko nije uzeo od plate. Ali ima jedan deo koji se odnosi na PDV, pa ćeš i ti dobiti po džepu, bez obzira na skromna primanja.

mitrovic d ilija

08.10.2013. 17:20

@Corun - pogodiće sve do najsiromašnijeg gradjanina. vuk je nekad vikao svi, svi svi i evo obistinilo se ne ponovilo se.

volemSremice

08.10.2013. 14:47

Mere moraju da budu pa kom se one svidjale ili ne, dosta vise rasipnickog bahacenja, svima da se kais ogranici a ovim iz prosle vlasti da vrate sto je oteto od drzave

draxy

08.10.2013. 14:49

Paket mera koji je donet je najbolje moguće rešenje u ovom trenutku, uštede će biti velike, ali ne i previše primetne za građane.

mitrovic d ilija

08.10.2013. 17:17

@draxy - a ja mislim da je najbolje da u ovom momentu ostavku da cela vlada.

millanka

08.10.2013. 15:07

Ako je neko ocekivao cudo, naravno da ce biti razocaran. Srbija kao prvu meru treba da uvede stednju na svim nivoima, a to nije moguce preduzeti kad ne znate ni koliki su vam troskovi. Zalosno jr da u XXI veku u eri kompjuterske civilizacije nadlezni organi i javna preduzeca ne poseduju informacije o broju zaposlenih i o svojoj imovini . To samo svedoci o kolapsu do koga su nas "eksperti" iz prethodnih saziva vlade doveli.

mitrovic d ilija

08.10.2013. 17:15

@Nikola Zlatibor - to je podrška svercu u državi koja sebe predstavlja evropskom.

maloumno jednoumlje ne izlazi iz mode

08.10.2013. 15:26

Svi da podrze mere ili da pre zacrtanog plana uvedemo radikalno naprednu diktaturu u Srbiji uz pomoc boga, patrijarha, policije i Putina. Nemoj posle da bude da nismo, mi napvedni ucenici najveceg svpskog vadikala, kazali.

Odluke su donesene, šta tu ima ko da podržava?

08.10.2013. 15:29

Šta imamo da podržavamo kad ste već na svoju ruku doneli odluke i počećete da otimate od plata poštenih građana, umesto da ispunite svoja predizborna obećanja i ukinete agencije, savete itd...

mitrovic d ilija

08.10.2013. 17:13

@Odluke su donesene, šta tu ima ko da podržava? - biće i u saće gaće samo neznam kad će?

mitrovic d ilija

08.10.2013. 15:38

smanjuj crnu i sivu ekonomiju dok narod ne izadje na ulicu. ako izadju izaći će i ovi sivi i beli pa će svi dobiti boje robijaša. rezultati 2015 se ne boduju za prvenstvo jer počinju predizborne laži i niko ništa vam neće poverovati. ja u uspeh na osnovu onog što ste predložili ne verujem. oni koji su vas podržali na izborima sada mirno švercuju za svoj groš i viču živeo vučić.

Ruben Lonuestro

08.10.2013. 16:00

Proci cete kao Grcka i tako i tako ; jer se politicke elite ponasaju kao one u Grckoj: lakejska poslusnost pred zapadnim centrima moci u zamenu za diskretne honorare ; a taj cirkus o ustedi na udovicama, deci itd. jos jedino Srbima mozes da prodajes ; oni su na nebu ; zemaljska realnost im je nepoznata.

Nuremberg

08.10.2013. 16:19

Ipak težina reformi neće pasti na najniže slojeve građana što je pohvalno.

Zoran Maletic

08.10.2013. 16:20

Kod nas ako se ne podrže mere ne da ćemo biti kao Grčka nego ćemo biti i gori...

milan

08.10.2013. 16:27

Vucicu legendo !!!srbija je dobila najzad prave ljude da vlada sa njom ,puno pozdrava iz Nemacke

draxy

08.10.2013. 16:31

Paket mera koji je donet je najbolje moguće rešenje u ovom trenutku, uštede će biti velike, ali ne i previše primetne za građane.

Mira

08.10.2013. 16:45

Zakoni ekonomije se moraju poštovati u Srbiji. Sigurno je, da ima mogućnosti za uštedei to pozdravljam.

Proverite da nije opijen

08.10.2013. 16:46

Paradoks u tome svemu je da najbogatiji covek u evropi a obogatio se na racun drevne Jugoslavije i EU, trazi pomoc od EU;((

Ognjen76

08.10.2013. 16:48

Mozda je i bolje tako, mora da se pronalaze resenja za spas drzave da ne bi bankrotirala, moramo biti strpljivi, jer je predhodnih godina nestajao novac od kredita i privatizacija.

milanko

08.10.2013. 16:56

Ova vlada ima hrabrosti da preduzme mere koje je prethodna vlada trebala da preduzme još 2008. godine, ali u stalnom strahu za rejting oni su izbegavali da preduzmu nepopularne ekonomske mere, i sada smo došli u situaciju da se ovako dalje ne može, i ako želimo da se Srbija ekonomski oporavi, mi moramo preduzeti i ove, al još i nepopularnije ekonomske mere, jer više od pola miliona zaposlenih u javnom sektoru ne mogu da izdrže ni mnogo bogatije zemlje od Srbije.

Dwarf

08.10.2013. 17:09

Tako je! Što pre prihvatimo da su promene neizbežne, možemo da očekujemo da će nam biti bolje. Međutim, potrebno je i da se mi sami menjamo i da naučimo da prihvatamo nove stvari!!!

burekdžija

08.10.2013. 17:17

Potpuno su neargumentovani komentari da sve ide preko leđa sirotinje. Kakva je to sirotinja koja ima platu preko 60000 dinara, za jedan lagan posao u javnom sektoru, gde se u toku radnog vremena više dosađuje nego što radi? Sirotinja su oni ljudi koji rade kod privatnika po 12 sati na dan, 6 dana nedeljno, bez prava na odmor i bolovanje, za platu od 200 - 300 evra, i ne smu ni da traže veću plate, jer njih 10 čeka da on napusti posao da bi došli na njegovo mesto.

Enigma

08.10.2013. 17:21

Cini mi se da su ovo prave mere za nasu privredu da stane na noge. Dosta vise sa tim rasipnistvom. Da se ja pitam, uveo bih ove mere. Vucic je u pravu.

Valerija KAĆ

08.10.2013. 18:22

@Enigma - Kao posledicu neodgovornog i rasipničkog ponašanja vladajućih partija u prethodnoj deceniji imamo danas Srbiju u teškoj finansijskoj situaciji. Ako bi se nastavilo sa takvim ponašanjem Srbiju bi zadesio „grčki scenari“. Ne sumnjam da će gospodin Krstić u saradnji sa gospodinom Stros Kanom, i uz političku podršku Vučića, preuzeti sve mere, ma koliko one bile nepopularne, sa ciljem ekonomskog oporavka. Srbije.

anonimus

09.10.2013. 03:08

@Enigma - Da li ste vi ljudi svesni onoga sto pricate?! Pa svetska banka i mmf zive od zaduzenih zemalja. Pa da nema takvih kao sto smo Grcka i mi, oni bi ostali bez posla. Mislite da je njima motiv da se Srbija ekonomski oporavi i vrati dug? Varate se sinovci. Pogledajte primer Madjarske, koja je odbila takozvane reforme koje su stigle od svetske banke i mmf-a, pa je trpela sankcije od EU. Stopa inflacije najmanja u EU i trenutno im priverda belezi rast prvi put za 30 godina.

fafa

08.10.2013. 17:37

Da li ambasada Grcke ima svoj ekonomski ogranak, ili nekog ekonomskog savetnika, jer bi trebali stvarno uloziti protest nasoj vladi. Pa ovi svi nasi politicari ispiraju usta i ponavljaju isti refren. Proci cemo kao Grcka,te ne smemo dozvoliti da nam se dogodi Grcki scenario. Ma otkad se to u Srbiji bolje zivi od Grcke. Pa uzmite bilo koji Ekonomski Atlas , pa ce te videti gde smo mi a gde je Grcka. Koliki je PIB u Grckoj a koliki kod nas. Sramota me vec vise od tog neznanja, i ponavljanja.

kragulj

08.10.2013. 17:39

Vučić bi mogao, da je državno neodgovoran političar, da od kredita iz Rusije i UAE, održava socijalni mir, i izgura ceo mandat ove vlade, ali bi kao posledicu tako neogovornog ponašanje imali za 2-3 godine Srbiju još više kreditno zaduženu i pred ivicom bankrota. Ovako neodgovorno i bahato su se ponašale sve vlade u poslednjoj deceniji, i zbog toga je danas Srbija tu gde jeste. Vučić ne želi ni po koju cenu da se ponaša državno neodgovorno i zbog toga mu treba dati punu podršku.

Dwarf

08.10.2013. 17:56

Za novu vladu predstoji tezak period oporavka srpske privrede i ekonomije sto je tezak zadatak jer godinama sve sto je i vredelo je unisteno.

tića

08.10.2013. 17:57

Krstić i Vučić nameravaju da preduzme mere koje su prethodne vlade trebale da preduzmu još na početku svetske ekonomske krize. Međutim, DS je u stalnom strahu za rejting, izbegavao da preduzima nepopularne mere, već se izlaz tražio u prodaji preduzeća, i novim zaduživanjima, što je Srbiju dovelo pred bankrot. Sa takvim populističkim pristupom se nije moglo dugo plivati, jer sve te kredite neko mora da vrati, i sada je Srbija naravno u teškoj finansijskoj situaciji.

berislav

08.10.2013. 18:14

Osnovni je problem uvlačenje u EU a to znači mnogo manje love i većeg diktata po MMF-u koji ne poznaje humanost, niti ne priznaje prava običnih ljudi na pristojan i dostojanstven život. Slušanje njemačkih političara i tzv. ekonomista dovelo je Srbiju na rub propasti, a da pri tom nije isplaćena ratna odšteta npr. od 100 milijardi dolara minimalno koliko nam Zapad duguje za uništavanje Srbije 1999. g. Budućnost nam je sa Rusijom, malo niži prag love ali više dostojanstva.

Rajko 954

08.10.2013. 18:38

Treba podržati aktuelnoj vladi u nameri da se sprovedu neophodne ekonomske mere, u cilju finansijske stabilizacije, jer je to u interesu svih građana Srbije. Možda, gledano na kraće staze, to i neće biti u interesu jednog dela građana, ali gledano na duže staze, to će biti i u njihovom interesu.

Vesna Ilić

08.10.2013. 18:49

Kada sam čula vest da je Srbija pred bankrotom, sledila sam se. Istog trenutka sam pomislila na grčki narod. Ove demokrate su nas dovele do propasti.

NEXT

08.10.2013. 18:55

Mislim da ovo treba podrzati... ove mere zvuce realno i racionalno... Iskreno ocekivao sam da budu mnogo teze... Mislim da je danas uradjen dobar posao i da svi koji realno sagledavaju stvari slobodno mogu da stanu iza ovoga.

mira3

08.10.2013. 19:01

Slazem se sa Vicepremijerom, mere stednje su odavno bile neophodne, nadam se da ce i ostali podrzati ovu odluku.

Ognjen76

08.10.2013. 19:07

Mozda je i bolje tako, mora da se pronalaze resenja za spas drzave da ne bi bankrotirala, moramo biti strpljivi, jer je predhodnih godina nestajao novac od kredita i privatizacija.

саша

08.10.2013. 19:14

смањите себи плату и вашим колегама, посланицима и осталим паразитима. а народ оставите на миру !!!

Cro

09.10.2013. 00:31

@саша - Ma narod je posten,hahahaha Ja sam mogao dobiti posao u javnom preduzecu tako sto cu se uclaniti u stranku ali nisam hteo da unistavam svoju zemlju pa sam joj napravio uslugu tako sto sam otisao raditi van.

radojko

08.10.2013. 19:55

Puno komentara pohvala za Vucica samo pitam zasto?Zato sto je postavio pitanja koja svi znamo da postavimo,puno zaposlenih u javnom sektoru niti znaju koliko ih ima ,zatim sluzbena putovanja,sluzbena kola,korupcija bla bla.I evo Miskovici izasli iz zatvora dosta je bilo,a sad ajde da otvaramo druge teme da pricamo bla ,bla ,bla.

garča

08.10.2013. 20:29

Ovo je način da se uštedi, i dobro je to što se grupe ljudi sa minimalnim primanjima ne dotiču ovim merama.

Stefan Perovic

08.10.2013. 20:35

Ha,ha,sto su ovde dezurniji chlanovi SNS/a i SPS/a....Samo kucajte pluseve sebi,partijski zadaci se moraju izvrsavati....

guverner je bolje plaćen od predsednika

08.10.2013. 21:02

ova tabela ubija.... nit ima logike niti obrazloženja.... za takvu raspodelu....direktor agencije z a borbu protiv korupcije ima veću platu od predsednika države..sve je to smešno gospodo.... tužno i jadno.

orko

09.10.2013. 00:36

@guverner je bolje plaćen od predsednika - Pa sta, treba da bude korumpiran u firmi koja se bori protiv korupcije!??? Pa on treba da ima vecu platu od predsenika Kasacionog suda, a ne da posle ispadne da poslednje pomenuti moze da potplati onog ko treba da bori protiv korupcije. I jos nesto, za nekog ko zaista i odgovorno radi posao kao sto je vodjenje drzave, ove plate su jako male. Pa bolje da ima platu 10000 eura, ali da odradi posao kako treba, nego da ima pola plate od nekog stjuarda, a da ne radi nista.

aaa

08.10.2013. 21:03

Oni ne zive od plate, tako da mogu i celu da poklone. Plata je za njih dzeparac, a privatna preduzeca koja posluju sa ovom bednom drzavom izvor nihovih stvarnih prihoda.

Srdj

08.10.2013. 21:03

Sve ovo sad je posledica dve stvari. Prva je stanje devedesetih, drska vlastoljubivost Slobodanova i nepopustljiva spoljna politika koje su dovele do sankcija, inflacije i kraha ekonomije. Drugo je vreme posle 2000, kad su vlade otvaranjem za stranu robu siroke potrosnje i propagiranjem zaduzivanja stvorili laznu sliku kako imamo para vise nego pod Slobodanom. Zaduzili smo se svi, pokupovali kompove, frizidere, televizore, polovna kola, a onda - dodje dara po meru.

anonimus

09.10.2013. 03:05

@Srdj - Prvo, nije Sloba kriv za sankcije, jer bi te sankcije stigle i da je neko drugi bio na vlasti. Te sankcije su stigle kao reciprocna mera zbog rata kada su branjene srpske zemlje i srpski narod. Sto volim vas neupucne da slusam. Drugo, svi koji kazu da je titova juga bila sila u ekonomsko pogledu je budala. Dovoljno je da se pogladju brojke i da se vidi da je ta juga zivela od paketa strane pomoci sto sovjetske sto americke. Zato je masinbravar stalno balansirao cas jednim da se ulize pa drugima.

Rokstedi

08.10.2013. 21:46

Ovakve ekonomske mere su trebale da se donesu još na početku svetske ekonomske krize, pa bi danas već živeli mnogo bolje. Međutim, verovatno zbog političke volje ili neznanja tadašnjih stranaka na vlasti, država je uvlačena u sve veći dug, da bi evo danas, mesto da smo se iz krize izvukli, moramo da potežemo za merama štednje.

Veljko Milic

08.10.2013. 21:59

Hajde da se uradi reforma privrede, mere nisu popularne, ali moramo izdrzati zbog buducnosti nase dece.

jorkšir

08.10.2013. 22:02

Osim što su donete mere za spasavanje ekonomije treba ispitati ko je sve uticao da se dođe do toga da se donose ove mere i da odgovara za to.

ivan

08.10.2013. 22:04

Nikada nisam podrzavao Vucica ali cini mi se da sam imao pogresno misljenje o njemu.Ove mere trebale bi da budu jos rigoroznije!U vreme krize kad ljudi kod privatnika zaradjuju krvavim radom svaki dinar...neki tamo u javnim preduzecima koja posluju sa gubitkom isplacuju svojim radnicima trinestu platu..koji je to sebicluk i bezobrazluk!!Dobro ja znam kako se radi u tim Javnim preduzecima.Pa dokle vise da posteni gradjani ove zemlje finansiraju te lezilebovice..

podoficir

09.10.2013. 06:42

@ivan - Ivane u potpunosti se slažem sa Vama,umesto ove sirkove metle treba upotrebiti brezovu,ona je nekako čvršća,a bolje čisti po ćoškovima,a tamo je,znate,naj prljavije.

dany00

08.10.2013. 22:04

Ove mere su najbitniji potez koji je urađen u zadnjih godinu dana! Napokon imamo pravi plan za finsnsijki i ekonomski napredak!

dim i prasina

08.10.2013. 23:26

Apsolutno je neophodno da se stane na put neracionalnom trošenju državnog novca, tako da se nadam da ove mere jesu taj put.

Bas tako

09.10.2013. 00:31

@dim i prasina - Bas tako, ako ne zaustavimo trosenje novca gde je onda buducnost nasa?

izjednaceni

08.10.2013. 23:35

A kako bi bilo da se sve plate navedenih funkcionera izjednace na recmo 120000 dinara osim predsednicke koja bi trebala biti deset odsto veca od ovih. U cilju stednje i guverner NBS i sotali placeniji politicari i namesnici bi trebali da stanu u red za stvarno smanjenje. U odnosu na visinu njihovih primanja, njihovo smanjenje deluje simbolicno.

Paja

09.10.2013. 00:29

@ - Ovo je veoma potrebno uvesti zbog nas samih i smanjenje zaduzenosti drzave.

CENAISTINE

09.10.2013. 01:34

JEDNA MILIJARDA ZA MIGOVE koliko god ovi stedeli Jednu milijardu nece povratiti. Jedan avion trosi na sat 28,000 US $ na sat koliko sati dnevno treba da leti? Koliko po vojniku da bi bio istreniran na tom modelu da bude od "neke koristi" minimum 5 sati dnevno oko 140,000$ na dan? Godisnje po avionu 51,100,000 US $ puta 8 (minimum 8 a planiraju jos 6) 409 MILIONA GODISNJE da avioni ne trule u garazi.Stednja je bitna ali PRIHODI SU JOS BITNIJI.U jednu ruku oko 200 firmi je otislo pod led nebitno?

jovcha

09.10.2013. 01:48

Nametali su i drugi poreze ali je situacija bivala sve teža, ove mere će dati rezultat.

Erin Brockovich

09.10.2013. 02:24

Nije ovo korak napred, ali je krucijelni potez za prevenciju ekonomskog kolapsa zemlje. To je temelj.

gudalo

09.10.2013. 02:41

Situacija je toliko teška da su ove mere prioritet i njihova realizacija je neophodna što pre.

CICVARA

09.10.2013. 03:24

Lazar Krstic i Aleksandar Vucic nameravaju da preduzme mere koje prethodne vlade nisu imale hrabrost da preduzmu jo na pocetku svetske ekonomske krize. DS je u stalnom strahu za rejting, izbegavao da preduzima nepopularne mere, vec je izlaz trazio u prodaji preduzeca, i novim zaduzivanjima, sto je Srbiju dovelo pred bankrot. Sa takvim populistickim pristupom se nije moglo dugo ziveti.

peđa

09.10.2013. 04:38

Aktuelna vlada, za razliku od vlade DS-a, nije populistička, već joj je, pre svega zahvaljujući Vučiću, na prvom mestu interes države. Zbog toga ova vlad ne beži ni od primene nekih nepopularnih ekonomskih mera, a sve sa ciljem da bi nam u budućnosti bilo bolje.

Bušni balon

09.10.2013. 04:39

Ako zamislimo državnu administraciju kao balon, a 700000 ljudi kao pantljičaru koja je izbušila balon koji curi na sve strane, a porez kao lepak koji zapušava rupe, jedino rešenje je : osloboditi se balasta jer će vam balon pasti i raspasti se. Povećanje poreza do besvesti će definitivno uništiti zemlju.Prvo mesto na svetu po broju azilanata govori da smo najodvratnija zemlja za život na planeti.A kako i ne bi bili kad nas vodi armija diletanata.

Dragan Sweden

09.10.2013. 06:08

Da li se secate sta je DS stranka na celu sa Dinkicem dok su bili na vlasti, govorili da oni su sigurni da ekonomska kiza nece zahvatiti Srbiju.Za vreme njihove vladavine sve su zivo rasprodali i pored toga uzimali skupe kredite.

ignjat

09.10.2013. 06:16

U Srbiji se loše živi, kao posledica dugogodišnjeg pljačkanja države, ali će se živeti još i lošije, ako se ne preuzmu neophodne ekonomske mere, bez kojih nema ekonomskog oporavka zemlje. Ovo što će sada aktuelna vlada preduzeti, je trebalo uraditi još davno i danas Srbija ne bi bila u ovakvoj nezavidnoj finansijskoj situaciji.

podoficir

09.10.2013. 06:38

A zašto su izuzeti penzionisani visoki oficiri,kada se zna da su u relativno bliskoj prošlosti smišljeno napravili ogromnu razliku u platama izmedju oficira i podoficira kako bi obezbedili visoke penzije,a sad ih je veliki broj našao dodatno zaposlenje,pogledajte Parlament,ako meni ne verujete,a da ne govorim o UO mnogih JP.

Dragan

09.10.2013. 06:44

Podržavam mere Vlade jer su zaista neophodne i doneće dobro narodu ako se budu dosledno sprovodile. A svim zaposlenima po opštinama, raznim javnim preduzećima širom Srbije, agencijama koji su do posla došli preko partijskih knjižica DS, URS itd, kojima se ne dopada uvođenje solidarnog poreza poručujem neka daju otkaz, ja ću vrlo rado doći da radim na njihovo mesto i neće mi biti problem da mi se sa plate skida taj porez.

mirko

09.10.2013. 07:10

Aktuelnoj vladi treba dati podršku da pokuša, pa ako treba i sa nepopularnim merama, da Srbiju ekonomski stabilizuje, i da stvori povoljnu ekonomski ambijent, koji je preduslov većih stranih investicija, a veće investicije, i otvaranje novi radnih mesta, su preduslov povećanja životnog standarda, a preduslov svega ovoga je iskorenjivanje korupcije, i sada je potpuno jasno zašto se Vučić toliko angažovao u borbi protiv korupcije.

mira

09.10.2013. 07:56

jako je glupo povecati porez ljudima koji su zaposleni izdrzavaju porodice a penzije da ostanu iste , treba smanjiti i penzije one koje prelaze 50 000, mislim da je to normalan iznos za troskove penzionera a zaposleni ipak skoluju decu i treba im mnogo vise

OljA

09.10.2013. 07:57

Vučić razmišlja potpuno racionalno, i sve radi u interesu države. Da su se, kao Vučić danas, ponašali i razmišljali, srpski političari na vlasti u prethodnoj deceniji, Srbija danas ne bi bila u ovakvim finansijskim problemima.

miško

09.10.2013. 08:05

pozdravljam odluku i smatram da su sva limitiranja trebala da budu na 150.000,-dinara,nerazumem primanja agenciskih službenika a pogotovu guverera NB Srbije isti bi trebao da se stidi svojih primanja spram mase naroda u čije ime štampa novac.

MatijaBG LDP/DS

09.10.2013. 08:07

U Srbiji su do pre godinu dana postojali siromasni i bogati....dolaskom SNS/a ,sad postoje samo siromasni!

sigurno je sigurno

09.10.2013. 08:12

ova vlada radi za ljude koji imaju novac na pretek sigurno je da raduju se kad dobijaju vise i bolje mogucnosti da investiraju svoju ustedjevinu

ines

09.10.2013. 08:20

Vučić se razlikuje od većine političara po tome što narodu govori istinu, pa ma koliko bolna bila. Tako se Vučić ponašao i u vezi Kosova, a tako se ponaša i u slučaju ekonomske situacije u Srbiji. Zbog toga, bez obzira na mere koje će biti bolne po mnoge građane, Vučić će i za te mere imati podršku velike većine građana Srbije, jer narod ceni što Vučić ne želi da stvara lažnu sliku kako u Srbiji sve "cveta", već želi preventivno da deluje da se spreči "grčki scenario".

ljubica

09.10.2013. 09:02

Ovo i jesu mere nedovoljne ali mere za spas Srbije. Trebalo je biti ostriji. Nabrojao sve na drzavnim jaslama. Nijh em ima previse, em ih izdrzavaju oni koji zaradjuju i pri tom imaju manje plate od njih. Nema toga nigde u svetu. A svi nezadovoljni mogu da predju u privatni sektor pa da tamo imaju platu koju misle da zavredjuju.

lordon

09.10.2013. 09:21

Svaki od nameta je opravdan u smislu da se trebaju smanjiti visoke plate i to iz dva razloga, prvi je ušteda koja je preko potrebna, a drugi je taj da će se na ovaj način smanjiti društvene razlike.

Dejan

09.10.2013. 09:42

Не живи човјек само о хљебу него од сваке ријечи која излази из уста Господњих

Vica

09.10.2013. 09:46

Gde je stavka da se vise ne finasiraju kosovari sa tog Kosova i to su pare iz bidzeta Srbije, sta su oni zasticeni kao beli medvedi?

Misko Pisic

09.10.2013. 09:50

Dobro koja je to strucnost da bude placena vise od pola miliona dnara ??? I to na mestu gde se dolazi iskljucivo politickim angazovanjem. Trebalo je stvarno uvesti i maksimalne moguce plate koje ne smeju biti iznad 150.000

ja

09.10.2013. 10:04

Koliko još prmaju kao predsednici i članovi Upravnih odbora, pa dnevnice, putne troskove... Ovo sto ste objavili to je samo jedan deo za koji se pouzdano zna. Molim vas malo istražite i ovo ostalo. Traba da objavite kolike su plate u javnim preduzećima i to pocev od spremačice pa do generalnog direktora.

gibanica

09.10.2013. 10:05

Vučić se razlikuje od većine političara po tome što narodu govori istinu ma koliko bolna bila.Tako se Vučić ponašao i u vezi sporazuma oko nezavisnosti KiM,a tako se ponaša i u slučaju ekonomske situacije u kojoj se Srbija nalazi.Zbog toga,bez obzira na mere koje će biti bolne po mnoge građane,Vučić će imati podršku 80-90% građana Srbije,jer narod ceni što Vučić ne želi da stvara lažnu sliku kako u Srbiji sve "cveta".Puna podrska,samo napred!!!

Sladjana

09.10.2013. 10:05

Najveći teret treba da podnesu oni koji to mogu, a ne oni koji su socijalno već ugroženi. Njima treba omogućiti uslove za bolji život. Preduzimanje, tzv.nepopularnih mera je u ovom trenutku neophodno, pa sada svidelo se to nama ili ne.

Sladjana

09.10.2013. 10:06

Ovo je moralo da se desi, pa sad, slagali se mi sa tom odlukom ili ne, ali mislim da 90% ljudi u drzavnoj upravi koji primaju plate preko 100000 hiljada ne zasluzuje toliku platu.

Dragan

09.10.2013. 10:14

Tabela sa platama vam nije dobra. Npr. predsednik ima koeficijent 9 koji se mnozi sa oko 18500 dinara (vrednost koeficijenta za zaposlene u drzavnoj upravi) i nakon toga mu sleduje dodatnih 0.4% za svaku godinu radnog staza. Prema tome mu je iznosila oko 200.000. Mnogo veci problem je u tome sto premijer, guverner, viceguverneri, direktori agencija i javnih preduzeca imaju vecu platu od predsednika. Njihove plate bi trebalo spustiti na nivo ispod predsednicke a zatim i plate njihovih radnika.

caca

09.10.2013. 10:22

sta je ,misevi, kakve su to mere.nemate vi pojma sta je umanjenje plata.kada bi umesto vasih 100.000, 200.00,..pa i 500.000, koliko ima Jorgovanka Tabakovic,dobijali pravu platu od 25.000 din.da znate da bi se rezultati na kraju godine lepo videli,e to bi bilo pravo solidarisanje za oporavak drzave,a ne ovo sto vi radite.

jovo

09.10.2013. 10:23

Sest poteza koji pomazu da potone Srbija i Srbi. Prethodni su bili smesni preko nasih ledja, ovi jadnici nas pokopase.

penzioner

09.10.2013. 10:35

Treba preispitati odluku,da penzioneri budu oslobodjene.Primeniti isti arsin i na njih! Malo li je 60000 dinara ponekom i vise ?

!

09.10.2013. 10:46

Djelic iz Pirota, Dinkic iz Vlasotinca, Krstic iz Nisa, ... ovi bugari nam krv popise.

deki

09.10.2013. 11:01

Znam nekoliko primera da zaposleni u javnim preduzećima na nekim srednjim nivoima koriste službene automobile 24 časa sa svim plaćenim troškovima a pri tom ti ljudi uopšte nisu na takvim pozicijama da im je auto neophodan za obavljanje posla.

čiča

09.10.2013. 11:02

Ako je za ovo bilo potrebno školovati se u americi to je potpuno nepotrebno bacanje para. U Srbiji svaki domaćin zna veoma jednostavno pravilo pruži se onoliko koliko ti je guber dugačak. Ni ovde kao ni pre ovih niko nije rekao procesuiraćemo sve one koji su na bilo koji način opljačkali Srbiju i bar deo novca će biti vraćeno u državnu kasu. Sve samo foliranje kao i do sada

mikibg

09.10.2013. 11:03

Ovo smanjenje je super, svima po 10-15000din i dodje se negde na sumu od 1.000.000 din, bar ovima najvaznijima...e da, racun za veceru u jednom hotelu u bg je od ovih privilegovanih iznosio 4.000.000 din, kakve ustede kakvi bakraci, sta vi mislite, da smo mi ovce, daj malo kulturnije vrsite evaziju, dodaj te malo intelekta u pretakanju meda.

Dr.SM

09.10.2013. 11:09

Imamo srece da te mere,koje su trebale odavno da budu sprovedene,napokon ima hrabrih i odgovornih ljudi u vladi koji ce nesto uraditri prvenstveno za svoju drzavu i narod da ne bi bili u konstantnom propadanju

Marko

09.10.2013. 11:11

Trebalo je porez svi da plaćaju koji imaju više od 60 hilj. Penzioneri koji imaju ogromne penzije, znam ženu koja radila u narodnoj banci penzija 100 hilj. Otpustiti administraciju. Ukinuti agencije. Uvesti aparate za kafu. Porez na iznajmljivanje vila i velikih stanova! Zabraniti rad na crno! Uvesti red u svim institucijama. Zabraniti službena vozila (prodati automobile). Zabraniti penzionerima rad, zaposliti nezaposlenog čoveka kojhi nema dinar u džepu.

Alfa

09.10.2013. 11:38

Milion administrativaca na leđima naroda!!!Ovo je nečuveno i za Ginisa! Koliko je neposrednih proizvođača zaposleno, to niko ne govori. Jedan posao u administraciji,koji može da obavla jedan administrativac,radi petoro ljudi.Pa vidite, koliko je plaćeno to jedno radno mesto. Paraziti se razmnožili.

Srbin100%

09.10.2013. 14:01

@Alfa - Ovo je tacno ali za to su glavni krivci stranke iz prethodnih vlada koje su javna preduzeca i administraciju koristili iskljucivo za udomljavanje svojih kadrova

Zvoncica

09.10.2013. 11:59

Ove mere su doneli stručnjaci posle dugog razmatranja situacije, i ovi porezi se neće bitno odraziti na kvalitet života građana. Mi moramo da budemo svesni da samo tako se privreda može oporaviti. Povećanje poreza je neophodan i najbolji način za to.

Zvoncica

09.10.2013. 12:00

Sektor finansija i privrede je pred krahom zahvaljujući neodgovornom i bahatom načinu upravljanja od 2003. godine pa do nedavne rekonstrukcije Vlade i da je vreme da se na to stavi tačka. Preduzimanje nepopularnih mera je neophodno da bi Srbija krenula na bolje.

Milan

09.10.2013. 12:26

Zanima me jedino kad cu saznati ko su likovi (imenom i prezimenom) koji su nas ojadili ovako pa zbog njih sad stezemo kais i kada ce im biti ispostavljen racun za to sto su napravili od drzave?

Zamišljena

10.10.2013. 08:57

@Milan - Zar ste svi zaboravili na Labusa?! Da li je moguće da se niko ne seća njegovih i Dinkićevih putovanja po belom svetu i blistavih osmeha na njihovim licima po povratku u zemlju?! Uvek su imali "lepe" vesti za nas,tj. obaveštavali nas da je zemlja Srbija dobila kredit od "toga i toga". Nikada javnosti, tj. narodu, nisu rekli pod kojim uslovima i kamatama su ih dobili. Sada narod vraća te kredite, a oni se baškare u svojim vilama i vode svoj biznis. Zapitajte se odakle im pare za sve to!

Alisa8

09.10.2013. 12:48

Nadamo se da ce ovaj set mera, prvi od nekoliko, koja ce Vlada doneti u cilju "ozdravljenju" Srbije,biti prihvacen i primenjivan kako bi dao rezultat.

Regionalni sine

09.10.2013. 13:01

MatijaBG LDP/DS! Znaci odgovorna politika se vodi, narod i vlast na istom nivou, preostaje jos kriminalci da se pohapse. I posao je zavrsen.

Miha

10.10.2013. 11:41

@Regionalni sine - Preostaje samo kriminalci da se pohapse? Pa nista nije uradjeno po tom pitanju, evo ih sad trce iz drugih partiju pod SNS skute...

Mobil

09.10.2013. 13:08

Koliko vidim Krstic se ne sali. Ako tako i treba, do sada je bilo rasipanja na sve strane. Kada se nista ne ulaze u zemlju nego samo odnosi iz nje, dodje se do ovakvog scenarija. Sreca pa Krstic zna to, i zna koje su jedine realne trenutno mere, za opstanak i izbegavanje bankrota. Uliva mi poverenje ovo sto su ozbiljno shvatili i sto prave ostre rezove i mere, a ne zamazuju oci narodu kao sto je to bio slucaj predhodnika.

medvedic

09.10.2013. 13:09

Ako zelimo da se izvucemo iz ove bule, jedino su ove mere realne. Jer sve drugo pokusavanje je uzalud. Kao sto rece Vucic ovo nece biti popularne mere, i mnogi ce se buniti, ali ako zelimo da izadjemo iz krize i izbegnemo bankrot, jedino ovo nam sleduje. Da je zemlja cuvana i da nije rasipano ne bi dolazilo do ovoga, ali sta je tu je. Podrzavam Krstica, i verujem da ce uspeti da se odrze ove mere, i da izadjemo iz krize.

Kemiska

09.10.2013. 13:11

Krstic nema razloga da zamazuje oci narodu, ovo sve sto radi radi profesionalno, sa zeljom da pomogne u spasavanju zemlje, jer i sam vidi dokle je ovo doslo. Slazem se sa ovim rezovima. I treba da se poostre mere da se opamete mnogi.

Srbin100%

09.10.2013. 14:00

Ove mere su korak u dobrom pravcu da se smanji budzetski deficit koji je ozbiljno pretio da zemlju odvede u bankrot

саша

09.10.2013. 17:43

@Srbin100% - хајде лепо признај колико добијаш новаца од снс-а за коментаре типа "вучић је најлепши" "вучић је најбољи" "вучић је најпаметнији" ?!

Srbin100%

09.10.2013. 18:57

@Srbin100% - U principu izbegavam da odgovaram komentarima koji nemaju veze sa temom,niti sam clan neke stranke niti sam sam placen vec sam jednostavno covek koji kao i mnogi drugi zeli da vidi da ove zemlja krene napred i da ne zavisimo vise od raznih kredita pozajmica,itd.Svako ko radi u tom smeru ce imati moju podrsku,ovaj tvoj komenatar niti je prikladan niti je istinit i zao mi je sto pokusavas na ovaj nacin da diskreditujes ljude koji zele da spasu sto se spasiti moze od Srbije

Veliki Getsbi

09.10.2013. 17:38

Ko od vas ima platu 70 hiljada i vise? pa svi radimo priblizno za minimalac,a ko ima srece dodje do 300e,ove mere nas doticu najvise kod pdv sa 8 na 10 posto,i to ne znatno.Ko ima previse njemu ce i uzeti,sto je korektno,To je za one koji trose par hiljada evra na letovanja i zimovanja,bas nista.

Flavije Jovijan

09.10.2013. 20:43

Ovih 6 poteza su smesni! Povecanje pdv-a ce upravo povecati a ne smanjiti sivu ekonomiju jer ce svi koji ga placaju biti ovim povecanjem motivisani da nadju nacin da ga izbegnu! Pored smanjenja plata u javnom sektoru, jos jaci efekat bi se osetio kada bi se prepolovio broj zaposlenih u javnom sektoru. Ima ih tamo i previse, ne bismo ni osetili da ih pola nema, samo kad bi se najurila prava polovina, ona koja i inace nista ne radi!

Zamišljena

10.10.2013. 09:19

Nemam ništa protiv stezanja kaiša, ali neka to bude za sve obavezujuće. Naravno,treba zaštiti najugroženije i njih poštedeti toga, ali zar nije nemoralno dati plate od 200-300 hiljada din. kada je ovakva situacija u zemlji. Treba preseći i doneti odluku da nijedna plata ne može biti veća od 150 hiljada dinara i onda plate od 60-150 hilj.din. dodatno oporezovati.Neka osete kako običan čovek živi,tj.preživljava.

Zamišljena

10.10.2013. 09:26

Mnogi u ovoj državi žive od dnevnica sa službenih putovanja. Kada bi se ukinule,verujte, drastično bi se smanjio broj onih koji bi želeli da o trošku države ili firme putuju. U 90% službenih putovanja nije interes države ili firme, već lična korist,tj. dnevnice. Radim u javnom sektoru i znam šta se kod mene u firmi radi,tj. jedni te isti putuju i žive od dnevnica.

Miha

10.10.2013. 11:40

Do sada nevidjene ekonomske mere... Koliko znam plate u javnom sektoru su zamrznute, ali je zato doslo 100.000 nazadnjaka u javni sektor koji nista ne rade i nalaze se na platnom spisku tako da je logicno da je budzet za plate povecan. A ovo je kao podrska privatnom sektoru? Da, privatnom sektoru bas ide u prilog povecanje PDVa... Mnogo bre pametan ovaj Laza.

SladjaRa

10.10.2013. 11:41

Mere su odlicne! Konacno oni sa najvecim primanjima da i ispastaju najvise!

Aloha

10.10.2013. 11:52

Kljucno je da se uvodi pravda, pa malo po malo, polako stitci ce na red valjda i ti penzioneri sa 80 hiljada....

Singidunum

10.10.2013. 11:54

Makar je ova vlada napravila neki plan za uvodjenje discipline bas onima koji na to nisu navikli. Odvikli se ljudi pa se bune.

La Luna

10.10.2013. 11:55

Sreca ziva pa je neko odlucio da organizuje i taj javni sektor, koji je inace decenijama kao vrtic za odrasle!

Aries

10.10.2013. 11:56

Interesantno mi je to da su ovim cinom naterani da priznaju krivicu zapljacku drzave.... trosili kredite ko da su to bombone. Sad ce da izpljunu sve sto su pojeli.

Dr.SM

10.10.2013. 18:06

Ne znam kako onda nazvati dosadasnje vlade,kada vi ovu nazivate nemocnom ili ne verejute zato sto se gura ruka u dzep onih koji najvise i primaju,verovatno ce se to desiti i vama pa odmah ide i neverica,sta se dobija politickom reformom ako nismo ekonomski stabilni