EKSKLUZIVNO: Srbija će dobiti “nevidljivog“ MiG-a

Branko VLAHOVIĆ

15. 08. 2013. u 21:20

Sergej Korotkov, generalni direktor ruske korporacije „MiG“: „MiG-29M2“, o čijoj nabavci pregovaramo, identičan „migu 35“, namenjenom ruskoj armiji

MOSKVA - OD STALNOG DOPISNIKA

AKO se srpsko i rusko rukovodstvo ove jeseni dogovore o uslovima kredita za kupovinu aparata „MiG-29M2“ i raketnih PVO-sistema S-300, Srbija će u bližoj budućnosti dobiti „nevidljivi“ višefunkcionalni borbeni avion. „Migovi“ o kojima se pregovara su napravljeni od kompozitnih materijala i prekriveni su slojem koji ih čini teže primetnim za protivničke radare. Koliko će srpski piloti čekati na njih, zavisi od toga kada će biti dogovoren kredit i kada će „MiG“ dobiti avans.

Generalni direktor ruske korporacije za proizvodnju aviona „MiG“ Sergej Sergejevič Korotkov (54), komunikativan ruski rukovodilac novog pokoljenja, u ekskluzivnom intervjuu našem dopisniku iz Moskve odgovorio je na pitanja koja sigurno interesuju sve koji prate pregovore i nastojanja rukovodstva Srbije da modernizuje vojno vazduhoplovstvo.

* Srpski piloti koji su imali prilike da se upoznaju sa „MiG-29M2“ na mitingu u Batajnici ne štede komplimente. Koje su po vašem mišljenju prednosti „miga-29M2“ u odnosu na konkurente?

- Za vreme boravka na proslavi i mitingu u Batajnici uverili smo se da vaši piloti dobro znaju MiG-ove avione. U Srbiji eksploatišu avione „MiG-29“ koji su kupljeni još u vreme SSSR-a. Zato nam je prijatno što vaši piloti hvale „mig-29M2“, koji je sasvim nov i moderan avion. U Batajnici su srpski piloti mogli da vide kako izgleda kabina našeg aviona, kako on leti i koliko je on poboljšan. Osim što je znatno jeftiniji, naš avion u odnosu na konkurente ima nekoliko prednosti. Pre svega, to je moderan višenamenski avion na koji će se vrlo brzo priviknuti srpski piloti, jer su leteli na starim „migovima 29“. Nije potrebna dugačka obuka, već samo podizanje kvalifikacije. Pilote, dakle, ne treba obučavati da lete na tom tipu aviona, već samo da koriste uređaje i tehniku koju stari avioni nisu imali. Stari model „mig-29“ je bio presretač sa zadatkom da brani određeni prostor. Novi može da obavlja i druge zadatke na frontu, jer je naoružan visokopreciznim oružjem. „MiG-29M2“ može uspešno da gađa ne samo protivnike u vazduhu, već ciljeve na zemlji i vodi. Prednost našeg aviona je i to što je projektovan za tvrđa sletanja na palubu, pa mu konstrukcija omogućava da može da sleće i poleće sa aerodroma koji imaju kraću pistu ili nisu baš pogodni za sletanje. Može da poleti ili da sleti i na asfaltni put. Osim toga, može da leti u svim vremenskim uslovima.

AVION DOBIJA RAT - NA osnovu analize ratova u poslednjih 20 godina, zaključili smo da je upravo avijacija odigrala presudnu ulogu - kaže sagovornik „Novosti“. - Svi ti ratovi su počinjali vazdušnim udarima na vitalne objekte. Pouka je jasna, ne sme se zaostajati u razvoju u odnosu na potencijalne neprijatelje. Od zastarelih aviona nema nikakve koristi.

* Kod vašeg aviona postoji mogućnost da ima jednog ili dva pilota?

- „MiG-29M2“ može da bude jednosed ili dvosed. Ako je kabina za jednog pilota, može se staviti dopunski rezervoar za gorivo. Ako su dva pilota, drugi može da bude instruktor ili operator. Taj avion koristiće se u gusto naseljenom delu Evrope i drugi pilot može da određuje koji je cilj pravi, a koji lažni, ili koju vrstu naoružanja treba primeniti. Nama iskustvo govori da smo pravilno postupili kad smo napravili dvosed. Prednost „MiGa 29M2“ je i u eksploataciji. Napravili smo jednu osnovnu platformu za tri aviona - za „MiG-29M2“, zatim za „MiG-29K“, koji sleće i poleće sa nosača aviona, i za „MiG-35“. Automatika pomaže pilotu da se brzo pripremi za novo poletanje, upozorava ga ima li neispravnosti i može li takav da još jednom leti.

* „MiG-29M2“ može da koristi i zapadno naoružanje?

- Prednost ovog aviona je što može da nosi i rusko i inostrano oružje. „MiG-29M2“ ima otvorenu arhitekturu i danas-sutra na njega može da se instalira i modernije naoružanje. Ako kupac želi, možemo da mu omogućimo da koristi zapadno oružje. Takvo iskustvo već imamo. Sve su to elementi koji naš avion čine konkurentnim na tržištu. Upućeni u cene znaju da je „MiG-29M2“ znatno jeftiniji od konkurenata sa Zapada, „rafala“, „eurofajtera“, kao i od američkih aviona. Cena aviona zavisi od toga kako će on biti kompletiran.

* Za vreme i posle rata u Libiji i Iraku vaši konkurenti su govorili da su se ruski avioni pokazali slabijim?

- Nesporno je da se protiv ruske vojne t

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (229)

ProstaStvar

15.08.2013. 21:31

Naravno, niko ga neće ni videti. Imaćemo mi 200 takvih nevidljivih a nećemo ni znati da su tu :)))

Rastko T

15.08.2013. 21:47

"Srbija će dobiti “nevidljivog“ MiG-a..." -------------------------------------------------- ...koji ce biti placen na adekvatan nacin odn. "nevidljivim" parama :)))

Jabre

15.08.2013. 22:39

@Rastko T - Platiće ga od onih 1000 € što je Dinča obećao lakomim Srbčićima.

fića

15.08.2013. 21:49

...iako je mig-29m2 izvrstan avion...rusi poseduju mnogo,mnogo bolje lovce kao napr. sukhoi-35s koji je 4++generacije sa visokim manevarskim višenamenskim sposobnostima, maksimalne brzine 2,25 maha i delovanja u rasponu od 3,600km i dometa od 18 hiljada metara...poseduje radar koji odabire veliki broj ciljeva u isto vreme bilo da su u vazduhu ili na zemlji, itd..

Род Сварожић

15.08.2013. 23:13

@fića - И практично је бескористан за Србију јер је неупоредиво скупљи а његове карактеристике нама не значе много, управо је нова верзија Мига идеална за нас. И хеликоптери и то много њих :)

Dragan

15.08.2013. 23:35

@fića - Poseduju ali mi nemamo para ni za 29ku a ne za bilo koji Suhoj! Nazalost!

Seljak

15.08.2013. 21:51

Ko analiticar necu da se mesam u unutrasnje stvari marketinskog soua sadasnje vlade :) ali prvo ovako nesto bi pod mene bila tajna a drugo sta ce Srbiji devet ili deset aviona. Sistem S300 bi bio ko 100 aviona. Srbiji treba MI28 i T90, drone (bezpilotne letelice) za pregled terena i preciznu eliminaciju npr. ustaskih, siptarskih, bosnjackih terorista i na od Vojske Srbije nekontrolisanoj teritoriji. Trebaju nam Sukoi brzi bombarderi i vakumbombe za unistavanje divlje gradnje npr. u Pristini.

cigo

15.08.2013. 22:25

@Seljak - Nece nama Rusi to dati nismo mi Izrael da nam daju najsavremenije oruzije da ga testiramo.Ovo je podrucje gde vlada mir i gde je cilj razvoj privrede.

Jabre

15.08.2013. 22:36

@Seljak - Divlja gradnja se ne ruši bombarderima već kulturno bagerima i motikama, a bespilotne letelice proizvodimo sami tako da ne moramo da ih kupujemo.

Goran

15.08.2013. 22:44

@Seljak - Avioni su kupljenji cisto da ne bi drugoj drzavi placali za zastitiu civilnog saobracaja iznad naseg neba.

Kokan

15.08.2013. 21:53

Verovatno se tu misli da cemo mi dati pare a avione niko nikada nece videti jer su to nevidljivi avioni. Nesto kao onaj Davinicev satelit i sl.

Reborn NYC

15.08.2013. 21:58

Dobar vam je naslov " NEvidljivi MIG " verovatno zato sto ga jos niko nije ni video, Kolika nam je zemlja trebalo i treba nam takav avion, cim poleti sa aerodroma vec je u tudjem prostoru, tako da ga susedi ne vide!!! Nama treba bre Privreda Jaka a ne 6 MIG-ova.( Nemci i Francuzi ima da tresu gace kad cuju kakvu silu kupujemo). Za Remont nemam nista protiv, nasi su najbolji Aviomehanicari na SVETU, Kakve su KANTE samo od JAT-a Drzali u Vazduhu da lete, Treba ih proglasiti Za SVETCE ili SVECE

dam

15.08.2013. 22:07

Sta ce Srbiji ti avioni?Naoruzava se kao da ce u rat.Bolje je da se taj novac ulozi u fabrike,nego da se bacaju na ovaj nacin!

jasta

15.08.2013. 22:32

@dam - Srbi skoro nikad u svojoj istoriji nisu vojsku koristili u osvajackim ratovima...u vecini slucajeva je to bilo u odbrani svog naroda, pa tako i u zadnjem jugoslovenskom ratu...da se NATO nije umijesao Srbi bi i danas bili u svojim domovima, sirom Balkana...

Srbin

16.08.2013. 04:00

@dam - lupash brate ko otvoreni prozor. da nije bilo milosevica i naroda koji ga je podrzavao,srbi bi danas bili u svojim domovima sirom balkana.podseticu te da smo odbili z4 i autonomiju u hrvatskoj.da smo odbili rugovine predloge. doduse nekima je to ispalo odlicno.mafiji i lopovima.koji su se obogatili kao i mnogim izbeglicama koje danas na zapadu imaju standard.a do juce su cuvali ovce u brdu.

Cromen

16.08.2013. 22:04

@dam - Ne znam kakvu vi povijest u Srbiji učite al ovo nema blage veze s mozgom. Inace Srbeki moji poznati ste u svijetu kao veliki mitomani i narod čija se verzija povijesti razlikuje od službene povijesti ostatka svijeta. A sad malo činjenica. U zadnjih 150 godina (malo sma proširio da se ne ustručavamo) Srbija je ratovala sa gotovo svim susjednim zemljama i to isključivo u ulozi agresora. Idemo redom: Slovenija, Hrvatska, Bosna, Albanci na Kosovu. To su 90te

Jabre

15.08.2013. 22:35

@Maja - Majo ne znam da li si prespavala zadnjih 20 godina ali ne moraš ti da hoćeš da ratuješ sa nekim. Ni devedesetih nas niko nije pitao da li mi želimo da ratujemo nego su Nemačka i ostale zapadne zemlje sredile da ratujemo isto kao i u Siriji. Misliš da je neko pitao Sirijce da li žele da dođu strani teroristi da ih oslobađaju ? Isto kao što te lopov ne pita da li ti sme ukrasti ili siledžija da li hoćeš da te siluje. Odbrana je nužnost ...

kerber52

15.08.2013. 23:21

@Maja - nisakim, ti si ovde najratobornija, gde se u clanku uopste pominje rat, a ako ti nije jasna upotreba ovih aviona mimo rata onda se sakrij negde jer ti ja sigurno necu objasnjavati

Zoran Maletic

15.08.2013. 23:40

@Maja - Ne nabavljaju se avioni kada rat počinje nego mnogo ranije.Sa kim ćemo to ratovati,pa naravno mi nemamo nameru ni sa kim,ali nam ovakvo oružije garantuje da niko neće poželeti da nas napadne kada zna sa čim raspolažemo.

babuska

16.08.2013. 09:44

@Maja - Hije to bas tako,viste vodili agresivne ratove i niste ih zavrsili i uvek gledate kroz nisan sa sfim drzavama BJ.Dakle namera nije vam u odbrani a to se vidi jasno jer niste se pomirili porazom,niste potpisali ugovore mira itd.

Dragan

16.08.2013. 16:52

@Maja - Kazi mi molim te sa kim je Srbija vodila agresivni rat? Kazi mi koju je zemlju Srbija napala u zadnjih 50 godina?Srbija se uvek samo branila i to je greska, da je napadala ne bi ovako nadrljali a kurta i murta profitirao

Darija

15.08.2013. 22:18

Jos jedna zasluga Aleksandra Vucica, vicepremijera Vlade Srbije. Ovoga puta rec je o osavremenjavanju vojne opreme, odnosno nabavke neophodnih aviona i raketnih sistema za Vojsku Srbije. Posle gotovo vise od dve decenije, nasa Vojska pocinje da se osavremenjava i da prati savremene svetske trendove.

Mileva

15.08.2013. 22:39

@Darija - Bravo Darija! To je ravnopravnost polova! Zasto da oni imaju Lazanskog a mi nikoga. Hvala Vucicu, sad imamo i tebe!

Dragan

15.08.2013. 23:32

@Darija - Kako je ovo zasluga Vucica? Ne rauzmem? Sta je on to uradio? Koliko ja vidim a i svi ostali ti avioni ce zaista biti ne vidljivi, nazalost :(

Vuk

16.08.2013. 01:33

@Darija - Nego cija je zasluga ?!?!?!?!??!?Jesi prespavao poslednjih 12 godina.........

Dragan

16.08.2013. 16:49

@Darija - Bas zato sto nisam prespavao zadnjih 12 godina pitam koja to zasluga Vucica?Opet se narodu prodaje magla, jedino tu zaslugu mogu da pripisem Vucicu i ekipi.

folirant

15.08.2013. 22:22

Znaci dacemo novac a avion necemo videti. Mi smo i dalje u oblacima. Sta cemo sa socijalnim kazanima, nezaposlenoscu, 40% skola nema WC, bolnice u raspadu,..i 1000 problema jos !

Jabre

15.08.2013. 22:32

@folirant - Kad treba da se da par stotina miliona za most u Beogradu nema veze ima se, može se a kad treba izdvojiti za vojsku koja će da gine i ostavlja kosti u slučaju agresije onda su deca gladna, nezaposlenost ... takvi sistemi se kupuju za vreme pola veka tako da nisu skupi. A to što navodiš kao probleme neće biti rešeno ako se ne kupi oružje, može čak da postane mnogo gore.

Zoran Maletic

15.08.2013. 23:39

@folirant - Ne vredi ne pali pokušaj da nekoga pokreneš da bi zaustavio ovu kupovinu,a samim tim i pojačao odbranbenu moć države.Avioni i sistemi stižu svidelo se to vama ili ne.

Srbin

16.08.2013. 03:54

@folirant - resenje je u pametnim odlukama.i prikljucenju Nato i onda je Srbija sigurna od spoljnog i unutrasnjeg neprijatelja. ne mozemo mi da se odbranimo od sile sa deset migova(na stranu sto su to krsevi) kao sto smo videli 99.kao i libijci i iracani. ali bojim se da ce opet prevagnuti inat i glupost u odnosu na pamet.kad vecina kod nas odlucuje to uvek ispadne stetno i glupo.

Dragan

16.08.2013. 17:01

@folirant - Xaxa daleko si ti od Srbina kad ovako pricas. Tvoje elementarno nepoznavanje Srpske istorije kao i dogadja na ovim prostorima u zadnjih 20 godina je udzbenike.Po 100ti Mig 29 koji imamo mi i odsta drugih drzava nije isto sto i Mig 29M! Kapiras?!Druga stvar je da i nasi a ni Iracanski avioni nisu bili ispravni!Treca stvar i da je su bili ispravni ne bi opet nista uradili posto je odnos snaga 1:20 za NATO bio. Mozda ali mozda bi srusili neki avion ali bi bili obereni sigurno! Malo jasnije?!

Jabre

15.08.2013. 22:28

hehe sad se našim pilotima cede sline kladim se da ne mogu da dočekaju da dobiju nove avione :) Ali strateški je najvažnije nabavidi PVO sisteme jer nikad nećemo moći sa brojem aviona da odvratimo agresiju velikih Evropskih država. Ali ako imamo s-300, unapredimo naš kub u buk sistem i pantsir da ih štiti i ima da nas izbegavaju kao Siriju.

jasta

15.08.2013. 22:30

ne znam dal je Mig 29 medju 5 najboljih na svijetu mozda jeste mozda nije, ali mislim da je definitivno najljepsi...mozda to u vojsci nije toliko bitno, ali meni posmatracu jeste...uvijek sam volio americke uniforme i pitao se zasto su nase tako ruzne...

Srbin

16.08.2013. 03:50

@jasta - Posto lepo pitas objasnicu ti ja. prica je duga i jeziva,ali probacu u nekoliko recenica. najtragicnije je od svega je sto je narod koji je prizeman radio protiv sebe,podrzavao to,a elita namerno to radila.da bi ostala na vlasti.zadrzala privilegije. dakle radi se boljsevickoj psiho propagandi,poruznjavanja svega,(tipa sivih soc realistickih zgrada)da bi tako umirivali narod, da ne trazi slobodu,demokratiju i napredak. sto jadnije i ruznije narod manje trazi.tako se dresira. komunizam je zlo.

Dragan

16.08.2013. 17:04

@jasta - Idi malo u Siriju ,pridruzi se onim Amerikancima sto tamo sire demokratiju.PS. povedi i ekipu

Fokara

15.08.2013. 22:35

Pitate se zasto kupujemo avione ? Pa da se ne bi' ponovio isti scenario '99 Prvo se treba dobro naoruzati,da svet ne bi mislio da je Srbija saka pirinca da se zna da se mozemo i mi braniti ako dodje vreme,a ne da nas *ebe ko stigne,da je bilo boljih aviona prije i naoruzanja ne bi toliko bilo poginulih '99 i porusnih domova,zato ne kenjajte gluposti i pustite ljude da vode drzavu. BOLJE OD OVOA NE MOZE !!!

Boban

16.08.2013. 09:19

@Fokara - puce metla ko top,lupas gluposti,,99 nam nebi pomoglo ni 60 migusa mamlaze ,knjigu u ruke ,pa ces saznati da nijedan nebih dostigao ni 3000 metara visine.S300 uz dodatnu opremu/zastitu istih /za nas je daleko bolje rjesenje i bilo bi vise respekta nego tih 6 nevidljivih.Nema nevidljivih dok sateliti secu po nebesima,pamet u glavu.

Dragan

16.08.2013. 17:06

@Fokara - Za tvoju informacoji nisu tako Ameri svemocni kao sto mislis. Potrazi malo po netu i saznaces sta su sve nasi piloti radili 99te. Na primer kako su prebacivali avione iz Crne Gore do Batajnice i dr.

Mileva

15.08.2013. 22:35

A ja nikako da dobijem novog auta pa moram da cekam obicnog voza da odem u Novi Sad. Da imam jednog bicikla mogao bi i s njim ali je naporno.

Nadezda Milic

15.08.2013. 22:39

Sve pohvale prvom podpredsedniku Vlade na pravom potezu, Srbija mora u svim oblastima da se razvija ako tezimo ka EU. A vojska se nije osavremenjavala minimum poslednjih 20 godina.

Graje

15.08.2013. 22:41

Naša vojska mora da prati svetske trendove u vojnoj industriji i drago mi je da je dobila dva nevidljiva aviona MIG 29.Drago mi je da će i Srbija remontovati ovakvi avione. Sve čestitke ministarstvu oddbrane Srbije kao i ministrastvu odbrane Rusije.

Dragan

15.08.2013. 23:29

@Graje - Kad je dobila dva nevidljiva Mig 29 aviona? Jedan info: Ne postoji nevidljivi avion!!!!!!Postoje avioni sa smanjenim radarskim odrazom ali ne postoje ne vidiljivi! PS. jedan od najpoznatijih nevidljiv aviona je zavrsio u njivama oko Budjanovaca.

bosko

16.08.2013. 06:26

@Milan - Nemaš pojma o istoriji "spašavaće nas kao i do sada".,što ne ostadoše na Kosovu kad je bilo naj potrbnije,naivni smo do bola.

ranko75

16.08.2013. 07:58

@Milan - Ako se mi dovoljno trudimo da se spasemo,onda ce nam i oni pomoci, a ako se mi ne trudimo, nece nas ni oni vaditi, to nije njima vaznije nego nama.

Jabre

16.08.2013. 02:02

@Branko - Srbija dobija godišnje 200 000 000 Dolara zato što čuva svoje nebo, bez ovih aviona bi ostala bez para. A Slovenija plaća 50 miliona godišnje Italiji da joj čuva nebo pa sad izračunaj šta je skuplje.

ranko75

16.08.2013. 07:57

@Branko - Ko ne ulaze u svoju armiju izdrzavace tudju, to je davna istina. Za vreme Tita nas niko nije dirao, ne samo zato sto im se svidjala njegova politika, nego zato jer je imao jednu od najjacih armija u evropi. Govoriti o pravdi i ravnopravnost zvuci lepo za onome kome oni trebaju, a potpuno drugacije za onoma koji hoce da vlada.

Amerikanac

15.08.2013. 23:08

A sta ce raditi ako udu u NATO onda ce morati kupovati Americke avione Do tada imati jedno 10 aviona avakvih a pogotovo S-300 rakete Steta sto nisto imali s-300 za vreme 99 godine

Tuti-puti

16.08.2013. 03:41

@Amerikanac - najveca steta steta sta '99 nije putin bio predsjednik Rusije , ona ne bi treba ni S700 ni SU-27 a jos manje mig 29

Wiseguy

16.08.2013. 10:27

@Amerikanac - Jel' ti lepo tamo piše da je Slovačka tražila veze koje koristi NATO, što znači da i članice NATO koriste ove avione.. Ali mi nikada nećemo ući u NATO svakako.

Srbija...!!!

15.08.2013. 23:11

"Srbija će dobiti “nevidljivog“ MiG-a" A sto narod nema hleba da jede to nema veze...!!!

саша

16.08.2013. 01:08

@Srbija...!!! - народ ће добити невидљиву плату, невидљиви хлеб, ........

Etiopija

16.08.2013. 08:15

@Srbija...!!! - I u Africi mnoge zemlje nemaju hleba ali za oruzje imaju, vojna industrija razvijenih mora od necega da zivi.

Nenad

16.08.2013. 09:53

@Srbija...!!! - Zamisli,kada bi smo odlucili da SAMO pijemo vodu a da ne uzimamo hranu?Umrli bi smo.Kad bi bilo obratno,da jedemo a ne uzimamo hranu,opet bi umrli.Kad bi drzava SAMO ulagala u medicinu,sve bi se raspalo pa i medicina jer ne bi bilo struje,prosvete,puteva,suda,policije....Znaci,potrebno je ulagati u RAZNE STVARI.Dakle i u hleb ali i u druge stvari.Samo naci meru.Zato mi necemo kupiti preko 200 aviona Tajfun kao Nemacka,koji su i 3 x skuplji ili preko 100 aviona kao Svedska,koju niko ne ugrozava..

Dule

15.08.2013. 23:13

Mig 29 je vrhunski avion! Verzija M2 je pravljena za nosac aviona i ima nabudzen i komplikovan trap koji je nama nepotreban kao i krila koja se sklapju na gore. Avion je napucan sa najmodenijim sistemina koji jos nisu isprobani jer je M2 verzija jos na bazi prototipa i izlozbenog aviona. Cak ni Ruska armija nema ni jedan. Koliko je mudro kupiti ovu verziju? Mozda je bolja M verzija. A sto se tice nevidljivosti, stavis raketu ili bombu na njega i vidi se na radaru. To su price za malu decu.

baunti

16.08.2013. 00:50

@Dule - Ne bih se bas slozio. Akoga ima 20-tak zemalja svijeta ocigledno je da su vec oprobani. Ruska Armija ima potrebe za nekim sasvim drugacijim avionima jer oni brane veliki prostor, tako da im je potreban dolet, domet, i presretanje vise nego bila sta drugo. Nama u manjim zemljama je potrebno nesto drugacije - manevrabilnost, fleksibilnost i svestranost aviona. I vise od svega - dobra protiv-vazdusna odbrana (S300 i novije tehnologije).

Dule

16.08.2013. 11:50

@Dule - Baunti, MIG 29 je dokazan avion sto se tice svojih performansi i samog kvaliteta. Tih 20 zemalja koje ti baunti navodis nemaju M2 verziju koja ima gomilu najsavremenije elektronike i sistema koja jos nisu isprobani u praksi. Poznato je da i kod najboljih automobila novi sistemi i elektronika ,,brljave" ako je od pronalaska do ugradnje proslo malo vremena. Zastavinu novu automatsku pusku M21 neke zemlje koje su bile zainteresovane odbile su jer je vojska Srbije nije usvojila u svoje naoruzanje.

Dragan

16.08.2013. 17:13

@Dule - Mig 29M - jednosed (nema rasklopiva krila)Mig 29M2 - dvosed (nema rasklopiva krila)Mi29K/KUB - predvidjen za nosace aviona. Ima ga Indija (ima rasklopiva krila)

popac

15.08.2013. 23:19

Ruska vojna industrija je i te kako razvijena, ovo je pravi potez za osveženje našeg vazduhoplova.

penzioner

15.08.2013. 23:56

@popac - A to sto narod nema leba da jede imate plate preko 120 000 i kukate i trazite nove letilice.A to sto su nam plate i penzije bedne pojeo macak rep.Krkobabicu spasi nas.

baunti

16.08.2013. 01:01

@popac - penzija, nisi ukapirao da je ovo nacin da se razvija posao i kod nas, a bez posla nema ni hljeba ni penzija. Ako budemo remontovali avione za druge zemlje to moze da donese milione evra u Srbiju, i to je uzasno unosan posao. Svaka susa zna da troskovi za avijaciju nisu u broju aviona koje kupujes, nego u njihovom remontu (isto kao i za auta). Zasto uz to ne imati i jacu armiju? Samo naprijed, ovo je dobra vijest.

Jabre

16.08.2013. 02:07

@popac - Penzioneru Srbija godišnje dobije 200 miliona dolara zato što čuva vlastito nebo, i za to će da služe ovi avioni. Alternativa bi bila ili da plaćamo kao Slovenija Italiji 50 miliona, a naše nebo je veće a Italija daleko možda bi nam Hrvati čuvali nebo da im plaćamo ? A ako ne čuvamo onda bi naše nebo zaobilazio vazdušni saobraćaj i ostali bi bez para. Znači od ovih aviona ima država veće koristi nego od vaše generacije koja je imala 1.7 dece.

ranko75

16.08.2013. 07:53

@popac - Sela su nam pusta, zemlja u njima neobradjena, uzmite motiku u ruke i necete biti gladni, a Srbija mora da brani svoje nebo inace ce je uvek biti. Tebi je vaznije da se najedes, nego odbrana zemlje. Sramota.

Semtex

16.08.2013. 08:32

@popac - PatriJotizam kafanskih patrijota proradio.Jos da pronadju neprijatelja koji bi se uplasio od tih par avioncica ,pa da ponosno naruce turu. Vucic igra na kartu "patrijotizma" i briga ga sto deca umiru bez lekova,sto ce penzija biti jos sest meseci,sto narodne kuhinje ne mogu ishraniti sve gladne.U ovakvom vojnom i politickom okruzenju ovo su bacene pare i od ove kupovine ce samo profitirati politicari koji se u nju budu ugradili,narod nece...

babuska

16.08.2013. 09:30

@popac - e moj prijatelju ovo ti je kako narod kaze "pamet u nebo a patnja na zemlji".Ovi koji pricaju te stfari odavna i propustila spona sa stanjem u narodu,nevode oni brigu o nicemu se svojih interesa.Znaju oni ljepo da od tih aviona dobiju oni koji prodaju i kupci koji raspolazu drzavnim kasama.A znaju da od njih nema nikakfe koristi jer nigde se ne mogu upotrebiti,sfe susedne "neprijateljske"zemlje ili su clanice NATOA ili su na putu ka uclanjenju.Bolje kupiti pluguve nego avione!.

kerber52

15.08.2013. 23:30

sest migova 29m2 i pride 4 komada koje imamo unapredjenih u smt varijantu to bi bila okosnica kontrole neba medjutim mora da se pokrene proizvodnja mlaznjaka u utvi, ako ne orlova onda makar galebova, za sada imamo dovoljno g4 aparata ali i njima isticu resursi a da kupujemo skolske mlaznjake bi bila sramota

baunti

16.08.2013. 00:47

@kerber52 - Apsolutno! Da ne govorimo o izvanrednoj manevrabilnosti G4 koja je dovela dotle da kada lete jako nisko imaju efekat nevidljivih (takvi su bombardovali aerodrom u Tirani i Tuzli, 1999).

Misha

16.08.2013. 02:03

@kerber52 - Priča se o kompletnoj modernizaciji G4 , i za sada je to najozbiljniji projekat koji može da se uradi. Nadam se da neće ostati samo na priči.

nasa braca

16.08.2013. 09:43

@biggest - Rusija nas toliko voli da bi nam prodala i 50 ovakvih aviona i drugog naoruzanja kad bi imali da platimo.

Dragan

16.08.2013. 17:16

@biggest - Rusija a i bilo koja drzav ce ti prodati avione. Nema tu ljubavi! Samo lova!

drobko

15.08.2013. 23:56

Potrebno je nadoknaditi sve ove godine kada ništa nije ulagano u obnavljanje naše vojne tehnike, ovakvi potezi su za svaku pohvalu.

Jovan

16.08.2013. 04:03

@drobko - Kako se ne seti da kazes da je potrebno nadoknaditi sve ove godine i povisiti plate da ne budemo na zacelju Evrope po zivotnom standardu? Kako bi bilo shodno 21-om veku promeniti "Rado Srbin ide u vojnike? ", "Rado Srbin zivi dobro"

Goran

16.08.2013. 08:42

@drobko - Zamislite da otac plaća detetu što ide u školu ili da država plaća narodu što brane svoje ognjište od zlikovaca...

Усамљени вук

16.08.2013. 00:29

Авионе хоће да купе а дневнице резервистима из 1999. неће да исплате!

vučina

16.08.2013. 01:00

@Усамљени вук - pa jesi li ti "usamljeni vuče"ratovao za svoju zemlju, ili su te angažovali kao plaćenika!?jadna je država koju čine takvi kao ti!

Petar Petrovic Pecat

16.08.2013. 01:05

@Усамљени вук - Ko ce mom i tvom pradedi i dedi da isplati dnevnice? Uz to nisu pili litar rakije na radni sat, nisu se cepali lekovima, nisu patili ni od jednog sindroma nego nastavili da zive normalno posle golgote koje su preziveli i nisu izgubili svoje ratove. Osim par jedinica u ovim poslednjim ratovima sve ostalo nije vredno pomena. Sramotite se sa tim kada god to pomenete! Koje vase dnevnice?!

Jabre

16.08.2013. 02:00

@Усамљени вук - Nije povezano ali se slažem da je sramota što ih ne isplate tolko se uvek ima. Mogli bi da skinu malo poslanicima i naplate sebi vozikanja sekretarica, rođaka i prijatelja službenim automobilima ....

sMile

16.08.2013. 05:57

@Усамљени вук - To je isplaceno,, samo sto se nevidi,,!! hahahahahaaa,,,!! ;-))

nini

16.08.2013. 07:40

@Усамљени вук - E,ti rezervisti su još jedna ružna mrlja na licu spskog naroda:braniti svoju napadnutu zemlju za pare( dnevnice)??? Bedno i kokošarski!!

mrsoje

16.08.2013. 08:16

@Усамљени вук - Onda ih nemoj zvati rezervisti nego pravim imenom koje im dolikuje 'placenici'

goran holland

16.08.2013. 08:32

@Усамљени вук - Na Kosovu sam bio jer sam branio svoju zemlju,svoje dete,svoje parce zemlje (rodjen sma u Cacku) a dnevnice da bi branio svoju zemlju niko ne uzima sem placenika! Jesi li placenik?Ja nisam i svu svoju ''dnevnicu'' dajem nekoj decijoj ustanovi u Srbiji ako ikada bude dosla da se isplati!

Усамљени вук

16.08.2013. 18:27

@Усамљени вук - Српској војсци у 1. Светском рату су редовно исплаћиване плате . Официри су чак , преко Црвеног крста , слали новац породицама у окупираној Србији . То је била држава , ту се знао ред, а не ово данас.

саша

16.08.2013. 00:50

што значи да их никада нећемо видети јер су невидљиви, а можда их уопште неће ни купити, али како да знамо кад су невидљиви !!!

baunti

16.08.2013. 01:04

Mislim da poslije ovoga treba za CG napraviti ugovor o cuvanju njihovog neba, s' obzirom da je nama to najlakse u cijekom regionu, a i da su izrazili potrebu za necim takvim. Ako Srbija ispuni sve standarde, to bi bilo izvodivo i korisno za obe strane. Pa zar braca nisu tu da se pomazu? A onda, ako to profunkcionise, onda treba napraviti i slican ugovor sa Makedonijom... Cisto da zaokruzimo malo ove juzen divljake sto su se osokolili. :))

Dule

16.08.2013. 12:02

@baunti - baunti, Lepo je napraviti posao sa nekim na obostranu korist i zadovoljstvo. Samo zaboravio si jednu činjenicu! Kada brat izda brata onda mu više nije brat. Ako brat prizna zemlju onih koje ti nazivaš ,,juzen divljacima (južnim divljacima)" i ode iz zajednice u kojoj je imao zaštitu da li treba da mu pomažeš? Imaće oni zaštitu od neke NATO zemlje, verovatno Bugarske ili HR, kako kaže NATO.. Ako te koreni vuku to je tvoja stvar, ,,Ispeci pa reci"!

Dragan

16.08.2013. 17:20

@baunti - To bi bilo super ali od toga nema nista. CG nebo ce da cuvaju Hrvati. Srbija ako kupi ove avione ce moci da cuva samo svoje nebo. Zamislite da poptisemo ugovor o cuvanju neba CG i Makedonije pa ja mislim da bi nam u roku od odmah lupili sankcije a po CNN bi bilo Srbi agresori i slicne price.

baunti

16.08.2013. 17:32

@baunti - Dule i Dragane, mislim da se varate. Situacija nije kao sto je bila 1999. godine. Sada i zapad ima mnogo da izgubi ako bude ratovao ili cak i sankcionisao Srbiju, jer su vlasnici vecine stvari koje vrijede kod nas. Nazalost, ali mozda i na srecu. Zapad se vise nece toliko mijesati u slucaju bilo cega. Malo ce da se pobune, malo ce da vicu kako zaustavljaju "pomoc", i onda ce da se sve smiri kao da nista nije bilo. kako oni kazu - "realnost na terenu."

baunti

16.08.2013. 17:34

@baunti - A Crnogorci i Makedonci su nam i dalje braca, samo su u guzvi jer imaju poltronske vlade. Ne brinite se, jedan posten referendum u bilo kojoj od te dvije zemlje, i priznanje je ponisteno. Brat brata ne ostavlja na cjedilu kad je ovaj u teskoj situaciji i ucijenjen od strane mocnika. Nego trpi i nadje mu se u pomoci. A doci ce vrijeme kada ce oni smoci snage da se otresu stranog uticaja i da kazu sta zaista misle i osjecaju. Zivi bili pa vidjeli.

Dule

16.08.2013. 23:19

@baunti - baunti, ,,Braća u gužvi", hahaha Čuo sam za mokru braću i toplu braću ali za braću u guzvi još nisam. hahaha Tako opzimistično je razmišljao i Slobodan Milošević pa su nas preveli žedne preko vode. Koje to velike firme u Srbiji poseduju Amerikanci i Nemci a da će imati veliku štetu ukoliko zahladne odnose sa nama? Ameri su napustili US STEEl! Ako misliš da će da se potresu za Italijanski Fiat onda se varaš.To im ide u prilog zbog njihove auto industrije. Još si i prorok, smelo!

baunti

19.08.2013. 17:00

@baunti - Dule, US Steel nije jedina firma koja je ulozila u Srbiju, niti Ameri sami donose odluke o napadanju. Ako Italija u ovoj krizi moze da izgubi 10-15 milijardi zbog kauboja, zabranice im koriscenje svojih baza za napade. Tako isto mogu i ostale zemlje. Realno, Ameri su poprilicno izduvali od onog vremena kada su bili na vrhuncu moci (1999). Nisam prorok, nego stvari sagledavam realno, i isto tako mislim da nema mjesta vrijedjanju.

Dule

20.08.2013. 01:28

@baunti - Baunti, Velike sile zarad svojih interesa naprave nestabilnost u regionu i krivicu svale na Srbe (sto smo vec videli) tako da neki i ne vide pravi uzrok problema i ne bune se puno. Podseticu te da je dosta zemalja bilo protivno bombardovanju SR Jugoslavije i da je bombardovana bez odluke saveta bezbednosti UN ali su njihovi avioni ipak uzleteli. Kinezi su ćutali nakon bombardovanja ambasade. Svi oni izvoze na americko trziste mnogo vise od 15-20 milijardi. Nema vredjanja, samo cinjenice.

Dule

20.08.2013. 01:39

@baunti - Baunti, Srbija poseduje 20% svetskih zaliha litijuma i one se nalaze na Kosovu i to je najvece nalaziste litijuma na svetu, kao i druge rude kojima su Kosovo i Metohija bogate. Podseticu te da se od litijuma prave najsavremenije baterije koje se dopunjavaju. A kako su trend elektricna vozila svima ide u prilog. To ce dobiti skoro dzabe. Nemoj da se zanosis da nam neće ništa ako ih budemo provocirali. Lako oni presele firme. Ford seli fabriku iz Belgije u Španiju tek tako. Ništa nije sigurno!

Dule

20.08.2013. 01:54

@baunti - Baunti, Što se tice baza i napada NATO se prosirio na istok od 1999 god i sada baze imaju na Balkanu i dalje uz nosace aviona sto im je dovoljno za napad na bilo koji tacku u Evropi. Kada je Amerima pukla auto industrija prvo su uhvalili Japance pa su Tojoti zviznuli šamarčinu zbog izmišljenog problema sa papučicom za gas. To je bilo upozorenje svima da se ne zaleću, taman dok se njihova industrija ne oporavi, a oporavila se. Baunti, nikada ne podcenjuj svoga neprijatelja!

саша

16.08.2013. 01:14

ускоро иду невидљива плата, невидљиви хлеб, невидљиви коридор 10, невидљиви лекови за децу и пензионере, невидљиве куће за сиромашне, .................................

baunti

16.08.2013. 17:29

@саша - Toga ima i u Americi, pa im ne smeta da pucaju ogromne pare na naoruzanje, i zbog toga ih niko ne dira.

mornar91

16.08.2013. 01:22

Kao prvo naslov,Srbija ce dobiti nevidljivog MIGa,da,kada dobije novi kredit,zatim od koga je Srbija ugrozena da se mora naoruzati,sledeci rat u Srbiji kao i u vecini zemalja samo moze biti unutrasnji,nova strategija NATO u Libiji,Egiptu,Siriji,izazivanje rata bez direktnog ucesca.Rusija nam moze pomoci da nas od spoljnje agresije zastiti,dejstvujuci po neprijateljskoj teritoriji sa svoje teritorije.Kredite ulagati u zdravstvo i obrazovanje,zdrava i pametana nacija je najjace oruzje.

Miroslav D.

16.08.2013. 01:28

To bi bilo odlicno, bez jake vojske nema ni jake drzave, zivimo u vremenu kada vazi zakon jaceg, da bi nas postovali moramo imati jaku vojsku.

DusankaCul

16.08.2013. 02:06

Svakako je pohvalno sto se avijacija ovom nabavkom aviona konacno modernizuje, al zar je zaista trebalo cekati dve decenije za to??? Zbog tog sto je ostvareno nakon toliko vremena, ne mogu da se slozim s onima koji smatraju da je ovaj potez ne potreban.

Stanko M.

16.08.2013. 02:10

Vojska Srbije verovatno je moralno najzdraviji deo društva, i vojska ne sme tehnicki da zaostaje za vojskama u okruzenju, zato treba unaprediti vojnu opremu i naoružanje.

Nikodim

16.08.2013. 02:31

Mnogo volimo sve sto je nevidljivo! Nevidljivi avioni, nevidljivi upravljaci srpskom sudbinom, nevidljive plate i penzije, nevidljiva buducnost... Dobro je da bar Nikolica i Vucica vidimo svaki dan, a i onaj bezazleni Stefanovic ume da se pomocu Skupstine ubaci u sliku.

wawa

16.08.2013. 02:53

Svako ko je bio u vojsci, ko tamo radi i ko ima bilo kakve veze sa vojskom zna da je tu tehnika zastarela i da je potrebno mnogo da se sve vrati na svoje mesto, ovakvi potezi daju nadu da srpska vojska može biti kao što je nekada bila.

VILJEMOVKA

16.08.2013. 03:01

Sve pohvale prvom podpredsedniku Vlade Aleksandru Vucicu na pravom potezu, Srbija mora u svim oblastima da se razvija ako tezimo ka EU. Vojska se nije osavremenjavala minimum poslednjih 20 godina. Jer smo imali nesposobne ministre Vojske koji su je sistematski unistavali, doveli su je do toga da su gradjani bili izgubili veru u njih.

draxy

16.08.2013. 04:05

Ovo će biti pravo osveženje za našu vojsku, treba podržati ovakve poteze i nastaviti sa modernizovanjem vojske.

sMile

16.08.2013. 06:01

Jooj , kako to fino zvuci, letis avion a niko te nevidi,, ides ulicom a niko da te vidi,, jedes lebac koji niko ne vidi,,!!?? hahahahhaaaa,,!! ;-))

R Srpska

16.08.2013. 07:16

Sve je ovo lijepo zamisljeno. A ko ce da nas brani od bijele kuge? Tu ni hiljadu aviona ne pomaze. Ne treba nas vise niko da napada. Pobjedjujemo sami sebe neradjanjem. Sandzak puca od islamskog nataliteta, ali da se ne mijesam, oni su "vasi". Silnih mijesanih brakova na bazi bratstva I jedinstva je u izobilju. Ovih Srpskih pogotovo u selima ni za lijeka. Nastavite tako braco preko drine I za 30 godina tim "silnim" migovima ce upravljati neko drugi pod zelenom zastavom.

Vucitrnac

16.08.2013. 07:48

Saradnja sa ruskom vojskom, koja je medju najmocnijijima u svetu, Srbiji mogu doneti samo koristi, tako da je ovo pokazatelj da je Srbija na mnogo visem nivou i u ovoj oblasti od kada je g. Vucic preuzeo resor koji se bavi bezbednoscu drzave, i po meni je steta sto je podneo ostavku na mesto ministra bas kada je Vojsku poceo da oporavlja!

Inspektor

16.08.2013. 07:50

Divno je čuti da država obnavlja svoje vojne resurse, jer bez stabilne i jake vojske nema ni stabilne i jake države koja će biti ravnopravan partner državama u svetu u svim oblastima

baunti

16.08.2013. 17:25

@Inspektor - @milan31 - Sta ti kazes za Svajcarsku? To je zemlja u kojoj je jos uvijek obavezno sluzenje vojnog roka, i u kojoj svaki gradjanin svoje oruzje nosi sa sobom kuci, uz odredjenu kolicinu municije. Vojne vjezbe se odrzavaju svakih par godina, i svi pozvani su obavezni da se jave. Rijetko ces u Evropi danas naci tako militantnu drzavu kao Svajcarsku. I? Da li im to smeta zbog necega?

Dragan

16.08.2013. 17:26

@Inspektor - Procitaj malo po netu kakvu vojsku Svajcarci imaju i koje avione koriste!!! mali nagovestaj (Leopard 2, Piranha, F/A 18 C/D.....)

Kristina SM

16.08.2013. 07:58

Vojska je temelj svake države i predstavlja garanciju da država neće biti predmet raznih ucena i potkusurivanja, zato će ovo ulaganje u vojsku Srbije imati dugoročne pozitivne efekte.Da je u vojsku ulagano na vreme ne bi nam se desilo bombardovanje 1999 godine, sreca sto smo se konacno opametili i shvatili da je vojska najveci stub jedne drzave

GAVRILO PETRIC

16.08.2013. 08:06

S obzirom da se u Srbiji dogadja sve ne vidjeno, ne iznenadjujeme da se planira da se kupi ne vidljivi avion. Samo me interesuje sa kim to Srbija planira da ratuje.

Wiseguy

16.08.2013. 10:28

@GAVRILO PETRIC - Ne planira da ratuje ni sa kim, nego jedan od uslova za ulazak u EU je da zemlja članica može da obezbeđuje sama svoj vazdušni prostor.

SMOKI

16.08.2013. 08:13

Ja i dalje mislim da takvi vazduhoplovi nama nisu potrebni. Nama trebaju sto savremeniji raketni sistemi za odbranu i eventualno raketiranje dalekih ciljeva. Da smo to imali na vreme nikada se zemlja ne bi raspala. Avion koji ima takve sposobnosti kao "mig35" nema gde na nasem nebu da pruzi maksimum. Vojsku treba opremiti najmodernijim naoruzanjem ali prikladnim i efikasnim za male teritorije poput Srbije.Moramo ponovo imati najsavremeniju "gerilu" i odbranu.

Dragan

16.08.2013. 17:28

@SMOKI - Bez uvrede druze ali ne lupaj. Izrael ima 200 modernih aviona a koliko je puta manji od Srbije?

SamoDaKazem

16.08.2013. 21:42

@SMOKI - Da, ali izraelska vojska je agresorska, Srbija to sebi ne moze da dozvoli, vojska je tu samo reda radi. A kad udje u NATO, bit ce topovska hrana tamo gdje Ameri nece da salju svoje vojnike.

Dragan

17.08.2013. 00:46

@SMOKI - Ja samo komentarisem gd na nasem nebu avion mig 35 nema gde da pruzi svoje mogucnosti. A to ima veze sa velicinom zemlje i dao sam kao poredjenje Izrael koji je mnogo manji od srbije.

iskren

16.08.2013. 08:39

Ekonimski i vojno se povezati sa Rusijom.A da je srece i politicki! Na duzi rok to nam je spas! Od EU nema nista uprkos ovom sporohodnom "priblizavanju" po veoma skupoj ceni. Ne moze se vise sedeti na dve stolice. Ili dza ili bu!

SamoDaKazem

16.08.2013. 08:46

Da, da, dace... a da Srbija udje u NATO, ovi dobiju podatke th MIG-ova? Pa nisu ni Rusi toliko naivni. A drugo, jedno je tako nesto kupiti, ali treba to i odrzavati i za to treba KADAR, a ne partijski vec tehnicki, a on se sa tri povecala moze po Srbiji da trazi.

Dragan

16.08.2013. 17:30

@SamoDaKazem - Americka vojska poseduje Mig 29 avione i sluze za obuku njihovih pilota. Kupili su ih od Rusa tako da ta tvoja prica ne pije vodu nikako!

SamoDaKazem

16.08.2013. 21:39

@SamoDaKazem - Da imaju - imaju, ali ne ovu verziju. Ali, nisu ih dobili od Rusa, vec od Nemaca i Poljaka.

Rastko T

16.08.2013. 21:39

@SamoDaKazem - (1) US Army se sa MiG-29 upoznala posle ujedinjenja 2 Nemacke, 1990-1991. Ti avioni iz bivse RV DDR su uvedeni u naoruzanje RV SRN i dugo su bili u upotrebi. (2) SAD su od Moldavije kupile 20-ak (?) MiG-29 negde polovinom 90-ih. (3) Nevezano za tvoju poruku ALI bitno za opste znanje - za PVO radare koji rade u metarskom talasnom opsegu NE POSTOJE nevidljive letelice. Onaj "nas" F-117 je otkriven sovjetskim radarom P-12 Jenisej. ('54-'58) a pracenje i navodjenje su uradjeni radarima uz SAM-3.

Оркански висови

16.08.2013. 08:50

Ко кога овде лаже? Овај наш нас, Руси Амере, Срби НАТО или не знамо шта су се договорили Руси и Амери? Ми купимо авион, Амери нам поруше аеродром и после пар година дођу да истопе гвожђе у смедеревској железари. И ко ће да се бори? Срби су постали пацифисти.

zlatko

16.08.2013. 08:59

Ovo je još jedan dobar znak da se počinje više obraćati pažnje na Vojsku Srbije, čiji je ugled narušen prethodnih godina.

VukSan

16.08.2013. 09:03

Uliva poverenje, ali ipak krajnji osećaj razočarava, jer je poznato da je dobijanje rata potpuno zavisno od političke volje. Šta vrede svi napori, sve žrtve, slava srca i oružja kada grupa polupokretnih moćnika iza zatvorenih vrata, u dimu cigareta i piću odlučuje o sudbinama čitavih naroda i država...

nino

16.08.2013. 09:06

ekstra,jedva čekam da slete na Batajnicu.... jedino me muči pitanje dal su to avioni koji su bili namjenjeni Indiskoj ratnoj mornarici....

vuk

16.08.2013. 09:26

vec smo debelo platili nevidjlive autoputeve, zgrade, projekte, sto ne bi kupili i nevidljive avione?

mitrovic d ilija

16.08.2013. 09:32

JASNO NEKOLIKO VAYDUHOPLOVA YA KONTROLU VAZDUŠNOG PROSTORA SU NEOPHODNI. kojem idiotu pada na pamret da srbija ima neprijatelja i kome je cilj trka u naoružanju na balkanu. cilj srpske vojske treba da bude mir i to je najveći nacionalni interes. kome to još u vvadi nije jasno da se nijedan mir nemože održavati nagomilavanjem naoružanja ili bojevom municijom. treba li da vam to gospodo nacrtam . mir čuva isključivo zadovoljan narod. hvala

panter

16.08.2013. 10:17

@mitrovic d ilija - Komentar je na mestu, ali to vazi za mir u zemlji. Neprijatelja sa strane to ne zanima. A imamo ih puno, samo su se pritajili. Sve nase susedne zemlje imaju pretenzije na srpske delove zemlje.

Zokakoka

16.08.2013. 10:54

@mitrovic d ilija - To je utopia. A zapad to uopste nece dozvoliti da bude na balkanu mira kamoli neki jaci standard i da ljudi dobro zive. To se ne poklapada financijskim kapitalizmom zapada. Mozete verovati. Ja sam na zapadu ceozivot i evropski put je glupost. Na popularno pitanje zasto mi ne dodjemo onda u srbiju!? Pa zato sto nema konkretne ekonomske politike i zato sto jedan vucicrazvlaci pricu o njegovoj pravdi borbi protiv korupcije. To je EPP. To se zuzbija na drugim mestima.

Bojan

16.08.2013. 10:57

@mitrovic d ilija - Mir se ne cuva cvijecem vec jakom i sposobnom vojskom koja treba da bude faktor odvracanja. A kojem idiotu pada na pamet da Srbija NEMA neprijatelja!? Sad su to potencijalni protivnici ali u odredjenim okolnostima rascerupali bi Srbiju kao lesinari, Albanci, Hrvati, Madjari.. Svi bi oni uzeli svoj dio kolaca. Zato je potrebna jaka vojska. Naravno, sve u skladu sa mogucnostima drzave.

mihailo

16.08.2013. 11:09

@mitrovic d ilija - Zadovoljan narod cuva: Zdrava voda, zemlja, hrana, nafta i gas i to da je JEFTINO a kad svoga nema onda otimaj ovako ili onako tamo gde ima i imas svoj zadovoljan narod. To je jedno jedino pravilo medjunarodnih odnosa. Znaci moras biti spreman da se branis ili te nema. Srbi i Srbija treba samo da pogledaju zadnji 100 godina unazad i sve je jasno ko dan i jos je jasnije da nasi pacifisti i mondijalisti danas glume svoje uloge za bedan strani honorar. Pa ko je ovde blesav ?

mitrovic d ilija

16.08.2013. 13:09

@mitrovic d ilija - samo jedna zemlja iskazuje pretemzije, a ona se ne računa.

mitrovic d ilija

16.08.2013. 13:21

@mitrovic d ilija - Ja sam srpski radikal, ne vučić i kad vučić za 11o dana pokaže nemoć madaje ova vlada već tu šansu iskoristila ostavku će dati premijer, vućići neće morati, ove mašna tašna stranke neće imati koalicione partnere. vlad će formirati radikalniji radikal od šešelja, i njemu neće moći da popuje vučić., što se tiče vojske nisam neznalica, ekonomski interesi kapitalista svih bojapostoje ipostojače to nije ništa novo. postoji neki razlog da srbija ne bude razvijena .

mitrovic d ilija

16.08.2013. 13:37

@mitrovic d ilija - Ja sigurno nisam.kako kažeš blesav ja sam genijalan dokazano,. to su propagirali i svi balkanski politićari 90-tih godina, predsednici republika i pokrajina ime im nije vredno spominjanja u novostima. propagirali su pusku o rame pa hajd u pljačku i krvoproliće. Pa sad nijedan narod na balkanu nije zadovoljan ja ovde nemam honorar. pišem iz ubedjenja, na bazi znanja i ličnog iskustva

Jole

16.08.2013. 10:35

Verovatno je cilj pregovaranja Vucica sa rusima bio da zaposli remontni zavod u Batajnici, a avioni su i ovako neophodni.

komentarac

16.08.2013. 10:35

pa nije nista novo za srbiju i narod ide ulicom i niko ih ne vidi viditeli koliko mrtvija ima skoro svaki dan znaci u srbiju niko nikog ne vidi super srbi ne vidljivi

komentarac

16.08.2013. 10:37

srbiju dolaze i prolaze samo nevidljive stvari oj majko moja sve je nevidljivo sutra ce zgrade da se ruse niko to ne odrzava puteve i ostalo ali je opet ne vidljivo a ti avioni nemaju mesta u srbiju da lete jedino na sinama da ih ugrade ali onda su vidljivi i ne moze

Dragan

16.08.2013. 17:34

@komentarac - Odakle vam ideja tebi a i ostalima da u Srbiji nema mesta da lete ti avioni???? Pogledajte mapu Izraela i koliko je on manji od Srbije a ima 200 modernih aviona!!!! Batalite vise tu pricu da nemaju gde da lete!

milan31

16.08.2013. 10:40

ljudi umiru od gladi (nedavno majka i sin),a vlada hoce da izigrava vojnu silu. ....narode opasulji se.....ko vas vodi.

mix

16.08.2013. 11:50

@milan31 - zar ti mislis da nece biti ratova vise hoces svi da nas gaze kao sto su dosad,bez jeke vojske nema jake drzave.

emirati

16.08.2013. 10:42

@ - Sistem S- 300 ako kupi vladajuca stranka glasacu za njih do kraja zivota.Da smo imali samo tri komada,nebi smeo NATO da nas napadne !!

OptimusPrime

16.08.2013. 11:03

MIG-35 i MIG 37 ( najnoviji iz porodice Migova ) su napravljeni na platformi 29, imaju bolje performanse, radar sa većim dometom , navodno do 200 km ( ali za Ruske snage ) , nešto su sa indijcima zeznuli, pa im dali onaj do 60 km :-).Govorimo o poboljšanoj verziji Mig-29

Herc

16.08.2013. 11:04

Koliko god mirnodopska politika da se vodi,uvek treba biti i spreman na čuvanje suvereniteta. Nabavka ovih aviona je očigledno konkretizacija Vučićeve nedavne posete Moskvi.

natali

16.08.2013. 11:12

Nabavka ovog aviona je dobar potez, jer svaka ozbiljna država mora da radi na modernizaciji svoje vojske.

mire

16.08.2013. 11:25

Gospodin Vučić je, od kada je na mestu ministra odbrane, počeo da radi na povratku ugleda Vojske Srbije, koji je žestoko narušen u vreme ministovanja Tadića, Davinića i Šutanovca. Nabavka ovog aviona bi bila još jedan doprinos povratku ugleda Vojske Srbije, kako u svetu, tako i među građanima Srbije.

Prishtina

16.08.2013. 11:39

Pitam se kome se to Srbija plasi danas? Hrvatima, albancima, rumunima ili bugarima? Sve komsije neprijatelji. Bas dobro, umesto da Srbija ulaze u ekonomiju i povecanje standarda Oni to da ratuju u buducnosti. Ko trazi taj i nadje, mozda bude rat dok radikali i nacionalisti vode tu drzavu.

bgd

16.08.2013. 11:47

@Prishtina - a ko tebi iz Pristine vodi takozvanu drzavu ?! Narko dileri, ubice, kriminalistički sljam... E pa od takvog sljama se jedna ozbiljna država mora zastiti. Da, uzurpirali ste tudju teritoriju i kadtad ćete je morati vratiti vlasniku... Pozdrav Prištinac i malo više gledaj u "svoje" dvorište !

joca

16.08.2013. 11:49

@Prishtina - za albance si u pravu, za hrvate nisi jer iako se ne mirisemo nit imaju sa cim da nas napadaju nit zele, rumuni su nam prijatelji uvek bili a sa bugarima nemamo ama bas nikakva sporenja, pride si zaboravo madjare sa kojima teoretski nismo nikad ni bili u ratu a oni su veoma civilizovan narod za razliku od nekih, crnogorci su nam braca iako su vas priznali kao i makedonci, tako da ostajete samo vi, mali, slabasni, nepriznati koji opstajete od pomoci drugih, tako da je prpa ocekivana...

Prishtina

16.08.2013. 12:12

@Prishtina - Ako Srbija nema neprijatelje cemu onda ti skupi avioni? Sa albanske strane nema opasnosti, mi ionako nemamo tesko naoruzavanje, ali nemojte kriti da se vi plasite hrvata, oni su vam zrno u oko. I nesto strasno imate vi srbi na umu: albanci i hrvati su vam istorijski neprijatelji, tako ce bar jos najmanje 300 godina biti dok vi vodite istu politiku.

Ronin

16.08.2013. 14:22

@Prishtina - Bez jake i moderne vojske može svako da nam preti i da nas zavlači, tako da podržavam ovaj vid jačanja naše vojske.

kasapi 1987

16.08.2013. 11:41

Nek se samo kupuje,nek naša vojska jača, i da se osiguramo kao vojna sila broj jedan u regionu..

sMile

16.08.2013. 12:18

@kasapi 1987 - Vojna sila,,!!???? hahahahaha,, kad je vreme za okrsaj, uhvati se tutanj kao stampedo,, obarate svetke rekorde u bezaniji,,!!hahahhahaaa,,!! vojna sila,,!! ;-))

mali oglasi

16.08.2013. 12:02

U neku ruku jeste nevidljiv - vidis neku skalameriju, a ne pada ti na pamet da je to avion. Prodajem i ja modernizovanu Ladu Samaru (srafovima sam fiksirao GPS telefon i sada je to Lada Navigator M3 - ovo M3 znaci da tri putnika mogu da se smeste bez bojazni od raspada). Zainteresovani rusofili neka mi se jave.

sumo rvac

16.08.2013. 16:26

@Dusan - A obradjujes li ti zemlju kada si tako pametan ili sedis kuci i filozofiras

pitanje

17.08.2013. 08:00

@Dusan - Slazem se sa predlogom. Samo jedna mala ispravka-poljoprivredna avijacija ali ne za prskanje hemije vec organizovanja protugradne odbrane.

erdogan

16.08.2013. 12:41

Biće to pravo osveženje za srpsko vazduhoplovstvo, koje je godinama propadalo kao i čitava vojska, treba nastaviti sa ovakvim potezima, i Vučić će raditi na tome iako neće više biti ministar odbrane.

xalol

16.08.2013. 12:59

Bez jake vojske nema ni jake ni stabilne države tako da apsolutno podržavam nabavku ovakvih aviona!

odlična kupovina

16.08.2013. 13:05

Šest po šest i "trista" po "trista" i jednoga dana kako bude jačala ekonomija, opet ćemo imati RV i PVO za poštovanje!

seljačina

16.08.2013. 16:02

@odlična kupovina - RV Ipvo je i bila za poštovanje. pripadnici tog vazduhoplovstva nisu nosili ni perorez kad su u gradu a niko nije smeo da ih izaziva. najlepša je bila golubija boja a tada smo takodje imali migove kliko mene služi sećanje počelo se leteti pre sedamdesete godine, to su ovi što posle 40 godina idu u rashod samo se sad ne zovu RV i PVO

seljak LA

16.08.2013. 13:07

Palite masu sa tim avionima, a kad treba da se odrzavaju onda cete da kukate, kako je to skupo tipicno za Srbe oce ono a da im ne ono, odrzavate li kao treba one sto imate po hangarima, prica za seljake. Pridruzujem se ovoj 26-orici. Kako vam izgledaju trpeze kad ocete avione, pitanje za ovih 489(ne)pismenih citaoca, a Vucica bih pitao kad ce da sredi Beograd od onih srusenih zgrada pre frtalj veka,a tamo planira(gluposti) hotele pored dunava i neznam sta jos, poljprvreda je O. imam jos al....

Dragan

16.08.2013. 17:47

@seljak LA - Da je bilo problema u odrzavanju aviona bilo je da se ne lazemo ali nadamo se da ce se nesto promeniti posto smo dotakli dno po tom pitanju. Valjda i to jedan od razloga zasto se kupuju novi avioni koji su neophodni za zastitu vazdusnog prostora. Lakse odrzavati i jeftinije odrzavati nov avion nego krpariti stare. To je isto ko i sa autom. Nisu ljdui mutavi kad menjaju auto na svake 4-5 godine. Mozda deluje da je skuplje ali u stvari je jeftinije.

SRB-IN

16.08.2013. 19:08

@seljak LA - zasto svi zaboravljaju nezapamcene sankcije kojima je srpski narod bio izlozen...takve sankcije danas nema ni Juzna Koreja, koja je navodno prijetnje opstanku vrste... islo je dotle da ni u sportu nismo mogli ucestvovati...Srbiju su sankcionisali a srpski narod istrijebljivali sirom bivse YU...danas citamo da je bilo je zlocina na sve strane...mi izbaceni iz UN...nezabiljezeno u istoriji, a tek sta su o nama govorili,e to svijet nije vidio...zaboravljate braco, ono sto se ne smije zaboraviti.

komentarac

16.08.2013. 13:07

pa kolko vas osta srba i ko ce za 30 godina da ratuje vi srbi odoste sa kugle jer vasa starost se zna kakva vojska i kakvi ratovi vi samo o ratovima pricate a poznati ste svaki 50 godina da ste u ratu i tu ste u pravu i zato 20 godina ste bez rata i jos 30 i eto ali za neku srecu nece biti vise srba koji ce da ratuju izumreli a normalan narod nece rat nego zivot koji ga sleduje umesto da se prica o lijepom razvoju srbije kako da izgleda vi pripremate rat hahaha vi ste bas srbi

seljačina

16.08.2013. 15:46

@komentarac - jel si glup il si zlonameran, no srba će sigurno biti. srbi su ti omogućili da objaviš komentar protiv srba. pa vidiš da smo i tolerantni i da imaš pravo na svoje mišljenje a ja mislim da si malko previše drzak, mentalno prilićno ograničen pa bi ti savetovao da malo manje blatiš srbe a da ispred sebe staviš ogledalce. ima ono da ti kaže srbi su vrlo pametni. najpametniji na planeti i oni će rešiti krizu svetske ekonomije u miru a ne u ratu. i ja imam pravo na mišljenje.

Dragan

16.08.2013. 17:43

@komentarac - Srbija nema vojsku da bi ratovala vec da bi se branila. Kapiras? To je velika razlika.

Filatov

16.08.2013. 13:09

Sviđa mi se izbor MiG-ova za srpsku vojsku jer to daje nadu da će vrhunac saradnje sa NATO biti Partnerstvo za mir i ništa više od toga!

Zabolocki

16.08.2013. 13:12

Sjajan avion po povoljnoj ceni, koga će slediti još bolji raketni sistemi i što je najbolje nijedno od toga nije zapadne proizvodnje!

Stanoje B.

16.08.2013. 13:16

Bilo bi lepo i mnogo korisno za Srbiju da se ostvari saradnja na uslužnom remontovanju MiG-ova za treće zemlje i sigurno bi ojačalo našu avioindustriju uz eventualnu saradnju sa Emiratima na razvoju novog borbenog aviona!

komentarac

16.08.2013. 13:16

srbe ne vidi niko i oni avione takve kupuju bas ste vaske jer i vaske je tesko da vidis ali ih trebas istrijebit i tako se srbi polako istreblju polako ali sugurno bog vidi te ratnike i tu samo on moze da im pomogne sto pre da nestanu sa ove kugle hvala ti boze jedva cekam taj dan

aca

16.08.2013. 14:28

@komentarac - hahahahahaha Kakva žalosna nemoć !!! Polako bre čoveče, nemoj da mrziš i da se se nerviraš toliko - šlogiraćeš ! .... hahahahahahahaaaa Ma, misli pozitivno, evo znaš šta - bacaćemo ti bobmbone iz aviona, ali ti da nam odozdo pevaš ono staro '' .. aviooone baci mi bomboneeee ...'' Doduše teško ćeš išta videti, ali ti osluškuj.... Ajde, pa mozda i od tebe jednom bude čovek - ko zna ? ... hahahahahahahaaaaa

sumo rvac

16.08.2013. 16:24

@komentarac - Ovoga treba tuziti za nacizam i podstrekavanje mrznje,to je lako, redakcija ima njegovu adresu i lako ga je naci.

Thor

16.08.2013. 13:25

Ovo me i te kako raduje, jer pre svega naša vojska će ovakvim postupcima vratiti svoj ponos i čast a time i naša država.

daniela

16.08.2013. 13:35

Dobro nam je vojska i ovakva kakva je kada vidimo ko su bili ministri odbrane u prethodnoj deceniji. Srbija je samo zbog afere "satelit" i potpisivanja štetnog ugovora od strane tadašnjeg ministra odbrane Davinića, morala da plati odštetu od 35 miliona evra, a jedan ovakav avion košta oko 20 miliona evra, što znači da Davinić nije napravio ovu brljotinu sa Izraelcima, Srbija je od tih para koje je morala isplatiti Izraelcima mogla kupiti skoro dva ovakva aviona.

13356443

16.08.2013. 13:35

Pohvale za vicepremijera Vucica, dok je bio ministar odbrane dosta je uradio za boljitak nase vojske, zahvaljujuci njemu posle 20 godina nabavljaju se avioni.

Odin

16.08.2013. 14:02

Ovo je zaista jedna dobra vest, i mislim da će ovo podići moral u vojsci što nam je uvek potrebno.

из главе

16.08.2013. 15:03

осим ниске цене треба их купити јер ћемо их платити воћем и поврћем за које нам Русија не намеће тамо неки ССП ... и обавезно враћање редовног служења војног рока и држања ратних резерви

Vld

16.08.2013. 16:59

@из главе - Rartne rezerve još uvek postoje, makar na papiru. Za vojsku se slažem, makar 6 meseci ili makar samo obuka od bar 3 meseca. Red, rad i disciplina nedostaje ovoj zemlji, kao i poštovanje znanja, vrednoće i požrtvovanosti, uzajamno razumevanje i poštovanje tuđeg (drugačijeg) mišljenja takođe.

djordje77

16.08.2013. 15:09

pocinje se sa realizacijom onoga o cemu je vucic govorio pre nekoliko meseci.prakticno,posle toliko godina,konacno je neko poceo da brine o vojsci.

Anunaki

16.08.2013. 16:31

@djordje77 - O vojsci se moramo brinuti, jer samo tako možemo garantovati suverenitet svoje države sa jakom vojskom, drugačije nikako.

Wasaby

16.08.2013. 15:58

Ovo je verovatno samo početak opremanja naše vojske i modernizacije i smatram da je ovo jako bitno ako želimo da imamo jaku državu.

GALEB BIIJELI

16.08.2013. 16:23

Predložit ću našemu ministru obrane zajedničku svojinu aviona naših i vaših. Time se učvršćuje mir- vi kupujte,a mi ćemo napola raspolagati i voziti. Mislim da je o.k.

nijebastako

16.08.2013. 20:34

@Vld - Da smo imali makar 20-tak ovakvih aviona i dobar PVO...mozda nas ne bi ni bombardovali.Jeste 20 mala cifra,ali seti se da nam nisu ni zvanicno objavili rat,tako da bi svoje gubitke teze pravdali u svojim zemljama.A rizik po njih bi bio veci!!!

FERID ABDIC

16.08.2013. 21:11

@Vld - Ma,da ne ostanu ovi MIG-ovi nevidljivi za nase vazduhoplovstvo na kraju. Ipak da kupimo mi tu farbu i prefarbamo nase postojece avione i ucinimo ih koliko toliko manje vidljivim.

Vld

16.08.2013. 16:57

Jaku vojsku ne čini naoružanje (mada je dobro imati ga), već ljudi. Dobra organizacija, a ne avioni. Da smo ih imali 99-te, nebi nam pomogli, jer su ih oni imali 300 puta više. Da smo ih imali 14. ili 41. godine, isto. Dobar sistem PVO i radara bi nam mnogo više značio.

IvanGrozni

16.08.2013. 18:58

@Vld - Vld@ Reče i osta živ.U 21.veku boj i te kako bije svetlo oružje, a ne samo srce u junaka.

Динаполис

16.08.2013. 17:12

Драго ми је пре свега што ће наше ваздухопловство обновити возни парк, новим и функционалнијим авионима, после више деценија, а то значи да ћемо имати сигурнији ваздушни простор. Све то требамо захвалити доброј организацији и раду министарства одбране, на челу са Вучићем.

dunja

16.08.2013. 17:21

Pocelo je opremanje vojske,sto je izuzetno bitno za jednu zemlju.Vucic je to obecao i naravno ispunio.

Bucko Irig

17.08.2013. 00:53

Sa Vučićem na čelu, ova država sve više liči na jednu pravu, evropsku, uređenu državu!

Bucko Irig

17.08.2013. 00:54

Vučić ispunjava sve što je obećavao pre nego što će doći na vlast. Ovo je samo jedan od mnogih realizovanih projekata.

Beki Blumvud

17.08.2013. 08:19

Kapital Vojske Srbije se uvecava otkad je Vucic ministar odbrane. To je za svaku pohvalu. Ranije se sve zivo prodavalo.

Mali Perica

17.08.2013. 12:06

Bolje novi MIG nego reparirani radioaktivni vojni otpad kao poklon vlade SAD.

Svirač

18.08.2013. 20:29

POsle niza godina uništavanja vojske sada je počeo process njene obnove napokon.