Selaković: Vanredni izbori nisu isključeni

Predrag VASILJEVIĆ

18. 07. 2013. u 21:30

Ministar pravde o rekonstrukciji Vlade, briselskom sporazumu i borbi protiv korupcije: Moguća je zamena resora između stranaka

MINISTARNikola Selaković koji je u javnosti označen kao „siguran“ za ostanak i u rekonstruisanoj vladi, kaže za „Novosti“ da se sada prvi put u srpskom višepartizmu uvodi princip političke odgovornosti - da funkcioner koji nije postigao očekivane rezultate mora da bude promenjen.

Kao član Predsedništva Srpske napredne stranke, Selaković poručuje da ni ova, ni svaka buduća vlada ne sme da se uljuljka posle početnih uspeha jer je Srbiji potrebna stalna aktivnost, dinamika i neprekidno reformisanje.

* Vaši koalicioni partneri kao da ne pokazuju isti entuzijazam za najavljene kadrovske promene...

- Ne čudi činjenica da oni nisu baš oduševljeni idejom temeljne i duboke rekonstrukcije. Bili su i u nekim prethodnim vladama u kojima ovakvog suštinskog pristupa rekonstrukciji nije bilo. Ustalilo se mišljenje: „Kad uđem u vlast više niko ne može da me pomeri iz fotelje do sledećih izbora“. Taj naopaki rezon više ne sme da važi.

* Šta ako URS ostane pri stavu da su svi njihovi članovi vlade zadovoljili?

- Ne verujem da postoji neko ko može da izađe pred građane i kaže: „Svi moji su radili dobro“. Ne znam koji promil građana bi to mogao da podrži. Ja ne podržavam. Kada SNS predloži listu više od dvadeset ministara, pomoćnika, državnih sekretara i direktora javnih preduzeća, očekujemo isti pristup od ostalih.

* Koliko je realna zamena resora između stranaka koalicije ili čak podela nekih ministarstava?

- Faktički, veoma je moguće da do toga dođe. Na stolu je sve što će doprineti boljem radu vlade, većoj efikasnosti i što će poboljšati političku klimu u zemlji.

* Hoće li se pregovarati i o rokadama na premijerskoj funkciji?

- Ta tema zavisi od lidera u koaliciji. Videćemo kojim putem će krenuti pregovori. Naravno da bih ja kao čovek iz SNS voleo da predsednik moje stranke bude i predsednik vlade. Ali, imamo potpisan koalicioni sporazum i delujemo u njegovim okvirima.

* Postoji li mogućnost vanrednih parlamentarnih izbora ukoliko do 27. jula ne bude dogovora o rekonstrukciji?

- Ne mogu sa sigurnošću da odgovorim ni da će biti ni da neće biti vanrednih izbora. Ta mogućnost uvek postoji.

* Da li je tačno da su SAD i EU tvrdo protiv izbora jer im je najvažnije da se implementira sporazum sa Prištinom?

- Uz puno poštovanje prema našim partnerima i prijateljima, građani Srbije i politički akteri u našoj zemlji su ti koji odlučuju kada će biti vanredni ili redovni izbori.

KRIVIČNE PRIJAVE * Kakvi su rezultati Direkcije za upravljanje oduzetom imovinom?
- Posle kadrovskih promena, rad je znatno poboljšan. Postoje osnovi sumnje da su bile brojne nezakonitosti u radu bivšeg rukovodstva Direkcije, ali i nekih državnih organa. Direkcija je zaključivala ugovore sa poverenicima koji su u njeno ime, a bez kriterijuma, upravljali oduzetom imovinom čija je vrednost nekoliko miliona evra. Zaključivani su i ugovori koji su sve samo ne u skladu sa zakonom, a koje je odobravalo Republičko javno pravobranilaštvo, koje se bavilo samo formom tih ugovora, ali ne i njihovom suštinom. Već su podnete krivične prijave protiv odgovornih, a mislim da će ih biti još.

* Može li se reći da će budući sudovi na severu Kosova pripadati pravosuđu Srbije?

- Dogovoreno je da 1. septembra započne sa radom mreža novih sudova i tužilaštava u skladu sa briselskim sporazumom i planom za implementaciju. U severnoj Kosovskoj Mitrovici biće osnovano odeljenje Apelacionog suda koje će zameniti sadašnji Viši sud. Imaćemo čitavu mrežu osnovnih sudova i tužilaštava u opštinama sa većinskim srpskim stanovništvom. Sve te institucije treba i moraju da se smatraju delom pravosuđa Srbije.

* Kako kad ti sudovi neće primenjivati zakone Srbije nego Kosova?

- Ali ni 1988. nisu primenjivali zakone Srbije, ali su bili deo našeg pravosudnog sistema. Cilj je da se formiraju organi koji će biti priznati od svih, a da Srbi na KiM dobiju efektivnu zaštitu svojih prava. To će biti garant za ostanak i opstanak našeg naroda.

* Postoji li opcija da Srbija ne implementira sporazum do decembra i da ne započne pregovore sa EU u januaru?

- Zbog dubokog nepoverenja između Srba i kosovskih Albanaca izuzetno je teško primeniti briselski sporazum. Ali, Srbija je jasno stavila do znanja da će na tome raditi maksimalno posvećeno. Pregovori će početi do kraja januara.

* Vaše ministarstvo prvo ulazi u te pregovore sa poglavljima o vladavini prava, pravdi i bezbednosti...

- Sa tim poglavljima se pregovori i otvaraju i zaključuju. Važno je da izgradimo efikasne institucije koje će svima omogućiti pravnu zaštitu. Pravna sigurnost je preduslov i za ekonomski razvoj. Zamislite da tranzicija nije počela privatizacijom nego reformom pravosuđa. Nikada ne bismo imali ovako visok nivo kriminala u privredi. Pregovorima sa EU, nepovratno ulazimo u sistem nadzora građenja institucija.

PREGOVARAČ KAO IGUMAN STEFAN * Pominjani ste u javnosti kao mogući glavni pregovarač sa EU. Koliko je realno da vas izaberu na tu funkciju?
- Kada odlučite da se bavite politikom morate da budete spremni na sve moguće izazove. Znate kako kaže iguman Stefan u „Gorskom vijencu“: „Što god dođe, ja sam mu naredan“. Dakle, sve što je časno, zakonito i u interesu države i građana, mora da bude i zadatak svakog političara.

* Vicepremijer Vučić je naveo da neki slučajevi iz klasičnog kriminala čame u sudskim fiokama već osamnaest godina, što nije baš evropski...

-Nacionalna strategija za reformu pravosuđa i akcioni plan doprineće da iskorenimo te anomalije u narednih pet godina. Nedopustivo je da imamo nerešene slučajeve koji su doživeli „punoletstvo“.

* Koliko će usvojena strategija za borbu protiv korupcije doprineti da taj posao bude još efikasniji?

- Ona pokriva sve elemente društva u kojima je korupcija prisutna i moguća. Za potpuni uspeh potrebna je potpuna posvećenost svih ministarstava i svih aktera u društvu. Postojaće i stalni nadzor Evrope i ko ne bude primenjivao strategiju predstavljaće prepreku na putu ka EU. Ta prepreka će morati da bude uklonjena.

* Zašto se kasni sa novom mrežom sudova u Srbiji?

- Taj rad su praktično zakočili briselski pregovori i to je politička okolnost na koju nismo mogli da utičemo.

KANCELARIJE PRAZNE ZATVORE

* Hoće li srpski zatvori biti rasterećeni kada se prošire kancelarije za izvršenje alternativnih sankcija?

- Te kancelarije su budućnost u izvršenju krivičnih sankcija, a u proteklih godinu dana njihov broj je povećan sa sedam na 15. Ljudi koji se osuđuju na kratke kazne zatvora najviše koštaju budžet. Potrebno im je odrediti alternativnu sankciju, kao što je rad u javnom interesu. Cilj nam je da svako sedište Višeg suda dobije i tu kancelariju.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (159)

Olga

18.07.2013. 21:35

Pa šta će se izborima promeniti kada je sistem ostao isti?Ni jedna vam institucuja ne funkcioniše sve je u raspadu.

Kotur

19.07.2013. 11:00

@Olga - Vučić insistira na tome da se ova rekonstrukcija ne završi samo na zameni pojedinih ministara, već i direktora javnih preduzeća, državnih sekretara, pa čak i funkcionera na lokalu. Ovako temeljna rekonstrukcija u prethodnoj deceniji nije bila praktikovana u Srbiji, i to je još jedan od razloga zašto je Srbija došla do ivice bankrota.

kafu mi draga ispeci

18.07.2013. 21:58

Ta ideja se ne uklapa u demokratske procese, a najmanje da podcenjujes nekog javno, to je suprotno od konvencije o ljudskim pravima, ne poverenje se ispoljava celoj vladi, a praksa u civilizovanim drzavama je da ministar preda ostavku dobrovoljno pre nego sto se ispostavi nepoverenje.

GORAN

19.07.2013. 09:07

@kafu mi draga ispeci - Zbog tih vaših ludila o zaštiti ljudskih prava koje su još u stara vremena smislili prevaranti za naivne,da nas mi ispaštamo,ali znaj to će se promeniti vrlo brzo.

vlast sa takvim karakterom niko ne zeli

18.07.2013. 22:12

Srbija ima dobar razlog da ce imati probleme sa finansijom, drzavi vrh ne ulaze u narod vec u svoje licne interese i potrebe. Ne razmislja trezvene i ne postuje EU familije odluku.

Kotur

19.07.2013. 10:59

@ vlast sa takvim karakterom niko ne zeli - Први пут у нашој историји владајућа странка се критички осврће на свој рад. Ова земља има будућност са оваквим људима. Није важно да ли је премијер или не гос.Вучић вуче ова кола звана Србија уз "велико брдо" са пуно добрих резултата а народ то види.

Dragoje Ostojic

18.07.2013. 22:43

Mozda bi bilo i dobro da dodje do izbora i da se ovaj narod oslobodi nekih politickih privezaka kao sto je Urs na primer.

VENDOKSIN KAPI

18.07.2013. 22:46

Tako i treba pa ne moze samo jedna stranka da menja ljude, a ostali da se prave ludi ako necete da menjate idemo na izbore i resen problem. Da pred Srbijom nije veliki posao kada je rec o EU mislim da bi se odrzali izbori, ovako bice rekonstrukcije.

Mia

18.07.2013. 22:46

Temeljna rekonstrukcija i ovakav preokret u politici je cini mi se istorijski. Naravno da ministri i drzavni sekretari moraju da shvate da nisu nezamenljivi, ali ovakav stav mislim da nemaju drugi koalicioni partneri. Ovo je, koliko vidim stav samo SNSa i vanredni izbori su, cini mi se, jedino resenje.

Bojan

18.07.2013. 22:46

Izbori su jedino resenje da se ucenjivaci i mizerne stranke iskluce iz Vlade. Dosta ih je Srbija trpela.

Zozana

18.07.2013. 23:09

Naravno da bi novi parlamentarni izbori najvise odgovarali Srpskoj naprednoj stranci, jer se njena popularnost najvise i drastivno uvecala. Nista im ne bi bilo za zameriti.

Zozana

18.07.2013. 23:11

Najbolje bi po sve nas bilo da bude novih izbora, jer bi Sns dobila apsolutno sve resore, pa bi Srbija napredovala u svim sferama. Ne bi nas kocile druge politicke opcije.

Zozana

18.07.2013. 23:11

Iako bi Sns bila najveci dobitnik na novim izborima, oni ipak, ispred svog interesa, stavljaju interes gradjana ove zemlje, svesni kakav bi to fatalan udarac na republicki budzet bio.

Kotur

19.07.2013. 10:59

@Zozana - Nece biti dovoljno da samo naprednjaci ozbljno pristupe rekonstrukciji,vidim izjave nekih drugih mnistara koji izricito tvrde da su najbolji u svom poslu a rezultata nigde,e to nije dobro,bice ovo zanimljivo pratiti.

Zozana

18.07.2013. 23:12

Smatram da bi izbora trebalo biti, jer bi Sns sa rezultatom koji bi imala, preuzela odgovornost za vodjenje zemlje na svim poljima, sto bi svima nama garantovalo napredak i prosperitet, kako na Evropskom putu, tako i unutar same drzave.

King Of Leon

18.07.2013. 23:13

Ministar Selaković je neko ko može da bude primer ostalima u Vladi, neko ko je toliko mlad, obrazovan i vredan, svojim radom je pokazao kako treba, i posle relativno kratkog vremena rezultati u njegovom resoru su vidljivi. Ovi stariji mogu da uče od njega.

Zozana

18.07.2013. 23:13

Ne razumem zasto SNS dozvoljava da ih, na dobrom putu kojim vode drzavu koce nerelevantni partneri, kompromitovani, neefikasni… Lakse cemo podneti finansijski udarac zbog izbora, ako znamo da cemo se posle toga mnogo lakse I brze preporoditi.

Zozana

18.07.2013. 23:13

Ako bi do izbora doslo, politicka situacija bi se u mnogome popravila, jer bi se znatno iskristalisala, sto bi bilo odlicno po sve gradjane ove zemlje. U poslednjih god dana se jasno pokazalo ko je ko, ko sta radi i ko koliko vredi.

VILJEMOVKA

18.07.2013. 23:15

Tako i treba pa ne moze samo jedna stranka da menja ljude, a ostali da se prave ludi ako necete da menjate idemo na izbore i resen problem. Da pred Srbijom nije veliki posao kada je rec o EU mislim da bi se odrzali izbori, ovako bice rekonstrukcije.

Dusan pravi

19.07.2013. 00:06

@VILJEMOVKA - Meni je nejasno zasto uopste SNS trazi rekonstrukciju kad tvrde da imaju 70% podrske. Treba odmah da sruse vladu i da traze izbore, pa da vidimo kojim se ciframa tacno pise tih 70%. Cetiri godine u opoziciji bi ohladilo svaku usijanu glavu.

Meda

18.07.2013. 23:15

U nastaloj situaciji od SNS-a se ocekuje da reaguje prvo tako sto ce da promeni garnituru clanova vlade koji dolaze iz redova SNS-a a onda isti pristup da ima i kod zahteva da i koalicioni partneri reaguju na isti nacin.Niko u Srbiji ne bi poverovao u marketinske poteze jer je situacija krajnje ozbiljna i to je valjda svima jasno.

tadja

18.07.2013. 23:17

Borba protiv korupcije! Ovaj slogan je postao mantra! Kao prvo dragi političari, vi uopšte niste smeli da dopustite da se korupcija implementira u naše društvo. Kao drugo, to je vaša obaveza da se borite protiv korupcije. A ne da sad kao berete nekave šugave poene na osnovu zakona koji ste trebali da poštujete.

Meda

18.07.2013. 23:19

Ako je u ovom trenutku najprihvatljiviji nacin promena taj sto ce se izvrsiti rekonstrukcija vlade to znaci rekonstrukcija koja ce biti izvrsena tako da to i zaista bude rekonstrukcija a ne neki marketinski potez za koji niko ozbiljan ne bi rekao da je uradjeno u interesu gradjana Srbije.Ako SPS i URS ne zele da izvrse ono sto se od njih ocekuje znaci da je jedini nacin da se nesto promeni da se ide na izbore i od izbora ne treba bezati jer je i to nacin da se i gradjani Srbije ukljuce u izbor.

Kotur

19.07.2013. 10:59

@Meda - Samokriticnost je odlika uspesnih ljudi, u ovom slucaju stranke kakva je SNS. Dok se druge stranke bore oko vlasti, oni su spremni da se odreknu svojih mesta, cak i ako su korektno radili na njima.

Sladjana

18.07.2013. 23:22

Bilo bi dobro da ministar da nalog da se sudu u Nišu prebaci novac za poslovanje, jer danas nije bilo sudjenja, iz zatvora nisu dovodili pritvorenike jer sud zatvorima duguje za gorivo. Sud duguje mnogo i ne samo sud u Nišu. Borba protiv korupcije u najavi, barem što se tiče sudova jer će struju da im seku, propala. Nisu u mogućnosti da rade posao za koji su osnovani.

D-ex

18.07.2013. 23:33

O cemu ovaj covek govori.Njegovo ministarstvo je najkorumpiranije,i ne treba da ceka nekakvu kozmeticku rekonstrukciju vec sam da podnese ostavku.A sto se kozmetike tice,pa valjda je svima jasno da pod plastom rekonstrukcije(koja nece uspeti) Vucic hoce izbore i apsolutnu(apsolutisticku) vlast .Danas je Srbija ocarana(zaista neznam cime),koliko sutra ce biti razocarana,i to savakako znam cime. Narode moj,glava je za razmisljnje a srce za nesto sasvim drugo!

jevgenija

19.07.2013. 23:13

@D-ex - Srbija moze samo da bude ocarana Vucicem i danas i sutra. Razocaranja smo imali dovoljno predhodnu deceniju.

Angelina977

18.07.2013. 23:38

Vanredni izbori suy jedno resenje da negledamo vise Dinkica i Dacicau vladi.

Jole

18.07.2013. 23:42

Nisu pozeljni ali ako pojedinci ne shvate da treba nesto menjati za dobrobit drzave onda svakako na izbore.

Jovana Dragicevic

19.07.2013. 02:10

@Jole - Smena rukovodecih, i Ministara i partijskih kadrova, trebala bi da postane uobicajena praksa ukoliko se pokaze da nisu zadovoljili odredjene kriterijume. Sve dok se ne uspostavi cvrsta, jednoobrazna Vlada koja nece brinuti o odnosima i nesuglasicama unutar iste vec o osnovnim drzavnim problemima i ciljevima i boriti se za njih jednoglasno.

Dexter

18.07.2013. 23:49

Kad svi postanu smenjivi onda će hteli ili ne morati da rade ako žele da sačuvaju radno mesto!

tine

18.07.2013. 23:51

Buduću rekonstruisanu Vladu očekuje mnogo rada, a očito je da mnogi od ministara nisu navikli na to, osim toga mnogi su tamo već godinama, što je proizvod sadašnjeg stanja u zemlji. Mislim da Vučić ima pravu sliku budućih obaveza i zbog toga insistira na rekonstrukciji. Neka ovo bude upozorenje svim ministrima da se odgovornuje odnose prema poslu za koji su plaćeni.

Kotur

19.07.2013. 10:58

@tine - Sasvim je normalno da svi clanovi SNS zele da njihov predsednik bude i premijer. Ali zelje su jedno, a realno sta je moguce i najbolje za Srbiju je nesto drugo. U svakom slucaju je veliki napredak na bolje da funkcioneri ukljucujuci i ministre makar za sada samo jedne stranke SNS su samokriticni i ne misle da bogom dani za sva vremena.

Kazablanka

18.07.2013. 23:55

Lepo rečeno da niko ne može izaći pred gradjane i reći : '' Svi moji su dobro radili''. Preuzimanje odgovornosti još uvek je strano kod naših političara i moraju da shvate da ih je narod birao i da narodu polažu račune za svoj rad.

ime

18.07.2013. 23:59

izbori su najbolje resenje.SNS se trudi da menja situaciju u zemlji na bolje a drugi im to uporno otezavaju.

Miroslav D.

19.07.2013. 00:13

Vucicu , ako koalicioni partneri nece da menjaju ove svoje koji ne rade dobro (a ocigledno da ih ima mnogo), onda da se ide na izbore.

Kotur

19.07.2013. 10:58

@Miroslav D. - Tako i treba mada mislim da pojedinci suvise licno dozivljavaju svoju najavu smene i sl. To je prosto jednostavan sled dogadjaja, dolazak novih a zamena neefikasnih. Nema tu puno filozofije. Srbiji trebaju vredni i predani ljudi koji mogu da pruze svoj maksimun u radu i zalaganju. Ovo je dobar pocetak koji obecava i uvodi nove vrednosti u nas sistem.

Glogovac

19.07.2013. 00:44

Znači ono o čemu se naveliko šuška najverovatnije će i biti,a to su novi izbori.Mora se doći do rešenja za brži i efikasniji rad vlade.Pa ako nema druge neka nam to rešenje daju novi izbori.

RHCP

19.07.2013. 00:59

Naprednjacima na svemu svaka čast stvarno, smenjuju ljude koje stvarno treba smeniti i zahtevaju od koalicionih partnera da urade isto, SPS svakako ima najviše ''materijala'' za smenu, evo videćemo, ali dobro je što se dešava rekonstrukcija.

Direktorka

19.07.2013. 01:07

Ljudi ja vama skidam kapu, tako treba da se vodi Srbija..Sve pokazujete delima tako da svi imaju nešto opipljivo, nešto čemu će verovati!!!!

Srbin 100%

19.07.2013. 01:31

Ako SPS i URS ne prihvate principe i kriterijume na kojima bi rekonstruisana vlada zasnivala svoju politiku onda ne vidim drugi izlaz sem vanrednih izbora

Ledomat

19.07.2013. 01:48

Po ko zna koji put se zamlacujemo praznim pricama. Jedino je SNS spremna da rekonstrukciju uradi na pravi nacin i temeljno, a ovi ostali hvataju krivine. Zbog toga i izbori jesu najbolje resenje, pa cemo mi odluciti.

Molitva

19.07.2013. 02:01

Daj bože da budu izbori! Da se konačno izbaci iz igre taj Dinkić, a Dačiću da se pokaže gde mu je mesto...

nana

19.07.2013. 10:50

@Molitva - Da tada bi se vidjelo gdje je kome mesto a dinkiću je izgleda nesto na nacionalnoj službi za zapošljavanje...čisto da vidi kako je

Kotur

19.07.2013. 10:57

@Molitva - 11:05pm Svako ko nije dobro radio mora biti smenjen, na kljucne pozicije moraju doci ljudi od poverenaj i kvaliteta... Doterali smo cara do duvara, jedino tako se mozemo izvuci!

Molitva

19.07.2013. 15:09

@Molitva - E tu bi bio najkorisniji! Bar ne bi mogao da zabrlja ništa...

Lenkica

19.07.2013. 04:10

Ovaj predlog da se analizira rad ministara,neverovatno je da se desava prvi put u Vladi Srbije-trebalo je odavno uvesti kao praksu,jer zasigurno funkcioneri nekih stranaka se ne bi uljuljkivali na funkcijama,ne cineci gotovo nista. Jos vise je zbrinjavajuce stoi nakon dopustenog produzenog vremena da realno i s dozom samokritike i smenama neradnika uticu na bolji rad Vlade,oni i dalje izlaze s ocenom-"Svi radimo dobo". SNS se ponasa ogovorno i previse tolerantno prema URS-u i SPS-u

DusankaC

19.07.2013. 05:21

SNS kao vrlo odgovorna stranka, i ako bi joj očigledno izbori išli u korist, ne koristi svoju popularnost i ne pribegava nečemu što bi ugrozilo ekonomsko stanje Srbije i njenih građana, te su pokušali da utiču i na lidere koalicionih stranaka da budu realni i zaista ucine analizu svojih kadrova-valjano i odgovorno, al ipak ko zna... Na ovom "testu" ko god se od njih ne postavi samokriticno te neradnike jos i pohvaljuje- sumnjacu, s pravom u ispravnost svake njegove sledece odluke.

Darija

19.07.2013. 05:56

Temeljita rekonstrukcija Vlade tesko da moze da se sprovede sa ovakvim koalicionim partnerima kao sto su SPS i URS! Zato su izbori najbolje resenje jer ce glas naroda sve da odluci!!!

Radule

19.07.2013. 05:59

Ovaj klinja je najgori ministar. Vreme pokazuje da klinci ne treba da budu ministri. On nista ne zna, prosto receno. Treba da se smiri, ali on je aktivan.

in medias res

19.07.2013. 06:09

izbori su najbolje i najpostenije sredstvo u ovom trenutku da se formira vlast. ako sps i urs nece da sprovedu rekonstrukciju temeljno, treba izaci na izbore pa da se vidi sa kakvim birackim telom te stranke barataju.

Kotur

19.07.2013. 10:57

@in medias res - SPS I URS, ukoliko iskreno žele da rekonstrukcija uspe, treba da uvaže ralnost da SNS trenutno uživa preko 40% podrške građana Srbije, i da je SNS 3 puta jači os SPS-a, a da je URS na ivici cenzusa, i da u skladu sa tim dođe do nove preraspodele ministarstava, u kojoj bi SNS preuzeo jedan deo Dinkićevog ministarstva, i na taj način bi SNS imao veći uticaj na ekonomiju, koja je trenutno najveći problem u Srbiji.

baur

19.07.2013. 06:14

Vučić je prvi političar, posle dve decenije lutanja Srbije, koji ima potpuno jasnu sliku u kom pravcu Srbija treba da ide. Srbija treba da ide ka članstvu u EU, bez priznanja nezavisnosti Kosova, jer Srbija samo kao zemlja koja ide ka EU može da privuče strane investitore, a to vodi ka otvaranju novih radnih mesta, i poboljšanju životnog standarda stanovništva.

Janacko1

19.07.2013. 06:17

Pred ministra Selakovića tek predstoje zadaci. Pogotovu pošto se otpočinju pregovori sa EU sa tačkama 23 i 24.

Janacko1

19.07.2013. 06:19

A za samo godinu dana ministarstvo pravde je dosta uradilo na konsolidaciji sistema pravosuđa koje je nasleđeno u totalno katastrofalnom stanju.

Verica

19.07.2013. 06:19

Niko nije nezamenljiv, to treba da shvate koalicioni SNS partneri u Vladi (iako im je ovakav pristup stran jer su navikli na neodgovornost i da su, tu gde su, do sledecih izbora) i da ce doci do smene onih koji nisu radili ili na izborima ili u okviru rekonstrukcije Vlade.

Zvonko

19.07.2013. 06:38

Svu ovu dilemu oko rekonstrukcije mogu da na pravi način razreše samo izbori. pa šta se onda čeka?

BARBARA

19.07.2013. 06:40

U ovom trenutku za naorednjake su najbolji izbori, njhov rejting iz dana u dan skače pa bi bez ikoga u koaliciji mogli da formiraju vladu to bi bilo i najbolje rešenje jer bi onda zaista mogli da očiste zemlju od korupcije.

LILA

19.07.2013. 07:44

U svakom slucaju ako nema dogovora, a izgleda nema od strane Dinkica i Dacica slede izbori s obzirom da su nepozeljni u Vladi...

mina M

19.07.2013. 07:49

SNS se trudi da menja neke stvari ali ljudi koji su uz njega izgleda ne cene to ili ne zele pa bi mozda izbori olaksali SNS dalji rad s obzirom da sada imaju vecu podrsku gradjana

Teamadu

19.07.2013. 07:52

Iskreno se nadam da će sama rekonstrukcija vlade uspeti i dati nekog efekta. Ali, mi se sve čini da su izbori neizbežni. Ne znam zašto SNS uošte gubi vreme na rekonstrukciju, kad realno njima najviše odgovaraju izbori.

LILA

19.07.2013. 07:55

Nece reci ni jedan ministar da je lose radio, osladila se pozocija. Svi mi dobro znamo a videlo se do sada kako su radili, unistili Srbiju. Na izbore nema druge, podrzavamo Vucica.....

od oduzimanja i placke dobija se zatvor

19.07.2013. 08:03

Mora da preokrenemo politicki trend u Srbiji da politika je posao za pametne, da bi mogli da jacamo.

Zvončica

19.07.2013. 08:24

Nema nezamenljivih i najboljih, ima samo boljih i lošijih. Svi koji nisu dobro radili i koji nemaju nikakve rezultate, treba ih smeniti. I nema tu ljutnje. Da bi bilo bolje mora da se radi, ako ćemo da čuvamo svoje ljude i stojimo u mestu onda od nas nema ništa! Svi treba na svom primeru to da pokažu, zato Vučiću svaka čast! Čovek hoće da radi i podrška prvom potpredsedniku Vlade, od srca!

Kotur

19.07.2013. 10:56

@Zvončica - Ocigledan primer coveka koji se svojski trudi da uvede neki red u radu kako svoje stranke tako i u radu vlade ali nije ni Vucic svemocan da sam resava svaki oblik problema jer kao sto vidimo nekada je situacija takva da se odluka mora doneti i bez podrske svojih najblizih saradnika.

primenjuje se za zlo upotrebu i protiv naroda

19.07.2013. 08:29

Imali smo nekoliko parlamentarnih perioda vrlo izazovno, izuzetno sa novcem, pravima i izborom.

nidža

19.07.2013. 08:40

Naše pamćenje seže toliko daleko da bi ponovo, ukoliko izbori budu krajem godine glasali upravo za Mrkonjića, Obradovića, Dejanović, Krkobabiće, Dinkića...

Tanja

19.07.2013. 08:46

Gradjanima je vazno da reforma vlade donese dobro Srbiji,nas ne zanimaju svi ovi koji se grcevito bore za svoje fotelje.

petar

19.07.2013. 08:47

@ - Osmeh na licu ovog čoveka. Malo botoksiran ali ipak osmeh. A mislio sam da sam video sve u životu.

sanjica

19.07.2013. 08:48

Što se tiče SNS-a, nema nikakve sumnje da će smeniti svoje ministre koji nisu imali zadovoljavajuće rezultate, ali što se tiče SPS-a i URS-a, to će ići malo teže. Ako SPS i URS još budu zatezali po tom pitanju, ne treba se puno ubeđivati, već treba da ići na izbore.

nana

19.07.2013. 10:48

@Tanja - Svi smo svesni da su izbori gubljenje vremena i novca ali ako ne može drugačije....na izbore nego šta

Kotur

19.07.2013. 10:56

@Tanja - Kada govori o novoj politici vlade, Vučić očekuje da akcenat u narednom periodu bude stavljen na ekonomiju. Beskompromisnom borbom protiv korupcije i otvaranjem pregovora o članstvu Srbije u EU, je stvorena dobra osnova za privlačenje stranih investicija, a samim tim i jačanje ekonomije, i poboljšanje životnog standarda građana Srbije.

izrazajno ocigledni

19.07.2013. 08:51

U principu koplja se lomila oko dve dileme, zatucanost ili kleptomanija i drzavnom vrhu i u njihovoj familiji.

hannah

19.07.2013. 08:51

Dace bog da budu izbori... da se ako nista zaposli i neko drugi osim ursovaca ili neko ko za razliku od neakreditovanih karicevaca ima diplomu beogradskog univerziteta....

Paja

19.07.2013. 08:54

Dosta je terora dece komunista sa kojima upravljaju Čuvari revolucije Crnoruki. Izbore moramo zabraniti! Izbori su Cirkus koji su smisloli katolički jezuiti iz Vatikana za sluđivanje masa. Projekat zvani Izbori je radio Yale University po narudžbini Vatikana. Čuvari revolucije Crnoruki moraju da …. na Terazijama i oko Miletićevog spomenika ili ovde ni jedno srpsko uvo neće ostati! Moramo ukinuti model vlasti i postaviti kralja.

SOJIC

19.07.2013. 08:54

Izbori su najbolje resenje,jer jedino tako se izgleda moze propmeniti nesto u ovoj drzavi..

SOJIC

19.07.2013. 09:00

Vreme je da se raskrsti sa onim koji ne zele reforme i napredak ove drzave

Tanja

19.07.2013. 09:01

Nikola Selakovic je pokazao svim nevernim Tomama kako se odgovorno i sa velikim trudom obavlja tako vazan posao kao sto je ministar pravde.

Tanja

19.07.2013. 09:02

Naravno,zasticeni su svi oni koji su ulozili dosta rada i dosta paznje na odgovornost tog rada.

AVED

19.07.2013. 09:03

Ovi bas zapeli da spiskaju jos 20-ak miliona evra, bolje je da od tih para plate operacije srca onoj deci u Tirsovoj i slicno. A da, onda politicarima nista ne bi ostalo!

Kotur

19.07.2013. 10:55

@AVED - SNS je pokazala odgovornost kad je interes Srbije u pitanju smenom svojih ministara. Neophodna je temeljna rekonstrukcija kod svih koalicionih partnera je očigledno je da nemaju svi zadovoljavajuće rezultate. Verujem da će socijalisti i regioni slediti primer predsednika naprednjaka i napraviti rezove u svojim resorima.

jovica

19.07.2013. 09:03

Jedinstvena prilika da ukrupnimo političku scenu Srbije. I da mnogima vidimo leđa. I bukvalno!

Tanja

19.07.2013. 09:03

Da,koliko samo do juce su bas svi tako govorili"svi moji su radili dobro"...Volela bih da vidim da li ce to biti kljucno u odluci Aleksandra Vucica hoce li biti rekonstrukcije ili izbora.

jevgenija

19.07.2013. 23:06

@Tanja - Pa eto, vucic je rekao da nece biti premijer bez izbora i time znatno olaksao poziciju Dacicu da bude kooporativan.

Vladan Petrovic Vlaisa

19.07.2013. 09:04

Na ovaj nacin dati doznanja koalicionim partnerima da mora da se radi inace su izbori,jedino razumno resenje...

Tanja

19.07.2013. 09:04

naravno da ce se zatraziti promene ministara iz URS-a,zar je njihov Mladja mislio da ce biti drugacije?!

Vladan Petrovic Vlaisa

19.07.2013. 09:05

Sad ce se videti ko je spreman da se odrekne svojih kadrova a ko ne...

Vladan Petrovic Vlaisa

19.07.2013. 09:08

Sad ce se videti ko je spreman da se odrekne svojih kadrova a ko ne...

Vladan Petrovic Vlaisa

19.07.2013. 09:13

Ko sto i kaze stara narodna,ako nece milom onda ce silom tj.izborima

nana

19.07.2013. 10:46

@Vladan Petrovic Vlaisa - Ne znam što im se dozvoljava da rade kako hoće izbori pa neka nadod kaže

Kotur

19.07.2013. 10:55

@Vladan Petrovic Vlaisa - Nema sumnje da će naprednjaci uraditi detaljnu rekonstrukciju u svojim redovima na svim nivoima državne vlasti. Sada Dačić neka se dobro zamisli i razmisli šta mu je činiti: Čuvati , Mrku, Bajatovića i Dejanovićku iliposao da uradi kvalitetno i valjano.

vesna

19.07.2013. 09:15

Priča oko rekonstrukcije se mora završiti u narednih 10-tak dana. Ako SPS i URS ne žele sami da priznaju da su neki njihovi ministri bili loši, onda SNS treba da pored spiska svojih ministara koje treba zameniti, iznese i koji ministri koalicionih partnera moraju biti zamenjeni, i ako SPS i URS to ne prihvate treba bez velike rasprave ići na izbore, da ne gubimo vreme.

pazite pasce

19.07.2013. 09:24

Covek ne moze da izmeni politiku ali politika moze da utice na coveka, da uziva u njoj a ne da se bori protiv nje.

mali perica

19.07.2013. 09:30

Ono sto moze i biti i ne biti, uvijek se, na kraju krajeva, pokori onome sto mora biti.

Bela lala

19.07.2013. 09:51

Ja biram, ti biraš, on bira, mi biramo , vi birate, oni biraju!!! A ako neće- narod će da glasa! Pa nek vide da li će da birkaju i još koliko dugo.

1018

19.07.2013. 10:17

Naprednjacima na svemu svaka cast stvarno, smenjuju ljude koje stvarno treba smeniti i zahtevaju od koalicionih partnera da urade isto, SPS svakako ima najvise ''materijala'' za smenu, evo videcemo, ali dobro je sto se desava rekonstrukcija.

arnaut

19.07.2013. 10:20

Ako Dačić i Dinkić ne budu objektivni, onda nam ne preostaej ništa drugo nego da idemo na izbore.

Nekada nezainteresovan

19.07.2013. 10:23

Niko nije nezamenljiv i samo rad i rezultati ga kvalifikuju za dalje obavljanje važnih državnih poslova. Mislim da bi se istrošeni kadrovi trebali povući i da se šansa da novoj energiji. SNS me prijatno iznenađuje. Podrška.

Kotur

19.07.2013. 10:54

@nana - Logicno je da se pocne od sebe i ova rekonstrukcija ce pokazati ko ima koliko odgovornosti, SNS ce smeniti one koji nisu dobro radili a ostaje da se vidi da li su isto to spremni da ucine socijalisti i URS..

Buvica

19.07.2013. 10:47

Neisključivanje vanrednih izbora zapravo govori o lošoj saradnji sa koalicionim partnerima!!! A ne razmišljaju ti isti koalicioni partneri da ova država nema para...

Cipelic

19.07.2013. 10:47

Naravno da niko ne želi da prizna da je loše radio, zato što se plaše da će izgubiti pozicije koje su jako dobro plaćene. Međutim, bez obzira na to, sve se vidi. Ko je šta doprineo, ko je sedeo skrštenih ruku. Greške i nerad više nisu u modi, tako da se neće ni tolerisati.

ŠitaKe

19.07.2013. 11:05

Ne može se pobeći od onoga što mora!! Ako dođe do izbora, došlo je i mislim da će to biti pun pogodak za SNS!!!

dr mr

19.07.2013. 11:13

Da se ja licno pitam, isli bi na izbore jer mi je dosta i Mrkonjica i Obradovica a i velikog eksperta mr Dinkica.. Vreme je da odu i sps i urs tamo gde im je mesto!

rengen

19.07.2013. 11:13

Teško je sa pojedincima izvršiti rekonstrukciju, kao da su rođeni u foteljama, to je samo pokazatelj da lični interes stavljaju iznad interesa naroda.

Željka

19.07.2013. 11:29

Uvek postoji mogućnost raspisivanja vanrednih izbora ukoliko SPS i URS ne pokažu veću kooperativnost, potrebnu da bi se rekonstrukcija uspešno završila.

Željka

19.07.2013. 11:31

U neku ruku, izbori bi bili i adekvatnije rešenja da se konačno raščisti situacija u državnom vrhu.

olja

19.07.2013. 11:35

Ministar Selakovic je u pravu kad kaze da su mnogi mislili da je dovoljno doci na vlast i da su nezamenljivi. Doslo je vreme da se ta praksa promeni i da jedino sto vas moze odrzati da budete na vlasti jesu rezultati. Gradjani u potpunosti podrzavaju rekonstrukciju i promene.

Vaskresije

19.07.2013. 11:38

Izbore moramo zabraniti!!! Izbori su Cirkus koji su smislili katolici za sluđivanje masa. Katoličku podvalu tzv. "Izbori" (Čitaj: Cirkus nam ne treba.) Moramo ukinuti model vlasti i postaviti kralja da upravlja sa nama!!!

FILIGRAN

19.07.2013. 11:39

Jedva cekam izbore. Ovo vise stvarno nema smisla. Vucic je jedini sposoban za ulogu premijera.

ivanS

19.07.2013. 11:53

Realna slika je prikazana i shvaćena,u Srbiji se nerad od sada kažnjava,a ne nagradjuje kao što je bilo do sada

Kilimandžaro

19.07.2013. 12:27

A ja uopšte ne sumnjam u taj scenario da će Dinkić izaći pred sve nas i reći kako su oni najbolje radili i kako su zadovoljni i navešće tamo brdo nekakvih argumenata jer je čovek toliko pun sebe i misli da je najbolji na ovom svetu i da drži svetsku ekonomiju i finansije u malom prstu, evo videćete. Samo bih mu rekla caaaaaaaooo!

Vragolan

19.07.2013. 12:36

Ukoliko URS nastavi da koci rekonstrukciju, a SPS se i dalje necka, izbori su nam jedini spas za takve stranke.

jevgenija

19.07.2013. 23:03

@Vragolan - Dacic je iskusan politicar i zna sta mu je ciniti, a za Dinkicem niko nece plakati.

osoba sa crnom mantlijom i srebrnom kosom

19.07.2013. 12:37

Komunisti su nam obecali resenje oko sredine jula . Sredina jula je prosla, kakav je status.

jorkšir

19.07.2013. 12:52

Ako je po pravdi, moraju da se menjaju svi ministri SPS, jer kome trebaju ministri bez rezultata i sa aferama, a realno gledano i Dačić mora da se menja a on neće pristati na to.

dimitrije

19.07.2013. 13:05

Selakovic je jedan od retkih ministara koji je odmah počeo da radi svoj posao i vratio je one sudije koje su demokrate izbacili iz sudstva.sm

Mija

19.07.2013. 13:51

Prica oko rekonstrukcije moze da bude i dobra i korisna ali pod uslovom da sve partje imaju istu zelju da se rekonstrukcija sprovede temeljno da ne bude ni po babu ni po stricevima da se iskljucivo gledaju rezultati ministra,direktora,sekretar i dr. Iskreno se nadam da cete uspeti u stvarima koje ste zamislili.

Dzimbo

19.07.2013. 14:06

Treba podržati svaki potez koji će unaprediti rad Vlade,pa i rokadu pojedinih ministarstava. Ako SPS nema adekvatne zamene za,na primer,veoma iskompromitovane Obradovića i Mrkonjića normalno bi bilo da ih zamene ljudi iz SNS koji su se dokazali svojim radom.

Robespjer

19.07.2013. 14:28

I treba pritisnuti URS i SPS,da vide da se misli ozbiljno.Ne treba se plašiti izbora,i oni su bolji nego nefunkcionalna vlada i neuspešni ministri.Bolja je rekonstukcija,(jeftinija) ili novi koalicioni sporazum sa drugačijom podelom vlasti

VASHsmKA

19.07.2013. 14:32

Izbori bi nas pre svega skupo kostali,nismo mi toliko bogata zemlja da mozemo svake godine da idemo na izbore a ova vlada je toliko toga dobrog uradila i pokrenula da nema potrebe za tako necim,kada prodje rekonstrukcija neka nastave jos bolje

maja

19.07.2013. 14:56

Najzanimljivije u celoj prici oko rekonstikcije jeste sto je SNS prvi spreman da smeni iz svojih redova a dok URS i SPS koji su daleko manje i losije radili nisu na to spremni

kapri

19.07.2013. 15:11

Bilo bi dobro da se desi zamena resora, pa da se uspostavi red i u onim koji su do sad bili pod nadležnošći SPS-a i URS-a

transformers

19.07.2013. 15:52

tesko da ce rekonstrukcija uspeti,jer je debelo zapela.izbori su jedino resenje.sve pohvale za borbu protiv korupcije.bune se oni koji su najvise pokrali.

obilic

19.07.2013. 15:59

Jasno je ko dan SPS iURS nece rekonsrukciju,treba reci dosta. I na IZBORE pa da vidimo ko kosi a ko vodu nosi.

ja i ti

19.07.2013. 16:22

Priča oko rekonstrukcije se mora završiti u narednih 10-tak dana. Ako SPS i URS ne žele sami da priznaju da su neki njihovi ministri bili loši, onda SNS treba da pored spiska svojih ministara koje treba zameniti, iznese i koji ministri koalicionih partnera moraju biti zamenjeni, i ako SPS i URS to ne prihvate treba bez velike rasprave ići na izbore, da ne gubimo vreme.

ja i ti

19.07.2013. 16:23

SNS je pokazala odgovornost kad je interes Srbije u pitanju smenom svojih ministara. Neophodna je temeljna rekonstrukcija kod svih koalicionih partnera jer očigledno je da nemaju svi zadovoljavajuće rezultate.

ja i ti

19.07.2013. 16:24

Tako i treba pa ne moze samo jedna stranka da menja ljude, a ostali da se prave ludi ako necete da menjate idemo na izbore i resen problem. Da pred Srbijom nije veliki posao kada je rec o EU mislim da bi se odrzali izbori, ovako bice rekonstrukcije.

ja i ti

19.07.2013. 16:29

SPS, URS i PUPS se hvale da su dobro radili i da ne trebaju ništa menjati. E pa treba! Ako sami neće da menjaju onda će uh građani na izborima menjati. Srbija više nema vremena da gubi.

ja i ti

19.07.2013. 16:29

Ukoliko SPS i URS ne ispostuju dogovoreno i ne dodje do smene njihovih kadrova, ici ce se na izbore...

LIMUN

19.07.2013. 16:36

LIMUN Ovo je pravo vreme za izbore.Kada se kaolicioni patrtneri ne mogu da dogovore cega ko da se odreknu,onda ima resenja-izbori.To je jedini nacin da pojedine stanke nestanu sa politicke scene.

Nad Kraljevom živa vatra seva

19.07.2013. 18:26

naprednjaci su spremin za rekonstrukciju vlade, a to moraju pokazati i njihici koalicijini partneru.

sljiva

19.07.2013. 18:42

ako nece da se odreknu losih ministara onda na izbore, a to najvise odgovara sns-u

crni gruja

19.07.2013. 19:24

Lepo je imati visoko mišljenje o sebi. Ali toliko visoko kao što imaju Mlađa, Žarko, Mrka predstavlja gubitak veze sa realnošću. Zar oni misle da je Srbija slepa? Sve se vidi i sve se zna, ali nadajmo se neće zadugo.

jabucica

19.07.2013. 21:23

Iskreno da vam kazem, ne moze jedan da radi a drugi da sede. Ako je potrebno bice ih i te kako.

moreplovac

19.07.2013. 21:30

Mnogi su navikli da sede kao sto su to radili pre, i ne rade kako treba, gomila ministara je u vladi koji nisu dobri, ali oni ih zadrzavaju. Vucic zeli da promeni sve na bolje, i za to mu treba saradnja i da svi podejednako rade a ne da ga koce. Tako da Vucicu svaka ti cast samo napred.

cicika

19.07.2013. 21:33

Ma treba da budu izbori sve dok ne dodju oni koji ce raditi kvalitetno kao Vucic, a ne sedeti kao pojedini.

jabucica

19.07.2013. 21:34

U sustini svi normalni ljudi vide da se u vladi jedino Vucic trudi, i da jedino on ispunjava obecanja. A to sto vi demokrate imate naredjenje da stancate iste komentare, to nemojte da mislite da narod ne vidi sta radite, zato i propadate na svim izborima.

Nejt

19.07.2013. 21:41

Što pre raditi na toj promeni, u suprotnom na izbore pa da vidimo kom obojci kom opanci?!

lolita

19.07.2013. 22:03

pa bolje i izbori ngo da male stranke ucenjuju svojim neradom i bahaćenjem

Betika

19.07.2013. 22:19

Treba uraditi sve da se nestrucni kadar sto pre ukloni i na njihovo mesto dodju sposobni koji su spremni da rade. AKo se to ne moze onda pravac izbori.

jevgenija

19.07.2013. 22:59

Pa krajnje je vreme da svi koalicioni partneri shvate da ih je narod izabrao da rade u njegovom interesu a ne da dele plen po koalicionom sporazumu. Kako se menjaju ministri mogu i resori. Vljda su oni na celu tih resora zbog naroda, a ne zbog sebe licno. A ako i to ne ide ima leka a to su izbori.

Vihori

19.07.2013. 23:40

Srbiji je hitno potrebna smena mnogih u ovoj vladi. Sto pre uraditi nesto po tom pitanju ili raspisati izbore.

1985

20.07.2013. 13:19

Vandredni izbori nikada nisu isključeni i oni se uvek mogu održati samo je pitanje koliko će oni doneti dobrog a koliko lošeg.

Mesar

23.07.2013. 20:40

Pa ako nema volje za rekonstrukcijom od strane SPS,URS moraće se na izbore.