Eastern European Construction Forecasting Association

Petlja Jurija Gagarina do jeseni

02-04-2013

    Petlja Jurija Gagarina do jeseniPetlja Jurija Gagarina do jeseniJedno od aktivnijih gradskih gradilišta je svakako i gradilište severnih pristupa novom mostu preko Ade. Intenzivni radovi se odvijaju iz oba smera, od mosta ka železničkoj stanici „Novi Beograd“ i obrnuto, od stanice ka Mostu na Adi. Najbliže spajanju je drumska konstrukcija bliža železničkoj pruzi, gde je do spajanja preostalo oko sto metara. Srednja konstrukcija šinskog prevoza prešla je Ulicu Jurija Gagarina, a za drugu drumsku konstrukciju u toku je izrada segmenata iznad ulice. Završena je i izgradnja stubova za dve rampe, koje će obezbediti pristup mostu iz Ulice antifašističke borbe, kao i silazak sa mosta kod Otvorenog tržnog centra.

    Novobeogradske pristupe mostu čine dve izdignute konstrukcije sa po tri saobraćajne trake, između kojih se nalazi i treća konstrukcija namenjena šinskom prevozu i ona se pred Ulicom Đorđa Stanojevića spušta na zemlju, dok se konstrukcija drumskog saobraćaja spušta na zemlju nešto kasnije, pre raskrsnice sa Bulevarom Crvene armije. Sa drugom deonicom do Tošinog bunara, ukupna dužina pristupnih puteva je tri kilometra, gde se denivleisan deo koridora povezuje sa ostalim saobracajem ulivno/izlivnim rampama, dok će se na zemlji graditi klasične četvorokrake veze.

    Radovi na premošćavanju Ulice Jurija Gagarina i dalje traju, pa vozači trenutno koriste po jednu saobraćajnu traku, s obzirom da se vrši ugradnja armature kao priprema za betoniranje preostalih polja drumske konstrukcije iznad saobraćajnice. Očekuje se da će do kraja aprila i ova konstrukcije preći preko Ulice Jurija Gagarina, kada će i vozači ponovo početi da koriste svih šest traka. Iako planiran za Jun ove godine, završetak deonice u okviru Lot 2 faze najverovatnije će biti odložen za jesen.

    Gradilište je podeljeno na pet sekcija i ukupna dužina pristupa od železničke stanice do mosta je 800 metara. Pristupni putevi su izgrađeni na 170 stubova, a sve tri konstrukcije se sastoje iz 48 pojedinačnih polja, odnosno manjih konstrukcija. Ukupno je potrebno oko 25.000 kubika betona i blizu 3.000 tona armature da bi se izgradile sve armirano-betonske konstrukcije. Ukupna širina saobraćajnice na prvom kilometru posle mosta na konstrukciji je 40 metara, i sastoji se iz dva odvojena kolovozna dela između kojih se nalazi konstrukcija za šinski saobraćaj. Posle spuštanja na zemlju ispred Bulevara Crvene armije, saobraćajnica je na preostalih dva kilometra širine 43 metra, s obzirom da na ovom delu postoje obostrane pešačko-biciklističke staze. Saobraćajnica će, kao i most, imati propusnu moć od oko 12.000 vozila na sat, uz ograničenje brzine kretanja, koje će biti propisano za gradske uslove.

    Možda su najveća nepoznanica rokovi za deonicu ka Tošinom Bunaru koji još uvek nije ni krenuo u tendersku proceduru. U Direkciji za građevinsko zemljiste izneli su očekivanja da će se izbor izvođača radova završiti do kraja godine, a u skladu sa pravilima Evropske investicione banke, koja je kreditira ovaj deo projekta Mosta na Adi.

    Pokledajte sveže fotografije radova sa ovog gradilišta.

    Jurija Gagarina Interchange