Slavljenje komunističkih velikana i „slavne prošlosti“ na neobičan način pomaže kineskoj privredi, a taj „crveni turizam“ je ujedno i odgovor na slabljenje interesovanja za ideologiju.
Kolektivno prisećanje na komunističke velikane je projekat koji su finansirale kineske vlasti pošto su uočile da je u toku svojevrsna „kriza identiteta“ kod Kineza. Prvo je uspostavljeno Narodno koordinaciono telo za crveni turizam a potom je i napravljena konferencija o istom kojoj su prisustvovali članovi Politbiroa.
Ovaj politički projekat razlikuje se od mnoštva sličnih po tome što mu je ideja da se ljudi zabave na temu komunizma. U Parku komunizma oni mogu probati Maovo omiljeno jelo kuvanu svinjetinu, piti iz bunara koji je on navodno koristio, voziti se rolerkosterom noseći lažne puške ili odlučivati o toku rata sa Japanom.
Čak postoji i nešto što se zove „Narodne crvene igre“ sa disciplinama poput „bacanja granata“ i sl. Na ove treninge kompanije šalju svoje zaposlene, kao što ih na zapadu šalju na pejntbol, radi team buildinga.
Svi ovi napori i velika ulaganja su urodili plodom – samo u 2011. godini u Kini je boravilo preko pola milijarde „crvenih turista“. Kineski državni mediji pišu da je „crveni turizam“ stvorio preko milion novih radnih mesta i posredno izgradio hiljade kilometara autoputeva, kao i nove aerodrome.
Uskoro će čak kineske patriote moći da lete u pustinju u kojoj je prvi put 1946. testirana atomska bomba.
Ostavi komentar