Capital.ba

Japanska prodaja automobila smanjena 19 procenata

02.06.2009. / 7:35

kineski-automobiliTOKIO, Prodaja automobila u Japanu smanjena je tokom maja 19 odsto, a na čelu liste kompanija koje su imale najveći pad plasmana u tom mjesecu je “Tojota”, najveći proizvođač vozila na svijetu, objavljeno je u Tokiju.
Majski pad japanske prodaje automobila uslovljen je smanjenjem zarada i rastom nezaposlenosti u zemlji, što je obeshrabrilo kupce da posjećuju auto-salone.
Prodaja automobila, kamiona i autobusa, ne računajući minivozila, smanjena je prošlog mjeseca na oko 178.000 jedinica, objavilo je Udruženje japanskih dilera automobilima.
“Tojota” je prodala oko 80.500 jedinica, ne računajući njenu robnu marku “Leksus”, što je 24 odsto manje nego lane. “Honda”, drugi veliki japanski proizvođač automobila, povećala je prodaju 4,5 odsto, dok je plasman kompanije “Nisan” opao 9,1 odsto, prenjela je agencija Blumberg.
Japan, druga najveća privreda na svijetu, pokušava da podstakne potrošnju među kupcima, pošto se nadnice smanjuju već 11 mjeseci uzastopno, a stopa nezaposlenosti dostigla u aprilu pet odsto, što je najveći nivo u posljednjih pet godina.
Pad prodaje vozila u maju, nešto je usporeniji u odnosu na mart kada je zabilježen sunovrat od 32 i 29 odsto u aprilu, zahvaljujući vladinoj odluci da smanji poreze i tako poveća prodaju “Tojotinog” hibrida “prijus” i “Hondinog” ekološkog modela “insajt”, sa benzinskim i električnim motorom.
“Honda” je objavila da će obnoviti proizvodnju u njenoj britanskoj fabrici, četiri mjeseca nakon zatvaranja. Radnici u fabrici u Svindonu na jugu Engleske, složili su se sa manjim platama od tri odsto do marta 2010. godine, izjavio je portparol kompanije Akemi Ando. Menadžeri su takođe prihvatli smanjenje plata od pet odsto. Fabrika je otvorena kao što je planirano, ali ne zbog oporavka potražnje, a proizvodnja će se obavljati u jednoj smjeni.
Prodaja vozila u Britaniji pala je u maju 24 odsto, 12-ti mesec uzastopno.
U Japanu raste potražnja za hibridima, a zbog očekivanog soka cene nafte računa se na još veću prodaju vozila manje potrošnje goriva.
“Tojota” je primila više od 80.000 porudžbina za obnovljeni “prijus”, a hibridna “insignija” oko 35.000. Potražnja za ekonomicnim modelima “Nisana” povećana je 30 odsto, prije svega za kolima “kube” i “tida”.
Skupa sa mini automobilima, prodaja vozila u Japanu opada već deseti mjesec zaredom, pa je u maju smanjena na oko 292.000 vozila. Mini automobili učestvuju u prodaji na japanskom tržištu 40 odsto.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!