Novo pravilo u radu kontrole bus plus sistema – blokiranje validatora po ulasku tima kontrolora u vozilo, nakon čega nije moguće očitati voznu kartu, stupilo je na snagu pre dve nedelje. Međutim, ne tako malom broju putnika ovo pravilo pravi probleme, posebno u saobraćajnom špicu, jer, kako kažu, zbog velikih gužvi, ne stižu da očitaju svoju kartu pre blokade validatora, pa ih kontrolori tretiraju kao putnike koji nisu želeli da ponište kartu i zahtevaju od njih da plate onu doplatnu od 1.500 dinara.


– Na Slaviji sam, zajedno sa kontrolorima, ušao u trolejbus, bila je velika gužva i nisam uspeo istog trenutka da validiram kartu. Međutim, već sledećeg minuta je bilo kasno, jer je validator već bio blokiran. Međutim, kontrolor je zatražio kartu i onda je usledila mala rasprava. Na kraju su me zamolili da izađem na sledećoj stanici, gde je razgovor nastavljen. Oni su me tretirali kao nekog ko je koristio prevoz, a nije želeo da plati kartu, što nije tačno – navodi sugrađanin Miloš I. On kaže da ovo pravilo može da funkcioniše kada nema gužve u vozilima gradskog prevoza, dok je u špicu to gotovo nemoguće.

S druge strane, u Bus plusu za Danas kažu da se putnicima koji u vozilo ulaze istovremeno sa kontrolorima ostavlja dovoljno vremena da očitaju svoje kartice i da tek tada otpočinje kontrola. Posle toga sledi blokiranje, koje traje do naredne stanice.

– Validator se blokira prinošenjem službene kartice kontrolora na isti, čime se automatski blokiraju svi ostali validatori u vozilu. Dok je u blokadi, na ekranu validatora stoji natpis „kontrola“, što znači da očitavanje kartica tada nije moguće. Pri dolasku vozila u sledeću stanicu kontrolor deblokira validatore kako bi dao priliku putnicima koji su tek ušli da očitaju svoje kartice. Nakon toga, vrši se ponovna blokada do kraja kontrole, koja po izlasku iz vozila deblokira validatore – objašnjavaju u Bus plusu.

Nepoznat broj kazni

Bus plus sistem startovao je u februaru prošle godine, ali nije poznato koliko je građana u tom periodu dobilo kaznu zbog vožnje bez karte. Poznato je, s druge strane, da od uvođenja novog sistema Beograd ima 50.000 korisnika javnog prevoza više i da je izdato više od tri miliona kartica.

Šutiranje i šamaranje kontrolora

Od početka godine dogodilo se više napada na kontrolore. Pre dva dana, za samo nekoliko sati, trojica kontrolora Bus plusa napadnuta su na različitim mestima u gradu. Policija je uhapsila napadača na jednog od kontrolora, a protiv druge dvojice biće podnete krivične prijave. Inače, u sva tri slučaja putnici nisu imali karte za prevoz. I pre mesec dana su se, takođe u istom danu, dogodila dva napada. Tom prilikom je nepoznati muškarac ošamario kontrolorku, a u drugom napadu putnik bez karte je šutirao kontrolorku u tramvaju, a zatim i na stajalištu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari