Od 11. juna će svaki ministar, umesto da lista hiljade papira, kako bi se pripremio za sednicu Vlade, moći da pretraži sva dokumenta ili da pribeleži neki komentar na računaru. Novi elektronski način obrade dokumenata i glasanja, koji će se sprovoditi uz pomoć stručnjaka “Komtrejda”, kasnije će početi da se primenjuje i u drugim oblastima javnog života.
Za tačno četiri nedelje ministri će se prvi put identifikovati pomoću magnetnih kartica, kako bi novi softver mogao da ustanovi kvorum, i time će početi prva elektronska sednica.
Uvođenjem elektronskih sednica, članovi Vlade neće više imati tabake papira pred sobom, lakše i brže će pretraživati sadržaje dokumenata, a komunikacija među njima će biti i sigurnija.
Na papirima će jedino još biti poverljiva dokumenta.
Ministri će pomoću aplikacije dobijati obaveštenja o svim novitetima, predlozima i dopunama dokumenata.
U Ministarstvu za telekomunikacije i informaciono društvo, koje je i pokrenulo projekat, najavljuju uštede u Budžetu korišćenjem bespapirnih sednica.
Prema rečima ministarke Jasne Matić, obavlja se kratka obuka ministara za taj projekat.
"Od 11. juna svi materijali na sednici vlade će biti u elektronskom obliku i glasaće se elektronski", objasnila je Matićeva.
Sprovođenje projekta u delo je u završnoj fazi, i trenutno se ministri obučavaju da koriste ovaj jednostavan program.
Ministarka je rekla da je ovakva inovacija samo početak uvođenja informacionog društva u Srbiji.
Ovakav sistem počeće da se primenjuje uskoro i prilikom registrovanja privrednih subjekata, a građani će imati i eletronske kartone u domovima zdravlja.
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Komentari 13
Pogledaj komentare