• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

MONDO: Beton hala dobija nove stanare

Beton hala, jedno od omiljenih mesta za izlaske Beograđana, uskoro dobija nove stanare. MONDO je istražio da li će ovaj deo obale postati nova Skadarlija i ko su zakupci prostora.

Agencija za poslovni prostor Grada Beograda objavila je letos oglas za javno nadmetanje za davanje u zakup poslovnog prostora u objektu "Beton hala" u Karađorđevoj ulici od broja dva do broja četiri.

Radi se o 15 objekata površine od 105 do 770 kvadratnih metara. Kako je navedeno u oglasu, početna cena zakupa kvadratnog metra prostora iznosi 1.359,45 dinara. U oglasu je navedeno da će 12 objekata imati ugostiteljsku namenu (od 105 do 770 kvadrata), da će u dva biti noćni klub (od 530 i 290 kvadrata), a da je jedan predviđen za objekat brze hrane (555 kvadrata).

Javno nadmetanje je održano 3. avgusta. Pravo na konkurisanje i prednost u zakupu prostora imali su postojeći zakupci. To su vlasnici diskoteke "Magacin", među kojima su i sinovi Milomira Joksimovića zvanog Miša Omega, koji je u medijima često povezivan sa Darkom Šarićem – Milan i Jovan Joksimović.

Starosedeoci su i vlasnici kafića: "Frida", "Iguana", "Komunale" (prvog je vlasnik preduzeće "Azimen", a druga dva "Azimen" i "Smokvica"), Welness centra "Korpore" i galerije "Italian dizajn". Oni su i zadržali prostore, s tim što će vlasnici džima i galerije morati da izvrše prenamenu, odnosno da u tim prostorima otvore restorane ili kafiće.

Kako je MONDO uspeo da sazna od direktora Agencije Saše Lekovića, od koga smo i dobili spisak novih zakupaca, od 15 objekata izlicitirano je 14. Ugovori su sklopljeni odmah po obavljenoj licitaciji, odnosno 3. avgusta. Cena zakupa je u nekim slučajevima dostigla 1.800 dinara po metru kvadratnom, a ugovori su potpisani na neodređeno vreme i važe od 1. septembra 2012. godine.

Od postojećih zakupaca MONDO saznaje da su prostor zadržali po ceni koja je bila početna na licitaciji 1.359,45 dinara po kvadratnom metru. Prednost "Fride", "Komunalea", "Iguane" i "Magacina" je i u tome što su to već ugostiteljski objekti, što znači da su već privedeni nameni. Međutim, "Corpore džim" i "Italian dizajn" galerija moraće da budu pretvoreni u ugostiteljske objekte.

Mina Milošević, PR menadžerka "Vem Mode", firme koja drži Welness centar "Corpore", a čiji je vlasnik proslavljeni fudbaler i trener Dejan Rambo Petković, za MONDO kaže da će džim biti izmešten do decembra, najverovatnije u tržni centar na Voždovcu i da će izvršiti prenamenu objekta. Kako navodi, još nije odlučeno da li će u ovom prostoru od 550 kvadranih metara biti otvoren kafić ili restoran.

Vlasnik "Italian dizajna" arhitekta Aleksandar Rodić, čovek koji je praktično ni iz čega stvorio Beton halu 2006. godine, kaže da je i on zadržao u zakupu prostore u kojima je bila galerija (najveće lokale od 680 i 770 kvadratnih metara) i da će izvršiti njihovu prenamenu.

Ipak, uz razumevanje za planove koje sa ovim prostorom grad ima, on za MONDO kaže da je velika šteta što je jedan od uslova konkursa bio da to budu isključivo ugostiteljski objekti.

Njega je ovaj prostor privukao još 2004.-2005. godine kada je počeo da realizuje ideje o novom kulturom centru Beograda, kakav i dolikuje gradu na rekama, a čije su obale iako predivne, neiskorišćene.

"Kupio sam dve propale firme koje su u tim prostorima imale magacine. Uložio sam veliki novac da ih privedem nameni. Nije bilo ni struje niti vode. Najveći problem je bio što taj prostor nije bio uknjižen, pa tako za bilo kakve radove nije bilo moguće dobiti kredit", objašnjava arhitekta Aleksandar Rodić za MONDO.

Kako kaže imao je viziju da od tok dela obale napravi konceptualno mesto, što mu je i pošlo za rukom, a za svoju ideju dobio je i prvu nagradu, odnosno gran pri na Bijenalu arhitekture u Beogradu 2006. To je bilo prvi put u istoriji ove nagrade da bude dodeljena za "koncept" projekat.

Tako je nastalo ovo kultno mesto, a Rodić nije štedeo novac da u galerije Beton hale dovede vrhunske umetnike i organizuje izložbe koje su bile kulturni događaji godine u gradu.

Ugovori za zakup prostora Beton hale, koja je jedno vreme bila i pod upravljanjem Republike, pa ponovo vraćena Gradu, trenutnim zakupcima istekao je posle pet godina, u junu 2012. Rodić kaže da je bilo logično da se raspiše novi konkurs.

Kaže da je ponosan na sređivanje infrastrukture u postojećim objektima i da je tokom rada poslednjih godina naišao na razumevanje gradonačelnika Dragana Đilasa i njegovog tima koji su imali sluha za njegove ideje. Tako je na krovu Beton hale "nikao" parking, šetalište ispred je pretvoreno u "pešačku zonu", a zaživela je u planovima grada i ideja o spajanju Kalemegdana i prostora Karađorđeve ulice.

Rukovodeći se tim planovima Grad je raspisao međunarodni arhitektonski konkurs. Prvo mesto podelili su Sou Fudžimoto iz Japana i tim "ARCVS" sastavljen od domaćih autora, dok su treće mesto podelili Aleksandar Rodić i njegov tim sa timom "MX_SI architectural studio" srpsko – španskih arhitekata.

Na pitanje šta će biti sa tim projektom, a imajući u vidu da je sadašnja Beton hala izdata novim zakupcima na neodređeno vreme, direktor Agencije za prostorni prostor Saša Leković kaže za MONDO da to nije pitanje za njega, već za Grad Beograd i gradskog arhitektu.

Rodić nam, međutim, objašnjava da namena Beton hale ne bi bila promenjena ni da se sutra počne sa izgradnjom pobedničkog projekta sa konkursa.

I dok nam Leković kaže da u Agenciji očekuju da će ovaj deo Beograda uz reku biti nova Skadarlija i samim tim svojevrstan simbol Grada, poslovni ljudi koji se bave ugostiteljskim biznisom u razgovoru za MONDO pomalo su skeptični.

Naime, osim prostora u kome se već nalaze kafići i klubovi, a koji su već sređeni, polovina je potpuno "netaknuta", bez osnovnih mogućnosti za funkcionisanje, pa bi, prema nekim procenama, minimalno ulaganje da se taj prostor privede nameni bilo oko 1.500 evra po kvadratnom metru.

To je velika suma s obzirom na to da se radi o prostorima od 150 do skoro 800 metara kvadratnih. Kada se na to doda mesečni zakup od oko 10.000 evra, koliko će morati da plati vlasnik najvećeg prostora, postavlja se pitanje da li je to isplativo za nove zakupce, koji tek treba da privuku goste da dođu baš kod njih, a ne u ostalih 13-14 lokala, od kojih neki već godinama imaju stalne mušterije.

Međutim, kada se pogleda ko je pobedio na javnom nadmetanju, to ne bi trebalo da predstavlja problem. S obzirom na to da je uslov za učešće na konkursu bio i da učesnici već obavljaju ugostiteljsku delatnost, radi se o iskusnim "kafedžijama".

Tako će svoj restoran ili kafić u prostorima Beton hale, pored već postojećih, otvoriti i Judita Čakanj iz Subotice, vlasnica poznate picerije "Boss" iz ovog grada.

Tu je i preduzeće "Tamigo", inače u vlasništvu Srđana Stojanovića, čoveka koji je stvorio popularna mesta iz Strahinjića bana,"Buongiorno" i "Nachios", a koji sada uspešno vodi restoran "La Piazza". Zanimljivo je da se on ovaj put udružio sa vlasnikom preduzeća "Cinema plus" Nemanjom Đorđevićem (klub "Oh, Cinema").

Za sve ljubitelje lanca kafea "Monument", sigurno će biti radosna vest da će preduzeće "Cig", čiji je vlasnik sin proslavljenog košarkaškog trenera Dušana Ivkovića, Petar Ivković, otvoriti još jedan prostor od 400 kvadrata, ovaj put kraj reke.

Novi prostor u Beton hali, oko 220 kvadratnih metara, biće nova prilika da se dokaže u svojim kulinarskim umećima i preduzeću "Index group", koje drži jedan od beogradskih restorana "Majdan" (Mydan), a čiji su vlasnici Ognjen Martinović i Nenad Milovanović.

Čak dva, najveća lokala, od 555 i 540 metara kvadratnih, zakupilo je preduzeće UPD "Stari grad" koje je u većinskom vlasništvu Predraga Rankovića Peconija. Ovo preduzeće već ima dobro razrađene restorane u Skadarliji pa ne čudi očekivanje gradske Agencije za poslovni prostor da će u Beton halu biti prenet duh ovog boemskog dela grada.

Naime, "Stari grad" drži: "Dva bela goluba", "Tri šešira" i "Zlatan bokal"; poseduje i hotel "Kasinu", ali i "Caffe Theatre", koji Beograđani ipak radije i dalje zovu "Kod konja". Jedan od dva lokala koje je ovo preduzeće zakupilo u Beton hali, onaj od 555 kvadrata, prema uslovima konkursa treba da bude restoran brze hrane, što će, za toliki prostor, biti pravi izazov.

Svi novi zakupci treba da renoviraju ruinirani prostor i razrade posao pored postojećih popularnih mesta, što im neće biti baš lako. Ostaje da se vidi kakav su koncept predvideli za svoje lokale, hoće li ostati verni "urbanoj politici" postojećih mesta, ili će se privoleti "estradnoj" atmosferi da privuku novu publiku, čemu već naginje "Magacin".

Nadajmo se ipak da u ovom delu grada neće ubuduće mešati zvuci starogradske i novokompanovane muzike sa džez seansama iz "Komunalea" i Natašom Beklavac, Eminom Jahović, Acom Lukasom i ostalim gostujućim pevačima "Magacina".

(A. Ćešić, MONDO, Foto: Petar Stojanović, MONDO)

Komentari 14

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Maki

Koncept... Kakva bre crna umetnost, samo narodnjaci ej bre naprednjaci su na vlasti!

Milos

Napravite fabriku i pokrenite proizvodnju da omladina radi i dobija posao a ne da vam mlade devojke po tim kafancinama sede sa starkeljama kojekakvim

abcde

Kako 500 evra? Ako je kvadrat 11 evra, a prostori su od 105-770 kvadrata, zakup se onda kreće od 1155-8470 evra... ako sam dobro izračunao...

special image