Fetel šampionski u Južnoj Koreji

Aktuelni šampion Formule 1 Sebastijan Fetel pobednik je 16. trke ovogodišnjeg šampionata, Velike nagrade Južne Koreje.

Izvor: Jelena Trajkoviæ

Nedelja, 14.10.2012.

07:57

Default images

Mladi Nemac je u Jeongamu došao do četvrte pobede ove sezone, treće zaredom, a 25. ukupno, i to u vremenu od 1:36:28.651 sata.

Kao drugi kroz cilj prošao je Mark Veber, koji je tako obezbedio dvostruki trijumf Red Bulu, dok je treći bio Fernando Alonso u Ferariju, pa je Fetel preuzeo vođstvo u generalnom plasmanu.

Subotnje kvalifikacije nagovestile su dominaciju Red Bula u Južnoj Koreji, a Fetel se preticanjem Vebera u prvoj krivini potrudio da tako i bude. Mladi Nemac je vodio od starta do cilja, uprkos problemima sa pneumaticima u samom finišu, zbog čega je sve ljubitelje Formule 1 podsetio na prošlu sezonu, kada je na taj način došao do gotovo svih trijumfa u 2011. godini. Zahvaljujući tom trijumfu Fetel je došao do prvog mesta u generalnom poretku i pred poslednje četiri trke ima šest bodova više od Alonsa.

Pošto je Veber, koji je vozio mirnu trku, bio na kraju drugi, tako je pomogao svom timskom kolegi da razlika bude upravo šest poena. Alonso, za razliku od dvojice nije imao toliko mirnu trku, ali je srećom po njega iza bio njegov timski kolega Felipe Masa, pa su mu iz tima poručili da ga ne napada. Iako trka nije pružila dosta uzbuđenja, sada je jasno da će se za titulu boriti samo dvojica vozač i pred nama su sigurno četiri uzbudljive trke do poslednjeg kruga šampionata u Brazilu 25. novembra.
Beta
Od starta je u Koreji poveo Fetel, ispred Vebera, Alonsa, Hamiltona, Raikonena i Mase. Veber je čak posle nekoliko krivina pokušao da uzvrati svom timskom kolegi, a sve to je nedugo zatim iskoristio Masa i pretekao Raikonena u borbi za petu poziciju. Na samom startu viđeno je nekoliko izletanja, a čak i tokom prvog kruga, a tada je trka bila gotova za Džensona Batona u Meklarenu, pošto ga je vozač Zaubera Kamui Kobajaši izbacio sa staze.

Nedugo zatim, viđeno je još jedno odustajanje pošto se Niko Rozberg parkirao pored staze, iz gotovo identičnog razloga kao Baton. Fetel je u tim trenucima bio najbrži na stazi i do petog kruga se odvojio na više od sekunde od Vebera. Alonso je tada bio još dve sekunde iza, dok je Hamiltonov zaostatak u odnosu na Španca bio oko jedne i po sekunde. Kobajaši je u osmom krugu dobio kaznu ’prođi kroz’ zbog izazivanja udesa, koju je odmah odradio.

Pošto je Rozbergov bolid i dalje bio pored staze, žute zastavice su ostale na snazi sve do devetog kruga, kada je i DRS ponovo aktiviran. Do tada, Fetel je bio već dve sekunde ispred Vebera, dok je Alonso bio više od tri sekunde dalje. Mladi Nemac je iz kruga u krug bio sve brži, a u 14. je Hamilton bio prvi od vodećih vozača koji je otišao u boks, dok su u sledećem krugu isto učinili Veber, Masa i Raikonen. Vozač Meklarena je najviše profitirao pošto je povećao prednost u odnosu na Brazilca i šampiona iz 2007. godine.
Beta
Fetel je po nove pneumatike otišao u 16. krugu, a Alonso je ušao u boks za njim i na stazu se vratio tik ispred Peresa i Hamiltona, koji je čekao svoju šansu. Britanac je posle nekoliko krivina pretekao mladog Meksikanca i odmah je krenuo u poteru za Alonsom, dok je trka u 16. krugu bila gotova za Kobajašija, koji se parkirao u garaži, a isti slučaj je nedugo zatim bio sa vozačem Hispanije Pedrom de la Rosom.

Peres je konačno u boks otišao u 19. krugu, a iako se u prvi mah činilo da će Hamilton moći da napadne Alonsa, to se nije desilo, već je počeo da zaostaje zbog problema sa prijanjanjem, ali i pneumaticima. Tako mu se Masa približio, a prilikom prvog napada uspeo i da se probije pored njega u 21. krugu, dok je dva kruga kasnije isto pokušao i Raikonen, ali se Britanac odbranio. Finac je i dalje nastavio sa napadima u narednim krugovima, ali bez uspeha.

Fetel je oko 25. kruga bio više od devet sekundi ispred Vebera, kojeg je Alonso počeo dosta da sustiže. Dva kruga kasnije, Hamilton je po drugi put bio u boksu i kao i dosta puta ove sezone imao je probleme, i na stazu se vratio iza Romana Grožana u Lotusu, a ispred vozača ekipe Toro Roso Danijela Rikarda. Veber je bio sledeći u boksu, u 33. krugu, dva kruga pre Alonsa, a po povratku na stazu nije bilo promene pozicija, pošto se Australijanac bez problema zadržao ispred.
Beta
Mladi Nemac je u 35. krugu imao kratko izletanje sa staze, a iako mu to nije naškodilo, odmah su ga pozvali u boks i on se bez problema vratio u vođstvo. Masa ga je pratio i vratio se kao četvrti, ispred Raikonena i Hamiltona. Britanac je pet krugova kasnije trpeo napade od Grožana, ali je sve to iskoristio Niko Hilkenberg u bolidu Fors Indije i probio se ispred obojice.

U međuvremenu, Masi su poručili da se previše primakao Alonso i da se malo odvoji, što je Brazilac poslušao. Na vrhu nije bilo nikakvih promena pred poslednjih 15 krugova, Fetel je imao više od osam sekundi prednosti u odnosu na Vebera, dok je Alonso bio još četiri sekunde dalje. Hamilton je i dalje trpeo napade od Grožana, ali je morao po treći put po nove pneumatike u 43. krugu i vratio se kao deseti.

Iako se u prvom trenutku odmakao, Masa je u 44. krugu bio samo sekundu iza Alonsa, ali je izbegavao bilo kakav napad. U poslednjih desetak krugova najveću borbu na stazi su vodili vozač ekipe Toro Roso Žan-Erik Vernj i Hamilton, ali Britanac nije nikako uspevao da nađe način da pretekne mladog Francuza.
Beta
Hamiltonu se nekoliko krugova pre kraja čak deo veštačke trave zavukao sa bočne strane bolida, zbog čega nije uspeo njegov pokušaj da konačno obiđe Vernja. U tim trenucima u Red Bulu se odvijala drama, pošto je Fetel potpuno istrošio prednji desni pneumatik, ali se on uopšte nije obazirao na molbe tima da u pojedinim krivinama uspori, iako su mu poručivali da neće znati šta se desilo dok ne bude prekasno.

Ipak, mladi Nemac je kao prvi prošao kroz cilj, sa osam sekundi prednosti u odnosu na Vebera, dok je Alonso bio još četiri sekunde dalje. Iza su sledili Masa, Raikonen, Hilkenberg, Grožan i Vernj. Prvu desetoricu, odnosno osvajače bodova kompletirali su Rikardo i Hamilton, uprkos problemima sa veštačkom travom.

Ovogodišnji šampionat Formule 1 nastavlja se Velikom nagradom Indije 28. oktobra.
Beta
Rezultati trke za Veliku nagradu Južne Koreje:
1. Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul 1:36:28.651
2. Mark Veber (Australija) Red Bul + 8.231
3. Fernando Alonso (Španija) Ferari + 13.944
4. Felipe Masa (Brazil) Ferari + 20.168
5. Kimi Raikonen (Finska) Lotus + 36.739
6. Niko Hilkenberg (Nemačka) Fors Indija + 45.301
7. Roman Grožan (Francuska) Lotus + 54.812
8. Žan-Erik Vernj (Francuska) Toro Roso + 1:09.589
9. Danijel Rikardo (Australija) Toro Roso + 1:11.787
10. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren + 1:19.692
11. Serhio Peres (Meksiko) Zauber + 1:20.062
12. Pol di Resta (Velika Britanija) Fors Indija + 1:24.448
13. Mihael Šumaher (Nemačka) Mercedes + 1:29.241
14. Pastor Maldonado (Venecuela) Vilijams + 1:34.924
15. Bruno Sena (Brazil) Vilijams + 1:36.902
16. Vitalij Petrov (Rusija) Katerhem + jedan krug
17. Heiki Kovalainen (Finska) Katerhem + jedan krug
18. Timo Glok (Nemačka) Marusja + jedan krug
19. Šarl Pik (Francuska) Marusja + dva kruga
20. Narijan Kartikejan (Indija) HRT + dva kruga
odustali:
Pedro de la Rosa (Španija) HRT
Kamui Kobajaši (Japan) Zauber
Niko Rozberg (Nemačka) Mercedes
Dženson Baton (Velika Britanija) Meklaren

Generalni plasman vozača:
1. Sebastijan Fetel 215
2. Fernando Alonso 209
3. Kimi Raikonen 167
4. Luis Hamilton 153
5. Mark Veber 152
6. Dženson Baton 131

Generalni plasman konstruktora:
1. Red Bul 367
2. Ferari 290
3. Meklaren 284
4. Lotus 255
5. Mercedes 136
6. Zauber 116

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

57 Komentari

Možda vas zanima

Društvo

Stiže novi "pakao"; Spremite se

Kao u prvih 15 dana aprila, ovaj mesec će se završiti natprosečnim temperaturama. Prema najavi RHMZ u nedelju i do prve polovine naredne sedmice temperature će dostići letnje vrednosti.

7:21

26.4.2024.

1 d

Srbija

Oni su sada jedini vlasnici Knjaz Miloša

Mattoni 1873, najveći proizvođač mineralne vode i bezalkoholnih napitaka u Centralnoj Evropi, preuzeo je od kompanije PepsiCo manjinski udeo (46,43 odsto) u Knjaz Milošu, postavši jedini vlasnik.

18:20

26.4.2024.

1 d

Podeli: