Novi fića krenuo u svet

E. V. N.

13. 08. 2012. u 11:23

Iz kragujevačke fabrike automobila u ponedeljak ka luci Bar pošao prvi voz sa 206 vozila "fijat 500 L". Prvi izvoz novog modela koji ide u Italiju. Do kraja godine dve kompozicije sedmično

SA glavne železničke stanice u centru Šumadije, u ponedeljak je krenuo prvi izvoz novog automobila kompanije "Fijat Srbija" - 500 L, čije se osvajanje svetskog tržišta u gradu doživljava kao treće doba stasavanja ove, sada torinsko-srpske kompanije.

Krenula je kompozicija od 12 vagona, natovarenih sa 206 novih automobila, a sledeća polazi već u petak.

- Ovo je prvi izvoz novog automobila, i ide do kupaca u Italiji - kaže Nuncio di Bartolo, direktor proizvodnje u kompaniji "Fijat automobili Srbija". - Do kraja nedelje put Bara otići će novi kontingent od 206 automobila. A do kraja godine će sedmično ići dva voza sa po 206 automobila 500 L i taj broj će se povećavati u skladu sa zahtevima kupaca iz Evrope. Novi model u zemlje Evrope, pored železnice, biće transportovan i drumskim saobraćajem. Plan je da, dnevno, sa traka silazi 500 automobila a da do kraja godine bude proizvedeno ukupno 30.000 vozila.

Veliki posao obradovao je i "Železnice Srbije", koje su svesne i velikih obaveza.

- Iz Kragujevca put luke Bar ići će 12 vozova sedmično kada se u FAS bude proizvodilo 200.000 automobila godišnje pa zato planiramo modernizaciju i elektrifikaciju pruge od Lapova do Kraljeva - istakao je direktor Direkcije "Železnice" za infrastrukturu Milan Maksimović.

MAŠINOVOĐA Čast da prvi bude za "komandama" lokomotive koja će istorijski tovar prevesti do barske luke pripala je mašinovođi Sretenu Lazoviću.
- Počastvovan sam što sam prvi koji će da transportuje novi model, ali i radostan jer će nam ovaj posao sa FAS obezbediti bolje plate - naglasio je Lazović.

U ponedeljak je u Kragujevcu svečarska atmosfera bila daleko skromnija od proizvodnje "fiće" pre oko šest decenija i polaska automobila "jugo", sa iste stanice i iz iste luke Bar - u SAD (pre 26 godina). Šampanjca nije bilo. Predstavnici "Fijata" kažu da će ga verovatno biti u luci Bar. U Kragujevcu se svi nadaju da će proizvodnja ovog modela pokrenuti privredu Srbije i vratiti sve što je država više decenija ulagala u održavanje socijalnog mira skoro 35.000 "Zastavinih" radnika.

- Slušao sam oca, koji je sa sela doveden u fabriku, kako je kao mladić učio da proizvodi "fiću" - kaže Milorad Jovović (66), penzionisani radnik "Zastave". - U toj fabrici sam radio i kada je "jugo" krenuo u Ameriku. Veliki posao. U penziji sam, ali me ta fabrika i dalje interesuje. Eto, slučajno sam tu, čekajući šinobus do sela, video i ovo. Čini mi se - treća nada. Moji unuci, hvala bogu, imaju za osnovno. Radili smo i to možemo da im pružimo, ali je red i da oni rade i zarađuju. Imam utisak da će im nova fabrika pružiti perspektivu.

Novi kragujevački "fijat 500 L" imao je neočekivanu i neformalnu premijeru u Užicu, kada je kompozicija sa prvih 205 automobila napravljenih u Srbiji, na putu do Italije preko luke Bar, zastala na železničkoj stanici u naselju Krčagovo. Desetine znatiželjnika okupilo se oko voza, u želji da prvi put uživo vide kragujevačkog lepotana.

OSVAJANJE TRŽIŠTA

Novi "Fijatov" model 500 L, počeće zvanično da se prodaje u Evropi od 1. oktobra. Automobil se može od prošlog meseca poručiti u Italiji i na većim evropskim tržištima, a biće plasiran ukupno na više od 100 tržišta u svetu uključujući i Sjedinjene Američke Države, kao i region Azije i Pacifika.

U FAS očekuju da će najbolja prodaja biti na evropskom tržištu, a trećina prodaje trebalo bi da bude ostvarena u Americi. Zbog povećanja obima proizvodnje novog modela 500 L, u fabrici je nedavno počela da radi i druga smena.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (49)

Rade

13.08.2012. 12:18

@slk - Vidim da spadas u kategoriju vecitih nezadovoljnika. To sto si nezadovoljan samim sobom odrazava se na tvoj stav prema svemu ostalom. Nudis li ti nesto, imas li ti bilo kakvu ideju koja se moze realizovati? Da imas i da znas koliko je tesko uraditi i "najmanji" pomak napred nikada ne bi kritikovao nesto sto proizvodi neke pozitivne rezultate. Upao si u masu kritizera. Uzroke nezadovoljstva pokusaj da nadjes u samom sebi, pokusaj da promenis nesto i ne odustaj dok to ne ostvaris.

slk

13.08.2012. 14:38

@slk - @Rade. Nasa drzava je sklopila ugovor sa Italijom o izvozu toliko i toliko fijata 500L po takvoj i takvoj ceni " franko Bari ". Nesto takvu recenicu u tekstu nisam nasao, tako da sa pravom ne verujem da je ovo izvoz. Jedino ko ce sigurno zaraditi su spediterske kompanije, kao zeleznica Srbije. Naravno da mi je drago sto su nasi ljudi zaposljeni u Kragujevcu i primaju kakve-takve plate, ali izvoz je nesto drugo, zar ne?

Pedja

13.08.2012. 15:42

@slk - @slk A sto bi drzava Srbija potpisala? Kompanija je u privatnom vlasnistvu,a samo su pristali da ucestvuju(drzava Srbija) u ulaganju u fabriku,ako sam ja dobro upucen..I sto to mora da bude FOB klauzula? (franko Bar) Sto ne moze da bude CIP ili EXW ili bilo koja treca??Sem toga,roba je presla granicu,naravno da je izvoz.

slk

13.08.2012. 16:38

@slk - @Pedja: Nas, srpski, deo kompanije je u privatnom vlasnistvu? U pravu si ako tvrdis da je prelaskom granice roba stekla kategoriju izvozne, ali ne mozemo govoriti o srpskom proizvodu. Futoski kupus izvozimo jer on ima vecinu delova iz kojih je sastavljen, proizvedenie u Srbiji, za razliku od fiat 500L. Iz tog razloga nememo pravo da ga ( fiat ) kao svoj proizvod plasiramo, naprimer, u Rusku Federaciju sa kojom imamo odlican trgovinski sporazum.

komentator

13.08.2012. 20:16

@slk - Da li bi nesto sa tim izvozom promenilo ako bi npr.Fiat 500L bio pun futoskog kupusa? Koliko bi onda bilo posto tu naseg?

Zorz

14.08.2012. 01:46

@slk - A ti si mi kao neki strucnjak, pa se razumes u ekonomiju i ugovore. To se tebe kao dotice ili ti, eto smeta sto to nije objavljeno, kao bitno, jel? A i da se objavi, pa seljanke na pijaci kad budu citale vest ce da se "zaracunaju" pa da se potresu i da donesu zakljucak kako ugovor nije valjan? Ali ti vec znas ko ce da zaradi i to mi je drago.

Neso Sone

13.08.2012. 12:03

Prije 7 dana sam u Sloveniji video kamion pun sa ovim Fijatom. Znaci vec prije su izvezeni..

bojan

13.08.2012. 13:51

Fiat ima odlicne motore,italijani su stari dobri majstori ...Ako su nekom krsevi,to je njegov licni problem...

gde

14.08.2012. 09:47

@bojan - Gde nestadoše srpski majstori i inženjeri baš me briga za Italijane baš interesuje me Srbija.

Joca Mehanicar

13.08.2012. 13:53

Krenuo izvoz konzervr-Fiata 500 ali samo za nesto manje od 2000 Evra. Znate to im je prava cena a ne skoro 14 hiljada Evra koja se nudi Srbima, za tu konzervu koja je najopasnije vozilo da se vozi na putevima izmedju velikim kolima. Ko se bude usudio da vozo u njima dobice "nadnicu za strah", je su u svakom slucaju to kola koja treba voziti samo po parkovima gde je brzina ogranicena do 10km/cas zbog sigurnosti.

Mile

13.08.2012. 15:37

@Joca Mehanicar - Joco imas pravo,,pre cu popiti konzervu "Jelena" nego da kupim fijata 500l

kao

13.08.2012. 14:05

Kao izvoz ali strani vlasnik , dobit ide u Italiju našoj državi 1000 malih platica i porez na dobit , bilans i po nema šta, kreatori propasti smislili.

Djole

13.08.2012. 15:04

@kao - Ajde, molim te, ne lupaj. Moramo sa nečim početi, pa makar to bilo i "samo" 1000 malih platica.Razmisli, šta bi Ti uradio da obezbediš bar "10 malih platica".

Pedja

13.08.2012. 15:36

@kao - Nista,haj da zatvorimo. Ajmo onda i ostale privatne firme. Ne,cekaj,imam jos bolji predlog,ajmo da ne radimo nista,je l' da da je super?Kakvu radnu snagu imamo,dobro je da uopste nesto radimo. Jedva cekam da bezim odavde,bolestan smo mi narod.

kao

13.08.2012. 15:42

@kao - Ja bih 10 milijardi dolara potrošenih za deficit javne potrošnje uložio u privredu i sačuvao bih onih 1000 000 radnih mesta izgubljenih i zatvorenih a onda bi bez deficita realnim prihodima živeli svi u državi srbiji sa 10 puta većim standardom nego sada. Ja kojim slučajem imam privatnu firmu i zapislio sam toliko radnika kao što si napisao ali za to nisam kao Fijatdobio po 10000 eura za zaposlenog, smejurija.

d

13.08.2012. 19:29

@kao - pa i daciju drze francuzi, pa nevidim da nesto fali rumunima, a nama vecito nesto fali ili smeta, vecito neko trazi dlaku u jajetu!

stalker

13.08.2012. 20:01

@kao - " kao" lupaš brate ko Maksim po trnju . Kamo te sreće da imamo mnogo više takvih kompanija . Pa US Stil je bio naš najveći izvoznik ,dok ga naša birokratija nije primorala da ode . Kina je postala najveća industriska sila upravo ulaganjem stranog kapitala ,da nije toga bilo još bi vozili bicikle i vukli rikše. Jedino što mi se ne sviđa je cena ovog autića , mnogo je brate 13,5 hiljada evra .

Djordano

13.08.2012. 22:07

@kao - @D Ako ne vidis sta fali Rumunima ONDA TI ZAISTA NISTA NE VIDIS :DDDDDRumuni i dalje prodaju po buvljacima Srbije, nadniče, itd itd.... "bogati" Rumuni u "siromasnoj" Srbiji...

Predrag Zdrale

14.08.2012. 06:06

@kao - Mnogo. Volim polovan Mercedes za te pare, ima da odere 3 takva nova fiata. Al neka je sa srecom, svaka roba ima svog kupca.

Rumuni

14.08.2012. 09:39

@kao - Rumunija je ostala u bedi baš si našao primer isto i tamo strani vlasnik eksploatiše i iznosi bogatstvo u Francusku.

usstil

14.08.2012. 09:45

@kao - Us stil je eksploatisala naše rudno bogatstvo i radnu snagu i koristilo vlasništvo Srbije u koje smo godinama izgradjivali i ulagali , kada su shvatili da dobit moraju da plaćaju Beogradskoj banci u stečaju koja je davala novac za postrojenja pobegli su glavom bez obzira, to je još jedna sramota Srbije da svoja bogatstva poklanja strancima , pojedinci uzimaju ogromne ptovizije za rasprodaju države a onda se čudimo kako u državnoj kasi ima sve manje novca i standard je sve niži, bedno.

miodrag

14.08.2012. 10:38

@kao - pa jeste ovde sve neki pametnjakovici a nisu svesni da je velika sreca za srbiju sto fijat se proizvodi

vuk

13.08.2012. 16:48

Ljudi moramo da se pomirimo sa tim da nemamo nase privrednike velikog formata (imamo trange frange uvoznike). Kakva je razlika imati Italijanskog gazdu koji ce bar da te postuje ili naseg tajkuna koji te tera na 16 satu rada.I jedan i drugi ne rade za drzavu Srbiju nego za svoj dzep. Kamo srece da svaki grad ima po jednu ovakvu fabriku gde ce ljudi da rade, a zaradu na zalost neka dele drugi, mi za bolje nismo.

ogi og

14.08.2012. 09:36

@vuk - Srbija je imala Zastavu koja je proizvodila 250000 automobila godišnje i zapošljavala pola Srbije sve se pravilo u Srbiji i pravili su ga visokokvalifikovani inženjeri a ne 1000 šrafciger majstora za minimalce kao sada, da bi zarada otišla u Italiju, sve se može kad se hoće a treba umeti, najlakše je uništiti domaću privredu i prodati strancima ali onda nema standarda i bogatstva, tada bogatsvo odlazi van granica nekom drugom, Srbija zaslužuje više i bolje a ne mrvice.

miodrag

14.08.2012. 10:37

@vuk - da brate ali je kec i jugo su bili krsevi a ne kola i zbog njih za strana kola se placala dupla carina

Dragan

14.08.2012. 16:17

@vuk - @ogi og ti "visokokvalifikovani inzenjeri" za 40+ godina nisu konstruisali i proizveli ni jedan ispravan automobil. Ja sam nekada davno cekao 16 meseci da bi mi bio isporucen YUGO 55 koji sam unapred platio. Za 55 hiljada km (dok ga nisam prodao) riknula su mi tri anlasera, dva termodavaca, jedna garnitura kvacila, i jos mnogo toga. Da je to djubre na kojem je bilo zaposleno pola Srbije (kako si napisao) nesto vredelo, ne bi fabrika propala. Inace, kada neko stekne.

GAVRILO PETRIC

13.08.2012. 21:13

Dragi komentatori. Niti je Fijat Srpski proizvod niti ga Srbija izvozi.On je samo sklopljen u Srbiji i zato je krenuo put Bara na pretovar u Brod za Italiju da bi ga Italija izvezla kao svoj proizvod.

Trece oko

13.08.2012. 21:33

Posebno mi se na ovoj fotografiji dopada lepo uredjen kolosek za ovu svecanost.

bager

14.08.2012. 08:03

@Trece oko - Dosli bi i trubaci na ispracaj ,,ali su se izduvali u Guci,,,,ovako ostasmo samo na svecanom govoru ,presecanjem vrpce,odlikovanjima za voz ,masinovodju ,direktora ZS,,ministra saobracaja i industrije,,,zamalo i pioniri s maramama da dodju,,,,,,,,,,,,,,,,,,,koji smo duduci,,!

omega3

14.08.2012. 19:25

@Trece oko - Baš je kod nas u Hrvatskoj emitirana reportaža (s gospodarskog aspekta-iznenađujuće pozitivno),al kad vidiš onu lokomotivu na kojoj je sniman Valter brani Sarajevo,i onaj predhistorijski kolodvor gdje je fasada otpala stvarno da te jeza uhvati!

maks

14.08.2012. 02:46

Ovde se samo prica o fijatu kao napretku Srbije. Ljudi neki dan sam bio u Priboju i Prijepolju to je sve beda do bede narod vise nema leba da jede. Sto drzava nesto ne ucini da ozivi FAP da ova dva grada koliko toliko zivnu a ne ko da sam doso u avganistan. Cista sramota sve je zaboravljeno van Beograda i njegovog okruzenja.

екоф.бг.ац.рс

14.08.2012. 08:33

господо,ово се у економији зове "међународна монтажна производња",Фиат је дошао овде да би раднику дао плату 250 еур,све делове је направио у Италији,а овде их само склопио,јел му се исплати! нема у том ауту ни блатобрана произведеног у Србији....туга

SMOKI

14.08.2012. 08:54

Bas me zanima, sta ce Srbija dobiti od tog kolaca?Koliko ce radnicima u zastavi biti veca primanja? I ko koga ovde iskoriscava?

montentigers

14.08.2012. 09:45

Ljudi ne mlatite praznu slamu, je li Bog dao da se proizvodi od toga ce bar 10 % koristi imati Srbija a i Crna Gora ce bar malo zaraditi na prevozu. Prema tome i tih 10% je mnogo mnogo vise od onih 0% koliko je fabrika privredjivala do sada. Samo naprijed "Zastavo" i kvalitetom pravi ime-bred, pa makar i uz Fiat-a jer doci ce dan kad ce te i vi plasirati vozilo Zastva S klase ciji ce kvalitet, zbog fijata, vec biti poznat u svijetu

miodrag

14.08.2012. 10:35

@montentigers - ne razumem sto mora uvek neko da se pravi pametan i vidi samo lose u svemu mi srbi smo malo otkaceni da sve kritikujemo ja sam ko srbin ponosan sto kragujevac proizvodi jedan od najboljih auta u evropi koji ti kuva i kafu espreso

ZTP

14.08.2012. 13:44

@montentigers - Neophodno izvršiti profesionalizaciju na železnici, tamo imate: profesore, defektologe, "menadzere" iz Zrenjanina (dipl.inž. prpizvodnog menadzmenta) trogodišnje studije, FABUS, FaM (čuveni fakultet u izbornoj kampanji), "fakultet" za rukovodeće kadrove, "Viša škola" za menadzment i saobraćaj iz Niša, itd. Svi oni imaju završene trogodišnje studije koje pripadaju VI-1 sss, i diplome koje nemaju nikakve dodirne tačke sa železnicom, uzurpirali su radna mesta sa VII-1 sss.

ALEKSANDAR

14.08.2012. 17:08

Ova pmpa neodoljivo ptseca na pocetak Proekta YUGO Amerika.Samo da ne bude i toliko uspesan.I onda davnih osamdesetih se razbacivalo nekim brojkama i uspesima pa svi znamo kako se zavrsilo.Daj Boze da se ne ponovi!

zoran

14.08.2012. 18:58

Jedinu korist od ovog posla imaće italijani i crnogorska luka Bar,Kragujevac ako izvuče 5 posto biće na konju,plate ako se sećate radnici Kraujevca dobijaju iz buđeta.To znači da i tih 5 posto nije dobit.