Na Trgu Republike i Zelenom vencu sinoć su održani protesti protiv Bus plus sistema. Protest na Trgu Republike organizovalo je Udruženje građana „Narod protiv Bus plusa“. Oni su zatražili raskidanje ugovora sa firmom Apeks i ukidanje Bus plus sistema, zatim ukidanje“tačkaste kontrole koja podrazumeva zaustavljanje vozila“, ukidanje ulaska samo na prednja vrata, smanjenje cena dnevnih i mesečnih karata za 30 odsto, ali i pokretanje istrage o tome da li je ugovorom sa Apeksom oštećen Grad i Gradsko saobraćajno preduzeće Beograd. Takođe, organizovano je i prikupljanje potpisa.


– Ovde sam jer ne želim da me žigošu – rekao je jedan od prisutnih.

Starija sugrađanka kaže da je dala svoj potpis jer želi da ukine pravilo o ulasku isključivo na prednja vrata.

– Stvaraju se velike gužve, a prevoz je ionako neredovan. Takođe, protiv sam toga da mi koji imamo besplatne karte moramo da ih očitavamo prilikom svakog ulaska u autobus – rekla je ona.

Na protestu je govorio i jedan od bivših radnika GSP-a, koji je, kako je rekao, dobio otkaz nakon što je odbio da potpiše ugovor i pređe u Apeks.

Ipak, odziv je bio ne tako veliki, prisutno je bilo oko 150 građana. Protest je obezbeđivalo oko dvadesetak policajaca.

Nešto posećeniji bio je protest na Zelenom vencu koji je organizovao pokret „99 odsto“. Oni zahtevaju da nadležni organi istraže i obelodane sve radnje u vezi sa tenderom, tačnu vlasniču strukturu konzorcijuma koji je zadužen za Bus plus, njihove prihode i rashode. Jedan od zahteva odnosi se i na komunalnu policiju. Naime, zatraženo da prestanu da se troše resursi komunalne policije kako bi privatne firme ostvarile prihode. Ovaj pokret zatražio je da javni prevoz bude besplatan za penzionere, studente, trudnice i nezaposlene.

– Tražimo da karta za jednu vožnju ne košta više od 30 dinara, a mesečna ne više od 600 dinara – naveli su organizatori protesta na Zelenom vencu.

Ovaj protest je završen kod tržnog centra „Ušće“, gde je održan javni sastanak ovog pokreta.

Broj očitavanja povećan za 50 odsto

Nakon sedam dana od uvođenja novih mera, prema podacima Direkcije za javni prevoz, broj očitavanja kartica povećan je za 50 odsto, dok je porast dopuna nepersonalizovanih kartica, takođe, uvećan za 50 odsto, saopštavaju iz Bus plusa. Oni navode da je prodaja karata kod vozača, koja je najviše prisutna u prigradskim opštinama u okviru ITS2, uvećana je za više od 80 odsto. Izvršeno je 323.000 dopuna nepersonalizovanih kartica, dok je u prvoj nedelji jula meseca taj broj iznosio 221.000. Na stanicama na kojima se sprovodi vanredna kontrola u proseku 40 odsto putnika izađe iz vozila zato što nema važeću kartu. „Nakon prvih dana kada je dolazilo do većih gužvi i zadržavanja, situacija se poboljšava, jer sada većina putnika bez karte uglavnom napušta vozilo“, kažu u Bus plusu.

Bovan odbacio zahtev za jeftiniji prevoz

Predstavnik gradske uprave Bojan Bovan odbacio je juče zahtev Udruženja „Narod protiv bus plusa“ da cene karata u gradskom prevozu bude smanjena za 30 odsto. „Naglašavamo da cene prevoza nisu menjane dve godine i kada se saberu cene svih prodatih karata i podele sa brojem putnika koji se dnevno prevezu, bez obzira da li imaju kartu ili nemaju, dobijamo podatak da je cena prevoza po prevezenom putniku manja od 20 dinara“, rekao je Bovan prema saopštenju firme Apeks, koja je uvela sistem naplate prevoza poznat kao bus plus. Bovan je podsetio da mesečna karta za zaposlene, čija je cena 2.700 dinara, na dnevnom nivou iznosi 90 dinara za neograničen broj vožnji. „Nezaposleni, studenti i srednjoškolci mogu dnevno da se voze neograničeno za 36 dinara, što je četvrtina cene jedne karte kupljene kod vozača“, rekao je on. Beta

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari