Vozač se onesvestio za volanom, povređeno 30 putnika

I. D. LABOVIĆ - Z. RADOVIĆ

13. 07. 2012. u 09:04

Lančani sudar tri autobusa u Bulevaru vojvode Mišića. Vozaču "Lastinog" vozila Miroslavu Anđeloviću (32) pozlilo za volanom

U LANČANOM sudaru tri autobusa, koji se dogodio nešto posle osam časova na uglu Bulevara vojvode Mišića i Ruske ulice, povređeno je 30 putnika, ali na sreću, niko nije zadobio teže povrede. Materijalna šteta na autobusima je velika, a iz Direkcije za javni prevoz saopštili su da je do nezgode došlo jer je u toku vožnje pozlilo vozaču "Lastinog" autobusa Miroslavu Anđeloviću (32), koji saobraća na liniji Obrenovac-Beograd.

Do udesa je došlo na stajalištu "Ruska", kod "Gospodarske mehane", u trenutku kada je autobus na liniji "23" kretao, dok je drugi na istoj liniji i vlasništva istog privatnog prevoznika "Beobus", stajao na stanici. U jednom trenutku na njih je u brzini naleteo "Lastin" autobus i od jačine udara su pukle šipke i držači u autobusima, a putnici su pali na pod.

Na lice mesta su izašle četiri ekipe Hitne pomoći, a u Urgentni centar je prevezeno 30 povređenih osoba. Prema rečima Draga Jovanovića, portparola Urgentnog centra, svi su zadobili lakše povrede i niko nije životno ugrožen.

- Nije bilo preloma, već su povrede uglavnom neurohirurške i ortopedske - objašnjava Jovanović. - Kada kažem neurohirurške, mislim na razderotine, ogrebotine, poderotine i modrice na glavi. Nekoliko ljudi zadobilo je ortopedske povrede ruku i nogu prilikom pada, a u najvećem broju slučajeva to su povrede kolena.

VOZILO BILO KLIMATIZOVANO VOZAČ Miroslav Anđelović (32) nije prekoračio osmočasovnu radnu normu, u "Lasti" je zaposlen od 2007. godine i obavio je sve neophodne zdravstvene preglede. Nakon razgovora sa nadležnim službama utvrđeno je da je vozilo marke "volvo" bilo klimatizovano i tehnički ispravno.

Petak 13. za putnike je zaista bio baksuzan, a prizor posle nesreće bio je stravičan - srča od polomljenih stakala bila je rasuta svuda unaokolo, tragovi krvi mogli su se videti i u autobusu i na trotoaru, kao i polomljene naočare za sunce, šeširi, krvave maramice kojima su putnici pokušali da zaustave krvarenje. Kabina vozača "Laste" potpuno je uništena, jer je prednji deo autobusa doslovno uleteo u zadnji deo autobusa "23". Na kolovoz je konstantno curela nafta iz rezervoara, pa su pripadnici MUP upozoravali putnike na stanici i prolaznike koji su se okupili da vide šta se dogodilo, da nikako ne pale cigarete, jer postoji opasnost od zapaljenja.

Vozač Miroslav Anđelović, kome je pozlilo, na sreću, zadobio je samo lakše povrede.

- Kako je rekao, u trenutku mu je pozlilo i uopšte se ne seća trenutka kada je udario u vozilo ispred sebe - rekao nam je Velibor Sovrović, generalni direktor "Laste". -Autobus je bio tehnički ispravan, a jutros je ušao u "dnevnu negu" i konstatovano je da je vozilo potpuno ispravno, a vozač je radio u skladu sa zakonom o bezbednosti saobraćaja.Prošle nedelje je imao vreme na radu svaki radni dan oko sedam sati i 15 minuta, a ove nedelje imao je u prvoj smeni četiri sata i 30 minuta. Čoveku je pozlilo i tu nije bilo pomoći. Na vozilima je pričinjena velika materijalna šteta, ali nam je to sada najmanja briga, jedino je važno da niko nije teško povređen i da će se ljudi, nadamo se, brzo oporaviti.

NAJBITNIJI LjUDI U "BEOBUSU" su rekli da je najvažnije to što niko od putnika nije stradao.
- Naša dva autobusa su udarena na stajalištu i putnici su zadobili lakše i teže povrede i veoma nam je žao što je do toga došlo - rekao je Drago Tošić, vlasnik "Beobusa". - Vozač "Laste" se, kako kažu, onesvestio i šta da se radi, to je saobraćaj, takve nesreće se događaju i niko nije mogao to da predvidi niti da spreči. Naši vozači su dobro, imaju manje povrede, ali su doživeli veliki stres. Autobusi su odmah zamenjeni drugim, a njih voze i dva nova vozača, kako bi se povređeni odmorili. Nama je najbitnije da su ljudi živi i zdravi i da se što pre oporave.

Iako je saobraćaj u žutoj traci bio obustavljen dok autobusi nisu odšlepani, kolone automobila i kamiona kretale su se usporeno više od dva sata, a gužva se napravila još kod Ade Ciganlije. Na lice mesta izašli su i dispečeri GSP, kao i jedna vatrogasna ekipa.

GUŽVA U URGENTNOM CENTRU

U Urgentnom centru u petak je oko deset časova bila velika gužva, pa su lekari imali pune ruke posla sa 30 ljudi koji su prevezeni kolima Hitne pomoći. Iz ambulante su gotovo svakog minuta izlazili povređeni putnici, a ulazili oni koje je tek trebalo pregledati, dok se hodnikom nekoliko puta prolomio i jauk zbog bolova.

Prijatelji i porodica povređenih ubrzo su stigli u Urgentni centar, kako bi svoje najbliže prevezli do kuće.

- Bila sam u "Lasti", kada se samo u jednom trenutku prolomio prasak i tada sam pala - rekla nam je Miladinka Kristić Mirković, dok je sa bolnom grimasom na licu ležala na bolničkom krevetu i primala infuziju. - Sve me boli, glava, kičma... Uradili su mi skener i sad čekam rezultate, nadam se da nije ozbiljno, ali me ovoliki bolovi brinu.


TROPSKA TEMPERATURA MUČI I VOZAČE

TROPSKE temperature koje traju već nedeljama veoma smetaju i vozačima, pogotovo u onim autobusima koji nemaju klimu. Oni su se već žalili na veoma teške uslove rada, a za nešto više od mesec dana dogodilo se nekoliko slučajeva da je vozačima pozlilo u toku vožnje, a jedan je nažalost i preminuo. Marku Đorđeviću (38), vozaču autobusa na liniji "51", 7. juna naglo je pozlilo dok je vozilo bilo u pokretu, na istoj stanici na kojoj se dogodila i nezgoda, a nakon reanimacije je preminuo. Đorđević je bio svestan da će izgubiti svest i zaustavio je autobus koji je bio pun putnika. Nepunih mesec dana kasnije, 4. jula, Ištvan Mađar, vozač autobusa Autotransportnog preduzeća "Pančevo", koji je saobraćao iz Beograda, za volanom je doživeo moždani udar, ali je uspeo da zaustavi autobus sa dvadesetak putnika i spreči nesreću.


Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (61)

krsma

13.07.2012. 11:30

@Dragan - nije to nista brajko moj,da cujes ove sa Vracara-pokondirenih tikvi koliko hoces i jos misle da su uceni!

Benzin u autobusu !?

13.07.2012. 09:54

Koji to autobusi koriste benzin? Dajte malo više ozbiljnosti prilikom izveštavanja

Igor

13.07.2012. 11:22

@Zoran - A kakve veze ima BusPlus sa ovime? Ajde da nama neukima to objasnis kad si vec ostavio tako pametan komentar.

Dukic

13.07.2012. 10:20

Bahatost vozaca Gsp-a i Laste nema granice pod hitno treba da se resi taj problem ,saljite ih na detaljne lekarske pravite im kontrole iznenadne ili ce neko od tih vozaca da strada a tad ce biti kasno.Molim grad i gradonacelnika da pod hitno stanu na put ludorijama vozaca Gsp-a i Laste!!!!!!!

kalea52

13.07.2012. 10:49

pre ispitati sva tri vozaca i uraditi alko test po meni ovo je namerno uradjeno zbog divljanja u toku vozjne zabraniti do daljnjeg da voze dok se ne ispita celokupna situacija zasto je bas trin autobusa kad su to prfesionaaci

wow

13.07.2012. 10:53

Stvar je u tome da se slabo kontrolise ispravnost kočnica. Ovde je evidentno da su otkazale kočnice. Firma nikada ne sme biti kriva, uvek se otkrivljuje ljudski faktor.

Stojan

13.07.2012. 10:54

Sto posto (100%) su bili zauzeti razgovorom na mobilnom telefonu,garant.Opšta zaraza među vozačima GSP,a i šire.

Naopaki

13.07.2012. 11:14

Pa bomba da je bacena ne bi bilo 30 povredjenih...verovatno sitne ogrebotinice a i ovi koji su krenuli u prvu smenu da nedju opravdanje da ne idu na posao...desava se!!!

Melbourn

13.07.2012. 11:19

Trebali bi svi da podnesu prijave, a verujem da neki i hoce! pa kada ih odvale na sudu videce koliko ih kosta ta bahatost!!! bus plus, pa udji ovde izadji tamo, pa personalizovane ili obicne , pa ovo pa ono, a kad udjes u bus, igras ruski rulet sa njima...da je srece da ovo bude los primer i pozabave se drugim ozbiljnijim stvarima a ne koce gde da udje izadje,i ostale gluposti....

alex

13.07.2012. 12:11

@Melbourn - - Do sudara tri autobusa kod Sajma, u kome je oko 30 ljudi povređeno, došlo usled gubitka svesti vozača Lastinog autobusa, koji je naleteo na dva autobusa na stanici, saopštila je gradska Direkcija za javni prevoz.

Kokovrlja

13.07.2012. 13:35

@Melbourn - ne ne za sve je kriv bus plus i besplatni wireless koji su ugradili ,pa su vozaci surfovali po netu na facbooku. umesto sto su sve to ugradili trbali su da kupe nove autobuse i da neteraju vozace da voze po 16 sati dnevno.a tek da nepricamo o cistoci u samim autobusima. juce sam usao u zarkovu u 52 koja se sva tresla koliko je stara a tek sto je smrdela na naftu to je posebna prica. toliko o nasem prevozu :P

Ne .... bre!

13.07.2012. 14:23

@Melbourn - Je li, a smeta ti stara 52-jka? Sta bi bilo da ti nije dosla ta smrdljiva 52-jka koja je smrdela na naftu? Koliko bi čekao klimatizovani bus?

56E

14.07.2012. 00:51

@Melbourn - Ja stare Ikarbus krseve i volim najvise. Ne stede ih vozaci i mnogo brze se putuje ili mi put bude zanimljiviji, sta li. Pozdrav iz 56-ce :) PS- Cobre su nesto najgore u GSP svetu

Nena

13.07.2012. 12:09

Kazu mrznja dovodi do slepila, ne vidis jasno, e to je slucaj kod svih ovih koji komentarisu vozace GSP-a, da li ste vi pismeni ili ne pismeni lepo u tekstu stoji da je do sudara doslo zato sto je vozac Laste udario u autobuse GSP-a, koji su stajali to jest tek bili u blagom pokretu, odakle onda bahatost vozaca i izivljavanje GSP-a, mislim ne ljubim ni ja puno stavove GSP-a, ali budimo realni. I dodatna informacija da je vozac Laste izgubio svest, znaci coveku pozlilo.Hvala Bogu svi su zivi!

Manley

13.07.2012. 12:28

Ovo za mene nije čudo. Svi koji su upućeni znaju da u Lasti vozači rade kao robovi. Pre neki dan su inspektori Direkcije za javni prevoz kontrolisali privatnike na P.Mostu, sto je za svaku pohvalu, ali treba kontrolisati i GSP i Lastu.

Alex

13.07.2012. 14:38

@Manley - Kada bi inspekcija krenula po drzavnim firmama, GSP-u i Lasti, odmah bi mogli da stave katanac. Pa pogledaj samo tenderske uslove za privatnike kada hoce da rade u gradskom prevozu, kada bi tender vazio i za GSP, ni 30% vozila ne bi smeo da pokaze da ih u opste ima, u kakvom su stanju. Privatnik ako ima autobus stariji od 5 godina, prihodi od grada mu znacajno opadaju, a GSP moze da vozi i muzejske primerke.

Toza

13.07.2012. 16:26

@Manley - Dodji ti da vidis buseve Luj Travel, pa da vidis sta su krsevi. To ni GSP nema.

Tirke

13.07.2012. 12:40

Vozači Laste i Nis ekspresa su najesploatasijaniji ljudi u Srbiji. Njih neprekidno negde salju da voze sa manjim prekidima. Na okretnici tramvaja na B.Brdu imaju svoju prostoriju sa krevetima za predah, jer nemaju vremena da idu kući. To su preumorni ljudi, pa nije čudo da se vozač onesvestio.

Olivera

13.07.2012. 12:41

Mi smo cudan narod odma pogrde i pljuvanje po vozacu.Treba da pljujete po vladi sto dozvoljavaju da ljudi rade na temperaturi od 40 za koju kazu da je tek 38.Pitajmo se gde zivimo.

Simeon

13.07.2012. 12:57

Hvala Bogu da su svi zivi.Ovo treba da bude opomena za sve poslodavce koji po ovim vrucinama teraju ljude da rade i bez slobodnih dana i po dve smene.Padace svi od iscrpljenosti i vozaci i osoblje po bolnicama i radnici na gradjevinama i...neka mi oproste svi koje sam izostavio.Sad u sezoni privilegovani su dobili godisnje odmore i po mesec dana,a drugi rintaju po ovom paklu duplim snagama i jos ce da budu krivi sto im pozli,a sefovi se hlade u kancelarijama i prete.Zadnje vreme

Simeon

13.07.2012. 15:32

@Simeon - Da rade za tebe i takve?Ne znas ti sta je kapitalizam.Nije kapitalizam to sto ti i takvi otimate i onda ugnjetavate.U kapitalizmu sin nasledjuje od tate,ali onda kad prodje sve faze upoznavanja procesa rada jer je to jedini dokaz da ce preduzece opstati,u protivnom,nijedan kapitalista nista ne ostavlja nesposobnoj deci na upravljanje.U kapitalizmu se ipak ceni rad bar po platama koje zaradjuju ljudi tamo,a ti kome tata osim prezimena nije nista ostavio ste najobicniji otimaci

Lastin komsija

13.07.2012. 13:07

Treba neko da prekontrolise i bahatog goniča robova, direktora Laste koji je visokopozicioniran u Botinom DS-u. Da se jednom vidi kako se tamo postupa sa ljudima. Da se vidi zasto u Lasti vozači nisu ljudi, nego roblje sa kojima mozes da radis sta hoces. Ovaj vozač se sigurno onesvestio od torture poslovodstva.

Natalija 011

13.07.2012. 13:20

A zasto celni ljudi primaju ogromne plate ako nista ne drze pod kontrolom. Skoro svi znaju gde se, sta i kako "radi" i svi cute. Kolegijalnost!? Nezameranje!? Pitanje ostavke je ovde suvisno. Pa kad mogu celni, onda i ostali. Da li se zna da neki vozaci piju!? Da li se zna da su neki pod dejstvom lekova!? Da li se zna da su neki psihicki nestabilni!? Zna se! A zasto se cuti?

N. J.

13.07.2012. 13:42

@Natalija 011 - A zašto bosmo trebali da radimo?!!!??! Samo zato što dobijamo velike plate??!

Emina

13.07.2012. 13:36

Pa i majmun da vodi drzavu znao bi sta je potrebno coveku da razladi vitalne organe.

SS

13.07.2012. 14:05

ako je u hladu prosek 37 na asvaltu je oko 5o u autobusu sta mislis on je kao staklenik zatvoren a vozac 8h-do 10h dnevno mora da boravi zasto ne ugrade klime

StevanA

13.07.2012. 14:38

A izjavu o ovom dogadjaju daje gospodin Velibor Sovrovic, clan Ds-a....uglavili su se gde god su mogli, a rezultati nikakvi...

LJUBICA

13.07.2012. 15:22

Pravo je cudo sto ne desava vise ovakvih nesreca kad sirote vozace teraju d arade po 16 sati dnevno.

bole

13.07.2012. 15:56

@LJUBICA - Nisu to vozaci, to su robovi. U skandinaviji radno vreme vozaca je 6 sati, ni minut vise. Autobus je bio ispravan a dali je neko pitao onog roba sto vozi koliko sati vozi dnevno, i koliko dana ima pravo na odmor u godini. Ajmo ministri malo da razvucemo ovu temu, ajmo Tomo seo si u fotelju.... gledaj sta se radi u Srbiji, pusti sad Ruse i Kineze....

Bgd

13.07.2012. 17:31

@LJUBICA - Ozbiljno poslovanje i smene rukovodećih ljudi po svim organizacionim jedinicama u lasti i gsp-u beograd može doći po izboru nove gradske vlasti u Beogradu,do tada ništa !

Scandinavac

13.07.2012. 17:59

@LJUBICA - Nemoj se naci uvredjen, ali odakle tebi informacija da vozac u Scandinaviji radi 6 sati i ni minut vise? to su ciste gluposti i neinformaciji, vozac gradskoga autobusa u Finskoj radi i po 13 sati dnevno uz propisane pauze naravno, vozac kamiona na poslu provede i po 16-17 sati.Ovo nisu price cula kazala, nego govorim jer sam slucajno i ja vozac kamiona u Finskoj.

bole

13.07.2012. 18:31

@LJUBICA - .....komentar se odnosi na vozace autobusa, a za kamione je drugaciji kriterijum, meri se kilometraza......znaci postoji limit koliko km moze da predje jedan vozac kamiona dnevno, kategorija puta, tovar.....itd, itd.

Scandinavac

15.07.2012. 22:22

@LJUBICA - Procitaj jos jednom pazljivo ono sto sam ja napisao u odgovoru, prekovremen rad nisam naveo samo za vozace kamiona nego i za vozace autobusa, to sto pises o odredjenoj kilometrazi kategoriji puta nema veze sa mozgom niti ima imalo istine u tome. Kao sto sam napisao vozac gradskog autobusa provede na poslu i po 12-13 sati.

nezaposlena

13.07.2012. 15:28

Uslovi su jezivi-vremenski a i ljudski.Ali dve 23 ,šta to govori?.Nema baš nekih razloga da ima opravdanja za nepoštovanja reda vožnje.Žao mi je što su opet nedužni ljudi stradali...

Meri

13.07.2012. 21:27

@nezaposlena - Upravo!Ne postuje se red voznje,vlada opsti haos,bus se ne pojavljuje po 20 min i onda naidje najezda 53 npr...Ne razumem,sede na okretnici,piju kafu,pa skupa krenu?I tako dva busa voze putnike,treci ide prazan..Voznja Beogradom je prava "avantura".Vazno je da nas maltretiraju sa bus plusom.

Milica Bg

13.07.2012. 15:36

Ove slike su jezive,vidi se da je bio težak sudar,hvala Bogu što su svi putnici ostali živi.

mihailovic

13.07.2012. 17:42

@bole:istina o voz.autobusa u skandinaviji:sved,norv,danska,finska :jednokratni radni skifta:od 5 ujutru do 10:00 (placeno radno vreme)10-11 pauza (pauza-neplaceno vreme)11-14:00 ili cak do 15:00 (placeno rad.vreme)dvokratna skifta:05-10:00 (placeno radno vreme) 10-15:00 (pauza-neplacena) 15:00-19:00 ili 20:00 razlika?vozaci rade cesto po 12-13 sati dnevno vozac nesme pusiti u autobusu,uredan,kravatauredni autobusi,tacno vreme autobusa nesme stati van stanice,ljubaznost vozaca

bole

14.07.2012. 16:32

@mihailovic - ...prekovremeni rad je dobrovoljan, a te pauze od 10-15 i neplacene.....ko na ovoj planeti ima pauzu 5 sati???? to su smene, a neko od vozaca vozi dobrovoljno drugu ili trecu smenu, normalno sve se to placa. Ovi jadnici u GSP moraju da rade 13 sati, u tome je problem, njih niko ne pita hoces-neces moras.

Milanko

13.07.2012. 21:35

Vozači u Lasti i van sezone rade po mesec dana bez pauze, a sada u sezoni rade i po 20 sati dnevno! Samo je pitanje kada će neka žestoka tragedija da se dogodi! Vozači u Lasti su robovi!

ddd

13.07.2012. 22:35

pitam se samo ... da li je i u jedan od ovih autobusa bio komplet prve pomoci? pa nema ni traga da je neko otvorio .. nasa posla...........

RavnogoracBg

14.07.2012. 00:46

@ddd - I cemu bi to sluzilo? Kad se autobus slupa, jedan PP komplet je cista zezancija. Ja mislim da je zbog ovih vrucina doslo do nesrece. I po sebi osecam kako se umor gomila i pojacava iscrpljenost. Dodas na to pun autobus sa zagusljivim vazduhom, mozda i ovo ludo sunce koje ubija za 30 minuta i eto nesrece. Nadam se da nece teretiti vozaca

ddd

14.07.2012. 19:41

@ddd - autobisi moraju imati vise od jednog kompleta... mislim da je na 22 sedista jedna ....ja sam vise puta otvorio prvu pomoc na putu ... hvala Bogu nije trebala putnicima u mom vozilu..dok su drugi gledali nazalost koliko kosta... i jedan komplet na tih 30 ljudi je znacilo ... problem je sto policija ne kontrolise te autobuse... sto sam siguran da u Bg prvu pomoc nazalost nema 1% autobusa... a policijska vozila su cak po meni i ispod tog procenta

ona

05.08.2012. 02:21

@ddd - Za ddd: sto se tice prve pomoci , to je samo bacanje para. ko je strucan da ukaze prvu pomoc ukazace je i bez doticnih paketa. Ako je zemlja toliko bogata pa moze da okiti savije autobuse.

Микица

13.07.2012. 23:23

Чуди ме да у Дневнику нису јавили да је данас у БГД-у температура ваздуха била нпр. 19 степени, па да сходно томе ником живом није јасно зашто је дотични јадник колабирао за воланом по тако лепом и за рад изузетно пријатном времену...

kifla

14.07.2012. 10:50

Procitajte clan 188 zakona o saobracaju pa ce vam sve biti jasno.Nego su vozaci gradskog prevoza prinudjeni da voze i preko 8 casova pogotovo u Lasti i Privatnim firmama kako nebi dobili odkaze

Laza

14.07.2012. 11:24

Neka Direkcija za javni prevoz pretrese neljudsko ponasanje prema vozačima u Lasti. Tamo je robovlasnik Sovrović izmislio da kad vozač krene npr. iz Borče za garazu, on to radi besplatno, njemu se to ne plaća. On to radi gratis. Ili kad mu se vozilo pokvari, vreme provedeno na otklanjanju kvara se njemu ne placa.

Vozač iz Laste

14.07.2012. 19:40

@Laza - Korisnije će biti da se ispita gde je i sta je i koliko je radio onesvesčeni vozač u prethodnim smenama? Tu će biti odgovor za njegov kolaps i ugrozavanje bezbednosti putnika.