Tek završena zimska sezona u tri najveća ski centra u Srbiji bila je najbolja u poslednjih nekoliko godina, tvrde u Skijalištima Srbije. Na Kopaoniku, koji je i ove godine bio najpopularniji među domaćim i stranim ljubiteljima skijanja sezona je trajala čak 144 dana, na Zlatiboru 97, a na Staroj planini 122 dana.

 „Po svim parametrima ova godina je bila bolja od prethodnih i čak može da se poredi sa onim godinama pre izbijanja krize. Zato smo i te kako zadovoljni“, kaže za Danas komercijalna direktorka Skijališta Srbije Mira Vujičić.

U sva tri ski centra prodato je 162.000 ski karti i ostvareno 4,9 miliona vožnji na žičarama i ski liftovima, a prema podacima Republičkog zavoda za statistiku samo u prva tri meseca 2012. na srpskim planinama boravilo je više od 105.000 gostiju. Polovina njih bila je na Kopaoniku i Zlatiboru.

Strancima, kojih je ove godine u prva tri meseca na srpskim planinama bilo gotovo 11.000, je i ove godine od ski centara bio najzanimljiviji Kopaonik.

– Od stranaca koji se najčešće odlučuju za Kopaonik najbrojniji su Slovenci, ali je bilo dosta i Makedonaca, gostiju iz Crne Gore i BiH. Turisti iz Rusije su sve češći gosti na našim planinama – ističe Vujičić.

Puno snega, ali i vrlo povoljne cene ski karata uticali su na to da neki od srpskih ski centara budu prvi pik na ovogodišnjem draftu mnogim gostima iz inostranstva.

– Cene ski pasa su kod nas među najnižima u regionu, u poređenju sa centrima slične veličine naše cene su daleko niže od ostalih, uključujući čak i bugarske – napominje Mira Vujičić, ističući da mi još uvek po ponudi i tradiciji ne možemo da se poredimo sa Francuskom i Italijom, pa tako ni sa njihovim cenama.

Osim uvek atraktivne ponude Kopaonika ovogodišnju zimsku sezonu u Srbiji obeležilo je i „oživljavanje“ Stare planine, i to ponajviše zahvaljujući novom hotelu istog imena, koji je otvoren posle Nove godine.

– Do kraja marta hotel Stara planina bio je popunjen do poslednjeg mesta. Tokom cele sezone tražio se krevet više i to pre svega zbog vrlo povoljnih promotivnih cena – napominje naša sagovornica. Ove sezone je na ruku domaćinima, ali i gostima išlo to što je bilo dosta prirodnog snega, tako da su potrebe za veštačkim bile svedene na minimum. U pauzi između dve sezone biće organizovane različite aktivnosti poput „mauntin bajk“ tura, a pripreme za novu sezonu nastavljaju se izgradnjom sistema za osnežavanje na Kopaoniku, koje je započeto još prošle godine. „To nam je glavni posao za ovu godinu, kada to uradimo više od 90 odsto površine ski centra biće prekriveno snegom. Osim toga, plan je da slične sisteme instaliramo i na Staroj planini, u blizini novog hotela“, naglašava Mira Vujičić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari