Dacia Lodgy stiže iz Maroka
Francuska kompanija Renault, većinski vlasnik rumunske Dacia-e, otvorila je pogon ove fabrike u marokanskom gradu Tanger. U novoj fabrici proizvodiće se model Lodgy, Dacia-in minivan, kao i još jedan neimenovani model. Najveći deo proizvodnje završiće na tržištima evropskih zemalja, a kapacitet novog postrojenja je 400.000 jedinica na godišnjem nivou. Plan je da se do sredine sledeće godine čak 85% proizvedenih automobila izveze, prvenstveno u Evropu i na tržišta afričkih država.
Renault se na ovaj potez odlučio nakon što su pogoni u rumusnkom gradu Piteštiju dostigli svoj maksimalni kapacitet, a već je ranije najavljana proizvodnja novog komercijalnog vena u tom gradu, koji bi trebalo da stoji rame uz rame sa Lodgy-jem. Taj model će se nešto ranije pojaviti na tržištu, negde pred kraj ove godine.
Otvaranje nove Renault-ove fabrike propraćeno je burnim protestima kod kuće, gde su se francuski sindikati pobunili zbog premeštanja proizvodnje u druge zemlje. Dodatni motiv da se i francuski političari uključe u bacanje "drvlja i kamenja" na Renault je i udeo koji francuska država ima u Renault-u od 15%. Ali, čak ni oni nisu uspeli da osujete namere ovog giganta da se odluči za Maroko, a razlog je jednostavan - jeftinija radna snaga nego kod kuće.
Lodgy dolazi na krilima uspeha prethodnih Dacia modela, koji su neočekivano osvojili čitavu Evropu svojim solidnim kvlitetom i, više nego konkurentnom, cenom. Nakon Logan-a i Sandero-a, Lodgy bi mogao biti model koji će obooriti rekorde u prodaji. Da stvar po Dacia-u bude još bolja, prvi terenac ove kuće Duster, postao je pravi hit u Francuskoj.
I dok su modeli zapanoevropskih proizvođača zabeležili pad prodaje od 8,5% u 2001. godini, dotle Dacia je nastavila rast plasmana, što je u velikoj meri doprinelo boljem poslovanju čitave Renault grupe.