Gran pri „Dragoslav Antonijević“ 20. Međunarodnog festivala etnološkog filma osvojila je koprodukcija Estonije i SAD „Priče Itelmena“ (Livo Niglas) o izumirućoj lovačkoj zajednici na dalekom istoku Rusije, dok je najboljim stranim filmom proglašen crnogorski „Život, priključenija i održivi razvoj jednog kokota“ Vladimira Perovića, a domaćim „Glad“ Gordane Simonović-Veljković i Dragice Pavlov-Krstić.


Nagrada za najbolji strani film dodeljena je dokumentarcu „Život, priključenija i održivi razvoj jednog kokota“ zbog originalnosti koja „proističe iz izmeštanja tačke gledišta od čoveka ka životinji, čime se gledaoci pozivaju na razmišljanje o mračnoj strani folklora“.

Film „Glad“ proglašen je najboljim u domaćoj konkurenciji, uz obrazloženje da je na prvi pogled jednostavna priča o zajednici koja stari i nestaje, ali se na drugi pogled bavi univerzalnim pitanjima sećanja i odnosa prema smrti. To postiže izazivanjem snažnih emocija i doslednom upotrebom različitih kinematografskih sredstava, naveo je žiri koji su činili Edi Apels (predsednik), Slobodan Naumović i Pedram Kosronejad.

Nagrada za najbolji film o nematerijalnom nasleđu dodeljena je ostvarenju „Sanjam kukere“ Adele Peeve, koje se bavi jednim od važnih kalendarskih obreda u Bugarskoj koji, mada znatno izmenjen, opstaje i danas, i to zahvaljujući velikom trudu koji ulaže lokalna zajednica. Dodeljeno je i nekoliko posebnih priznanja – film „Mesec u tebi“ Dijane Fabijanova pohvaljen je za obradu teme, odnosno samosvojan način na koji obrađuje jednu od glavnih nelagoda s kojom se žene redovno suočavaju u našem, ali i svim drugim društvima. Zasnovan na stvaralačkom oslanjanju na niz naučnih pristupa, kao i na upotrebi raznovrsnih vizuelnih metoda, film „Mesec u tebi“ daje iznenađujući uvid u jedno od najelementarnijih pitanja ženskog roda.

Posebna pohvala za originalnost teme dodeljena je filmu „Cveće na prozoru“ Đovanija Prinčigalika, koji je zasnovan na ličnom istraživanju, a na originalan način bavi se pitanjem socijalne interakcije afričkih žena i zapadnih društava uopšte, a posebno emotivnim, ali i lukrativnim, vezama mladih Afrikanki i muškaraca koji nisu iz Afrike.

Nagrada za najbolju muziku nije dodeljena, uz obrazloženje žirija da u toj kategoriji „jednostavno nije bilo filmova zadovoljavajućeg kvaliteta“.

Nagrade za najbolju montažu i najbolju kameru dodeljene su filmu „Kalenić, poslednji dani gradske pijace“ Ivana Vukotića i Milana Miletića, koji se bavi promenom izgleda popularne beogradske pijace i pokazuje uzajamno dejstvo različitih aktera u tom specifičnom gradskom prostoru.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari