Umetnici/Artists
Nikos Arvanitis, Hubert Czerepok, Marko Crnobrnja, Marija Đorđević, Petra Feriancova, Karolina Freino, Nenad Jeremić, Alicja Jodko (DWF / Entropia), Vladimir Perić, Vedran Perkov, Joanna Rajkowska, Katarina Šeda, Janek Simon, Kama Sokolnicka, Predrag Terzić, Miloš Tomić, Vova Vorotniov, Zorka Wollny, Martin Zet
Kustosi/Curators
Dušica Dražić, Anna Mitus, Una Popović, Joanna Štembalska
Organizacija/Organization
BWA Wroclaw (www.bwa.wroc.pl)
Muzej savremene umetnosti Beograd (www.msub.org.rs)
Radionice/Workshops
Miloš Tomić, 13-16/09/11, Inspirational workshop, BWA Gallery
Kids Patch, 24-25/09/11, BWA Gallery
"Jer, da kažem šta mislim jednom zasvagda, čovek se igra samo kada je u punom značenju reči čovek, a u potpunosti je čovek samo onda kada se igra."
J. K. Fridrih Šiler, Pisma o estetskom obrazovanju čoveka, 1794.
Izložba ZA MALE I VELIKE bavi se pojavama igranja i igre, bez kojih se ne može zamisliti nijedna ljudska zajednica. Igranje se povezuje sa kulturom slobodnog vremena, koje se u modernim društvima odvaja od onoga što je produktivno i odbacuje kao nešto što je privatno i budalasto. Društveno iskustvo nas primorava da kritički posmatramo tu razdvojenost i da shvatimo igranje kao nadahnjujuće iskustvo u kome delujemo nezavisno od svake društvene kontrole i pojedinačnog ili grupnog cilja, i pomoću koga možemo steći prostor za ostvarivanje željene slobode.
Analizirajuži kulturu kao sistem pravila, hijerarhija, ponašanja, donošenja odluka, manipulacije i sticanja znanja, igranje se može smatrati delatnšću putem koje uvodimo promene u sam taj sistem, i delujemo unutar njega. To kako se igramo uslovljeno je sredinom, celokupnim sistemom koji obuhvata prostor politički, drušveni i lični. U isto vreme, igranje može da utiče na tu sredinu i da je menja. Igranje se takođe odnosi na pokret, pogled, potragu, stvaranje to su "oruđa" koja se mogu koristiti na delu u okviru (mogućeg) procesa.
Igranje ne zahteva nikakvu veštinu niti znanje, već pre stvara okolnosti u kojima čovek može samostalno da gradi ili poboljšava fizičke, društvene i političke veštine, i da stiče znanje. Jednom kada se odrede pravila, ono što je puko igranje pretvara se u igru. U igrama, motivi postaju nejasni, te pobediti neretko zasenjuje igrati se. To stvara takmičarski poriv da se bude (postane) najbolji. Izložba se delimišno odnosi na istorijske kontekste igranja i igre, oslanjajući se na politički potencijal "delovanja" i transakcioni karakter koji povezuje društvo. Izliv predstava o igranju i igrama u različitim poljima, od književnosti do arhitekture, podudarila se sa suštinskim političkim i društvenim promenama u ovom delu Evrope osamdesetih i devedesetih. Ali kritički i društveni potencijal nagona za igranjem bio je ključan još šezdesetih i sedamdesetih. Njegovu subverzivnu oštrinu i potencijal otkrili su razni pokreti, u koje spadaju Fluksus i Situacionisti, za kojima su kasnije u Poljskoj, naročito u Vroclavu, usledile Narandžasta alternativa i grupa LUKSUS, kao i uticajni konceptualni umetnici u nekadašnjoj Jugoslaviji.
U projektima i radovima pozvanih umetnika prikazana je formativna, ekonomska i politička dimenzija igranja i igara.