Danas spajanje dve obale Save

Danas se podiže poslednji segment čeličnog elementa glavnog raspona mosta kod Ade Ciganlije, čemu će prisustvovati predsednik Srbije i gradonačelnik Beograda.

Izvor: B92

Ponedeljak, 08.08.2011.

07:11

Default images

Most preko Save kod Ade Ciganlije, koji će spojiti čukaričku i novobeogradsku obalu reke, predstavlja najnovija dostignuća u oblasti mostogradnje.

Most će, prvog vikenda nakon zvaničnog otvaranja, biti otvoren za građane koji žele da prošetaju od čukaričke do novobeogradske strane Save.

Prema rečima gradonačelnika Beograda Dragana Đilasa, prva vozila preći će preko njega 15. decembra, kada će biti završen i deo pristupnih saobraćajnica.

"Jedan od najznačajnijih trenutaka pri izgradnji svakog mosta je dan kada se spaja jedna i druga obala i graditelji mostova tada uvek prirede neku svečanost i to je ono zbog čega su radili godinama", kaže glavni gradski arhitekta Dejan Vasović. On je istakao da je ono što će ga dodatno ulepšati i posebna rasveta.

"Potrebno je naravno dotegnuti sve kablove na projektovane sile, takođe neophodno je završiti radove na ivičnim gredama, asfaltirati saobraćajnice, postaviti signalizaciju, rasvetu i naravno osvetljenje mosta koje će za ovu priliku biti posebno projektovano tako da će most i noću biti divna slika u Beogradu", rekao je Vasović.

Most će biti potpuno završen tokom 2013. godine.

Most preko Save omogućiće građanima da sa jedne na drugu stranu reke pređu bez velikih saobraćajnih gužvi i da uštede oko 30 minuta, dok će intenzitet saobraćaja preko sadašnjih mostova i Bulevarom vojvode Mišića biti smanjen za 40 odsto.

Most kod Ade Ciganlije, kao sastavni deo unutrašnjeg magistralnog prstena, imaće šest saobraćajnih traka, dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze.

Gradonačelnik Beograda je više puta isticao da je taj most najvažniji projekat u Beogradu, mada je bilo i onih koji su tvrdili da cena izgradnje previsoka. Naime, prema Đilasovim rečima, most, bez pristupnih saobraćajnica, košta oko 120 miliona evra.

Sredstva za izgradnju mosta grad je uzeo iz kredita, od Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj, na grejs period od tri do pet godina i uz kamatu od dva odsto, dok je drugi deo novca obezbeđen iz domaćih izvora.

Poslednji most u Beogradu, "Novi železnički most", izgrađen je pre 32 godine.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

91 Komentari

Možda vas zanima

Društvo

Snažno nevreme stiže u Srbiju

U većem delu Srbije će danas pre podne biti pretežno sunčano, toplo, suvo i vetrovito, uz olujnu košavu u Beogradu, na jugu Banata, u Pomoravlju i donjem Podunavlju, a već u poslepodnevnim satima biće kratkotrajne kiše ili pljuskova.

7:13

1.5.2024.

5 h

Podeli: