Jat pred sudom zbog diskriminacije

Snježana Jolić odlučila je da tuži “Jat ervejz” zato što je, kako tvrdi, diskriminisana dodatnim uslovima pri kupovini karte jer je osoba sa invaliditetom.

Izvor: B92

Nedelja, 21.12.2008.

00:34

Default images

Nekoliko meseci nakon što je ombudsman objavio da je “Jat” diskriminisao Ljupku Mihajlovsku, takođe osobu sa invaliditetom, “Jat” će zbog diskiminacije morati na sud. Pravnica Snježana Jolić odlučila je da tuži “Jat” nakon što su odbili da joj prodaju kartu ako nema pratioca i tako, prema rečima njenih advokata, prekršili Zakon o zabrani diskriminacije.

Snježana Jolić, pravnica u ministarstvu poljoprivrede i odbornica u Skupštini grada tri puta je pokušala da kupi “Jatovu” kartu do Amsterdama.

U toj aviokompaniji su joj rekli da, s obzirom na njen stepen invaliditeta, ona ne može da putuje sama.

Snježana, takođe, kaže da je svaki put kada je letela “Jatom” potpisivala da sama snosi odgovornost za sve što bi moglo da joj se desi tokom putovanja.

“To što ja koristim invalidska kolica, ne znači da sam ja bolesna. To je samo jedno stanje, a isto tako drugi putnik, naizgled sasvim zdrav, može da bude pet puta da kažem pod navodnicima ‘bolesniji’ od mene, može mnogo više da mu pozli”, objašnjava Jolićeva.

“Zbog toga je to diskriminacija, jer kada bi to tražili svakom putniku, da preuzme na sebe odgovrnost, onda bi to bilo normalno, ali ako samo vama traže samo iz razloga što je vaš hendikep vidljiv, odnosno ne možete do hadate, onda je to sigurno čin diskriminacije”, ukazuje ona.

U “Jatu” kažu da je procedura da se za osobe sa invaliditetom kategorije “C”, u koju su svrstali Snježanu Jolić, traži da imaju pratioca na putovanju i da to rade i u drugim aviokompanijama.

Međutim, ako putujete “Lufthanzom” ili “Britiš ervejzom” - kompanija brine o vama tokom leta.

Sporni pasus o tome ko snosi odgovornost tokom leta bio je problem i ranije, u slučaju Ljupke Mihajlovske, koja je takođe morala da ga potpiše.

U “Jatu” su tada za B92 rekli da je to jedinstven slučaj. Sada, međutim, tvrde drugačije.

“Konkretno, u datom slučaju radilo se o obrascu u kom se od putnice tražilo da potpiše da sama odgovara za sve što joj se dogodi tokom leta. ‘Medif’ obrazac je međunarodni, i kao takav, samo je prilagođen potrebama ‘Jat ervejza’”, kaže Srđan Lalatović, pomoćnik komercijalnog direktora “Jata”. Ombudsman Saša Janković je “Jatu” poslao preporuku da bi pomenuti obrazac trebalo povući iz upotrebe.

U “Jatu” kažu da oni nisu u obavezi da postupaju u skladu sa ombudsmanovim predlozima, jer više nisu javno preduzeće, već akcionarsko društvo.

“Ja prosto ne mogu da shvatim kako nacionalna aviokompanija – kako ona sebe samu smatra – nije videla za shodno i nije videla za potrebno, ako ništa drugo sa stanovišta svog imidža i svoje poslovnosti, da uradi sve što je bilo u njenoj moći kako bi propust koji je napravila bio ispravljen na najbolji mogući način i kako bi pokazala da zaista njen odnos prema osobama sa invaliditetom nije negativan”, kaže ombudsman.

Pred Vladom Srbije uskoro bi trebalo da se nađe Nacrt zakona protiv diskriminacije kojim bi odluke ombudsmana bile kao i do sada obavezne za organe vlasti, ali i za pravna lica.

Međutim, ovim nacrtom predviđa se i mogućnost da pravno lice na koje se odnosi stav ili preporuka protiv ombudsmana podigne tužbu.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

28 Komentari

Možda vas zanima

Svet

Zapad zapretio, Kina uzvratila

Kina je usvojila zakon o carinama kojim želi da osnaži mehanizme odbrane svoje ekomonije nakon pretnji Sjedinjenih Američkih Država i Evropske unije da će reagovati na izvoz jeftinih kineskih proizvoda.

7:59

27.4.2024.

1 d

Podeli: