Capital.ba

“Soni” najbolja azijska marka

04.07.2011. / 16:07

TOKIO, “Soni” je proglašen je za najbolju azijsku robnu marku u analizi marketinškog magazina “Kampanja”, uprkos hakerskim napadima u kojima su ranije ove godine od japanskog giganta ukradeni lični podaci više  od 100 miliona korisnika njegovih internetskih servisa.

Japanske i južnokorejske kompanije zauzele su prvih pet pozicija. Iza “Sonija” su plasirani “Panasonik”, “El-Dži”, “Samsung” i “Kanon”.

Među prvih 100 nema nijedne firme iz Kine. Najbolje plasirana kineska kompanija je proizvođač elekronskih uređaja “Hajer”, na 102. poziciji.

“Ovo istraživanje potvrdilo je da su kineski i indijski proizvođači suočeni sa izazovom da steknu povjerenje potrošača izvan domaćih tržišta”, navodi se u izvještaju.

Nabolje plasirana indijska firma je “Amul”, na 89. mjestu, koji se bavi proizvodnjom mliječnih proizvoda i sladoleda.

Pet prvoplasiranih kompanija zadržale su prošlogodišnje pozicije, što govori o čvrstom povjerenju koje uživaju među azijskim potrošačima.

Uprkos navodnom velikom apetitu azijskih kupaca za luksuzom, među prvih 25 kompanija nema proizvođača luksuzne robe. “Šanel”, “Roleks” i “Be-Em-Ve” zauzeli su 30, 41. i 49. poziciju.

Iako je “Prada” ove godine izašla na berzu u Hong Kongu, pala je za skoro 100 pozicija u odnosu na prošlu godinu, pa je sada na 348. mjestu.

Istraživanje je sprovedeno među potrošačima u Australiji, Kini, Indiji, Japanu, Hong Kongu, Maleziji, Singapuru, Tajvanu, Južnoj Koreji i Tajlandu.

Share Tweet Preporuči

    Komentari

    Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:
    Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

    Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Sva polja su obavezna!