U okviru projekta „Kampanja za medijsku strategiju: Zajednički stavovi pet novinarskih i medijskih udruženja“, koji je podržan od strane Fonda za otvoreno društvo – Srbija, juče je u Novom Sadu održan prvi od planiranih deset okruglih stolova novinarskih i medijskih asocijacija u Srbiji.


U Medija centru Nezavisnog društva novinara Vojvodine Dinko Gruhonjić, predsednik NDNV, podsetio je da je pet novinarskih i medijskih udruženja: Anem, NUNS, UNS, NDNV i Lokal Press, tokom stručne rasprave, koja je trajala tokom septembra i oktobra ove godine, nastupalo zajedno s ciljem da strategija uvaži i unapredi stanje u medijima u Srbiji. On je skrenuo pažnju na specifičnu situaciju u medijima na jezicima nacionalnih manjina i dodao da je neophodno obezbediti deetatizaciju svih medija, pa i medija čiji su osnivači saveti nacionalnih manjina, čija su prava dosta dobro precizirana, „ali to nije slučaj i sa njihovom odgovornošću“.

Saša Mirković, predsednik ANEM-a, skrenuo je pažnju da naplata pretplate u ovom trenutku iznosi samo 42 odsto, a da je država praveći medijsku studiju predvidela naplativost od 100 odsto, što nije izvodljivo u ovim uslovima.

Vukašin Obradović, predsednik NUNS-a, naglasio je da se u zajedničkim stavovima ovih pet organizacija jasno prepoznaje da je predmet njihovog razmatranja uloga države u medijskom prostoru, a da je jedan od najznačajnijih stavova taj da se država potpuno povuče iz vlasništva u medijima, kao i da svi mediji na tržištu moraju imati ravnopravni tretman.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari