Kompanije zahtevaju da radnici ne vređaju, naročito ne firmu u kojoj rade, a ako se ogluše o pravilo, mogu da očekuju i otkaz.
Najnoviji primer jesu kladionice Mocart, gde je bez posla ostalo dvadesetak radnika jer su lošim komentarima o uslovima rada narušavali ugled firme.
Velike kompanije internim propisima uređuju način na koji zaposleni mogu javno da iznose svoje mišljenje na društvenim mrežama. Osnovno pravilo je da to rade u svoje ime, da ne vređaju, te da ne iznose poverljive informacije i ne zloupotrebljavaju logo firme i sve što podleže autorskim pravima.
Zaposleni u Telenoru imaju pravo da u toku radnog vremena koriste profile na Fejsbuku, ali pod uslovom da mišljenja i stavove iznose u lično ime, nikako u ime kompanije.
"U Telenoru za izricanje ličnog nezadovoljstva nisu predviđene sankcije. Zaposleni su upoznati sa pravilima čuvanja poverljivih informacija i ukoliko bi ih prekršili, po osnovu kolektivnog ugovora, mogli bismo da primenimo sankcije koje idu od upozorenja do otkaza. Ipak, svaki konkretan slučaj pažljivo bi razmotrili", kažu u ovoj kompaniji.
Pre samo dve godine u Srbiji je bilo 80.000 korisnika Fejsbuka. Pre godinu dana ta brojka je dostigla milion, a ove godine je iznad dva miliona.
"Osim zastarelog modela po kome zaposlenom jednostavno zabranite nešto, mnogi problem rešavaju i despotski, otkazima ili smanjenjem plata, umesto da rešavaju uzrok", kaže Dragana Đermanović, direktorka “PR pepper agencije”.
Eurobank EFG aktivno koristi Fejsbuk za promovisanje projekata, međutim,
zaposleni u banci iz sigurnosnih razloga nemaju pravo da koriste društvene mreže.
Kompanija VIP, koja se bavi komunikacijama, uspostavila je pravila po kojima zaposleni mogu da koriste društvene mreže.
"Po dolasku u kompaniju zaposleni dobijaju informacije o radnoj sredini, kodeksu ponašanja i načinu komunikacije. Nismo imali negativna iskustva sa komentarima", kaže Dragana Roter iz VIP-a.
Uputstvo za upotrebu Fejsbuka za zaposlene
- Ako zaposleni pominje na društvenim mrežama kompaniju, njene poslovne partnere, druge zaposlene ili čak konkurenciju, to radi u svoje lično ime i taj stav ne zastupa kompanija
- Ukoliko zaposleni piše o svojoj kompaniji na nekoj društvenoj mreži ili sajtu, trebalo bi o tome da obavesti svog šefa
- Nije dozvoljeno iznositi poverljive informacije o kompaniji
- Ako niste sigurni šta smete, a šta ne smete da iznosite na svom nalogu na društvenoj mreži, konsultujte se sa PR ili HR službom, kako ne biste naškodili svojoj firmi ili njenim partnerima
- Logo i drugi zaštitni simboli ne smeju se koristiti bez izričite dozvole kompanije
- Zaposleni bi trebalo s poštovanjem da se izražavaju o firmi i njenim klijentima, kako ne bi naškodili imidžu firme
- Pravno ste odgovorni za sve što napišete na društvenim mrežama i kompanija može da kazni zaposlenog za komentar ili fotografiju koja može da naškodi imidžu firme
- Ako u svoj profil zaposleni stavlja naziv organizacije i svoju poziciju, treba da razmisli kako sadržaj njegovog profila može da utiče na poslovne saradnike kompanije u kojoj radi
*pravila koja koriste velike svetske kompanije
Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja,
stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.
Komentari 13
Pogledaj komentare