Ujedinjenje na prugama

S. B.

30. 07. 2010. u 12:05

Srbija, Slovenija i Hrvatska osnovale zajedničko železničko preduzeće. Robu voze od 1. septembra. Zarada i do 50 miliona evra godišnje

NA železnici smo ponovo zajedno. Ministar infrastrukture Srbije Milutin Mrkonjić, slovenački ministar transporta i veza Patrik Vlačič i hrvatski državni sekretar Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Danijel Mileta potpisali su u petak deklaraciju kako bi formirali zajedničko železničko preduzeće zaduženo za Koridor 10.

Već od 1. septembra robu kroz ove tri države - voziće jedna firma. Pojednostavljivanjem carinskih i fitosanitarnih procedura, transport bi Koridom 10 do Istanbula, trebalo da se skrati za 20 sati. U tom slučaju “skrenuo” bi transport sa trenutno mnogo angažovanijeg Koridora 4, a trima državama doneo i po 50 miliona evra godišnje više prihoda. Kroz zajedničko preduzeće jednog dana će moći da se organizuje i putnički saobraćaj, ali je transport taj koji železnicama donosi novac, pa je zato i prvi na stolu.

- Ekonomski odnosi su ti koji diktiraju i političku situaciju u zemljama. Zemlje ovog dela Balkana su u prvim redovima tih ekonomskih integracija - rekao je ministar Mrkonjić. - Sada Koridorom 10 ide oko 700 vozova. Koridorom 4 preko Mađarske, koji je mnogo duži, ide 7.000 vozova. Ako prevučemo deo tih vozova, a privući ćemo ih ako sadašnje vreme putovanja sa 60 sati skratimo na 35 do 40, svaka od država dobija po 50 milione evra godišnje. Ovo skraćivanje dobija se samo ubrzavanjem carinskih i fitosanitarnih kontrola. Ne govorimo o napretku infrastrukture, koja je u Srbiji sada najgora na železnici.

Novo preduzeće, zbog evropskih propisa, biće osnovano u Sloveniji, koja je jedina članica Evropske unije. Njime će upravljati zajednički menadžment. Kada se žezlenice Srbije, Slovenije i Hravtske “ujedine” držaće pet odsto svih vagona u Evropi.

Zanimljivo je da za novu zajedničku firmu još nije smišljeno ime, ono koje će ujediniti Srbiju, Sloveniju i Hrvatsku.

MILUTIN MRKONJIĆ

srpski ministar za infrastrukturu

SRBIJU čeka ozbiljan posao na železnici. Ona je trenutno najslabija tačka naše infrastrukture.

- Vlada je pripremila prvu fazu za pruge - podsetio je ministar Mrkonjić. - Moramo da obezbedimo veću brzinu od 160 kilometara na čas. Moramo sve pruge da elektrificiramo. Deo od Niša do Dimitrovgrada je jedini na Koridoru 10 koji nije elektrificiran.

PATRIK VLAČIČ

slovenački ministar transporta

- Potpis na ovu deklaraciju je istorijski potpis i značiće puno za naše zemlje. Slovenija će narednih 5 do 8 godina uložiti od 5 do 8 milijardi evra. Osnivanjem zajedničkog preduzeća ćemo kroz konkuretnost i zajednički nastup omogućiti bolje uslove. Činjenica je da danas ponudu za putni saobraćaj možete da date za 20 minuta, a za železnički vam treba dve nedelje.

DANIJEL MILETA

hrvatski državni sekretar

- Ovde se radi o podržavanju zajedničke železnice. To će omogućiti da što efikasnije i što konkurentnije obavljaju svoj posao transporta roba i putnika. Koridor 10 kroz našu zemlju je naša najbolja železnička deonica i on otvara velike mogućnosti. Svakodnevno radimo na njemu i kandidujemo se za sredstva Evropske unije.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

Beogradjanin

30.07.2010. 14:05

Zasto mi se cini da ce od tih 50 miliona 40 ici Slovencima, 10 Hrvatima, a nama shipak? Mozda istorija? Hehehe...

Bojan

30.07.2010. 16:05

Pise po 50 miliona svakoj od drzava. Neka nasi slobodne ulazu svake godine te pare samo u modernizaciju, i valjda ce konacno vozovi ici brze od 30 na sat

Ђорђе

30.07.2010. 23:34

Ово је свакако добра вест!Молим Новости да објасне ову конфузну реченицу: ”Činjenica je da danas ponudu za drumski saobraćaj možete da date za 20 minuta, a za železnički vam treba dve nedelje." Чија понуда? Понуда коме?

Davor (Osijek)

01.08.2010. 12:09

Ovo je po direktivi stranog kapitala istog onog koji je srušio S. Miloševića pod izgovorom zaštite Albanaca na Kosovu. Za par godina sve tri banana državice ex Jugoslavije će ostati i bez željeznice i bez autoputeva i bez luka i bez bolnica... sve će posjedovati strani bankari koji su i gurnuli cijeli svijet u ovu krizu. Bićemo svoji na tuđem.