Narodni pokret Srbije: Odmah obustaviti teretni saobraćaj ispod centra Beograda 1Foto: MUP

Narodni pokret Srbije (NPS) saopštio je danas da je kompletno izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra Beograda jedino trajno rešenje kako u budućnosti ne bi dolazilo do nesreća, „zbog čega treba ubrzati izgradnju železničke obilaznice“ oko glavnog grada.

Resorni odbor NPS za saobraćaj, ukazao je, povodom sudara koji se dogodio preksinoć u tunelu između železničkih stanica Vukov spomenik i Pančevački most, da je železnička infrastruktura ispod Beograda prvobitno projektovana isključivo za putnički saobraćaj.

Taj odbor naveo je da se ona intezivno koristi i za teretni transport, kao i transport opasnih materija i dodao da teretni vozovi koriste tunele ispod centra grada od jula 2018. godine, kada je zatvorena glavna železnička stanica i ukinut javni železnički saobraćaj na Savskom amfiteatru zbog izgradnje „Beograda na vodi“.

„Nakon demontaže pruge koja je ispod Kalemegdana povezivala staru železničku stanicu Beograd i Pančevački most, odnosno pruge preko Topčidera do Rakovice, celokupan teretni saobraćaj u pravcu Banata i Rumunije preusmeren je kroz Beogradski železnički čvor. Pruge su korišćene i kao alternativni prevozni put za teretni saobraćaj sa međunarodnog koridora 10 za vreme izgradnje pruge za velike brzine Beograd – Novi Sad i posle otvaranja, sve do septembra 2022. godine“, piše u saopštenju.

Dodaje se da je izmeštanje teretnog saobraćaja na, godinama zapuštenu infrastrukturu gradske železnice koja od ranije ima ozbiljne bezbednosne nedostatke, urađeno na brzinu i kao iznuđeno rešenje kojim se izlazi u susret interesima investitora „Beograda na vodi“, a zanemaruje bezbednost putnika i građana Beograda.

„Podsećamo da vračarski železnički tunel nema saglasnost za upotrebu od Sektora za vanredne situacije MUP ni za jednu vrstu transporta i ne postoji mogućnost intervencije vatrogasno-spasilačke brigade ukoliko bi se opasni teret izlio u tunelu“, piše u saopštenju.

Navodi se i da je inspekcijski nadzor iz 2018. pokazao da u slučaju požara nije moguća bezbedna evakuacija putnika, kao i da postoje brojne nepravilnosti u protivpožarnoj zaštiti podzemne stanice Vukov spomenik koje godinama nisu ispravljane, zbog čega je podneto nekoliko prekršajnih prijava protiv nekadašnjih čelnika državne kompanije za upravljanje železničkom infrastrukturom.

„Vatrogasno-spasilačke brigade Beograd navodi da nema mogućnosti za njihovu intervenciju ukoliko dođe do požara ili izlivanja opasnih materija, jer nemaju dovoljno potrebne opreme, nemaju specijalno šinsko vozilo za gašenje požara, niti mogu da priđu vatrogasnim kolima ka stanicama Pančevački most i Karađorđev park“, ocenio je NPS.

Dodaje se da je austrijska studija iz 2020. godine, urađena radi procene rizika od prevoza opasnog tereta kroz tunel, takođe došla do zaključka da je rizik od požara za putnike u tunelu visok i da su uslovi za evakuaciju iz zaustavljenog voza u kvaru nepovoljni.

„Poslednji vanredni događaj pokazuje da su rizici od istovremenog korišćenja gradske železničke mreže za putnički i teretni saobraćaj na način kako se to radi u Beogadu značajni, imajući u vidu trenutno stanje infrastrukture, propusnu moć i primenjeni sistem upravljanja saobraćajem“, ocenjeno je u saopštenju.

Da bi se rizici po zdravlje i imovinu Beograđana sistematski sveli na minimum, resorni odbor NPS za saobraćaj, ocenio je da je potrebno hitno implementirati sve tehničke i tehnološke standarde koji od 2018. godine do danas nisu u potpunosti ispunjeni.

„Prioritet u narednom periodu treba da dobije izgradnja kombinovanog drumsko-železničkog mosta preko Dunava koji spaja Vinču i Pančevo, železničke pruge Beli Potok-Pančevo u dužini od 29 kilometara, modernizacija pruge Beograd Ranžirna-Ostružnica-Batajnica, kao i drugih infrastrukturnih objekata namenjenih teretnom saobraćaju“, navodi se u saopštenju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari