19. januar  2024. 12.00  | Izvor: RTV

Registar Ne zovi-prava potrošača i obaveze trgovaca (AUDIO)

NOVI SAD -

Od 5. janura, kada je startovao registar "Ne zovi" Ministarstva trgovine, nijedan prodavac ne sme telefonskim pozivima da nudi svoje proizvode ili usluge građanima koji su se prijavili u taj registar. Procedura registrovanja je jednostavna, potrebno je samo da se prijave svom mobilnom ili fiksnom operateru, lično ili preko onlajn aplikacije.

audio icon

stres, zena, razgovor, telefon, glavobolja

Cilj uspostavljanja Registra „Ne zovi“ je zaštita potrošača od nepoželjnog oglašavanja, jer obavezuje trgovce da pre poziva moraju da provere da li je nečiji broj upisan u registar. Za one one koji budu kršili to pravilo predviđene su kazne od 30 do 50 hiljada dinara, kaže za Radio Novi Sad predsednik Udruženja za zaštitu prava potrošača „Prosperitet“, iz Novog Sada, Radomir Ćirilović.

On objašnjava kako izgleda procedura registrovanja.

Trgovci su dužni proveriti da li je broj potrošača zaveden u Registru pre nego ga kontaktira, napominje Ćirilović.

Prema njegovim rečima, ukoliko trgovci pozovu potrošača čiji telefonski broj je upisan u registar, potrebno ga je prijaviti tržišnoj inspekciji.

Potpredsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Zoran Nikolić kaže da je namera novog pravilnika da se trgovci odvrate od pozivanja ljudi kojima takav oblik prodaje smeta, te da, iako propisane kazne nisu visoke, nepoštovanje pravila može veoma skupo da košta nesavesne trgovce.

On, međutim, ukazuje, i na zloupotrebe prilikom prodaje „od vrata do vrata“, na koje se, kako kaže, potrošači, a naročito oni stariji, sve češće žale.

Potrošači koji se upišu u registar „Ne zovi" ne bi trebalo više da dobijaju ni pozive, ali ni SMS i MMS poruke u kojima trgovac nudi neki proizvod i uslugu.Međutim, ako je potrošač ranije ostavio broj nekom trgovcu kako bi dobijao obaveštenja o određenim pogodnostima, upis u registar neće bit smetnja tom trgovcu da mu i dalje dostavlja ponude. Potrošač u svakom trenutku može da povuče takvu saglasnostna isti način kako ju je i dao, uglavnom lično na prodajnom mestu. Takođe, i banke će imati pravo da nastave da pozivaju svoje korisnike i kada je njihov broj upisan u registar jer su usluge koje pružaju finansijske ustanove regulisane posebnim propisima.

Tagovi
Srodne vesti