Brendovi

[POGLED SA VRHA 2023/24] SONJA ĆETKOVIĆ, Infostud: „Ostvarili smo finansijske planove, dobar rezultat i zadržali dobar brend kao poslodavac“

Brendovi

Završetak kalendarske i poslovne godine je i ovog puta povod da sa vodećim ljudima najznačajnijih kompanija u SEE regionu porazgovaramo o postignutim ciljevima u prethodnoj godini, planovima za 2024. godinu, kao i o „faktoru okruženje“, u kojem te iste planove treba realizovati. Ovoga puta čast je pripala Sonji Ćetković, Direktorki kompanije Infostud…Razgovor vodio Nenad Danilović, glavni i odgovorni urednik izdanja Advertiser Serbia

 

Kako ocenjujete tržišnu poziciju kompanije koju predvodite, u 2023. godini? Da li ste očekivali bolju poziciju i bolje rezultate početkom 2023. godine? Dajte generalnu ocenu uspeha rada vaše kompanije

– Tržišna pozicija Infostuda ostala je izuzetno povoljna i u prethodnoj godini. Održavanje vodeće pozicije i dominantnog tržišnog udela u segmentu zapošljavanja, uz povećanje udela u segmentu employer brandinga, snažan je pokazatelj stabilnosti kompanije, i u vrlo izazovnim godinama kakva nam je bila 2023.

Uprkos padu zapošljavanja na tržištu, uspeli smo da nadomestimo pad tražnje za oglašavanjem i ostvarimo planirani rast prihoda u odnosu na prošlu, vrlo uspešnu godinu.

Iako je rast prihoda procentualno bio manji u odnosu na prethodne dve godine, ovaj rezultat omogućio nam je dalje unapređenje uslova rada za zaposlene. Povećanje zarada i investicija u novi, veći i moderniji poslovni prostor predstavljaju značajan doprinos unapređenju radnog okruženja, što nam daje odličnu osnovu za budućnost i dodatno potvrđuje posvećenost kompanije zadovoljstvu i motivaciji zaposlenih.

Kako vidite spoljne uslove u kojima je vaša kompanija tokom 2023. godine morala da posluje?

– Godina je bila teška. Obeležile su je pad investicija, pad zapošljavanja, naročito izražen u IT sektoru, visoka inflacija, neizvesnost na geopolitičkom polju, a kako se naša kompanija bavi zapošljavanjem, industrija je visoko elastična u odnosu na privredna kretanja, pa nam je godina bila prilično izazovna i neizvesna.

Visoka inflacija stavljala je pritisak na troškove kompanije, posebno na zarade, koje su dominantan trošak u našoj strukturi troškova, što je posebno nezgodno u uslovima smanjenih mogućnosti za rast prihoda. Posebno nam je otežalo situaciju to što je globalna kriza u IT industriji, koja se prelila na deo IT tržišta u Srbiji, uticala da se dodatno smanji tražnja za našom glavnom uslugom.

Uprkos nepovoljnom poslovnom okruženju, naša kompanija je lansirala nove usluge, ostvarila finansijske planove, dobar rezultat i zadržala dobar brend kao poslodavac.

Povećan broj dostupnih kandidata na tržištu u odnosu na prethodne godine, u kombinaciji sa otvorenošću kandidata za hibridni model rada, omogućili su nam da privučemo i zaposlimo stručnjake koje smo ranije teže pronalazili.

Svakako važan uticaj na Infostud imale su i velike tehnološke promene u svetu, prvenstveno u oblasti veštačke inteligencije, pa je kompanija napravila važne zaokrete u razvoju naših proizvoda i usluga, a to nam daje odličnu osnovu za dalji rast i razvoj.

Koje probleme ste prepoznali u vašoj industriji a koji su došli do izražaja u 2023? Dajte predloge za razrešenje tih problema

– Najveći problem za našu industriju bio je pad tražnje za oglašavanjem slobodnih radnih mesta koji je posledica ekonomske krize. Pad novog zapošljavanja je posebno bio vidljiv u outsourcing delu IT industrije Srbije, uslovljen globalnom krizom.

Rešenje je u pokretanju privredne aktivnosti usled pada kamatnih stopa koje se očekuje polovinom naredne godine, unapređenja investicione klime, državnih podsticaja domaćim preduzećima, ali i stabilnija politička i geopolitička situacija u zemlji, koja bi pozitivno uticala na privredni optimizam i kretanja.

Kakva su vam očekivanja za 2024. godinu u pogledu uslova poslovanja kompanija iz vaše industrije? Očekujete li poboljšanje navedenih uslova i za vašu kompaniju konkretno?

– Očekujem još jednu izazovnu godinu pre svega sa prihodovne strane. Veliki broj kompanija na našem tržištu, pa time i naših klijenata, iscrpljen je prethodnom godinom, zato očekujem njihovo oprezno trošenje budžeta za regrutaciju, njihov fokus usmeren više na pitanja zadržavanja radne snage, mada kao i ove godine, zavisiće najviše od industrije i podindustrije kojoj kompanija klijent pripada.

Kod nas razvoj usluga nikada ne staje, pa očekujem ipak da ćemo još jednom pokazati prilagodljivost i agilnost i da će nam to omogućiti da tržištu pružimo unapređene postojeće i visokokvalitetne nove usluge, prema aktuelnim potrebama klijenata i da ćemo time obezbediti još jednu uspešnu poslovnu godinu.

Na naš biznis povoljno utiče i pojačana aktivnost tražioca posla, što je dodatna prilika za nas ali i za sve klijente koji će zapošljavati naredne godine.

Imate li nekih značajnijih planova, kao kompanija, za 2024. godinu a koje možete predstaviti javnosti?

– Predstavićemo tržištu nove usluge iz domena regrutacije, selekcije i brendiranja poslodavaca, ali i inovacije usmerene ka našim korisnicima, tražiocima posla, zasnovane na AI tehnologijama.

Naša kompanija nije usmerena na maksimizaciju već optimizaciju profita. To nam omogućava da ulažemo u razvoj čak i u kriznim godinama, što nas čini otpornijim i spremnijim da, kada ekonomija izađe iz krize, ostvarimo veći rast.

 
Autor: Nenad Danilović
Izvor: Advertiser Serbia

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Više u Brendovi

ĐORĐE JOVANOVIĆ, Xiaomi: „Ova kampanja je nastavak game changing serijala kampanja po kojima je Xiaomi postao poznat“

Advertiser Serbia10. мај 2024.

Infinum je prva hrvatska developerska agencija sa sertifikatom Poslodavac Partner

Advertiser Serbia10. мај 2024.

Za četvrt veka cena srebra skočila za gotovo 575 odsto – Analitičari veruju da ovaj plemeniti metal postaje “novo” zlato

Advertiser Serbia9. мај 2024.

Forum Menadžera “What can AI do for you?”

Advertiser Serbia9. мај 2024.

Samsung Electronics proglašen za broj 1 na globalnom tržištu OLED monitora

Advertiser Serbia8. мај 2024.

Kako na decu utiče prekomerno izlaganje ekranima?

Advertiser Serbia7. мај 2024.

Najveći stručnjaci iz industrije luksuza po prvi put u Beogradu na The Luxury Network Adria Insight Series

Advertiser Serbia30. април 2024.

Zbog prekomerne upotrebe digitalnih uređaja, deca gube interesovanja za svakodnevne aktivnosti!

Advertiser Serbia30. април 2024.

Poslanici EP pisali Lidlu, Coca-Coli i drugim kompanijama: „Ne reklamirajte se na proruskim medijima na Balkanu“

Advertiser Serbia29. април 2024.

Budućnost brige o zdravlju staje na vaš zglob

Advertiser Serbia29. април 2024.

CEFTA i WB6 CIF se ujedinjuju kako bi osnažili glasove preduzeća

Advertiser Serbia29. април 2024.

BELhospice završio još jednu trku na Beogradskom maratonu za podršku onkološkim pacijentima

Advertiser Serbia29. април 2024.

SBB obeležio Međunarodni dan devojčica u IKT-u

Advertiser Serbia25. април 2024.

Baby Food Factory uz Beogradski maraton

Advertiser Serbia25. април 2024.

Predstavljena najnovija linija Samsung televizora i saundbarova – Dolazi nova Samsung AI TV era

Advertiser Serbia25. април 2024.