Novosti

Bez Tesle Cybertruck u Evropi?

Bez Tesle Cybertruck u Evropi?
Foto: Twitter / Printscreen | Bez Tesle Cybertruck u Evropi?

​Velika masa, naklonjenost Evropljana ka manjim vozilima i specifičan priključak za punjenje, čine Cybertruck vozilom koje teško da će pustiti korene na Starom kontinentu.

Prvi serijski primjerci Tesla Cybertrucka konačno su isporučeni prošle nedjelje, nakon četiri godine kašnjenja, glasina i brojnih opaski Ilona Maska kroz njegovu omiljenu komunikaciju s ostatkom svijeta – Twitter iliti X društvenu platformu.

Kao što možemo vidjeti, najniži rejting je već iznad evropskog limita. To bi značilo da bi, ako bi se prodavao u Evropi, kupac Cybertrucka morao da ima dozvolu C kategorije, koja je namijenjena vozilima koja imaju GVWR od preko 3,5 tona.

U prevodu, potrebna je dozvola za upravljanje kamionom, što po automatizmu iziskuje veće troškove u odnosu na dobijanje dozvole B kategorije. S druge strane, zašto bi neko polagao za C kategoriju ako ne planira da se bavi prevozničkim poslom? Dakle, veliki minus za Cybertruck što se evropskog tržišta tiče.

Još jedan faktor koji bi mogao da utiče na to da Teslin kamionet ostane preko "velike bare" je ograničena popularnost ovakvih automobila u Evropi. Manji kamioneti kao što su Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Volkswagen Amarok i Ford Ranger vladaju ovim segmentom na Starom kontinentu, tako da bi kamionet veličine Cybertrucka teško ovdje zauzeo značajnije pozicije.

Na kraju, tu je problem priključka za punjenje. Mada je Teslin, takozvani sjevernoamerički standard punjenja (NACS) koji se u međuvremenu pokazao najboljim, na putu da postane de facto izbor na tržištima SAD i Kanade, Evropa je prihvatila CCS2 utikač. Čak i evropski Tesla Superchargeri dolaze s CCS2 konektorom.

Dakle, da bi prodavao Cybertruck u Evropi, proizvođač iz Ostina bi morao nekako da implementira CCS2 priključak na Cybetruck, što podrazumjeva i hardverska i softverska podešavanja, koje bi u Tesli mogli smatrati suviše komplikovanim.

Teško je doći do egzaktnih brojki, jer su kamioneti obično u paketu s drugim lakim komercijalnim vozilima poput kombija, ali 2020. godine je u Evropi prodato samo 116.280 kamioneta, prema članku "Automotive Newsa".

To je svjetlosne godine daleko od oko tri miliona kamioneta prodatih u SAD 2020., što Evropu čini još manje privlačnim tržištem za Teslu, koji planira da proda čak 250.000 Cybetrucka do 2025. godine, prenosi "AutoBlog".

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i na X nalogu.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.

Najčitanije