Školama upućene preporuke za podršku talentovanim đacima: Ovako će se pratiti razvoj učenika (GRAFIKA)

20.09.2023

13:09

0

Autor: I.K.

Razvija se motivacija za učenje i podiže kvalitet obrazovnih postignuća talentovanih i darovitih učenika

Školama upućene preporuke za podršku talentovanim đacima: Ovako će se pratiti razvoj učenika (GRAFIKA)
Ilustracija - Copyright Milos Tesic/ATAImages

Ministarstvo prosvete uputilo je danas školama Stručno uputstvo za prepoznavanje, podršku i praćenje obrazovanja i vaspitanja učenika i učenica sa izuzetnim, odnosno posebnim sposobnostima, čime su prvi put na jednom mestu objedinjeni svi načini praćenja uspeha talentovanih učenika

Stručno uputstvo se donosi radi podrške školama, kako bi se obezbedili jednakost i dostupnost obrazovanja svoj deci, raznovrsni oblici učenja, nastave i ocenjivanja kojima se izlazi u susret različitim potrebama deteta i učenika, ali i razvila motivacija za učenje i podigao kvalitet obrazovnih postignuća talentovanih i darovitih učenika.

Njime su sistematizovane i predstavljene ključne oblasti celokupnog procesa prepoznavanja nadarenih učenika i rada sa njima. Stručno uputstvo je namenjeno nastavnicima, stručnim saradnicima, učenicima, roditeljima, odnosno drugim zakonskim zastupnicima učenika, prosvetnim savetnicima i ostalim zaposlenim u Ministarstvu prosvete, kao i drugim organizacijama i licima koja su zainteresovana za navedena pitanja, a ono sadrži i grafički prikaz celokupnog procesa.

Stručno uputstvo aktivnost je predviđena Strategijom razvoja obrazovanja i vaspitanja u Republici Srbiji do 2030. godine, kao i Akcionim planom 2023-2026. godine. Izrada Stručnog uputstva deo je aktivnosti kojima se unapređuje sistem prepoznavanja i usmeravanja učenika sa izuzetnim sposobnostima kako bi im se omogućilo da dostignu svoje maksimalne kapacitete i budu uspešni članovi društva, navodi se u saopštenju Ministarstva.

Kako se može videti iz priložene grafike, biće praćeni rezultati đaka i postignuća iz prirodnih i društvenih nauka, umetnosti, sporta, kao i praktičnih delatnosti. Nastavnik bi trebalo da sistematski posmatra napredak đaka u ovladavanju programom. Takođe, potrebno je praćenje prelaska iz  3. u 4. razred, kao i pri prelasku u peti razred osnovne škole i prepoznavanje da li je dete postiglo uspeh ili je podbacilo.

U obzir se uzima rad u sekcijama, rezultati na takmičenjima, ali i kasnije, kakve je rezultate dete postiglo na završnom ispitu, prijemnom ispitu, da li je upisalo fakultet, sve do zaposlenja, odnosno stupanja na tržište rada. 

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
 

 

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike