Svet

Sreda, 06.09.2023.

19:27

Evo ko je kriv za krah britanskog avio-saobraćaja: "Jednom u 15 miliona slučajeva''

Krah koji se u avgustu desio u vazdušnom saobraćaju u Britaniji izazvao je događaj koji se desi jednom u 15 miliona slučajeva, izjavio je šef NATS Martin Rolf.

Izvor: Tanjug

Evo ko je kriv za krah britanskog avio-saobraćaja:
Ilustracija: EPA-EFE/Enric Fontcuberta

Naime, on je to izjavio nakon što su prvi nalazi pokazali da je jedan plan leta sa dva identična markera prouzrokovao haos.

Na hiljade putnika ostalo je zaglavljeno u inostranstvu više dana, nakon što je 1.500 letova otkazano 28. avgusta, tokom jednog od najprometnijih letnjih perioda za putovanja, prenosi Rojters.

NATS je kompanija koja pruže usluge kontrole leta. ''Do sada smo obrađivali 15 miliona planova letova sa ovim sistemom i nikada ovo ranije nismo videli'', rekao je Rolf.

U međuvremenu, više avio-kompanija prijavilo je da prima povećan broj žalbi i zahteva za kompenzaciju.

U preliminarnom izveštaju NATS-a navodi se da je plan leta ispunio evropske standarde, ali je uključivao dve identično imenovane, ali odvojene putne tačke, odnosno navigacione markere, van vazdušnog prostora Ujedinjenog Kraljevstva, što je primoralo sistem, i njegovu rezervnu kopiju, da uđu u ''bezbedan'' režim, kako bi se sačuvale ključne bezbednosne informacije.

Generalni direktor Međunarodne asocijacije za vazdušni prevoz (IATA) Vili Volš pozvao je da se avio-kompanijama isplate kompenzacije i izvrši popravka kontrolnog sistema koji se finansira iz budžeta NATS.

Izvršni direktor kompanije ''Rajaner'' Majkl O'Liri istakao je da ''prste treba uperiti prema NATS-u''.

Britanski regulator za civilno vazduhoplovstvo (CAA) razmotriće okolnosti oko incidenta i proceniti da li su potrebne dalje mere, rekao je privremeni izvršni direktor Rob Bišton. IATA je saopštila da bi ova epizoda mogla da košta avio-kompanije i do 116 miliona evra, jer će putnici čiji su letovi otkazani moći da traže povrat troškova za hotele u kojima su odseli ili nove karte koje su kupili.

Ovo je arhivirana verzija originalne stranice. Izvinjavamo se ukoliko, usled tehničkih ograničenja, stranica i njen sadržaj ne odgovaraju originalnoj verziji.

Komentari 3

Pogledaj komentare

3 Komentari

Možda vas zanima

Region

Loše vesti za korisnike ove banke

Privredna banka Zagreb (PBZ) odlučila je da podigne deo naknada svojim korisnicima za neke njihove usluge od 1. avgusta 2024. godine. Svojim korisnicma nisu posebno obrazložili zbog čega su se odlučili na ovaj potez.

14:52

18.5.2024.

17 h

Podeli: