Brendovi

Zdrave navike za uspeh: Kako letnji stil života utiče na školsku rutinu

Brendovi

Deci i roditeljima potrebno je do dve nedelje prilagođavanja na redovni raspored

 

U vrućim letnjim danima više smo posvećeni zdravim navikama – redovno doručkujemo, unosimo veće količine vode, voće i povrće sastavni je deo dnevnog jelovnika, dok smanjujemo konzumaciju „teške“, masne hrane. Uz više kretanja i boravka na svežem vazduhu, letnje navike dugoročno rezultiraju zdravijim načinom života, koji je temelj za ostale mesece u godini. Zato je početak školske godine pravo vreme za uvođenje novih dobrih rutina i nastavak onih koje smo imali tokom leta.

Doručak je izvor celodnevne energije

Cela porodica bi trebala da posveti dovoljno vremena odmoru i kvalitetnom snu, priprem nutritivnog doručka, učenju, igri i ostalim zabavnim aktivnostima. S obzirom na to da je deci, ali i roditeljima potrebno određeno vreme za prilagođavanje, omogućite sebi barem sedmicu ili dve postupnog prelaska na redovni raspored. Ako porodica ceo taj proces posmatra kao nešto zabavno i pozitivno, lakše će usvojiti naviku vraćanja u rutinu.

Ispitivanje školske dece u programu Vrtim Zdravi Film pokazalo je da njih 30 posto ne doručkuje svaki dan. Prvi obrok dana je važan jer pozitivno utiče na kognitivne sposobnosti tokom školskog dana, a naučno je dokazano kako deca koja redovno doručkuju bolje prate nastavu, lakše usvajaju novo gradivo i imaju bolju koncentraciju. Doručak ne mora biti komplikovan, jednostavno obratite pažnju da cela porodica konzumira proizvode od celih žitarica poput pahuljica, voće i povrće, fermentisane mlečne proizvode koji sadrže probiotike te neki od izvora proteina poput jaja.

Važnost igre i rutine sna

Deci je igra urođeno stanje, kroz nju uče i razvijaju se te istražuju svoju okolinu. Da bi lakše prihvatili ponovni odlazak u školske klupe, podstičite druženje s prijateljima iz razreda. Tako će se deca povezati sa svojim vršnjacima i pomisao na školu biće usklađena s osećajem veselja i ushićenosti. Kompjuterske igrice zamenite druženjem u parku gde će deca moći da slobodno kreću i kvalitetno provode vreme.

Za dobar san stručnjaci preporučaju eliminaciju bilo kakvog svetla koje bi decu ometalo prilikom odlaska na spavanje. Za kvalitetnu rutinu sna treba izbegavati zahtevne fizičke aktivnosti koje bi decu mogle dodatno da razbude.

Uz pažljivo prilagođavanje i postepen prelazak na redovni raspored te naglasak na nutritivnom doručku, kvalitetnom snu i važnosti igre, možemo obezbediti da se deca uspešno vrate u školsku rutinu, podstičući njihov razvoj, koncentraciju i radost prema učenju.

Kliknite da postavite komentar

You must be logged in to post a comment Login

Postavite

Ово веб место користи Акисмет како би смањило непожељне. Сазнајте како се ваши коментари обрађују.

Više u Brendovi

Širi se mreža bezbrižnih putnika

Advertiser Serbia21. мај 2024.

Galaxy AI u rukama 8,8 miliona ljudi: Revolucija veštačke inteligencije sada stvarno počinje

Advertiser Serbia21. мај 2024.

Održana druga radionica sa Ivanom Minićem i autorima Naše mreže: Mali biznisi su najvitalniji deo privrede i šansa manjih sredina

Advertiser Serbia20. мај 2024.

BELhospice proslavio 20. rođendan: Jubilej posvećen podizanju svesti o palijativnoj nezi u Botaničkoj bašti “Jevremovac“

Advertiser Serbia20. мај 2024.

CEFTA i Zajedničko regionalno tržište su instrumenti za ubrzanu integraciju u EU tržište

Advertiser Serbia16. мај 2024.

A1 Srbija dostigao milionitog korisnika VoLTE tehnologije

Advertiser Serbia15. мај 2024.

Najnovija linija Samsung AI TV-a i zvučnika već je dostupna u redovnoj prodaji u Srbiji

Advertiser Serbia15. мај 2024.

Milionska kazna za Epic Games zbog reklama usmerenih na decu

Advertiser Serbia15. мај 2024.

Knox Journals: Neka je vaša bezbednost uvek pod kontrolom – vaši podaci se koriste tačno onako kako vi smatrate prikladnim

Advertiser Serbia15. мај 2024.

Poznati modni brend bankrotirao

Advertiser Serbia15. мај 2024.

Kampanja „Dečji svet je veći od ekrana” privukla ogromnu pažnju javnosti!

Advertiser Serbia14. мај 2024.

Tradicionalni forum menadžera Srpske asocijacije menadžera u znaku AI

Advertiser Serbia14. мај 2024.

Glovo i Spotify ulaze u partnerstvo i nude Spotify Premium Glovo korisnicima

Advertiser Serbia14. мај 2024.

NELT Grupa i UNICEF formiraju strateško partnerstvo da opreme decu veštinama za 21. vek

Advertiser Serbia14. мај 2024.

ĐORĐE JOVANOVIĆ, Xiaomi: „Ova kampanja je nastavak game changing serijala kampanja po kojima je Xiaomi postao poznat“

Advertiser Serbia10. мај 2024.