1. Idi na sadržaj
  2. Pređi na glavni meni
  3. Idi na ostale ponude DW

Knjige „na brzaka“

29. jun 2010.

Seminar na koji Vas je poslala firma je prošao i sada je pred Vama nekoliko stotina strana „gusto kucanog teksta“. Ne brinite, „getAbstract“ nudi rezimee knjiga, pre svega poslovnih i to na samo par strana…

https://p.dw.com/p/O5YP
Sve ovo sažeto je na samo par stranaFoto: picture-alliance / OKAPIA KG

Firmu „getAbstract“ osnovao ju je Rolf Dobeli pre 11 godina sa dvojicom partnera, a rezimei koje prodaju ne govore samo o sadržaju knjiga, nego sadrže i ocene o delu – na primer, koliko su nove ideje ili kakav je stil.

„Na početku svi su bili krajnje rezervisani i mnogi su smatrali da onaj ko pročita rezime neće kupiti knjigu. U međuvremenu se ispostavilo da je to najbolja reklama za knjigu“, kaže Dobeli.

Firma danas kontroliše tržište rezimea knjiga. „Razlog je sasvim jednostavan – odmah smo sklopili ekskluzivne ugovore sa najvažnijim izdavačima. Tako smo postavili barijere preko kojih više niko ne može da pređe“, objašnjava Dobeli.

Prvo su objavljivani sažeci knjiga savremenih autora i stručnih dela. Od pre pet godina, na samo osam stranica, izlaze i dela klasika svetske literature izabranih od strane redakcije izdavačke kuće, a na tih osam stranica sažima ih cela četa novinara.

„Atmosferu ne prenosimo“

Rezimee mogu da čitaju samo pretplatnici – 199 evra godišnje koštaju dela klasika, 299 evra sažeci poslovnih knjiga. Svakog meseca banka podataka, do koje se stiže posredstvom interneta, bogatija je za pedeset dela. Inače, firma novac zarađuje pre svega sažecima poslovnih knjiga.

„Pokazalo se da je veoma teško prodati rezimee klasika, ali ostajemo pri tome i to nam je najmiliji deo posla. Možemo da prenesemo samo sadržaj i dajemo osnovne podatke o autoru, stilu, poreklu ideje, povezanosti sa istorijskim periodom. Atmosferu, naravno, ne možemo da prenesemo“, kaže Dobeli.

Inače, Dobeli ne smatra da njegova firma podstiče sklonost da se ne čita i kaže: „Imam empirijske dokaze da to nije slučaj. Kada, na primer, preporučimo neko delo na području Ciriha, gde imamo mnogo pretplatnika, onda velike knjižare prodaju znatno više primeraka te knjige nego inače.“

Autori: Marlis Šaum / Nenad Briski

Odgovorni urednik: Ivan Đerković