Koliko je Srbiji bitan Beogradski sajam: Dinar na sajmu 2,5 dinara u ekonomiji

02.06.2023

12:35

0

Autor: 24sedam

Beogradski sajam će prema procenama tekuću poslovnu godinu završiti sa čak 60 organizovanih manifestacija, što bi bio apsolutni rekord

Koliko je Srbiji bitan Beogradski sajam: Dinar na sajmu 2,5 dinara u ekonomiji
sajam automobila 2022 24sedam goran sivački (9) - Copyright 24sedam/Goran Sivački

Svojim poslovnim rezultatima, „Beogradski sajam“ je uveliko na putu da se vrati na pozicije od pre pandemije i aktuelnih geopolitičkih previranja. Tekuću poslovnu godinu biu mogao da završi sa čak 60 organizovanih manifestacija, što je apsolutni rekord u istoriji ove ugledne institucije, saopštio je podatke „Beogradski sajam“ povodom obeležavanja Svetskog dana sajamske industrije (GED) 7. juna.

- Kako ističu iz Globalne asocijacije sajamske industrije UFI, događaji Beogradskog sajma privukli su u pretkriznoj godini gotovo 100.000 domaćih i stranih gostiju, koji su zajedno ostvarili potrošnju od blizu 1,5 milijarde dinara - navodi se u saopštenju.

A, prema istraživanju Ekonomskog instituta, svaki dinar zarađen pod kupolama Beogradskog sajma u ekonomiji dalje uvećavan za gotovo 2,5 puta, a na nivou kompanije, kao izolovanog privrednog društva, i preko devet puta.

Takođe, svaki zaposleni je zbog sajamske aktivnosti proizvodio u ekonomiji, bilo indirektno ili indukovano, još jedno radno mesto, a u slučaju izolovanog preduzeća „Beogradski sajam“ - približno čak 11 radnih mesta.

Nezamenljiv biznis kontakt "licem u lice"

Iz „Beogradskog sajma“ podsećaju da su sajmovi kao događaji instrumenti za tržište dobara i usluga, posebno za mala i srednja preduzeća.

- Sajmovi privlače odlične investicije, uticajne ljude na tržištu, koji troše više, razgovaraju sa više ljudi i preporučuju više brendova, oni su medij „licem u lice“, koji dodaje jedinstveni „ljudski element“ od ključnog značaja za izgradnju poslovnih kontakata. Predstavljaju mesta za razmenu znanja i saradnju, što dovodi do stvaranja ideja i projekata, koji mogu bitno uticati na tržišne sektore, a imaju i ozbiljan potencijal da pomognu u razvoju novih industrija - da podržavaju razvoj trgovine i instrument su internacionalizacije. Takođe, podržavaju i pospešuju rast produktivnosti, stvaraju nova radna mesta, kako u okviru izložbene industrije, tako i u pratećim aktivnostima kao što je turizam. Sajmovi podstiču ekonomski i infrastrukturni razvoj - navodi se u saopštenju.

Svetski dan sajamske industrije (GED) ima za cilj da istakne često i nemerljive pozitivne ekonomske, društvene i kulturne efekte koje sajamske manifestacije donose lokalnim zajednicama i globalnoj privredi, razmeni ideja, iskustava i inovacija u svim oblastima života važnim za društvo i privredu u celini.

Prema podacima UFI za prethodnu godinu, sa preko 493 milijarde evra poslovne prodaje za učesnike, oko 50.000 izložbi imalo je neverovatan uticaj na globalnu ekonomiju. Pored toga, troškovi posetilaca i izlagača “napravili” su više od 299 milijardi evra kako za lanac vrednosti izložbene industrije (organizatori, mesta i pružaoci
usluga) tako i za aktivnosti u vezi sa turizmom (smeštaj, hrana i putovanja).

Doprinos sajamskih manifestacija globalnom BDP-u prelazi 179 milijardi evra. Direktno i indirektno izložbama je podržano 3,4 miliona ukupnih radnih mesta.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike