Vesti

0

Učenici Prve beogradske gimnazije traže da se „odreše nastavničke ruke“

Izvor: N1 Beograd, Zelena učionica

Učenici Prve beogradske gimnazije traže da se „odreše nastavničke ruke“

Izvor: N1

Učenici Prve beogradske gimnazije izneli su svoje predloge za rešenje situacije nakon događaja u Osnovnoj školi "Vladislav Ribnikar" u Beogradu među kojima je i da država pruži adekvatnu reakciju i "odreši nastavničke ruke" kroz snižavanje tolerancije prema učenicima i povećanjem plata u prosveti.

„Duboko smo potreseni događajem koji se dogodio u OŠ ‘Vladislav Ribnikar’, verujemo, kao i svi. Ovo je zaista neopisiva tragedija koja treba da bude poslednji šamar i opomena našem društvu da se probudimo. Mladi smo i na našim plećima se nalazi odgovornost da menjamo ovakav sistem u kojem živimo i da se borimo za bolje sutra – sutra u kojem nećemo strepeti da pustimo svoju decu u školu, za prosvetu u kojoj se zna ko je profesor, a ko učenik i za državu iz koje nećemo želeti da odemo, nego da se dičimo njome. Ovaj slučaj treba da bude osvešćenje, kao i povod i poziv na promenu“, navode učenici ove beogradske škole.

Oni smatraju da je vaspitanje dece od strane roditelja nešto što izostaje u manjoj ili većoj meri, kao i sekundarno vaspitavanje koje deca treba da steknu u školi uz svoje učitelje, nastavnike i profesore.

„Zahtevamo da se pooštre kazne koje učenici dobijaju usled neprimerenog ponašanja kako bi bili svesniji posledica onoga što čine. Samim tim tražimo i da se smanji prag tolerancije za izbacivanje učenika iz škole jer to može da odvrati učenika od pravljenja loših odluka jer je svesniji neželjene posledice. Prioritet mora da nam bude zaštita ugroženih profesora koji bivaju konstantno napadnuti pravima učenika koji pre svega ne poštuju svoje dužnosti i obaveze“navode oni.

Učenici Prve beogradske ocenjuju da je neophodno povratiti ugled prosveti i u ovom svetlu, čime bismo privukli i veći broj studenata koji bi se školovali za rad u školstvu.

„Takođe, susrećemo se sve više sa potpuno demotivisanim profesorima koji usled niske plaćenosti i vezanosti ruku sve više gube početni entuzijazam i odustaju od pružanja maksimuma svojim učenicima. Pozivamo vas da se setimo svi da ulaganjem u prosvetu mi ulažemo u dugotrajnu investiciju, u najvrednije što država ima – u buduće generacije – na kojima kao što svi znamo, ostaje svet sutra“, pišu učenici.

Oni predlažu uvođenje novog školskog predmeta na kom bi se govorilo o izgradnji međuljudskih odnosa, ispravnom i pogrešnom, subjektivnom i objektivnom, izgradnji discipline, poštovanju, dužnostima pojedinca prema porodici, prijateljima i društvu i ličnom doprinosu i važnosti opšteg dobra kod pojedinca, kao i osnovnim životnim veštinama poput pripremanja hrane, zamene sijalica.

Traže da se fokus stavi na važne zapostavljene predmetime kao što su muzička kultura i fizičko vaspitanje, smanjiti opterećenje nastavnika kako bi se usredsredili na vaspitno-obrazovni rad. Uvođenje preventivnih psiholoških pregleda i razgovora za sve učenike jednom godišnje:

Među predlozima su sistematski pregledi za učenike koji bi uključivao i proveru mentalnog zdravlja, smanjenje pritiska na učenike u vidu ocenjivanja, sprovođenje zakona o minimalnoj udaljenosti kladionica od školskih ustanova, zabrana rijaliti programa, stroža kontrola mediskih sadržaja na nacionalnom frekvencijom, naslovnih strana tabloida i štampanih medija – zabrana nasilja i prikazivanja neprikladnog sadržaja poput golotinje ili potresnih scena na naslovnim stranama.

Učenici traže sankcionisanje za sve koji koriste govor mržnje, podstiču i odobravaju nasilje u školama na društvenim mrežama i u drugim medijima, kao i zabranu promovisanja neprikladnih vrednosti kroz muziku i umetnost na javnim mestima.

Komentari (0)

POŠALJI KOMENTAR