Novosti

Šta će biti sa Seatom?

Šta će biti sa Seatom?
Foto: Pixnio | Šta će biti sa Seatom?

Već je bilo riječi o tome da je budućnost brenda Seat sve više pod znakom pitanja.

Kada su ranije ove godine predstavljeni finansijski rezultati kompanije za 2022., šef Seata i Cupre, Vejn Grifits je rekao: "Budućnost je električna; to znači da je za našu kompaniju budućnost Cupra. Cupra je za novu generaciju." Kada su ga pitali šta to znači za budućnost Seata, Grifits je prokomentarisao: "Ne možemo da elektrifikujemo oba brenda odjednom. Seat i Cupra se dopunjuju tokom prelazne faze. Ne moramo danas da odlučujemo o budućnosti Seata."

"Naš fokus je na tri električna vozila za Cupru", rekao je on, misleći na modele Tavascan, Terramar i Urban Rebel.

Međutim, finansijski rezultati i nedavna ulaganja u španske proizvodne pogone predstavljaju dobre vijesti za Cupru. Što se tiče prodaje, brend je porastao za 92.7 odsto na godišnjem nivou, u poređenju sa padom Seata od 18.1 odsto u 2022.

Sada stižu neki nove nove informacije koje kažu da u Volkswagenu između ostalog razmišljaju i o tome da bi Seat mogao da prestane da proizvodi putničke automobile i da se repozicionira kao brend urbane mobilnosti koji se fokusira na ponudu skutera, mikro automobila i bicikala mlađim kupcima.

Citirajući neimenovane izvore iz Seata, u jednom izvještaju se navodi da je kompanija razmatrala šta bi brend trebalo da radi nakon 2035. godine, kada zabrana motora sa unutrašnjim sagorijevanjem stupi na snagu širom Evrope. U Seatovoj ponudi je električni skuter Mo i izgleda da bi kompanija mogla da proširi tu stranu poslovanja, potencijalno dodajući još električnih dvotočkaša, kao i električnih mikroautomobila.

"Sada analiziramo koju ulogu će Seat igrati u budućnosti, kada se SUS era završi", rekao je za "Autocar" insajder kompanije, sugerišući da će odluka biti donijeta do 2030. godine, pet godina prije zabrane SUS motora.

"Seat bi mogao da se transformiše u brend urbane mobilnosti za mlade, kao što je to slučaj sa Seatom Mo."

Seat je 2019. na sajmu u Ženevi pokazao četvorocikl Minimo, koji je izgledao kao sofisticiraniji Renault Twizy, iako se odustalo od planova za njegovo puštanje u proizvodnju. Ali uspjeh Citroenovog Amija mogao bi da pomogne da se ti planovi ponovo pokrenu, jer Volkswagen pokušava da pronađe novu ulogu za Seat.

Konceptna verzija je bila dugačka 2500 mm, široka 1240 mm i imala je zamjenljivu bateriju od 15 kWh koja je omogućavala oko 100 km električnog dometa, prenosi "AutoBlog".

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, kao i na X nalogu.

Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije Nezavisnih novina.

Najčitanije