Da li jeftini letovi postaju prošlost?

Kako cene avio-karata neprestano rastu, sve se više čini da su dani jeftinih letova postali prošlost.
Da li jeftini letovi postaju prošlost?
Foto: Pixabay

Luka Popović, urednik portala EX-YU Aviation News kaže za Euronews Srbija da procenat poskupljenja za letove iz Srbije još nije poznat, ali da cene definitivno predstavljaju odjek pandemije virusa korona.

"Cene avio-karata su generalno porasle u svetu. Razlog tome je što je potražnja velika, a ponuda mnogo manja. Još jedan efekat korone. Naravno, utiče i čitava situacija u svetu. Inflacija je trenutno primaran razlog", kaže Popović.
Cene karata za međunarodne letove iz Velike Britanije porasle su za oko 18 odsto u odnosu na prošlu godinu, navodi se u istraživanju sajta za rezervacije putovanja Kayak.
 
"Postoji velika potražnja za putovanjima još od pandemije. A ta potražnja - u kombinaciji sa rastućom inflacijom i visokim troškovima goriva - održala je visoke cene letova", potvrđuje menadžer sajta Kayak u Velikoj Britaniji Evan Dej.
 
Nakon ruske invazije na Ukrajinu, sankcije na uvoz goriva dovele su do spiralnog rasta cena.
 
"Zbog povećanja cena nafte od 71 odsto u odnosu na prethodnu godinu, naša prosečna cena karte porasla je za 31 odsto", rekao je izvršni direktor avio-kompanije EasyJet Johan Lundgren za AFP. Gorivo inače predstavlja samo oko 30 odsto troškova prevoznika.
 
Naglo povećanje troškova održavanja, povezano sa nedostatkom određenih metala i poremećenim lancima snabdevanja, takođe je doprinelo ovom fenomenu, kaže Mark Roše, šef francuskih kompanija Air Caraibes i French Bee. On takođe pominje posledice povećanja plata u sektoru vazduhoplovstva.
 
Međutim, uprkos povećanju cena, nema smanjenja potražnje za letovima.
 
Do kada će letovi ostati skupi?
 
"Leteti po ceni taksija više nije moguće", rekao je Bišof Funkeu. On je predvideo da će letovi biti oko 20 odsto skuplji tokom špica sezone ove godine, u poređenju sa 2022.
 
Međutim, sagovornik Euronews Srbija Luka Popović kaže da su podeljena mišljenja kada je ova tema u pitanju.
 
"Direktori određenih kompanija smatraju da se cene nikada neće vratiti na staro, a drugi da će se vremenom vratiti kako se situacija bude smirivala - kako će zaista biti, videćemo", kaže.
 
Osim toga, kako EU uvodi sve strože zakone za smanjenje emisija gasova, avio-kompanije će možda morati da ulažu i u efikasnije avione. Od njih će se takođe zahtevati da kupuju dodatne dozvole za emisije štetnih gasova kako bi nadoknadile svoj karbonski otisak. Takvi troškovi bi takođe mogli dovesti do daljeg povećanja cena karata.
Iako su cene letova veće od uobičajenih, one su barem ostale stabilne.
 
"U našim podacima možemo da vidimo da su cene letova ostale skoro iste u poslednjih šest meseci", kaže menadžer sajta Kayak Evan Dej.
 
Ipak, rane rezervacije više nisu siguran način da se obezbedi jeftinija karta, prvenstveno zato što više da gotovo nema neizvesnosti kada je pandemija u pitanju, pa se sve više ljudi vraća upravo na ovu tehniku rezervisanja.
  • Živan

    30.04.2023 00:45
    Budućnost je svetla
    Kakve ponude i potražnje, ovo je samo još jedan deo agende 2030.
    Pročitajte malo o petnestominutnim gradovima i sve će vam biti jasno.
    Nema više konzumerizma, putovanja i običnih automobila.
    Vozićemo trotinete u radijusu od par kilometara, dronovi će donositi
    hranu od insekata, dobijaćemo univerzalni dohodak i bićemo redovno pregledani.

    Sve lepo piše na sajtu svetskog ekonomskog foruma a poslušajte i njihovog
    glavnog PR-a, Noa Juval Hararija, koji ljude naziva beskorisnim izelicama,
    kako rade na tome da hakiraju mozak i da nas polako zamane robotima.

    I da ovo nije naučna fantastika, ovo je lako proverljivo. Par klikova i olala.
  • Sava

    30.04.2023 00:08
    Jedan od
    Planova agende 2030...
  • atina

    29.04.2023 19:44
    Ne znam za ostale ali iz Grcke do Beograda iste cene, a manje za bar 50 posto od nasih.U Grckoj cene iste kao nekad ,nista se nije promenilo ,za sve destinacije.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Biznis i ekonomija

Šta stoji iza "turbo uzleta" Pro Tenta?

Iako je Pro Tent na kraju 2022. godine imao više od 8.600 radnika, najveći broj njih samo je formalno zaposlen u ovom preduzeću, a suštinski radi u Elektroprivredi Srbije.

Srbija nasuprot svetskog trenda

Nema države koja se ne hvališe najboljim kompanijama, stoga se i prave liste najvećih, bilo prema ukupnom poslovnom prihodu, bilo prema profitabilnosti.

Koja država EU je najzaduženija?

Javni dug zemalja Evrozone je na kraju četvrtog tromesečja 2023. godine pao sa 89,9 odsto u prethodnom kvartalu na 88,6 odsto, objavio je Evrostat.